Přejít na obsah

Oranžová kontrolka - motor


borlan

Doporučené příspěvky

Najel jsem s novou Octou 1.9TDi 66kW O4 cca 4tkm a předevčírem se mi stalo poprvé - za jízdy se rozsvítil oranžový symbol motoru (na budíku rychloměru zhruba na osmi hodinách). V manu jsem přečetl něco o "systému kontroly...bla bla" (nemám teď u sebe) a že dojet opatrně do servisu. Svítilo to i po dvou krátkých zastávkách. Pak to po nastartování zhaslo ale za jízdy zase rozsvítilo. Další start a celý den už nesvítilo a je to ok doteď. Akorát si nejsem jistý jestli dřív po zapnutí zapalování symbol nezhasínal ještě před startováním. Teď zapnu klíček, vše se rozsvítí a postupně zhasne až na ten oranžový motor (a baterku samo). Ten symbol motoru zhasne až při startování. Tak jestli tohle není změna oproti původnímu, ale fakt si to už nevybavuju přesně...

 

S čím to může vším souviset? Mám si z toho dělat velkou hlavu, když to zase vymizelo? Až se dostanu k někomu na VAG, tak tam asi přečtu nějakou podrobnost...co?

Odkaz ke komentáři

Po dvou dnech klidu se zase kontrolka ozvala. Taky jsem si to v manu znovu pečlivěji přečetl - ta kontrolka řeší "systém kontroly výfukových plynů". Co se teda může pod tímhle varováním skrývat? Než se k někomu dostanu na kabel a (snad) vyčtu z chybových hlášení něco konkrétnějšího...lambda? Co dalšího?

 

Mějte prosím se mnou trpělivost a zkuste se vyjádřit i k těm věcem z úvodu vlákna...dík předem...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jsem to měl konečně na VAGu.

 

Tam byla jen jedna sporadická:

 

17664 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62) Preruseni/zkrat na plus

P1256 - 35-10 - - - Sporadicky

 

Může to s tou kontrolkou souviset?

 

A ještě jsem při diskuzích zaslechl, že se tak může projevovat přicpávání filtru pevných částic, že je potřeba ho občas pořádně "vypálit"... co?

 

A taky se ukázalo, že průběh požadavku ŘJ a reálný tlak v turbu (snad to píšu dobře) spolu korespondují až do požadovaného maxima ŘJ, ale dál pak reálný tlak ještě stoupá a udělá dost velký "kopec" nad tím požadovaným maximem ŘJ. Po chvilce ten reál klesne k té požadované hodnotě ŘJ a dál spolu zase tyto hodnoty korespondují. Říkám si, že se asi lopatkám moc nechce hýbat, asi nějakou chvíli "visej" než se utrhnou a dají do požadované polohy...nebo to je projev něčeho jiného než polohy lopatek? Nějakého blbě fungujícího ventilu?

 

Každopádně tento stav při mém stylu jízdy tak často nenastává, tak snad nějaká brzká destrukce turba (ložisek...) snad nehrozí...co?

Odkaz ke komentáři

Aha...tak tím lépe tedy...

 

Jen matně si vybavuju jak jsem před cca dvěma měsícema na rampě koukal zdola na výfuk - co to je kousek před středním dílem, takové o něco silnější než vlastní potrubí a kovově opletené, je to v místě jak už to směřuje nahoru k motoru... ? Jsem si právě představoval, že by to mohl být ten filtr...tak není...že by nějaký pružný člen pro napojení ke svodům?

Odkaz ke komentáři

OK, dík...zase chytřejší...

 

Ale konkrétně s čím souvisí to moje rozsvěcení kontrolky stále nemám objasněno. Dnes se mi po asi 14-ti dnech klidu znovu rozsvítila za klidné plynulé jizdy cca 70-80kmh při ustálených otáčkách cca 2t. Už jsem si na ni tak nějak zvykl...

 

Dnes mám domluvené znovu napojení na VAG, tak uvidím co za chyby se vrátily. Škoda, že ta kontrolka ještě dnes nevydržela. Zajímalo by mne totiž jestli by tam nějaká chyba chyběla pokud by se kontrolka ani jednou po výmazu chyb nerozsvítila. Takhle zjistím jestli chyby od výmyzu naskočily, ale jestli některá naskočila v souvislosti s rozsvícením té kontrolky nezjitím...

 

Tak pěknej vík vespolek! :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Já jsem měl podobný problém s kontrolkou oleje.Zkontroloval jsem olej v motoru-toho bylo dost,když jsem nastartoval tak tlakoval do cca 5s-dal jsem tedy auto do servisu a tam mi vyměnily čidlo tlaku oleje,ale závada přetrvávala-pak jsem si vzpomněl,že na O1 dělají sem tam problém budíky(studený spoj)tak jsem je rozebral a přepájel kritické místa a vše je OK. :pivo:

Odkaz ke komentáři

Může to s tou kontrolkou souviset?

 

Určitě. Měl jsem problémy s lambdou a s tím to ukazovalo i čidlo. Oboje se vyměnilo a po dvou (?) týdnech se mi zase objevila stejná kontrolka. Nejdřív jsem si myslel, že zas zlobí sonda, ale VAG ukázal, že to je od čidla. Chyba se vymazala a zatím je to stále ok.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak jsem se o víkendu dokopal konečně k výměně čidla teploty vody (mmch. pěknej porod - popíšu v jiném vlákně) a ejhle - kontrolka přestala strašit! Jen doufám, že to není náhoda a že to tak zůstane napořád. :palec:

 

Ještě dodatek - stejná situace se řeší i v tomto vlákně (a jsou tam i foto té kontrolky, aby bylo úplně jasné o jakou jde):

 

"žltá ikonka"

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Najel jsem s novou Octou 1.9TDi 66kW O4 cca 4tkm a předevčírem se mi stalo poprvé - za jízdy se rozsvítil oranžový symbol motoru (na budíku rychloměru zhruba na osmi hodinách). V manu jsem přečetl něco o "systému kontroly...bla bla" (nemám teď u sebe) a že dojet opatrně do servisu. Svítilo to i po dvou krátkých zastávkách. Pak to po nastartování zhaslo ale za jízdy zase rozsvítilo. Další start a celý den už nesvítilo a je to ok doteď. Akorát si nejsem jistý jestli dřív po zapnutí zapalování symbol nezhasínal ještě před startováním. Teď zapnu klíček, vše se rozsvítí a postupně zhasne až na ten oranžový motor (a baterku samo). Ten symbol motoru zhasne až při startování. Tak jestli tohle není změna oproti původnímu, ale fakt si to už nevybavuju přesně...

 

S čím to může vším souviset? Mám si z toho dělat velkou hlavu, když to zase vymizelo? Až se dostanu k někomu na VAG, tak tam asi přečtu nějakou podrobnost...co?

 

ahoj měl jsem s touto kontrolkou velké psychovypěťové starosti ale když jsem vyměnil lambda sondu vše bylo a je až do dnes OK. TomH

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Jen potvrzuji - ode té doby, co jsem vyměnil to čidlo teploty vody (hlášeno VAGem) se kontrolka motoru nerozsvítila = bylo to tím čidlem i když neumím jasně říci jakou to má souvisloat (snad jedině - čidlo podávalo ŘJ špatný údaj, ta podle něho mylně řídila spalování a na konci byly špatné výsledky spalin...?).

 

Takže i vadné čidlo teploty vody může být jednou z příčin rozsvícení té kontrolky.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
Guest IVAN4444

Zdravim. mne sa tiez dnes rozsvietila žlta konz

trolka systemu kontroly vyf.plynov na octavii 1.9 tdi 77kw.a motor ma citelne obmedzeny vykon. takze mam ocakavat vymenu lambda sondy alebo nejakeho čidla?kolko cca stoji nova lambda sonda, dik . ivan

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...