Přejít na obsah

naklapeni svetel


mazliik

Doporučené příspěvky

Měřením napětí musíš přijít na chybu.

Ve schematu jsem červenými body vyznačil místa, kde budeš měřit a kde se ti musí měnit napětí (asi od 2 do 10V), když budeš točit kolečkem nastavení sklonu světel.

Začni u jednoho motorku - má 3 vodiče, hnědý je kostra, žlutý je +12V a na hnědo-bílým se ti musí měnit napětí podle nastavení kolečka (světla musí být zapnutá).

 

http://3x.cz/di-MPAC.png

Odkaz ke komentáři

Je to takovej bajonet systém. Po pootočení o myslím 90° se to uvolní a jde lehce vysunout dozadu. To pootočení může jít zpočátku těžce, má to pod tím krkem těsnící gumu a ta může být časem přischlá, neklouže, takže se musí "utrhnout"...

 

A ten směr otáčení - mám pocit, že doprava jak píšeš není správné (ale možná jen nejednoznačně napsáno?). Nemám jak teď ověřit, ale myslím musíš točit doleva jako když povoluješ šroub (s běžným pravotočivým závitem). Možná v tom máš hlavní problém, že ti to nejde povolit...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Přesně tento problém se mi taky vyskytl, krátce po koupi jsem zjistil že naklápění nefunguje. Oba motorky nechodí. Na STK si ničeho nevšimli a protože mi tato funkce příliš neschází tak na výměnu nepospíchám.

Jenom by mě zajímala příčina, proč odešli a proč oba? Nepotěšilo by kdyby po výměně odešli krátce na to znovu....

 

Mimochodem, nastavil jsem světla napevno pomocí stavěcích šroubů a pro lepší viditelnost instaloval žárovky Osram Nightbreaker + 90% - super osvit, můžu doporučit.

Odkaz ke komentáři

Tak po výměně obou motorků naklápění závada odstraněna - chodí bezvadně.

Jen by bylo dobré doplnit že návod na pootočení a vyjmutí motorku funguje možná u oktávky před faceliftem, já mám po faceliftu a tady se prostě motorek po odstranění dvou připevňovacích šroubů vykloní do strany a motorek se vysmekne z drážky. Ideální je posvítit si baterkou zezadu dovnitř světla aby jste ten mechanismus viděli. Žádné násilí není třeba. Otázka chvilky a trochu šikovnosti... ;) :palec:

Odkaz ke komentáři

Můžu poprosit schema do pošty. Nezobrazují se mi místa, kde bych měl měřit změnu napětí. Zatím jsem zkoušel zkoušečkou u toho ovladače na hnědo-bílém vodiči a tam to bylo proti kostře bez odezvy. Mám auto krátce a zatím vychytávám mouchy. Díky moc.

 

Měřením napětí musíš přijít na chybu.

Ve schematu jsem červenými body vyznačil místa, kde budeš měřit a kde se ti musí měnit napětí (asi od 2 do 10V), když budeš točit kolečkem nastavení sklonu světel.

Začni u jednoho motorku - má 3 vodiče, hnědý je kostra, žlutý je +12V a na hnědo-bílým se ti musí měnit napětí podle nastavení kolečka (světla musí být zapnutá).

 

http://3x.cz/di-MPAC.png

Odkaz ke komentáři

Mám sdružený vypínač se stmíváním palubky. Na straně ovládání světel mám pouze žlutý a hnědobílý. Na žlutém napětí na hnědobílem nic. Zkoušeno jednoduchou zkoušečkou proti kostře (žárovka + dva dráty, měřák nemám). Je to správně nebo je chyba v ovladači? Dík

Odkaz ke komentáři

Neviděl bych v tom žádný velký problém, ideální by bylo změřit si napětí přímo na motorku naklápění a nebo konektoru k němu připojeném. Jsou tam tři dráty - kostra a plus pól ukážou na měřáku 12V a kostra a ten zbývající musí ukazovat při otáčení regulátoru sklonu světel různé napětí cca 4-8V které ovládá velikost sklonu. Pokud tohle naměříte, tak jsou vadné motorky, většinou oba dva. Výměna za cca 700,- kč oba. :D

Odkaz ke komentáři

Bret

Chybu děláš v tom, že to měříš žárovkovou zkoušečkou, protože pak na hnědo-bílém nemůžeš nic naměřit.

Tu zkoušečku zahoď,obětuj stokorunu (=4 piva), kup si třeba takový multimetr

http://www.gme.cz/digitalni-multimetry-miniaturni/digitalni-multimetr-uni-t-ut20b-p722-358/

a změř to potom na tom motorku.

Když se to napětí bude měnit, je vadný motorek.

Odkaz ke komentáři

Už mám objednanou podobnou, ale s těma pivama se budu těžko smiřovat :P . Nicméně pro mě polopaticky. Napětí se musí měřit a musí se měnit při měření na motorku mezi hnědobílým a hnědým (nebo kostrou)? Ještě jsem si všiml, že dráty vedou ke konektoru na světle a k vlastnímu motorku vedou vnitřkem světla další dráty jiného barevného značení (tuším červený, černý a hnědý), není to nějaká dobastlovaná předělávka? Před octávkou jsem měl Peugeota a tam bylo možné všechno.

 

Bret

Chybu děláš v tom, že to měříš žárovkovou zkoušečkou, protože pak na hnědo-bílém nemůžeš nic naměřit.

Tu zkoušečku zahoď,obětuj stokorunu (=4 piva), kup si třeba takový multimetr

http://www.gme.cz/digitalni-multimetry-miniaturni/digitalni-multimetr-uni-t-ut20b-p722-358/

a změř to potom na tom motorku.

Když se to napětí bude měnit, je vadný motorek.

Odkaz ke komentáři

Nevím, jestli tam je nějaká dodělávka, ale orientuj se podle konektoru na světlech, odtud je přívod k motorkům, konektor je 8 pinový a z toho tě zajímají tři piny, a to:

PIN 6 (br=hnědý) kostra

PIN 7 (br/w=hnědobílý) ovládací napětí, cca 2 až 8V

PIN 8 (ge=žlutý) napájení 12V

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...