Přejít na obsah

Aditivum do benzínu


Doporučené příspěvky

No placebo?

nic jsem sem nepsal a schválně si VIF benzin vyzkoušel a rozdíl tam je, jednak v tichosti motoru při přidání, kdy nejsou tak slyšet vstřikovače,motor není tak sytý a jadrný, má měkčí projev, řekl bych, že i maličko lépe jde za plynem, spotřeba? no nějaká úspora tam bude, nijak výrazná, ale jezdím v průměru za méně, spíše mi přijde, že to tolik nežere při rychlé a ostré jízdě, testoval jsem takhle dvě plechovky VIF benzin na TSI, atmosféru budu teprve zkoušet.

 

PS a když to ráno nastartuju studený, tak je z výfuku hezčí zvuk, takový jako by byl výfuk vypálený nebo nový,

nedávno byl v SM test vzorků benzínu a testovali vzorek od Eurooilu klasiku a s ViFem, v laboratoři opravdu

naměřili vyšší mazivost vzorku s VIFem, takže určitě pro někoho má smysl lít VIF, třeba pro mě, který najíždí

na autech okolo 350.000 km než ho vymění

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři

Tak zázraky hned nečekám, myslím, že bude trvat nějakou tu chvíli, než se dostane do oběhu a než něčemu pomůže - dojmy proto budu moci napsat zhruba až po projetí celého toho 500ml balení. Spotřeba je zvláště u maloobjemu velmi relativní, jeden den jezdím za 5,5, druhý den za 8. Mám ale nějaký dlouhodobý průměr, uvidím tak, zda klesne, či nikoli.

Odkaz ke komentáři

Ahoj chlapi, nedávno mi jeden mechanik doporučoval přípravky TEC 2000, nemáte s tím nějakou zkušenost? Podle toho co říkal to znělo parádně, ale jaká je pravda těžko říct. Jinak taky používám VIF a myslím, že na škodu rozhodně není a určitě minimálně kultivovanost motoru se zlepší.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Takže první zkušenosti po cca. 1.500 km v atmosféře (V70, 2.4i 125kW):

 

- pokles volnoběhu o nějakých 100 ot. na 750 ot.

- motor je výrazně tišší

- naprosto bezprostřední reakce na plyn

- lepší zátah v nižších otáčkách

- schopnost bez problémů "táhnout" v otáčkách o 200 nižších, než dříve (nyní od 1.400 ot.)

- při "pocitovém" řazení řadím o 100-200 ot. níž

- větší ochota jít do otáček

- pokles spotřeby o cca.0,4l (5%)

 

A o tom, že to není placebo, svědčí okamžitá reakce mé drahé polovičky (je to její auto, teď jsem s tím poprvé výjimečně jezdil delší dobu jen já), která když do toho opět sedla, tak ihned poznala, že to líp táhne a je to tišší.

Odkaz ke komentáři

Já jsem od prvního použití VIFu aktuálně najel asi 1000km. Mé postřehy:

 

- Volnoběh je stále stejný bez rozdílu

- Zvuk motoru je stále stejný bez rozdílu

- Průměrná dlouhodobá spotřeba klesla z 7,3 na 7,2 - to přičítám spíše 2 delším trasám za poslední dobu, které průměr shodily, jinak jezdím krátké trasy, kde je spotřeba přirozeně vyšší

- Dynamika je strašně relativní, protože nevím, jak nesdělovat subjektivní cítění, které s realitou nemusí mít vůbec nic společného. V každodenním provozu mi přijde, že jde auto ochotněji do otáček a že je zrychlení lepší, což by možná odpovídalo tomu, že nyní mám lehce navrch u motorizací, které jsem dříve stíhal tak nastejno. Ale to vše může být jen náhoda, spojená se subjektivním pocitem.

 

Takže zatím za mě asi žádný rozdíl, což mě nepřekvapuje. Uvidíme po více kilometrech ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tady slíbené po dovolené doplnění k příspěvku č.69 a ujetí dalších 2.200 km. A to včetně toho, že auto nastoupalo řádově 5.000 zcela nestandardních až extrémních metrů v alpských podmínkách (Pass Thurn, Samnaun, St. Moritz a hlavně unikátní Grossglockner).

 

Spotřeba za tuto trasu dle tankování 7,78 l/100km (v TP je kombispotřeba 9,3, u pár majitelů dle Spritmonitor 9,22). Pár let zpět jsem jel obdobně dlouhou trasu a výrazně pohodovější co do profilu za 8,3.

 

Takže se opět potvrdil minimálně cca. 5% rozdíl ve spotřebě plus výše popsané přínosy a za mne tudíž jednoznačně palec nahoru.

 

Vyjádřeno finančně, 1 Kč do nákupu aditiva mi na obou autech hodí 5-6 Kč na snížení spotřeby. V přepočtu za rok asi 5.500 Kč ...

Odkaz ke komentáři

Taky leju, dieslovou variantu a nejakej rozdil sem nezaznamenal. Jezdim vicemene nekolikrat tydne stale stejnou trasu a co me prekvapilo, ze na tudle nadrz ma kazda cesta po dojeti o 0,5l vyssi spotrebu nez jindy. By me zajimalo cim to muze byt, spatna nafta ? Tankovane u stejne pumpy jako vzdy. Sem zvedavej co udela dalsi nadrz.

Odkaz ke komentáři

Michale, taky se mi teď něco takového děje. Obvykle bývám pod 6 litrů a na poslední nádrž 6,5. Nějak nechápu. Myslím si, že asi špatná nafta, protože jinej problém nevidím. Prostě po natankování zrazu vyšší spotřeba. Je fakt, že jsem bral jinde než obvykle.


Tady slíbené po dovolené doplnění k příspěvku č.69 a ujetí dalších 2.200 km. A to včetně toho, že auto nastoupalo řádově 5.000 zcela nestandardních až extrémních metrů v alpských podmínkách (Pass Thurn, Samnaun, St. Moritz a hlavně unikátní Grossglockner).

 

Spotřeba za tuto trasu dle tankování 7,78 l/100km (v TP je kombispotřeba 9,3, u pár majitelů dle Spritmonitor 9,22). Pár let zpět jsem jel obdobně dlouhou trasu a výrazně pohodovější co do profilu za 8,3.

 

Takže se opět potvrdil minimálně cca. 5% rozdíl ve spotřebě plus výše popsané přínosy a za mne tudíž jednoznačně palec nahoru.

 

Vyjádřeno finančně, 1 Kč do nákupu aditiva mi na obou autech hodí 5-6 Kč na snížení spotřeby. V přepočtu za rok asi 5.500 Kč ...

Píšeš o tom 2,4i?

Odkaz ke komentáři

Už mám tuším 3-tí? nádrž s aditivem a poněvadž se to tady opět trošku oživilo, přidám pár dalších průběžných postřehů:

 

Spotřeba: Absolutně beze změny, možná musím dlouhodobě sledovat, no rozhodně nejde o nic markantního, přispívá-li vůbec k nějaké úspoře paliva

 

Zvuk a chod motoru: Možná bylo i předtím vše v pořádku, i zde totiž beze změny.

 

Výkon motoru: Čím déle s tím aditivem jezdím, tím živější mi to auto přijde. Je to možná ale zase jen sugesce. Přijde mi, že se snadněji dostává do otáček, tak nějak.. živěji, ne tak unaveně. Reakce na plyn mi přijde spontánnější a méně si stěžuje na velmi nízké otáčky. Zde tedy možná menší změna nastala, ale fakt těžko říct, možná si to jen namlouvám..

 

Takže asi pro dobrý pocit dobré, pro hmatatelné výsledky nic moc.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak začínám trošku měnit názor.

Aktuálně jedu asi na 4-tou nádrž s aditivem VIF a přijde mi, že výsledky začínají být hmatatelnější.

 

Spotřebu v autě absolutně nedokáži posoudit, 1,2 je natolik náladová, že se po jediném sešlápnutí plynu zvýší průměrná spotřeba klidně o 3 litry. Nicméně dle GPS, která zaznamenává spotřebu dle skutečného tankování, píše z původní průměrné spotřeby 7,4 spotřebu 7,2 - tedy psala asi před 14 dny, dnes jsem se nekoukal. Čili něco málo to možná ušetří.

 

Co se dynamiky týče, začínám zde pociťovat rozdíly asi nejvíce. Auto mi přijde všestranně mnohem pružnější. Z počátku rozdíly nebyly žádné, nyní má auto ochotu zrychlovat za jakýchkoli okolností, motor se snadněji vytáčí a když už ho podtočím, je schopen rychleji se "nadechnout" a vyjet.

Rozdíly zaznamenávám nejen subjektivně, ale též v provozu, kde motorizace, s nimiž jsem byl +/- nastejno nyní ztrácejí více. Obecně u motoru cítím větší zátah.

 

Řekl bych tedy, že to nakonec opravdu možná k něčemu bude. Výsledky se nedostavují hned, což ale docela dává smysl, asi trvá, než se ten karbon vypláchne, což by mohlo cca. 4 nádržím odpovídat. Možná se bude dynamika i spotřeba dále ještě trošku zlepšovat, při dlouhodobém užívání budou výsledky možná ještě lepší. Jsem každopádně mile překvapen, navzdory silné počáteční skepsi mohu potvrdit, že rozdíl je cítit. :palec:

Upraveno uživatelem Stickler
Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

diesel běžně Benzina, benzin bohužel nikde ....

Benzín jsem viděl na čerpače v Dolní Dobrouči asi za 200. Měli 3ks.

Ale to je jediná čerpačka, kde jsem ho do benzínu viděl, jinak nikde nic. A to ani tam kde by to být mělo.

Já to taky teď dávám a nějaký pokles spotřeby do 0,3 l tam je. S autem jezdí manželka, která o tom nemá šajnu, že tam něco leju, takže to není placebo efekt nebo podvědomá změna stylu jízdy.

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...
  • o měsíc později...
  • o 11 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...