Přejít na obsah

Při udržování rychlosti v 1500-2200ot./min cuká,škube...


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny AEEčkaře, mám takový delikátní problém. Auto je v pohodě všechno fajn ale jen do chvíle než se ohřeje na teplotu sepnutí LPG. Poté začne při udržování rychlosti cukat a všeljak škubat jakoby tam nešel proud či směs. Měl jsem to v servisu kde mi řekli že je to škrtící klapkou tak se tam dala nová klapka a nepomohlo to tak mi ještě vyměnili čidlo teploty a taky to nepomohlo. Dělá to jak na LPG tak na benzin. Potom co to udělá poprvý přestane držet volnoběh a chcípe. Dělá to v rozmezí 1500-2200 ot./min . Jinak když přidávám a nebo už mám vyšší otáčky tak v pohodě. Nemáte s tím někdo zkušenosti?

Odkaz ke komentáři

" jen do chvíle než se ohřeje na teplotu sepnutí LPG"

"Dělá to jak na LPG tak na benzin"

 

Tak jak teda? Jsem z toho trochu jelen...

 

Jestli to dělá na LPG, tak možná něco v LPG co já vím tak býval problém s jakousi membránou v regulátoru.

 

Pokud na benzín, tak asi svíčky a kabely-jak bylo řečeno. Spíš tipuju svíčky.

Odkaz ke komentáři

No dělá to jak na benzín tak na lpg ale začne to dělat až kdyz se dostane na teplotu cca 40 stupňů.(kdy se mi má spouštět lpg) a pak uz ji to vydrží až do aleluja.

 

Přesně tak, nejde tam ani tak o přepnutí na lpg jako o to, že jakmile se motor nahřeje na určitou mez tak to začne poskakovat. Dělalo mi to taky..

 

Měnil jsem zapalovací kabely, svíčky, termočidlo (nebo jak je přesný název) a nějak to samo odeznělo, ani jedno nebylo přímou příčinou, protože se po výměně zmíněných prvků objevovalo ještě několik jízd dál.. Teď mi to dělá jen občas ale s tou obměnou, že motor zlobí až když je opravdu nahřátý - jedu 30km po dálnici 110-120, sjedu do města a na první křižovatce při rozjedu cukání a několikrát ještě poté dokud nejedu zase rychleji (40 a víc nebo to víc točím) ale jen někdy to provádí, né vždy :lool:

 

Co s tím no.. Něco co souvisí s teplem a možná vlhkem. Krom vyměněných věcí se ještě chystám na víčko rozdělovače, které mám dost jeté a palec. Pak už asi jen zapalovací cívku, což je litr tak s tou otálím :blink:

 

Anebo se teplem někde něco roztáhne a saje si to falešný vzduch ale v tom už se nevyznám ůbec :(

Odkaz ke komentáři

no tak já mám v plánu příští týden kabely,palec,víčko rozdělovače a možná zkusím aj i ty svíčky. Někde jsem četl že to dělalo klukovi s felinou AEE taky a že to měl špatným otřesovým (detonačním) čidlem tak zkusím. Na diagnostice je to ale čistý tak nevím jestli se zabejvat čidlem :).Vše se ukáže příští týden :) jinak jaký preferujete svíčky? Prvovýroba/NGK/BOSH??

Odkaz ke komentáři

Jednoznačně NGK ! Jsou pro tento motor to nejlepší, jsou i předepsaný výrobcem jako oficiální ND. S jinýma svíčkama motor nemá tak klidný chod. Jo a kabely doporučuju TESLA BLATNÁ typ T633C (měděný). Dle vyjádření z Tesly VW preferoval do výroby měděný i když jsou dražší. Ale motor je na ně prostě naladěný.

Čidlo klepání musí být hlavně správně dotažený na přesný utahovací moment. Pokud na diag. nic není, jen bych ho preventivně povolil a utáhl na předepsaný Mk.

Odkaz ke komentáři

Zdravim všechny, tak jsem dnes vyměnil svíčky,kabely,a palec rozdelovače. Chtěl jsem i víčko ale poslali mi jiný takže mi tam nepasuje. A moc se toho nezmenilo.Jediny co je lepsi tak to je to ze uz to neblbne tolik a motor ma klidnejsi chod ale jinak je to to samý. Jakmile mám otačky nižší jak 2000 ot/min tak se zacne chovat jak kdyz tam nejde benzin nebo elektrika. Takže další napady?Jo když se uplne ohreje tak uz to spis nedela.

Odkaz ke komentáři

No prave že dřív jsem s ním jezdil uplně v pohodě v obci 50km/h na 4.rychl. st. cca 1700ot/min. A navíc ten motor je vysokozdvihovej takze kdyz se jen tak na rovince udrzuje 50 s 1800 ot. tak mu to vazne nevadi. A kdyz s ním jezdim v vysích otackach tak docela dost papa. Mam to 2 roky a na urcite chovani uz jsem si zvykl a nehodlam to menit kvuli nejaky hovadine a misto za 6-7 L/100 jezdit za 10-12 to se mi moc nechce. A hlavne v tis. ma tento motor omezovac.

Odkaz ke komentáři

_neo - aby bylo splněno co tvrdíš, tak by se musel dát při rozjezdu plnej plyn a posléze pomalu pouštět spojku aby se člověk rozjel bez cukání. Protože tohle cukání je i při rozjíždění. Jinými slovy otáčkami to není..

 

Jacobe - měnil jsem to víčko + palec rozdělovače a už týden mi to ani necuklo :wub: To víčko co mi přišlo taky nepasovalo - respektive mělo uvnitř výstupek značící polohu o 45° jinde než měl být (řešit se mi to nechtělo tak jsem ho nahulváta vyříz a při nasazování si dal pozor abych ho měl stejně orientované jak to původní a řádně to zajistil.. :unsure: ) Palec ten už vypadal místy hodně jetě (poraskaný zpuchřelý plast).

 

Krom zmizení občasného cukání (bez rozdílu benzín/LPG) při teplém motoru, se mi především zkultivoval přechod za jízdy při zahřívání mezi benzínem na LPG. Dočasný výpadek výkonu je žádný či niterný.

 

I když pro to žádné racionální vysvětlení nemám, tak mi tedy výměna víčka a palce pomohla z dříve vyměněných věcí nejvíce..

 

Tak uvidíš až seženeš pasující víčko a vyměníš též ;)

Odkaz ke komentáři

No tak ono sehnat to vičko nebude az tak snadny :-D byl jsem u jednoho manika co kseftuje s dilama tak mi volal primo do skodovky a podle vinka mi tam nasli vicko za 680Kc tak jsem mu rekl at si ho strci do rite kdyz tam ma cely rozdelovac za 700 :-D musim si projit par obchodu a sehnat to spravny. Jinak co jsem menil tak je to znat :) motor je klidnejsi,tissi a hlavne uz to nedela vytrvale ale jen nahodne a po chvilce to zase jde takze tam fakt bude nejaka hovadina v tom :).

Odkaz ke komentáři

Jinými slovy otáčkami to není..

 

Možná jsi to přehlédl, ale já jsem na úvod svého příspěvku poznamenal že neodpovídám na jeho problém ale pouze se mu snažím poradit co se týče ježdění s tímto motorem. Vůbec jsem neřešil proč mu to cuká, páč netuším čím to je. Jinak si stojím za svým, že ten motor jízdou okolo 1500 ot trpí. Já mám daleko silnější 1.8T a vím jak i tenhle motor v nízkejch otáčkách dostává na prdel ... Prostě benzínové motory nejsou na jízdu v takovýchto otáčkách stavěné.

 

Jen se zeptám .. napojil jsi to na VAG ? koukal jsi jestli tam není nějaká chyba ? Tohle co popisuješ se mi stávalo u minulého auta a dělal to kabel ke svíčce. Nevím jak je to u tohodle motoru jestli má klasický vysokonapěťový kabely ke svíčkám nebo jestli to má u každé svíčky vlastní zapalovací modul jko má 1.8T, každopádně to chce diagnostiku a nejlépe za jízdy když to škube.

Odkaz ke komentáři

Předem sorry za OT.

 

Není to sice rada přesně na to co popisuješ ale je to dobrá rada a tady je:

Motor 1.6 MPI 55kw není dělanej na to aby jsi s ním jezdil na 1500ot. to není nafťák .. klidně ho vytáčej k 6tis ale proboha netejrej ten motor na 1500ot ...

 

Z Tvého příspěvku je vidět, že s tímto motorem nemáš zkušenosti. Jak už psal kolega, tak se jedná o motor s dlouhým zdvihem, který se krásně brchá v nízkých otáčkách a naopak nemá moc rád ty vysoké. A svým charakterem je právě dieselu velmi blízko - táhne dobře už dole a max. výkon má ve 4.500 ot., což je na benzínovou atmosféru celkem rarita.

 

1.500 ot. při plynulé jízdě bez zátěže zvládá naprosto v pohodě. Protože tento motor bez jakýchkoliv protestů táhne dokonce od volnoběhu (tuším, že Okta ho má už z výroby zvedlý na normálních 850-900 ot., u Feldy se to mj. řešilo při úpravě ŘJ, protože tam byl nastaven někde na 650 ot. a to dělalo paseku). Psal jsem to už víckrát - při popojíždění v koloně jen stačilo zvolit vhodnou rychlost a auto jelo samo bez plynu jen na volnoběh, bez problémů i na 5-ku (naopak vytáčení nad 4.500 ot. je u tohoto motoru bez SW a HW úprav prakticky zbytečné).

 

A máš pravdu v tom, že tohle 1.8T nezvládne, protože to je naopak v základu vysokootáčkový 20V, navíc s naroubovaným turbem. Takže pod 1.600 ot. mrtvo a evidentní trápení motoru.

Odkaz ke komentáři

neda mi nereagovat na TESNA: jazdim tymto motorom uz 3 roky, a jazdit aj plynule na 1500 otacok je pre to auto trapenie. Motor je nekludny, vybruje a nastavaju tzv. detonacie vo valcoch. Dole kopcom vie ist plynule od 1800 otacok . na rovine potrebuje tych 1900 - 2000 , aby ked pridam plyn, nezacal vybrovat a klepat sa. A vytacat sa ho oplati max do 4300 otacok. Viem o com hovorim . A moj motor ma 100 000km nabehane realne.

Odkaz ke komentáři

Já jsem s ním jezdil denně 3 roky a najel okolo 60tkm (koupeno po maníkovi,který to nějak zvlášť to nešetřil, následně mnou upraveno přes Cimbu na řádově 72kW) a když jsem auto ve 180tkm prodával, tak ten motor byl (u Feldy) to jediné, za co bych tehdy dal ruku do ohně, že je OK a z auta vydrží jednoznačně nejdéle. A motor fungoval tak, jak jsem popsal. V nízkých otáčkách výrazně lépe než ostatní v našich končinách běžné benzíny, které jsem kdy řídil a které se obvykle pod 1.500 – 1.600 ot. skutečně trápí a projevují se mj. detonacemi a vibracemi, které popisuješ.

 

Je samozřejmé a už jsem si to v praxi mockrát ověřil, že faktory jako kvalita paliva, oleje, případná aditiva, způsob zajetí motoru, četnost používání, řidičský styl (běžný rozsah používání otáček a variabilita zatížení motoru) výrazně ovlivňují chování motoru, jeho výkon, reakce a spotřebu. Např. u tohodle motoru mi tehdy stačilo použít kvalitnější benzín (V-P95 vs. N95) a fungoval úplně jinak – tižší a hlubší zvuk, méně vibrací, rychlejší reakce na plyn, o 2-3 deci nižší spotřeba. Takže nevyvracím, že tvůj motor funguje tak jak funguje.

 

PS: 100tkm nájezd je za jakou dobu?

Odkaz ke komentáři

pises upravene cez cimbu - cize si daval minimalne inu ostrejsiu vacku a chip - takze to uz ja za original motor nepovazujem a nemozes ho porovnat s uplne seriovym motorom ,ako sa sprava v akom rozmedzi otacok. Najazd 100 tisic km -to som pisal, kolko ma celkovo motor,teda je skoro ako novy ,aj ked uz ma 13 rokov, cize chova sa uplne ako novy seriovy motor.

Odkaz ke komentáři

Jo člověk se pořád učí ... tak dobře jezděte s ním na 1500 ot .. což vám trochu závidím protože mě to ve městě na 4ku nejede a na 3ku to žere 12 :(

 

Nejezdím, je už 10 let z domu. Jinak pak při plynulé jízdě po rovině a na tempomat brala 1.8T na IV. mezi 1.500 - 1.600 ot. (kdy to teda fakt nejede a pro zrychlení je potřeba podřadit) stejně jako na III. a 2.000 ot. za stejných podmínek - dle PC 5 - 5,5 litru.

 

 

pises upravene cez cimbu - cize si daval minimalne inu ostrejsiu vacku a chip - takze to uz ja za original motor nepovazujem a nemozes ho porovnat s uplne seriovym motorom ,ako sa sprava v akom rozmedzi otacok. Najazd 100 tisic km -to som pisal, kolko ma celkovo motor,teda je skoro ako novy ,aj ked uz ma 13 rokov, cize chova sa uplne ako novy seriovy motor.

 

Jenže se bavíme o otáčkách pod 2.000, kde jakákoliv SW nebo HW úprava nemá u benzínového motoru vliv, jedno jestli u atmosféry nebo u turba. Snad jen na rychlost reakce při přechodových režimech, kde to SW úprava u Feldy dotáhla na standard Okty z výroby. A samozřejmě jsem s tím autem najel asi 20tkm i v „základu“. A po provedení veškerých úprav se to „dole“ chovalo stejně. Naopak znatelný rozdíl byl až někde nad 3.500 ot. Což je jiné vlákno.

 

A úplně na okraj ... 100tkm za 13 let mj. znamená, že sice to má i na místní poměry malý roční nájezd (navíc s předpokladem, že s tím při tomto nájezdu majitel(é) jezdili slušně). Jenže po celou tuto dobu, kdy motor prd jezdil, fyzicky nepoužíváním stárnul možná více než ten, co nahrkal x-tolik (oxidace kovů, stárnutí gumy a plastů ...). To nemluvím např. o stárnutí a degradaci náplní - nepředpokládám, že tam někdo měnil třeba olej co rok nebo v době, kdy nejezdil, vypouštěl benzín. Tzn. najeté km rozhodně nejsou zárukou toho, že motor šlape a chová se jako nový.

Odkaz ke komentáři

Lidi nehádejte se tady. Kdyby jste si to alespon jeden poradne precetl tak jste se docetli ze pri udrzovani rychlosti tudiz minimalni zatezi motoru a nedela to jen na 1500ot/min ale děla to i pri 2200ot/min. A chova se to jako kdyz tam nejde elektrina/phm pac nereaguje na plyn a staci abych vyslapl spojku a proslapl plyn a zase jde(nekdy to musim proslapnout vickrat).

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...