Přejít na obsah

Ford Mondeo kombi MY2014, Titanium Plus 120kW


TomasB

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Na těch 18" je to tedy nic moc. Je to nějaké fakt divné a i třeba na nerovnostech při pomalejší jízdě se to chová divně. Jednak je to méně pohodlné a druhak tendence na nerovnostech měnit směr jízdy. Jakoby ty nerovnosti to tahaly "jinam". Mám to teda jak větší, tak ale i širší. 235/45/R18. To teda ty zimní 215 v 16" byly mnohem lepší na ježdění. No nic, pro příště budu vědět, že se na velký kola vysrat.

Odkaz ke komentáři

Vyšší spotřeba při větším průmerů disku je normální, ale nemělo by to být v řádech více jak několika desetin, co mám zkušenost. A nahuštění dělá podstatný rozdíl co se komfortu týče. Ale samozřejmě - čím víc vyfouklý, tím větší valivý odpor. Navíc koukám, že máš i jinou šířku na letních, takže je jaasné, že spotřeba je výš.

Odkaz ke komentáři

Já jsem ani nevěděl, že jsou to 235, jen že to jsou 18" a tak jsem si říkal, že naopak spotřeba bude nižší, ale ta šířka prostě převažuje ten větší rozměr a prostě tak cca 0,5 litru to je výš. Příště už větší kola nechci. Ono 0,5 l na 300tkm je řádově 60 tis. rozdíl v nákladech, když odečtu cca polovinu za zimní provoz, tak je to furt 30 tis a ještě k tomu zhoršený komfort. Navíc větší kola jsou na pořízení dražší a pneu taky. Maximálně že to možná vypadá líp, ale já tam rozdíl nevidím ani opticky, takže prostě hovadina a pro příště už vím.


Aktuálně atakuji 15tkm.

Odkaz ke komentáři

Na těch 18" je to tedy nic moc. Je to nějaké fakt divné a i třeba na nerovnostech při pomalejší jízdě se to chová divně. Jednak je to méně pohodlné a druhak tendence na nerovnostech měnit směr jízdy. Jakoby ty nerovnosti to tahaly "jinam". Mám to teda jak větší, tak ale i širší. 235/45/R18. To teda ty zimní 215 v 16" byly mnohem lepší na ježdění. No nic, pro příště budu vědět, že se na velký kola vysrat.

 

Covece, ja jsem rad, ze jsem konecne zimni 16" balony hodil do garaze a prave 235/45/18 se na Maxe vratily, uz se zase da jezdit kloudne do zatacek. Ale nekdy to na nasich tankodromech je dost neprijemny, to se musi nechat. Akorat musim koupit zase aspon 2 pneu, nejak se to sjizdi...

 

Odkaz ke komentáři

Ne, pryč je nedám, ale jsem zvědav na životnost těch gum. Třeba Pirreli co jsem nafasoval na novém Mondeu v roce 2007 byly fuč velmi rychle, jedna sezóna a byly kaput a hučely jak kráva. Tyhle mimo jiné taky hučí neskutečně, ale to je asi rozměrem. Hluk od pneu je jediné co v tom autě slyším a slyšet je to jak kráva.

Odkaz ke komentáři

guma bouchá až při foukání kolem hodnoty 30 ;)

 

drncá to o trošku víc, než při 2,5 ;) Středy se nesjíždějí nadměrně; průser je v konstrukci Bridgestonových gum, protože samotný výrobce doporučuje foukat vyšší tlaky, než uvádějí výrobci aut. Stačí se poptat písemně/mailem přímo ve fabrice s konkrétním typem auta a dostanete odpověď.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Změna žádná. Dneska jsem ale zkusil jet od sjezdu z D11 u Chlumce do Pardubic "pilu" a ty Potenzy fakt drží brutálně i na mokrém. To auto se ani nehne ze stopy, jako by bylo přikované. Ale na úkor komfortu.

Jinak mi dneska na PP blatníku přibyl první důlek od dveří od nějakého dementa s modrým autem. Je to cvaklý v hraně, jsem nasranej, protože to je první důlek. No a pomalu se blížím 18tkm, takže v květnu bude první servis, se už musím objednat.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...