t9hansers Odesláno Říjen 5, 2013 Sdílet Odesláno Říjen 5, 2013 Zdravím myslíte,že se vyplatí kupovat tento sportovní filtr? sportovni-filtry.cz 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Boash Odesláno Říjen 7, 2013 Sdílet Odesláno Říjen 7, 2013 Taky jsem o tom přemýšlel,ale prej jak je naimpregnovanej olejem a má větší propustnost,tak může zničit váhu v horšim případě turbo...hodně lidí ho vozí jsou spokojeny,ale za ten výkon 00 prd co to přidá a cenu,raději vyměnim každých 5k za UFI a mám klid :)Když zasahovat do sání,tak koupit třeba sací hadici k turbu Forge..můj názor :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Lumen1.8 Odesláno Říjen 8, 2013 Sdílet Odesláno Říjen 8, 2013 Tak já mám přímé sání do podběhu a hadici k turbu. Auto znatelně ožilo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Alchemix Odesláno Listopad 7, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 7, 2013 A co spotřeba u toho přímého sání? Říká se, že o litr nahoru. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Lumen1.8 Odesláno Listopad 7, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 7, 2013 No trochu větší spotřebu mám, ale může to být nastávající zimou a nebo tím, že na to víc šlapu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Alchemix Odesláno Listopad 8, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 8, 2013 Co znamená o trochu vyšší spotřeba? :-) A jak hodně se změnil zvukovej projev motoru? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Lumen1.8 Odesláno Listopad 9, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 9, 2013 Trasy, které jsem jezdil za 7 dělám teď 7,5. Nic hrozného. Zvuk je parádní, krásně je slyšet, jak motor nasává. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radek20VT Odesláno Listopad 11, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 11, 2013 Pokud by někdo chtěl mám tu celou sadu KN viz odkaz http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57-0430 0 Citovat Odkaz ke komentáři
dunaj6 Odesláno Listopad 12, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 12, 2013 Lumen? Ty tam mas motor z 1.6?? Alebo ako si prisiel k spotrebe 7 litrov? :D lebo ja mam v meste 9 az 10 a ked mu slapem tak 12-13 a to nemam ani rs-u... Len 110kw 1.8 T 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Lumen1.8 Odesláno Listopad 12, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 12, 2013 5Km po městě a mám taky 10-12. Ale Trutnov - HK klidně i 6,5. Když vyjedu z města, tak jezdím normálně 7-8. Dlouhodobou spotřebu mám teď 9,2. Ale to je 80% město. Do práce, do školky a na nákup. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
_neo Odesláno Listopad 13, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 13, 2013 Je pravda že když jsem jezdil na benzín tak jsem měl dlouhodobou spotřebu 8.4 a Pelhrimov praha jsem taky dokazal zajed za 6.9 když jsem jel piánko :) Teď na LPG mám dlouhodobou spotřebu 10,37 a to občas na dálnici taky trochu přiložím pod kotel :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
dunaj6 Odesláno Listopad 13, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 13, 2013 no ja som rozmyslal ze tam dam sportovu sisku a natiahnem hadicu do narazniku aebo podbehu.. ale vykaslal som sa na to, kupil som obycajny novy filtron bol trochu vacsi jak ten povodny vosiel tam presne, ten predtym bol trosku volny a auto normalne ozilo :D neviem ako dlho tam bol ten stary ale tipujem ze velmi dlho... po kolko tisic menite vzduchovy? niekto tu spominal ze po 5, ale to sa mi zda nejak malo... ci? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Alchemix Odesláno Listopad 14, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 14, 2013 Já měním vzduchovej, palivovej a pylovej filtr každou druhou výměnu oleje. Takže po 30tis. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
tesna Odesláno Listopad 16, 2013 Sdílet Odesláno Listopad 16, 2013 Čistě za mne, sportovní filtr považuji za jakousi "nadstavbu" v případě, že člověk už má na autě nějaké úpravy, které jsou z hlediska poměru výkon/cena výrazně efektivnější (např. já jsem tehdy za 10tKč přikoupil modifikovaný SW od solidní firmy a s ním 50PS). Konkrétně 1.8T je softwarově těžce zaškrcená (i v sériové 110kW podobě má potenciál někde okolo 150kW/300Nm) a samotné přidání filtru nic moc neřeší, mnohem efektivnější je ji prostě "odškrtit". Samotný filtr (vložka) reálně nepřidá výkonově prakticky nic, co by bylo u tohodle motoru nějak subjektivně rozeznatelné, snad jen zkrácení náběhu turba, tzn. zrychlení reakce na plyn. Lehce se změní zvuk motoru, je o něco málo hlubší (což u tiché 1.8T je skutečně skoro nerozeznatelné). Ale je to pak spíš o dobrém pocitu, že člověk dal motoru možnost lépe dýchat. O něco lepší je to u přímého sání, kde je výkonový efekt už trošku více znatelný (ve srovnání s prvním odstavcem ale stále furt nic moc), přičemž cena je na 3-4 násobku vložky. Výrazněji se změní zvuk motoru a při přidání plynu to začne připomínat vysavač. Ale dopad do spotřeby, pokud je vše ostatní OK, by měl být nulový, protože spalovací poměr vzduch - palivo se nemění, jen roste možný dostupný výkon a s ním spotřeba. Jak zjišťuji na foru, u 1.8T je spotřeba zřejmě výrazně závislá na technickém stavu motoru (netřeba se divit, nejstarší kousky mají 15 let), protože moje Okta, když šla z domu, tak při každodenním ježdění brala 6,7 - 7,5 (manželka v pohodě o 10% míň), a to po tehdy nejvyšší možné SW úpravě + vložce filtru. Dnes jezdí už 5 let jinde, ale stále stejně spolehlivě. U současného auta jsem postupně provedl několik výkonových upgrade (vč. přímého sání), ale spotřeba se statisticky vůbec nepohnula proti sériovému stavu (po 5 letech a 80tkm - 9,04). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Joskaa Odesláno Červenec 1, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 1, 2015 čauves , konečně mám doma O1 1,8T 110kw budu měnit olej a chci i vzduchovej filtr a chtěl jsem tam dát K&N vzduchovej filtr jak píšete aby lépe motor dejchal říkaj že má až o 40% větší propustnost a myslel jsem že i líp čístí vzduch a z toho sem usoudil že motor déle vydrží a tady teď čtu že může spíš uškodit tak kde je pravda co tedy motoru prospěje víc papírovej nebo K&N ??? dik za odpověď 0 Citovat Odkaz ke komentáři
duke_luke Odesláno Červenec 2, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 2, 2015 Joskaa - to je trocha proti logike nie? 40 percent vacsia priepustnost a ze lepsie cisti vzduch? Tak ked je vacsia priepustnost, tak s istotou menej cisti vzduch,lebo viac prepusti . Cim viac bordelu dostanes do lopatiek turba ,tym viac casom ohoblujes lopatky turba - predstav si pieskovanie dielov -ale v dlhsom casovom horizonte... zrobia sa vacsie vole atd.. neviem,ja radsej menim 2krat rocne vzduchovy a mam pokoj. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Joskaa Odesláno Červenec 2, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 2, 2015 já měl za to že to je práve namočené v nějaké té sračce a na tu se právě lepí ty nečistoty co papírovej nepobere , já dělám do ovcí tohle je pro mě mimo mísu proto se třeba podle tebe blbě ptám 0 Citovat Odkaz ke komentáři
trhan Odesláno Červenec 2, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 2, 2015 ... duke_luke to napsal naprosto přesně...nedávej tam nesmysl jako je bavněnej filtr a obzvlášť u turbomotoru... klasický papírák a dodržovat interval výměny.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
tesna Odesláno Červenec 3, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 3, 2015 Jak jsem psal 2 roky zpět, sportovní filtr bez jiných úprav je u přidušené 1.8T naprostá zbytečnost. Pokud tam máš/budeš mít jiné úpravy, tak je to i tak taková třešinka na dortu. Ale pokud bys ho chtěl kupovat, tak dobré ceny mají tady: http://www.2racing.cz/ Já jsem tam zrovna pár týdnů zpět kupoval KN konus do mého nového povozu. Jinak ohledně sportovních filtrů tu kdysi byla rozsáhlá diskuze. Já jsem se tehdy snažil na netu dopátrat nějakých relevantních a objektivních výsledků, ale většina výzkumů ve je smyslu "co chci, to mi vyjde". Takže jako laik jsem dospěl pouze ke dvěma poznatkům. 1) Sportovní filtr je skutečněméně restriktivní a více průchodnější, než běžný sériový. Tzn. konkrétně u turbomotorů zkracuje náběh turba a plného výkonu. 2) Hůře filtruje nečistoty, ale to se týká jen toho nejjemnějšího podílu částic. Zde se ale domnívám, že jde už o velikost částic, které jsou vzledem k vůlím mechanických částí motoru naprosto "neškodné". Konkrétně K&N je americká firma, která prodává obdobné filtry mj. i na trucky. Ty jezdí i v drsném prostředí prašného amerického středozápadu a to při obecné garantované životnosti filtru 1M mil. Ve státě, kde se soudí pomalu o každý prd. Tzn. pokud by bylo prokazatelné, že takový filtr a jeho nedostatečné vlastnosti poškodily nebo zničily motor (a auto s nákladem klidně za x milionů), už by tam bylo několik mediálně rozmáznutých kauz. A ty nejsou. Takže pokud člověk jezdí po normálních evropských cestách a běžným nájezdem, tak riziko, že si použitím sportovního filtru poškodí motor, klesá o další 2 řády. A čistě osobní zkušenost. Loni jsem se po cca. 3 letech a nějakých 50tkm dokopal k tomu, že jsem si vyčistil sportovní konus, a to dokonce v otevřeném přímém sání. Výsledek? Velmi jemné viditelné zašpinění na nejexponovanjší straně, na "krytých" stranách jako nový. Při průplachu předepsaným čistidlem lehce zašpiněná voda. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Červenec 4, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 4, 2015 (upraveno) Zkusím dohledat někde fotky, jestli je ještě najdu. Bylo tam vidět turbo u 1.8T se sportovním filtrem a lopatky byly ohoblované. Ale pokud se nepletu, tak nájezd se sportovním filtrem tam udaný nebyl, snad ani jeho výrobce. Na serii opravdu rozdíl nepoznáš. Kdysi jsem tu vedl docela obsáhlou diskuzi s Tesnou ohledně toho a každý jsme si stáli za svým. Co jsem koukal na testy, tak nikdy jsem neviděl test, kde by na seriovém motoru byla nějaká změna, vše bylo v rámci odchylek měření. Ale pokud k tomu naladíš i zbytek, věřím, že rozdíl tam alespoň minimální bude. Každopádně mi přijde absolutní kravina cpát ten filtr do podběhu, jako to má třeba sání od AEM pro 1.8T a spousta dalších. Tam je defacto toho bordelu nejvíce, co může vůbec být za jízdy. Sice je tepelně odstíněný, ale když člověk investuje více, může mít filtr v karbonovém obalu a karbon funguje dobře jako tepelný štít. Nevím, jak to mají řešené různé motorizace Octavie, ale 1.8T RS má přívod vzduchu skrz podběh, což mi přijde jako nejlepší řešení vůbec. Vzduch to saje studený mimo motor a nenasaje to tolik bordelu, jako když je i filtr v podběhu. Sice jsem ke sportovním filtrům dost skeptický, ale sám vozím Pipercross Viper (molitanový filtr v karbonovém obalu). Rozdíl jsem nepocítil (zatím seriový výkon), ale zvuk to má parádní :D Upraveno Červenec 4, 2015 uživatelem LadikRS 0 Citovat Odkaz ke komentáři
driemotan Odesláno Červenec 4, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 4, 2015 Ja mam K&N vlozku, ja som spokojny (v aute ju mam cca 50 000km). Tu je jeden test na filtre: www.topspeed.sk/dokaze-sportovy-vzduchovy-filter-naozaj-zvysit-vykon-motora/6261 Pre info K&N zacina vyrabat aj kabinove pratelne filtre, ale este na 1 octaviu nemaju v ponuke, ked bude hned ho kupujem... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 Nárůst je v rámci odchylky měření. Se divím, že takový test vůbec zveřejní. Píše tam, že zvýšení výkonu je citelné. To je sakra machr, když pozná rozdíl 3 koně a 15Nm :D Ten kabinový filtr vypadá zajímavě, otázkou je ale jeho cena a schopnost pohlcovat pachy. Slyším o tom prvně, tak jsem zvědavý :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ladis Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 V letošním speciálu Ojetiny Světa Motorů je docela obsáhlý test vzduchových filtrů na Fabii. Mimo jiné i sportovní vložka K&N. Porovnávali a měřili tam více veličin a K&N pohořel (kvůli tomu co všecho propustí do motoru). Bohužel jsem časopis poslal dál do světa, tak nemůžu udělat scan. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 Na internetu je spousta testů, kde je vidět, že sportovní filtry propustí více bordelu. Je to logické, propustí více vzduchu = propustí více bordelu. Mimo to tam je ještě riziko s tím olejem, pokud se nejedná o suchý filtr. <br />Schválně se pokusím ten díl SM sehnat, rád bych si to přečetl :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ladis Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 Měli by ho normálně mít na stáncích, ještě včera jsem okolo něj procházel v Globusu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Červenec 7, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 7, 2015 Aha, to jsem netušil, že je ještě v prodeji. Dneska jsem ho koupil a docela jsem byl překvapený, jak KN pohořelo. <br />Dost mě udivila ta filtrační plocha, že je 7x menší než u většiny ostatních. 7x menší účinnost mě taky překvapila. Čekal jsem, že KN toho pustí více, ale nečekal jsem, že až tolik. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
duke_luke Odesláno Červenec 9, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 9, 2015 boli tam testovane aj ine filtre? BMC napriklad ? alebo aj penove filtre - Napr pipercross ? PS: mohli by ste to odfotit a hodit to tu na stranku 0 Citovat Odkaz ke komentáři
driemotan Odesláno Červenec 9, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 9, 2015 Tak isto ma to zaujima... Nemyslim si ze by bolo k&n, tak zle vzhladom na to ze maju taku zaruku... a ako sa pise hore americania by z pripadnej skody vysudili "ine prachy" 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Alchemix Odesláno Červenec 10, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 10, 2015 Taky bych byl pro aby to někdo naskenoval nebo nafotil a nasdílel. Včera jsem obíhal stánky u nás a nic jsem neobjevil. V kterém čísle to je? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Joskaa Odesláno Červenec 11, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 11, 2015 Tak jsem koukal na testy a půjdu do papíru ale co jsem četl tak nedoporučujou ty obyč. že prý někdy špatně pasujou a netěsní a může něco projít okolo filtru . Jakou značku by jste doporučili ? Někde jsem četl že na Filtron dost nadávaj proto se ptám , dik 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.