Guest Jeník2 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Zdravím, mám Octavii 1,6 55 kW r.v. 1998, 190 000 km. Na jaře jsem měnil olej, dal jsem tam jakýsi Cinol či Divinol, časem mi to začalo žrát olej. Když jedu z kopce bez plynu a pak je kopec a přidám plyn, tak to začne strašně kouřit - modrá mlha. Asi tři automechanici mi řekli, že to jsou zapečené kroužky. Jaký olej je nejlepší pro snížení spotřeby oleje na kroužkách? Mám tam dát 15W-40? Předem děkuji za rady. 0 Quote Link to comment
PROCHY603 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Vymenit simeringy na ventiloch a dat nove piestne kruzky. Ziadny olej 15-40 neodstrani to dymenie. 0 Quote Link to comment
Guest Jeník2 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Tři automechanici a žádnému se do výměny kroužků moc nechce, tak hledám jinou alternativu ... 0 Quote Link to comment
bicinka Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Když mě toto dělalo na Fabii, tak jsem si z vrakáče koupil celý motor a vyměnil, pač oprava by byla o dost dražší. 0 Quote Link to comment
Guest chipmann Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Dej 10w-60 a bude klid 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 no len aby ti olej uz aj nepokazil katalyzator 0 Quote Link to comment
Guest Jeník2 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Jsem laik, tak se ptám, jaký vliv bude mít olej 10W-60 na motor? 0 Quote Link to comment
TomášT Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 dávat hustší olej je jen odkládání problému. nechal bych udělat ty pístní kroužky. je jasný, že typickým výměnkářům se do toho nechce 0 Quote Link to comment
lada14 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 pokud to tak zere nema opravdu cenu zkouset oleje, krozky se daji sehnat komplet uz od 1600 nejlevnejsi a gufera 25 kus vymenil bych i voditko ventilu kus 50, srovnat hlavu,zabrousit ventyly, novy tesneni, vycistit saci kos ve vane a jezdi jak nova za par korun a prace neni tak hrozna motor je jednoduchej podle prirucky to udelas sam v garazi, koupis jinej motor a stejne se do nej vysypes jestli je klika ok najezdis dalsich 200 000 0 Quote Link to comment
Guest TomášU Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Nechcem vytvárať novú tému, lebo mám ten istý problém. Keď zídem z kopca a pridám potom plyn, tak za mnou je až hmla(mrak Rumburak) a jasné, že to "žere" olej. Ja som zatiaľ nalial do oleja Doktor Motor GRANDX a som zvedavý, či to trochu zlepší, ale nečakám divy. Chcem sa spýtať, viem vymeniť piestne krúžky zhora, či musím rozobrať aj všetko zdola???? Lebo podľa dielenskej príručky to nie je jasné. Ak by sa to dalo zhora, tak by som sa do toho aj pustil, ale ak treba rozoberať aj spodok, tak to je už moc. 0 Quote Link to comment
Viťa 1 Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Nechcem vytvárať novú tému, lebo mám ten istý problém. Keď zídem z kopca a pridám potom plyn, tak za mnou je až hmla(mrak Rumburak) a jasné, že to "žere" olej. Ja som zatiaľ nalial do oleja Doktor Motor GRANDX a som zvedavý, či to trochu zlepší, ale nečakám divy. Chcem sa spýtať, viem vymeniť piestne krúžky zhora, či musím rozobrať aj všetko zdola???? Lebo podľa dielenskej príručky to nie je jasné. Ak by sa to dalo zhora, tak by som sa do toho aj pustil, ale ak treba rozoberať aj spodok, tak to je už moc. Taky budu možná měnit kroužky mám ten samý problém vedle v tématu mi psali že jdou vyměnit z hora ale každopádně budeš muset povolit ojnici dole aby jsi vytáhl píst nahoru pokud se mýlím tak mě opravte ještě jsem to nedělal :) 0 Quote Link to comment
Guest TomášU Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 Taky budu možná měnit kroužky mám ten samý problém vedle v tématu mi psali že jdou vyměnit z hora ale každopádně budeš muset povolit ojnici dole aby jsi vytáhl píst nahoru pokud se mýlím tak mě opravte ještě jsem to nedělal :) Tak už mám výmenu krúžkov za sebou. Motor ide podstatne lepšie. Žiadne skubanie, behanie otáčok, žiaden dym :-D Taky budu možná měnit kroužky mám ten samý problém vedle v tématu mi psali že jdou vyměnit z hora ale každopádně budeš muset povolit ojnici dole aby jsi vytáhl píst nahoru pokud se mýlím tak mě opravte ještě jsem to nedělal :) A už keď sme to mali rozobrané, tak šla hlava na kontrolu a vymenili sa aj komplet rozvody. 0 Quote Link to comment
Viťa 1 Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 Tak už mám výmenu krúžkov za sebou. Motor ide podstatne lepšie. Žiadne skubanie, behanie otáčok, žiaden dym :-D A už keď sme to mali rozobrané, tak šla hlava na kontrolu a vymenili sa aj komplet rozvody. Taky jsem to teď rozdělal a kroužky vypadají dobře až na stírací stírací skoro vůbec nečouhá z pístu ven a ten prostředek by měl být jako by utopený? není jezdí taky po válci :)) 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Tak mám na motoru najeto 202.000 Km, což jsou pocitivé kilometry, ale trápí mě spotřeba oleje, vychází to jeden litr 10W40 na 400-500 km, dým jak prase, auto smrdí, takže to už musím řešit. Volal jsem svému mechanikovi, kam dávám auto, říkal, že výměna pístních kroužků + kolem něco bude stát asi kolem 8,5 až 9 tis. včetně asi 2,5 tis. práce. Nechci do toho starého auta moc vrážet, tak jsme se domluvili, že udělá co nejmininálnější výměnu dílů tak, aby auto hlavně olej nežralo. Co bych mu měl říct, aby všechno vyměnil, když už to bude mít rozdělané?? 0 Quote Link to comment
Konny Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Ta cena je hodne dobra . Jinak kdyz se bude motor rozdelavat, tak dat nove pistni krouzky, nova gufera na ventilech, vycistit olejove sitko v olejove vane a samozrejme dat nove tesneni pod hlavu, pak budes mit s motorem na dlouhou dobu klid ;) 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 o nových guferách nevím, jestli mluvil, ale o zabroušení hlavy a těsnění říkal, že to udělá. Ty gufera jsou jak finančně náročné? Ta olejová vana se oddělává tak jako tak? 0 Quote Link to comment
Konny Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Pokud bude zabrusovat ventyly, tak by mel urcite i vymenit ty gudera, protoze uz taky budou tvrde jako kamen. Jinak gufer je tam logicky 8 a kazde stoji asi do 100,-, takze to neni zase takova palka. Jinak olejova vana se musi sundat, aby se mohly ojnice oddelit od kliky, tak ve vysledku ti zustane v aute jen blok motoru s namontovanou klikovkou, nic jineho tam nezustane :D 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 děkuji, po neděli to tam budu dávat, tak pak zde napíšu,jak to dopadlo a kolik to nakonec stálo. 0 Quote Link to comment
Konny Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Nemáš zač, já jsem si tím už prošel, tak právě vím co píšu :D , pak dej teda vědět jak to všechno dopadlo ;) 0 Quote Link to comment
JacobHot Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Hoj kluci, toto už mám taky za sebou a celkově mě to vyšlo na cca 12 500,- Ale původní zůstalo jen klikovka, ojnice, blok a hlava :) . 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Tak auto jsem dal ve středu na opravu. Tak teď mi volal mechanik, že rozdělal vanu a vypadly z ní tři ložiska z kliky, a že klikovka teda může být poškozená. Říkal, že vytáhne motor a pak se podívá na klikovku, jestli není také špatná, a navrhne mi cenu opravu, což by mohla být přes 20 tis. Anebo když si seženu jinej motor, dá mi tam jinej. Že mi to nacení a pak se mám rozhodnout. Takže jsem z toho paf, protože je to finanční zářez, na který teda momentálně nemám peníze a nevím, co dělat. Jestli to nechat spravit, nebo to risknout a koupit někde jinej motor za cenu kolem 5 tis. Co si myslíte vy? 0 Quote Link to comment
Konny Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Sice jsem zastáncem opravy vlastního motoru, ale pokud by jsi musel dávat i celou novou kliku s ložiskama, tak by bylo asi lepší zariskovat a pořídit jinej motor... :O 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 dneska jsem si to nechal projít hlavou, ale říkal jsem si, že kdyby oprava vyšla na 20 tis., tak bych do toho ještě šel. Měl bych generálku motoru, který by auto určitě přežil. Ano, dá se koupit i použitý motor kolem 5 tis. ,ale co dám ještě za práci, za předělání rozvodů, protože ty tam mám nové, za práci atd., tak to bych byl přes 10 tis. určitě taky. Jenže nevím, co koupím, pak můžu zjistit, že ten motor taky bude žrát olej a jsem tam, kde jsem byl. Zajímavé je, že jsem o tom, že mám vysypané ložiska z kliky nijak nevěděl, motor nebouchal, neklepal, prostě nic. Tak nevím, jak se taková závada projevuje a jestli se dá vůbec poznat. Vlastně teď mi došlo, že někdy při startování se motor jakoby na začátku kousl, ale pak se hned roztočil normálně. Ale přisuzoval jsem to baterce nebo startéru a neřešil jsem to. Tak nevím, jestli to mohl být příznak. 0 Quote Link to comment
Konny Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Se vším s tebou souhlasím, když koupíš jinej motor, tak nevíš v jakém je stavu a opravdu na tom může být podobně jako je tomu u tvého motoru, prostě by to byla sázka do loterie, ale pokud jseš ochotnej investovat tolik peněz a budeš si chtít octu nechat ještě nějaký ten rok, tak bude určitě lepší, když si necháš opravit ten tvůj motor (to jsem psal i v předchozím přízpěvku a sice jsem tam psal i o tom, že máš pořídit jinej motor, ale to jsem nevěděl, že by jsi byl ochotnej tolik peněz investovat). Já jsem dělal taky takovou menší GO motoru a taky jsem do toho zahučel s 20tis, ale nelituju, protože ten motor teď jezdí perfektně 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 20 tis. bych asi dal, protože na nový nemám a za 20 tis. nic nekoupím. Navíc na to mým mám loni dělaný komplet brzdy, letos jsem dával zadní výfuk, dvě stahovačky, předloni spojku. Takže bych si to auto chtěl ještě nějaký ten rok nechat. Uvidím podle ceny, jak to půjde přes 20 tis, tak do toho nejdu, koupím jinej motor za 5 tis. už ho mám zarezervovanej 70 km od baráku , který je komplet, pouze nemá alternátor, servo a má mít údajně najeto 170.000 Km. 0 Quote Link to comment
Konny Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 Uvidíš co ti řekne mechanik, ale pokud se do těch 20tis vejdeš, tak se ti ta investice určitě vyplatí. Jinak cena za ten druhej motor je dobrá, ale jen kdyby jsi ho koupil, tak aby to později nedopadlo podobně jako teď, protože tobě při 200tis začal žrát olej, mě při 200tis začal žrát olej a ten druhej motor má 170tis, tak to k 200tis už moc nezbývá..., ale zase na druhou stranu nemůžeme chtít u cca 15 let starýho motoru, aby měl namotáno 100tis, že? :D 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 8, 2015 Share Posted October 8, 2015 zítra nebo v pondělí budu vědět, jak to vypadá s klikou, pak sem napíšu, jak to dopadlo. Děkuji ti za reakci :) 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 13, 2015 Share Posted October 13, 2015 Tak motor rozdělán a klikovka je také v prdeli, musela by se údajně přebrousit nebo možná i nová. To čvrté ložisko z kliky vůbec nenašli, možná se prý úplně zbrousilo, těžko říct. Takže mi doporučili výměnu motoru, protože oprava by byla údajně přes 25 tis. No a do toho už nejdu, zítra si jedu pro jiný motor, který má mít údajně 170 tis. najeto a olej nežere, tak snad nějakou dobu vydrží a bude okej. Motor budu mít za 5 tis. bez altíku, serva a možná i rozdělovač je údajně trochu ohnutý, jak motor přenášeli. Mám mít záruku na vyzkoušení motoru. Takže tak jsem dopadl. :( 0 Quote Link to comment
Romix95 Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 To musel ten motor asi i hodně mlátit, ne? Když ani nenašli ložisko.. Snad bude druhej šlapat jak má a bude dlouho sloužit 0 Quote Link to comment
iguka Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 no, já nevím, já jsem žádný mlácení neslyšel a motor jezdil perfektně 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.