Oskar Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Zdravim vsechny. Vcera jsem se zastavil se svou Octavii v servisu a byla tam predvadecka Rapida 1.2tsi 77 kw. Rapida jsem si prohledl dost podrobne. Interier je opravdu prostornej a o kufru ani nemluve! Pouzite plasty to je kapitola sama pro sebe. Jsou opravdu tvrde jako kamen a kazde otreni treba zipu je okamzite znat. Takze par dni a bude stoho odrapanej verk. Koukal jsem ze u slabsi verze jsou vzadu bubny a 77 kotouce. Ja jsem se svezl se 77 kw a bylo to prijemne svezeni. Kdyz jsem sedl do auta tak bylo zcela studene a pri startu nic necukalo ani nekolisalo a motor sel nadherne tise a mel velky zatah. Ale kdyz jsem se vratil tak jsem vypnul motor. A pak kdyz prodejce sedl do auta aby zaparkoval tak opetovne nastartoval o ozvalo se zvlastni zarachtani. A to jsem se pred tim testem ptal jak je to s rozvodama a tvrdili mi ze uz je davno vse ok. Tak zase je vsechno jinak . A zvlaste ze zkusenosti jak se chova Skoda Auto ke svym zakaznikum neverim ze nam pak uznali narok na opravu poskozeneho motoru diky jejich lajdackosti! Mam taky na svem aute korozy kapoty a vsichni mi rekli ze je to casty jev ale jak clovek nema vyplnenou servisku az do sameho konce tak to zavrhnou a to i kdyz veskere prace na karoserii a laku vzdy provadel znackovy servis!!!!! 0 Quote Link to comment
viky58 Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Podle několak prohlašení škody už problemy u motoru 1.2 tsi davno odstranily :) dělají si z lidí srandu, neodstranily nic !!! ja mám rapida vorobeno 2013/07/05 kupovano 2013/09/22 a rozvody se po necelých 10 tkm také začaly ozívat :) tedka mám najeto 15 tkm a rozvody stale vesel rachtají hlavně se ozívají když prudečejí přídám plyn a pak uberu :) ne mojem motoru byl kryt rozvodového řetězu bez nalitku proti přeskočení !!! kupovat rapid nebo jiný z motorem 1.2 63 kw 1.2 77kw je pořat sazka do loterie , podel mně ty to motory montují z dílu co jím zorvna příjde po ruku nebo co sklad zorvna dá :) u rapidu je kus od kusu tedy někdo má prolemy někdo ne , ale sazejte na to že trefíte dobry kus :blink: 0 Quote Link to comment
buml Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 nestras me, mam 4T/14 77kW, najeto necelejch 8t a zatim klid (teda co se rozvodu tyce) 0 Quote Link to comment
Oskar Posted March 8, 2014 Author Share Posted March 8, 2014 To znamena ze uz jsou jine problemy? 0 Quote Link to comment
viky58 Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Ano jsou i další problémy než jenom rozvody :) mně po 3 týdnech provozu se oběvil pod autem olej :) celkem dost. garanční oprava podle papiru přetěsnily víko/dekl rozvodového řetězu , ale jelikož se už dlouho standartně opisuji čísla dilu co jsou vidět , tak mi vymněnily celý kryt/dekl rozvodového řetězu , aniž by něnco řekly :( další problemy co vadí při jízdě jsou občas vrzající plasty na středových sloupcích , připadně u mně se ozívalo klepaní pod tepecirungem střechy uvolněný svazek kabelu :) další problem je silemblok převodovky original je 6RF 199 555 D je dost mněky a je na horní strně opatřen dorazem z plastu a vydáva klepavy zvuk (zvuk se ozívá z levá strany pod autem ) da se nahradit bud to silemblokem 6Q0199555AS a nebo pokud se ŠA už uračila vyrobit silem ktery to bude řešít definitivně :) další problem jsou silemy předních ramen tedy takové ty puky jsou na to auto moc mněké (nekomu to vadi nekomu ne ) mi to vadilo auto nebylo moc stabilní při bočním větru a nebo když jsem předjížděly kamion , nahrazeno plnýma silemblokama z oktavia 1 jsou stejné pasují , další věc co mi vadí je paranojidně nastevený ESP ! aniž by blikala kontrolka , tak zasahuje při prujezdu zataček , a největší srand je když máte mněké kola tedy nahuštěné pod 1.8 atm to si pak z esp užijete :) další věci u rapid je asistent rozjezdu do kopce někomu funguje někomu ne i když ho má ve vybavě :) ja ho má ve vybavě a mi prostě najk neche fungovat :) hodně vělké mínus jsou u rapidu plasty jsou tvrdé jak šutr , a rychel se poškrabou :( A to ani radji nemluvím o podsvětlení přístrojovky a dalšího pokud nemáte maxidot nemužete nijak ovlivnit intezitu osvětlení , i kdy máte maxidot tak máte akorát čidlo intezity okolního světla které reguluje osvětlení přístrojovky a dalšíjo (radio tlačítka atd) prostě u rapidu nejde mněnit "manulaně intezita posvětlení a to ano přez VCDS " další věco co je velké sklmaní nemožnsot otevirat okna před DO "kliček" a ani to nejde pře zamek jako u oktavia 1 jako plus pro rapida : možnsot mněnit mapu v Address 44: Steering Assist (možnoti tam jsou : normál pro lechké vozy - normal pro těžké vozy - silne pro lechké vozy - silné pro těžké vozy - a mapa RS - a pak nastevní pro vozičkaře/kryply ) defkato mněníte mapy pro posílovač řízení Další možnsot je mněnít mapy v Address 03: ABS Brakes (možnsti : normal - silné - sport - a pro vozíčkaře) ale to už hodně odbočíl od tematu 0 Quote Link to comment
Radas Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 (edited) Dnes jsem byl v servise na přezutí pneu na své O2 a shodou okolnosti zde máme rapida 1,2 Tsi 77 kW 6G 12/2012, který je připraven na výměnu náplní, filtru a svíček. Shodou okolností v mé přítomnosti jej zrovna brali na můj požadovaný servis. Při nastartování jsem slyšel cca 3 s zvuk rachtání rozvodového řetězu. Pro mě dosti neobvyklí jev, který jsem slyšel naposled na mé Hondě CBR 600F, kde byla porucha tlakového napínáku. Servisák se pousmál a říkal, že je po rozvodech. Objednal jsem tedy nové na výměnu a zdůraznil jsem, že požaduji zesílené a on nato říká, že vzhledem k roku výroby 12/2012 jsou již zesílené použity, ale že je to běžný jev Tsi. Jsem rád, že jsem byl ve správný čas na správném místě a snad bude vše v pořádku. 11.11.2020 Dnes jsem ze zvědavosti zavolal do servisu, jaký je stav opravy Rapida. Technik říkal, že měli řetěz kontrolovaný měrkou a byl mírně natáhnutý, ale řetěz k čerpadlu byl volný více jak by měl. Takže dvě mouchy jednou ranou. Čoveče to bych neřekl kolik může být závad najednou, buď je to zanedbáno majitelem( v mém případě to byla žena) a nebo servisem škoda nejsou tyto výměny vůbec nastaveny. No věřím, že bude jak ze škatulky a další výměnu již budu provádět. Poučení po tomto zásahu již mám, tak asi tak.😁 Edited November 11, 2020 by Radas 0 Quote Link to comment
Radas Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Dnes při čištění od sněhu, vypadlo z předních mřížek toto,Nevím k čemu to přiřaditOdesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk 0 Quote Link to comment
header009 Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Prosimtě to je detektor, který se při přepravě strojů a zařízení používá k detekci převrácení. To se tam dostalo nějak omylem. V tom okénku je lepící vrstva a v té krabičce červený písek. Když to obrátíš, tak se tam nalepí a to značí, že došlo k převrácení či nepovolenému naklonění. 0 Quote Link to comment
Radas Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Děkuji, jsem rád, že nebyl indikátor červenýOdesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk 0 Quote Link to comment
header009 Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Evidentně si to neposlal přes boudu [emoji3] 0 Quote Link to comment
Radas Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 [emoji38][emoji106]Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk 0 Quote Link to comment
Radas Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 Takže máme s Rapidem zimní období za sebou, bez jakéhokoli problému. Motor šlape k mému údivu skvěle, brzdy brzdí jak mají, no vlastně se nic po servise nezměnilo. Nevím jak je to u benzínu, ale po vytažení měrky cítím benzín, oleje je stejné množství jako bylo měněno při rozvodech před zimou, takže jeho množství je stejné. Když přesednu z O2 tak vidím samé proti, ale to je pocitem, pro mou ženu je to super vůz a Octavia 1 to nahradilo dostatečně, krom teda spotřeby 0 Quote Link to comment
Radas Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 Tak dnes přezut Rapid na letní, na zadku jsou manžety na výměnu, zatr sakr to je pech, manžeta je snad z nějaké pěnovky či co, na Octavia 1 byla teda o dost kvalitnější, asi bylo období šetření [emoji38] 0 Quote Link to comment
HONZAV1 Posted April 12, 2022 Share Posted April 12, 2022 To není manžeta, ale doraz tlumiče. U Octavia 1 se to měnilo celkem běžně. Práce na chvilku bez spec. nářadí. 0 Quote Link to comment
Radas Posted April 12, 2022 Share Posted April 12, 2022 Přesně, nenašel jsem ten správný výraz, na doraz mi to připadalo moc měkké, 0 Quote Link to comment
Rolbař Posted April 12, 2022 Share Posted April 12, 2022 Většinou rozšlehané dorazy tlumičů věští i horší stav tlumičů...... řekněme, že jak rozdrbeš ty, co vyměníš, tak pak už rovnou nové tlumiče. 0 Quote Link to comment
Radas Posted April 12, 2022 Share Posted April 12, 2022 Tak jsem mrknul na díly a ceny v celku v pohodě, než budu kupovat tak bych se ale raději poradil jestli bude stačit koupit to co zde postuji ? horní uložení je na Octavia 1 tak předpokládám že je i na Rapida, díly mám dle vin, 0 Quote Link to comment
Radas Posted May 5 Share Posted May 5 Tak Rapid neprošel na STK. Uvolněná spona před středním dílem výfuku. Je to ještě originál, takže budu muset vyměnit, jinak obal na zadním dílu výfuku je první vrstva již hodně zničená, tak budu muset odstávající přebytky odřezat abych byl minimálně dva roky pojízdný. průměr objímky na trubku před střední díl výfuku náhodou nevíte ? dělají se dva typy. @Lancelot, četl jsem tvůj příspěvek, že jsi také řešil zadní díl výfuku, někdy 202x. Již jsi měnil ? Nesvítí nám jedna dioda ve třetím brzdovém světle- řešil jste někdo opravu ? je to za zadním sklem a mám takové tušení, že se jedná o led. 0 Quote Link to comment
Fireee Posted May 17 Share Posted May 17 něco mi říká, že stačí změřit ten průměr výfuk a podle toho koupit objímku 😀 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.