Přejít na obsah

Letní pneumatiky


Doli

Doporučené příspěvky

si myslím, že jde spíš o vlastnosti púři zhoršených podmínkách - za deště (na suchu drží i holé gumy), v podstatě si myslím, že lepší vzorek na zadní patří pro to, že při vodě na silnici je na rozhození náchylnější lehčí zadek, který může zvednou aquaplaning, než těžší předek

 

Ale zadní gumy už do žádný "velký vody" nejedou - přední ji vytlačí ze stopy ven do strany a zadní už jedou jen po mokrý vozovce

Odkaz ke komentáři

S tím kam lepší gumy je to asi diskutabilní. Sice dnes všichni tvrdí že na zadek a jako cosi úděsného a nezvladatelného presentují - počkej až tě zadek předběhne, ale nevím nevím... já jsem teda stará škola odkojená zadohraby (škodovky, lada, volha) a zejména v zimě jsem si to doslova užíval - to nebyla jediná zatáčka kterou bych neprojel s vlajícím zadkem... :smich: Fakt je, že se to dobře dalo regulovat plynem (taky ale toho výkonu bylo mizivě) ale hlavně - co jednoduššího je než dávat kontra volantem. Krásně se projížděly zatáčky a rychle ven....

 

Generace odchovaná předohraby toto vůbec nezná a proto zřejmě to tvrzení že smyk zadku je strašný - nemají ten automatický reflex dát kontra (ale nepřehnat to a hlavně brzo vracet !!! aby zadek nepřekmitnul). Nikdy pořádné smyky zadku nezažili a tak to kontra nedají...

 

Naopak smyk předku je skoro nezvladatelný... je kolem toho řada bludů (ten nejhorší je přidat plyn předohrab tě vytáhne...) Mělo by se vyšlápnout spojku aby bylo co nejméně všech možných sil a maximum se mohlo přenést do valivé osy kola, a pak něco, co je asi hodně náročné - uvolnit oblouk (což asi v okamžiku kdy se předek sune někam kam nemá je dobře proti pudu sebezáchovy) a nakonec kratince ťuknout na brzdu pro přenesení váhy na předek... Ti co to mají v ruce se mohou pokusit podtrhnout zadek rychlým a krátkým ťuknutím ručkou

 

Pokud jsem s předohraby příliš rychle vletěl do nějakých velkých kaluží, vždycky jsem vnímal problém předku - bylo cítit jak předek ztrácí kontakt, jde na vteřinku lehce volant... sale nikdy jsem necítil že by zadek měl tendence něco vyvádět....

 

Já bych tedy hlasoval lepší na předek.... a v případě zimáků dokonce určitě na předek...

Odkaz ke komentáři

Citace:

 

Proč montovat nové pneumatiky dozadu

 

 

 

Nezávisle na tom, zda má vůz přední nebo zadní pohon doporučujeme vzadu vždy používat novější pneumatiky. důvodem je zvýšená bezpečnost v nepředvídatelných nebo problematických situacích (nouzové brzdění, ostré zatáčky apod.), a to především na mokrém povrchu.

 

Testy se prokázalo, že je snažší ovládat přední kola než zadní.

 

Přední kola se většinou opotřebují rychleji než zadní kola, zejména u automobilů s předním náhonem, kterých je v současné době většina.

 

Nové pneumatiky namontované na přední nápravě: *Chování automobilu se změní, protože se poruší rovnováha mezi předními a zadními koly. Řidiče, který byl zvyklý na auto s menší přilnavostí předních kol, by tato skutečnost mohla nepříjemně zaskočit.

 

*Na kluzké vozovce ztratí zadní kola trakci dříve než přední kola. Protože řidič ztratí možnost ovládat zadní kola, bude v pokušení dále zvyšovat rychlost a tím se smykový účinek jenom zesílí. Z takovéto nebezpečné situace se podaří vyváznout jen zkušeným řidičům...

 

Nové pneumatiky na zadních kolech:

Protože trakční rovnováha zůstane stejná, nebude se ovládání vozidla příliš lišit od řízení před výměnou pneumatik.

Protože se zlepší trakce zadních kol, bude řidič schopen ovládat a řídit vozidlo, aniž by měl problémy se zpomalováním a otáčením volantu ve směru zatáčky.

 

Z tohoto důvodu je lepší minimalizovat možné riziko a použít nové nebo méně ojeté pneumatiky na zadní nápravě, protože to přispívá k:

- lepší stabilitě vozu v zatáčkách

- zvýšení bezpečnosti

Odkaz ke komentáři

Ono je to dost sporné.Ano,zadní ti ustřelí dřív,jsou li špatné,ale -pokud máš solidní jezdecké zkušennosti,měly by tě přední gumy z toho dostat(u předohrabu) a pokud budou KO,ta co?

Situace-jedeš do zatáčky,dostaneš smyk,kontruješ a přidáš plný,aby tě přední gumy z toho dostaly.Pokud budou špatné,tak si v ři.i.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Síce sa téma volá "Jarné obutie 2010" a čochvíľa bude jeseň, no až teraz sa mi podarilo zohnať ich. Pegasusy kúpiť za dobrú cenu je úplne normálne, ale nájsť vôbec Pallasy na predaj, je umenie. Kupoval som ich trocha oškreté od obrubníkov, dostali nový lak, túto sezónu dojazdím na týchto obutých jazdených Bridgestone Potenza RE050, a na jar tam pôjde buď Pirelli C7 Cinturato, alebo Dunlop SportMaxx TT :lol:

S6301425.JPG

S6301427.JPG

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Levá přední venkovní hrana říkáš? To je jasné Olafe proč :facka:

 

Já na těch Conti SC3 mám zatím necelých 20k km.

 

Se sjížděním boků jsem míval problém jen vzadu, zřejmě máš těžší motor a nevám jak to máš s podvozkem, že se Ti to projevuje i na předku. Ten zadek byl známý problém u každého RS a řeší to hustit na víc než je doporučeno. Na těhle zatím boky bez problému, ale jak říkám, hustím zadek na víc.

Odkaz ke komentáři

na kolik ??

 

Ano leva predni venkovni hrana, ty vis kudyma jezdim ? Nejspis jo pac je tam par pekne vostrejch pravejch a nekolik z nich dost vynasiiii :D :D :facka:

 

stav podvozku tlumice, ulozeni, dorazi letos v Dubnu nove, je to ten sport snizenej, geometriii delam v podstate 2x do roka pri kazdem prezouvani. Mozna bych i nasel nejakou fotku jak moc/malo je to sjete na te hrane, ale pilot sport 2 ty hrany maji takovy kulaty uz z vyroby.

 

PS2

pilot-sport-ps2.jpg

 

nastupce PS3

michelin-pilot-sport-3.jpg

 

sport contact 3 FR

conti-sport-contact-3.jpg

Odkaz ke komentáři

Pro prázdné auto je předepsáno na zadek 210 kPa, já dávám minimálně 250 kPa, při větším zatížení přidávám, ale na plné už je předepsáno 300 kPa a to většinou moc nepřidávám. Největší problém byl s poloprázdným autem, což je většina času že.

 

A jak mám, resp. nemám sjetý bok je vidět na avataru :-)

 

A Ty zkus posadit někoho Tobě adekvátního (doporučuji Pala) dozadu vpravo a uvidíš jak se levé přední pneu odlehčí :-D

 

Jinak je zajímavé jak se všichni dostávají k velmi podobnému designu vzorku :-)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...