Přejít na obsah

EGR ventil: Chyba vadného ventilu zpětného vedení


Doporučené příspěvky

Guest chipmann
Aha konecne som pochopil.

Ved to ze normalne tam nefuka nic,pokial je vsetko OK. Je to len komora na vyrovnanie tlaku pod membranou ked chodi hore dole.

Tak tak když je membrána a pouzdro okolo ok tak je vše v pořádku jenže po čase se to prostě vyběhá :)

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 5 měsíců později...

Nezkoušel jsem to čistit, každopádně zanesené to je.Zkusím to vyčistit a pak uvidím. Díky za rady.

Zaslepit a máš svatej klid. Na co přepalovat znovu vejfukový plyny a každej rok čistit sací potrubí.

 

Čaute, chlapi mám problém na vagu u kolegy mi ukázalo chybu vadný ventil zpětného vedení výf.plynů tak mi to konektoru odpojil. Ale dočetl jsem, že to lze zaslepit. On mi zase tvrdí, že by to raději vyměnil. Je to investice cca 4 500 Kč. Zajímá mě zda když to nechám v tomhle stavu co se může stát ? Je 1.9Tdi 66 kW, motor ALH, r.v.2001. Co s tím ?

 

Zaslepit a máš pokoj. Proč znovu přepalovat ten sajrajt z výfuku a pořád čistit sací potrubí.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak trocha sumarizace problému a otázka na závěr:-)

Jestli tomu dobře rozumim, EGR ventil je ten krám s tim (ufo talířem) nahoře. Do toho ufotalíře vede hadička s podtlakem. Když stoupá podtlak v ufotalíři, začne se otevírat přívod splodin od vejfuku a začne to lítat do sání.EGR sám o sobě žádnou elektroniku nemá - je to čistě pneumaticko-mechanickej krám. Ta hadička, která vede podtlak do toho ufotalíře vede od regulačního ventilu N18, kterej je elktromagnetickej a už je napojenej na elektroniku motoru.Soudim, že určuje míru podtlaku v tom EGR a zároveň sleduje úroveň toho podtlaku, kterej do něj od někud jde.

Tak a teď mě zajímá odkud se bere ten podtlak, kterej ten N18 pak pouští na EGR a co ten N18 hlídá a jaký údaje posílá do ECU.

Jde o to, že mi VAG hlásí chybu zpětného vedení výfukových plynů - překročení horní meze. Usuzuju, že tenhle blábol pochází z toho N18 a zajímá mě proč a posléze jak to odstranit.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem dneska ten EGR vyndal a byl zahnojenej uplně stejně jako je to tady na fotkách. Vyčistil jsem ho, prohejbal tu klapku tam + ten ucpávací ventil, namontoval, závadu smazal, jel to projet a závada je tam zpátky. Na tom EGR, nemá co bejt porouchanýho, takže další na řadě je ten ventil N18.

Jinak pro zajímavost výpis z vagu:

 

1 Fault Found:

19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

Odkaz ke komentáři

Mám menší dotaz, vlastně dva... jak jinak. :) Rozhodl jsem se že si zaslepim EGR ventil, vše potřebný už mám jen realizace. Jde mi jen o to, jak to ovlivňuje výdrž motoru a namáhání součástek. Na uplně to samý bych se chtěl zeptat v případě když napojim na konektor váhy vzduchu 5V BAV21 diodu. Dneska jsem totiž zkusil onu zmiňovanou diodu, a přišlo mi jako bych jel v uplně jinym autě. Ten zátah je nádhernej. problém byl v tom že to nefunguje spravně s nezaslepenym EGR a má motor jaksi nepravidelnej chod. Má někdo zkušenosti z dlouhodobýho hlediska?

 

PS.: je to nebezpečný s repasovaným turbem? :)

Odkaz ke komentáři

Nevim, zkušenost s tim co popisuješ nemám ale obecně tvrdím, že auta nenavrhujou žádný blbci a všecko co v tom autě je někdo leta počítal, promejšlej, zvažoval a hodnotil a tudíž to jak to navrh, je zcela optimální řešení a pokud vim, nic lepšího než optimum neni. Vždycky když něco změníš, bude to v něčem lepší, ale v něčem horší. Pokud vim, EGR má za úkol honit teplý splodiny do sání, protože se na ně při dalším spalování líp vážou nějaký prvky emisí, což neni nic co by tě mohlo trápit, ale mimo to v zimním období zajistí teplej vzduch do sání ihned po startu, tudíž menší ošívání motoru, nepatrně rychlejší ohřátí a kdo ví co dál. No a o funkci váhy se snad nemusíme bavit - na tu bych vůbec nehrabal natož abych zkresloval její výstupní data nějakou diodou jen pro to abych vyrazil z motoru nějakej výkon....Toď můj názor a leckdo může nesouhlasit a je to jeho právo:-)

Odkaz ke komentáři

jestli se nepletu, tak vaha vzduchu a egr spolu souvisi. za me egr zaslepit, pocitove to jede lip odspodu. mozna jen placebo. a pri startu by me zajimaly vyhody-nevyhody. motor neni dokonale promazany, tak se spaliny pres netesnosti musi dostavat vic do oleje ne? ale hlavne se nezanasi sani,takze no stres.

a proc davat diodu na vahu? to je jako by jsi mel klimu.daval ji spatne hodnoty ata chladila,chladila,chladika az nakonec dochladi. trosku prasarna ala powerbox :-) me napr blbne cinska vaha tak, ze ma kolisave hodnoty v max vykonu. s egr mi auto kvuli vaze cukalo kolem 1900Ot.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
Guest Milda1303

Tak jsem si to tady přečetl všechno co píšete a řeknu vám že někdo neví jak se rozhodnout a někdo zaslepit a někdo ponechat já vám řeknu ze své zkušenosti sice mám octavii 2 1.9TDI 77kw EGR mě přestal fungovat po 270tis km odpojil jsem ho jezdil jsem tak rok a celí motor šel do ha*zlu a stálo mě to opravu pulku motoru dal jsem vše zpet jak má bejt a jede to jak šlak a to jsem najel bez toho EGR za rok 115tis km takže moje rada ponechat at vše funguje jak má a nebudete mět žádní problém mám to i čipnuty na z 77kw na 103kw jezdim za 5,5l město a prahu 3,8l a to nekecám tak že jsem vam to chtěl napsat po me zkušenosti stěma to motory po 6 letech

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

tak a teď mi pánové poradte s jednou veci...vcera jsem zaslepil EGR(jinak fyzicky vsechno zustalo) a po cca hodine jezdeni po meste vyskocila chyba "emise - do dilny". Po nacteni chyb jsem tam mel zaznam EGR - prekrocena maximalni mez(nebo tak neco), chyba se smazala...nic nic nic a po hodine a pul jezdeni opet. mam 2003 66kw ALHcko najeto 123tis a at vzpominam jak vzpominam komukoli v okoli komu seto delalo s timhle motorem to nikdy neudelalo...tak a ted babo rad :-D

Upraveno uživatelem MONTY350Z
Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
tak a teď mi pánové poradte s jednou veci...vcera jsem zaslepil EGR(jinak fyzicky vsechno zustalo) a po cca hodine jezdeni po meste vyskocila chyba "emise - do dilny". Po nacteni chyb jsem tam mel zaznam EGR - prekrocena maximalni mez(nebo tak neco), chyba se smazala...nic nic nic a po hodine a pul jezdeni opet. mam 2003 66kw ALHcko najeto 123tis a at vzpominam jak vzpominam komukoli v okoli komu seto delalo s timhle motorem to nikdy neudelalo...tak a ted babo rad :-D

Dobrý den jak jste odstranil chybu děkuji

 

Odesláno z mého E2105 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zdravím.

Mám takový problém. Odešlo mi tubro na 1.9tdi 66kw. Lopatky totálně off. Tak sem dal repas,sání sem vyčistil a po nastartování mi šlo hned až do omezovače a druhá nastartování začalo něco strašně rychle klepat ( jako by se nechtěla otevřít nějaká klapka) . Tak sem si pujčíl z bráchovy octávky magnetický ventil N75,co ovládá turbo a zkoušel sem to opatrně projet jen asi 60metrů 3x a zatím cajk. Je možné,že by ty otáčky do omezovače a to klepání měl na svědomí ten magnetický ventil.

 

obědnal sem nový,ale jen jestli to mohl dělat on. Přidal sem i foto

Děkuji za odpověď

 

 

post-59109-0-24848900-1502399337_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Zdravim, mam dotaz.. 

Auto hlasilo chybu.. Proste vykricnik v trojuhelniku a nenastartovala sem.. 

Na jedne diagnostice, ze chyba nacteni klicku.. Na dalsi diagnostice vypnuti imobilizeru a udelat vymenu Rele 109.

Jenze stale ten sami problem.. Proste chyba a nenastartuju.. 

Dneska mi to spadlo do nouzaku, ale jelikoz jsem tuhle nasla ze nebyla hadicka saci pripojena k magnetickymu ventilu, tak pripojeno.. A chytala.. Ale dneska po nouzaku zas ne a ne nastartovat.. Asi az na 10x.

Mam tam ten stejny dil, co tu nekdo nabizel... Ale jde mi o to, ten muj oravdepodobne spadl na turbo a je trosku seskvareny.. Ale jde mi o to, kdyz ten magneticky ventil vymenim. Budu mit uz klid s nastartovanim.. Jinak uz proste nevím. 

Mam OC1 66kw ciplou na 88. Rv. 2001. 

Davam fotku jestli tohle je ten problem s nastartovanim.. 

Protoze pri vypnuti imobilizeru by mi melo jit nastartovat. 

IMG_20201113_105822.jpg

Odkaz ke komentáři
  • Oktavián changed the title to EGR ventil: Chyba vadného ventilu zpětného vedení

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...