Jump to content

NÁVOD: Promázání ložisek pískajícího ventilátoru (kabinového)


Honza9007

Recommended Posts

Opět se svolením Stringa přidávám další jeho návod. ;)



1. demontovat schránku spolujezdce - tento krok lze přeskočit


- povolit 6x torx, odpojit hadici klimatizace a konektory airbagu a osvětlení schránky


01.jpg 02.jpg



2. demontovat spodní kryt palubní desky spolujezdce


- povolit 2 vruty a sundat polstrování


03.jpg



3. demontovat výdech - tento krok lze přeskočit


- povolit 1 vrut a sundat plastový výdech


04.jpg



4. demontovat ventilátor


- lehce zatáhnout za zobáček směrem dolů a otočit ventilátorem za zarážku (může být zajištěno vrutem, ale nebývá to)


- ventilátor "spadne" dolů


- vyčistit případně obal ventilátoru


05.jpg 06.jpg



5. rozebrat ventilátor


- odpojit konektor s černým a červeným drátem a vyndat gumovou záslepku


- podle obrázku zatlačit 3 gumové aretace (chce to celkem velkou sílů, nejlépe širším plochým šroubovákem zamačknout směrem dolů a vytahovat s nimi celý rotor ventilátoru)


07.jpg



6. vyčistit a promazat ložiska


- dle obrázků očistit co nejlépe obě ložiska a pořádně promazat mazivem pro ložiska - já jsem koupil PortaPro silikonové mazivo ve spreji pro vysoce namáhaná ložiska, v autě se mění hodně teplotní podmínky a ventilátor běží prakticky pořád, když to nastříkáte WDčkem, vydrží to jen rok, já to mám takhle už 4 roky a ani o ventilátoru nevím.


08.jpg 09.jpg 10.jpg



7. zpětná montáž


- opačný postup ;-)



POZOR: při prostrčení kabelu ventilátoru a vlastního vložení ventilátoru do krytu, musíte zase ty gumová zajištění vrátit do zajištěné polohy, to se zase udělá tím šroubovákem a to tak, že se po maximálním nastrčení ventilátoru na kryt podeberou ty zajištění šroubováčkem a nadzvednou se až vyskočí ven z drážky a vylezou, jinak by ventilátor vypadl ven!!!



V servisu Vám řeknou, že vymění celý díl (tuším že něco kolem 3500kč vč.práce), pokud tam není mechanická závada a ventilátor jenom píská, tohle Vás vyjde na cca 350kč a max. hodinku práce u auta!


Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Chlapi riesil som to podobne, ale povedal by som jednoduchsie. Zapol som vnutorny okruh a vytiahol kluc zo zapalovania. Potom som dal dole kastlik (3torxy hore, 2torxy dole a 1torx napravo pod krytkou). Vdaka tomu ze zapnete vnutorny okruh sa vam otvori klapka hned za kastlikom cez ktoru viete vopchat trubicku s WD40 a premazat to tam. Potom staci nahodit kastlik naspat a je po cvrlikani. POZOR: Ked odpojite steker k zamku na spolujazdcov airbag, nezapinajte kluc v zapalovani skôr, ako ho pripojite naspät, pretoze pri odpojenom zamku vam zapise chybu, ktoru bude treba diagnostikou vymazat!

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Neměl jsem tohle téma ve sledování, takže jsem sani netušil, jaký to bude mít ohlas, ale jsem rád, že to mnohým pomohlo / pomůže :palec: jindra999 dobře zaregistroval, že v popisu mám 5x torx, je jich ale opravdu 6 tak, jak je znázorněno na obrázku :jelen:

 

Vložil jsem tentokráte už sám další návod, tak koukněte, třeba se bude někomu hodit :beer:

Link to comment
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Tak chlapy, není tam žádné ložisko, ale taková provrtaná kulička, která je držená poloviční ocelovou klecí a to bude vrzat pořád. Já jsem koupil 2 ks kvalitních uzavřených ložisek 8x22x7(180,-kč), udělal 2 ocelová pouzdra 22x26x7 (pokud by existovalo ložisko 8x26x7 tak není potřeba). Abych se dostal na ložisko, malým kotoučkem jsem ubrousil z boku ta dvě roztepovaná místa a při montáži použil ta druhá dvě. Nic těžkého. A o ventilátoru do 3 polohy vůbec nevím ! Pokud bude zájem, tak to nafotím

 

Krasko

Link to comment
  • 4 months later...

Diky za navod, dnes mi pomohol. Prvy a treti krok staci uplne preskocit a vybrat rovno ventilator, ide to pekne von. Premazal som to olejom na zbrane, tak uvidim kolko to vydrzi. Mam este silikonovy sprej, ale toto mi prislo rozumnejsie :)

 

Inak je zaujimave, ze na FL je ten cerveny a cierny kabel az vnutri toho puzdra, nie tak ako je na obrazku vyssie.

Edited by Kyselinka
Link to comment

Já to dělal při čištění klimatizace a měl jsem kaslík sundaný, tak jsi to měl snazší [emoji6]
Hele já to stříkal sprejem co se mažou ložiska pro vysokootáčkové stroje a mám to už tuším 2,5 roku a je klid. Ťuk, ťuk [emoji16]
V servisu když jsem se na to pískání ptal, ho chtěli hned vyměnit blázni.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Create New...