Přejít na obsah

zkušenosti s STK 2016


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Nemyslím to ve zlým, ale jako obecné konstatování. Holt bude sice dražší, ale bude jen profesionální čipování a obecně ta auta, respektive majitelé hlavně dieselů se budou muset snažit mít auta více v pořádku. Všechno je řešitelné, jen to holt bude majitele stát prachy. Konečně dojde na to, že zas diesely budou jen pro toho, kdo hodně jezdí a vyplatí se to. V tomto mě jen ze dneška utvrzují dva příklady. Jedna O1 a jedna O2.

První auto spíš než čip byl asi problém se vstřikovači, druhý auto evidentně čiplé (i dle jiných tuningových"informací") obě čudila jak fabriky a to ne jen při akceleraci, ale téměř pořád, co měli pánové nohu na plynu. Jet se za tím se dalo jen na vnitřní okruh (což po 10km není taky úplně ideální, ano, mohl jsem zastavit, předjet se nedalo). Nezlobte se pánové, ale já ty saze a smrad dýchat nechci!

To samé u nás. Borec z vedlejší vesnice, co jezdí okolo (dokonce ho i znám) koupil diesela, aby jeho paní jezdila 7km do vedlejšího města do práce. Když projede okolo a trochu to sešlápne, je v ulici černo ještě za 5 minut. Jeho slova: "hele vole, mě je jedno, že to čudí, kámoš dělá na ME, jezdí to za hovno a celý mě to stálo dvacet papírů". Bohužel to auto už mělo skončit na vrakovišti, protože motor je totálně v řiti, čerpadlo skádal doma ze třech ... . Honza

Odkaz ke komentáři

No, samozřejmě Fun asi ví co dělá, na druhou stranu, už asi jsou pryč doby, kdy někdo podělal čip koncernového VW, které je na trhu už tolik let. Teď jsem se trochu kolem toho motal, protože si čip budu dávat taky, ale až po spojce, nejdřív dám jednohmotu. No a výsledek od pár lidí co tady čipujou je věta typu "99% chipů jsou od galleta nebo kessu a pak se to dolazuje na konkrétní auto, to by už musel být debil ,aby ti podělal 1,9 PD od VW". Samozřejmě, teď se ozve tisíc reakcí typu "no, jak chceš, pak se nediv", ale 80% to bude od lidí, co jsou nasraní, že si nenecháte čip od nich. Nebudu si nechat dělat auto od někoho, kdo by se na něm učil, ale jestli to dělá borec 6 let a mám na něj reference, že ty auta bez problémů jezdí a majitelé jsou spokojeni ... tak s tím nemám problém. Kdyby něco, vím kde bydlí, a s čerty nejsou žerty ;-)

 

a doplním, samozřejmě, mám funkční DPF a EGR .... souhlasím s tím, že jet za autem co hulí jako V3troska není nic příjemnýho ...

Odkaz ke komentáři

Nevím, jestli už to tu někde proběhlo, ale Ministerstvo dopravy vydalo Věstník 1/2016, kterým mění způsob vyhodnocování readiness kódů při emisní kontrole (do 30.6.2016 - přechodné období). Pokud libovolná pozice v RC obsahuje 1 (tedy chybu), provádí se běžné měření a vozidlo tak může být vyhodnoceno jako vyhovující.

 

Dříve platilo, že zásadní systémy musely obsahovat v RC 0, v praxi se ovšem ukázalo, že některá vozidla nefungují podle specifikace, případně nekomunikují se stávajícími diagnostickými přístroji a trvale hlásí 1 (chybu) na prvních (zásadních) pozicích. V reakci na to některé automobilky "zakázaly" u svých vozidel vyhodnocovat RC (Ford, Nissan, Dacia, Renault), načež MD odstoupilo od vyhodnocování RC plošně.

 

Celý to svědčí o tom, jak chaoticky se nová metodika měření emisí připravovala, absolutně se nové postupy nekonzultovaly se zástupci automobilek a teprve v ostrém provozu se zjišťuje, že to vlastně nefunguje a pět minut po dvanácté se na to reaguje a ještě chaotičtější se to záplatuje. Takže se vlastně vracíme k původnímu stavu :rolleyes:

 

1. Úprava Metodického postupu měření emisí vozidel ve Stanicích měření emisí
S ohledem na průběžné vyhodnocování situace ve SME při analýze Readiness kódů vozidel s OBD se s
okamžitou účinností přistupuje k technické úpravě Dílčích postupů, článku c) kontrola paměti závad řídicího
systému hnacího agregátu (systémy s OBD) bodu 3, který se nahrazuje tímto zněním:
"3. Ve třetím kroku se kontrolují Readiness kódy (mód 01 dle ISO15031-5/SAE J1979 resp. DM5 dle SAE
J1939). Vozidlo má zapnuté zapalování, výsledek se zjišťuje on-line přenosem. Skutečný stav kódů se uvede
do protokolu. Nevyhodnocuje se stav kódu týkajícího se klimatizace. Na stavu Readiness kódů závisí průběh
některých dalších měření (popsáno v příslušných sekcích). V případě, že Readiness neindikují proběhlé testy
na libovolné pozici, provedou se doplňková měření, viz příslušné sekce."
...
V případě, že Readiness kódy neindikují proběhlé testy, doplňková měření se u zážehových motorů do doby
pořízení nového softwarového vybavení provádět nebudou, u vznětových motorů se při měření kouřivosti
provedou vždy 4 platné akcelerace.

 

Odkaz ke komentáři

No v zásadě asi jo, protože RC se neřeší a klasickou paměť závad může technik legálně smazat těsně před měřením. Takže pokud tam vyloženě nebude skákat nějaká zásadní závada, která by nešla smáznout, tak se u nafťáků měří kouřivost, u benzínu zřejmě ani to ne.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...