Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
RejdySS

Koupě OII RS TDi - rady, tipy, na co dát pozor apod.

Recommended Posts

Zdravím,

rozhodl jsem se pro koupi vozu Octavia II RS TDi 2.0 TDi 125kW PPD (kód motoru BMN). A tak se chci zeptat až si ji půjdu prohlídnout, na co si dát pozor, popřípadě jak zjistit jestli je tam DPF, v jakém stavu jsou např. vstřiky nebo turbo. Měla by mít najeto 146 000 km, rok 2008 tak jsem zvědavý. Vím, že už těchto témat tu je určitě stovky, ale nemám moc času na to, abych to trávil hledáním (Vím že existuje okónko "hledání").

 

Předem děkuji těm, kdo mi poradí.

Share this post


Link to post

Mám tohle auto a už nikdy víc. Radši si připlať a kup po Fl s Common Railem;) u tehle aut praskali hlavy, odchazeli vstrikovace( byla na to svolavacka, takze si zjisti, zda toho majitel vyuzil) a špatně vyřešeno DPF ( po přehrátí softu by to mělo bejt už ok) pokud neni dpf, budeš mít začouzenou koncovku a saze ve vejfuku.

 

Myslím, že by bylo dobrý se domluvit s nechanikem, co ma diagnostiku, aby zkouknul stav zanešení DPF a zda tam vubec je. Stejně tak EGR.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Děkuji za odpověď... Já právě bych chtěl tutu před fl, kvůli vzhledu, ten fl se mi moc nelíbí a mám možnost právě mít tuto výše popsanou..

Ale myslel jsem si, že u tohoto motoru jsou hlavy v pohodě. Slyšel jsem jen negativa na obyčejný 2.0 TDi 103kW. O RS jsem to neslyšel, tak nevím. Ale určitě když ji máte tak víte to víc než já. Ale podle mě i záleží kus od kusu.

Diagnostiku mám svoji, ale jak říkáte. Není nad škodu si vzít s sebou nějakýho mechanika co tomu rozumí.

A když bych to napíchnul kde najdu v jaké skupině to zanesení DPF ?

 

Děkuji

Share this post


Link to post

já právě nevím, kdy byla vyrobena .. Mám se na ni jít podívat ve středu a tak se radši ptám tady zkušenějších co to auto mají. A jak je to teda s tím praskáním hlav. Je to i u tohoto motoru ?? Popřípadě na co si dávat pozor u toho CR ? je to stejné jako u PPD ?

Share this post


Link to post

U BMN praskali taky. Já mám r.v. 6.2008 a uz jsem hlavu menil :)) ale je pravda, ze jsem to nevědomky koupil uz s tou prasklinou. Jak říká košín, dělali se Rs před fl. s common railem. To kdybych tenkrat vedel, tak bych šel do ní. RS po fl se mě osobně taky vizualně nelíbí.

 

Ohledně diagnostiky kde a co. To je tady na kluky, tuším, že Rosťa, nebo p2p by ti mohli pomoct.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Souhlas, BMN nebrat. Ten motor měl spoustu mušek a sice se ledacos postupně vyřešilo, ale Common-Rail je prostě jiná liga. Ideální varianta je ten polofacelift, tedy starý vzhled ale CR pod kapotou :)

Share this post


Link to post

Dobře takže BMN nebrat. A nevíte od jakého měsíce se vyráběl před fl s motorem CR ? :-) Už vím že od roku 2008 ale zhruba tak od jakého měsíce ? :-)

Děkuji

Share this post


Link to post

Ještě se chci zeptat, kdyby se mi náhodou zalíbila a já se pro ni rozhodl přes veškerou negativní recenzi. Teď jsem někde na interneru četl že si mám dávat pozor na revizi hlavy. Že pokud je revize "C" tak prej už je hlava měněná a prej tahle nepraská. Nevíte co je na tom pravdy ? :-) Jinak na wikipedii píší že CR motor(CEGA) byl dáván už na jaře 2008. Tak jsem z toho jelen. Díky :-)

 

Odesláno z mého SM-G900F pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post

CR poznáš na první pohled podle plastového krytu který je velký a rovný, PDčko má menší kryt a víc tvarovaný..s těma hlavama je to tak u BKD a BMM, ale není to 100% pravda, i C hlava praskne když s tím někdo jezdí jak kokot

Share this post


Link to post

Tak vím že to závisí hlavně na řidiči.. ale já jsem z těch co nejezdi hned za studena, čekám cca 10 minut než se to probublá i u své stávající feldy. A to i u zastaveni, u TDi vím že po náročnější jízdě nechat dochladit turbo.

 

Odesláno z mého SM-G900F pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post

Díky za zprávu :-) ... Byl jsem se na to včera dívat a vzhledově to vypadalo hezky. DPF to podle mě má, koncovku to mělo čistou. Žádný saze. Vstřiky prý měnil na svolávací akci. Ale čekám na kámoše který je mechanik ve Škodovce a pojede se na to se mnou podívat a projet to.

 

Ale Díky, za veškeré zprávy a rady. Aspoň jsem o model RS chytřejší :-)

Share this post


Link to post

O tomto by se dalo spekulovat celé hodiny. Někdo říká že hned vyjet klidnou jízdou a někdo to nechá dokud nespadnou na volnoběžné otáčky :-) ...

Share this post


Link to post

no na volnoběh za studena to nechávat stát dlouho není moc dobré kvůli mazání, lepší je jet klidnou jízdou do 2 tisíc otáčet za studena s lehkou nohou na plynu, pokud to má člověk po rovině tak je to úplně v klidu, já se ráno musím škrábat do kopce, takže se nacpu na pravo co to jde, nechám si tam dvojku a 1500 otáček a pomalu jedu do kopce, kvůli těm co spěchají si nebudu ničit auto za studena

Share this post


Link to post

co se týká motoru já mám BMN koupená necelý rok stará najeto 17000km, teď najeto 122000km a nikdy s motorem žádný problém , v 90000km měněny na svolávačku všechny vstřiky.

Je to určitě o tom jak se s tím jezdí atd.A možná jsem chytnul prostě dobrý kus.

 

Osobně si myslím že moźná je ten motor nachylnější na nějaké neduhy,ale pokud někde nejezdí slušně s jakýmkoliv motorem časem se začne kazit.

Share this post


Link to post

však právě, ale to u ojetých aut nevíme kdo a jak s tím jezdil. Ale nakonec jsem ji nebral, protože motor netahal tak jak strýcovo RSo a to byly stejný motory a strýc to má v základu. Ale to je jedno... Našel jsem si na sauto.cz jednu stříbrnou/šedou RSo podle toho co píší tak je to CommonRail, ale nejsme si jistej.. Přeci je to jen hodně daleko ode mě a nevím jestli to náhodou není stočené.

Odkaz prodejce : http://www.autogalerieskoda.cz/detail-vozidla.php?cid=1461579731961907

Odkaz na sauto.cz : http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/octavia/16676869?goFrom=list

 

Chci Vás poprosit kdo by měl cestu kolem a nebo poblíž bydlí, nezašel by se na to mrknout ?

Mám podezření že je to z Německa a na ten rok 2009 to má podle mě málo najeto.

Proto jsem Vás chtěl poprosit o radu zda-li to má cenu se na to jezdit dívat a nebo jestli máte nějaké zkušenosti s tímto bazarem ?

 

Díky

Share this post


Link to post

Zdravim,taky prispeju svuj postreh.Mel sem ereso r.v.2007 pd motor bmn a spadla mi skala ze srdce,kdyz se mi podarilo ju prodat.S nadsenim sem si ji privezl,byla po vizualni strance v absolutnim top stavu,ale minuly majitel mi zatajil ne prasklou,ale porezni hlavu o ktere na 100% musel vedet.Kdyz sem jezdil trasy do 60km do prace a zpet s lehkou nohou na plynu,chovalo se auto normalne,ale kdyz sem jel nad 100km v kuse bez zastavky,na motoru se zahraly vsechny systemy,tak dalsi startovani bylo vzdy s cervenou kontrolkou dolijte chladici kapalinu,takze nacata hlava.Svarovat nema cenu a nova s osazenyma ventilama vyjde na cca 30tis.A to nemluvim o dpf filtru,kterej regeneroval snad kazdych 150km.A to sem jezdil z 90% dlanice.Dieslovy auta mam odjakziva,takze presne jak se tu pise.Po nastartovani z lehkou nohou,radit pred 2000ot/min a nerozjizdet se hned.Pockat cca 15-20 vterin,aby se zalily hydrostely olejem.Tu hlavu poznas tak,ze kdyz je auto nastartovane,otevres oxpanzku s fridexem a pri pridani plynu ti pujdou bublinky do fridexu a budes v nem mit saze.Ja sem tohle bohuzel nevedel,kdyz sem ji byl kupovat.Opravdu na tuhle verzi je potreba dat velky pozor,jinak do toho budes sypat a sypat.Dobrou ruku pri vyberu.

Share this post


Link to post

Zdravím,

 

přemýšlím o koupi tohoto auta, majitel mi nabídl cca 10k slevu, protože je bez DPF filtru a já se ptám, zda je to otázka, kterou bych musel řešit teď kvůli evidenční prohlídce (provádí se vůbec ještě, když se vozidlo při přepisu vlastně neodhlašuje?) nebo až později např. kvůli STK?

Případně taky, kolik bych si měl připravit na servis kvůli DPF (nechci originál za 30k - 12k max)

Share this post


Link to post

Evidenční prohlídkou bys měl projít a je samozřejmě povinná při každém přepisu vozu. Ale pro jistotu si těsně před vjezdem na stanici vyčisti koncovky výfuku.

Nicméně STK už neprojdeš (pokud nemáš známosti a vezmou si riziko na sebe) a na druhovýrobu za 12tKč zapomeň pokud auto nebudeš chtít hned prodat, protože nic nevydrží a jsou to vyhozené peníze oknem.

 

Dneska auta s vykuchaným DPF jsou jen kupa šrotu a ani bazary ti je už nevykoupí. Osobně bych do takového auta nešel.

A sleva 10tKč je směšná vzhledem ke starostem které tě pak budou čekat.

je totiž otázka proč filtr kuchal buď byl jen ucpaný, nebo ho ucpaly např. špatné vstřikovače. to už ale nezjistíš a on ti může říct cokoli..

 

Raději si se podívej po jiném, které má originální DPF, které se dá dneska profesionálně vyčistit např.

http://www.advanpure.cz/section.aspx?id=3

za zlomek ceny nového filtru.

 

 

 

Share this post


Link to post

Evidenční prohlídkou bys měl projít a je samozřejmě povinná při každém přepisu vozu. Ale pro jistotu si těsně před vjezdem na stanici vyčisti koncovky výfuku.

Nicméně STK už neprojdeš (pokud nemáš známosti a vezmou si riziko na sebe) a na druhovýrobu za 12tKč zapomeň pokud auto nebudeš chtít hned prodat, protože nic nevydrží a jsou to vyhozené peníze oknem.

 

Dneska auta s vykuchaným DPF jsou jen kupa šrotu a ani bazary ti je už nevykoupí. Osobně bych do takového auta nešel.

A sleva 10tKč je směšná vzhledem ke starostem které tě pak budou čekat.

je totiž otázka proč filtr kuchal buď byl jen ucpaný, nebo ho ucpaly např. špatné vstřikovače. to už ale nezjistíš a on ti může říct cokoli..

 

Raději si se podívej po jiném, které má originální DPF, které se dá dneska profesionálně vyčistit např.

http://www.advanpure.cz/section.aspx?id=3

za zlomek ceny nového filtru.

 

Tohle profesionální vyčištění je většinou jeho likvidace, sice to nějak funguje, ale dle měření je to jako vykuchanej.

V DE třeba problém i na silnici. Jsou schopni to mobilně změřit.

 

 

 

Share this post


Link to post

To si povíme za čas , nebo případně až zaplatíš. Řešil jsem pána který si to prošel a stálo ho to více než nové DPF. Dejme , ale tomu, že se to tváří jako ok. Odpovědi jsou na Wiki DE.

To FelOn , vytrhaný vnitřek po rázovém čištění se tváří vždy OK, nezanáší se, nekouří a regeneruje. Jen se ty emise /nox / nesmí změřit.

První se vždy zamyslete co "vyčištění" stojí, nejsou to malé peníze, proč by tedy pokud by to bylo OK o ně koncern přicházel.

Share this post


Link to post

Ještě mi to nedalo a podíval jsem se , co je to za firmu a na video. IHR -ryzí populismus v automobilové tématice.Zcela alibisticky, bez záruky na práci a s fotkami nového pěkného filtru. V podmínkách je ale záruka 100tis. To si dost protiřečí. Osobně bych vsadil na filtr nový. Jediné v čem pan F nekecá je důkladná kontrola funkčnosti systému. Ta je potřeba v každém případě.

Především a hlavně , tipuji tak 60% filtrů je i bez čištění či úprav výkonu po 200tis. popraskaných.

Ještě více by mě zajímalo kdo to čistí, zda mu aspoň zaplatí kremaci. Protože to odsávání moc her,meticky nevypadalo.

Edited by motorpower

Share this post


Link to post

Na emisích jsem s tím už byl a absolutně bez problému ^_^ je to váš názor, na to ale už mám za sebou pár pokusů o čištění DPF, a jenom tadla firma to dokázala vyčištit podle mojich představ

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...