Přejít na obsah

Vyskakane/zubate pneu na zadnej naprave


hatno

Doporučené příspěvky

Mám Octaviu II, 1,9TDi, 02/2008. Keď som prehadzoval pneu, dal som minuloročné zadné na prednú nápravu a naopak, aby bol lepší dezén na prednej hnacej náprave (pneumatiky Bridgestone POTENZA RE 050 225/45 R17). Problém je v tom, že pneu na predu zacali hučat (a pri urcitych rychlostiach mi auto vybruje). Keď som sa na ne bližšie pozrel videl som vyskákané zúbky na vnútornej strane pneu, nie moc veľké preto ma to prekvapilo. Disky mám rovné. Pýtam sa, že prečo mi to urobilo tie "zuby" na pneu, na zadnej naprave???

 

Kamaratov názor,kt. pracuje par rokov v pneuservise, nekvalitné tlmiče alebo možno tlmiče nevhodné na tento typ áut. Opakujem len kamaratov názor. Volal som predajcovi , že ako je to mozne ze mi zozubatilo pneu na zadnej naprave, predajca na to povedal, ze to pocuje PRVÝ KRAT na octavii II. Ze on sa stretol zatial s tymto pripadom iba pri fabiach!

 

Kamarat len za mesiac prezúvania si to všimol asi na cca 6-7 autách VW Group, ktoré mu prešli rukami, konkrétne to boli ToledoII, Passat - Varian/sedan, Octavia II a dnes znova na Octavia ale I., vždy pneu zo zadnej nápravy.

Poprosím Vás o vysvetlenie, kde je "pes zakopaný" poprípade, či aj vy máte s takýmito pneu skúsenosti...

Odkaz ke komentáři

To se neboj, že bys byl jedinej. To je bolest zadních náprav na OII a jestli ti prodejce řiká, že to ještě neslyšel, tak kecá. Mužou to být tlumiče, ale spíše špatná geometrie na zadní nápravě. Taky dost záleží na značce pneu. Mě to hučelo taky, po přehození zadku na předek ještě víc, ale pak se to srovnalo. Teď mám nový pneu a nechal jsem udělat geometrii, tak uvidím.

Odkaz ke komentáři

Když jsem v servisu reklamoval hlučný podvozek - dělalo to bzk-bzk - nakonec až v pneuservisu se zjistilo, že mám v pneu zapíchnutej hřebík - ve škodovce mě jen tvrdili, že to jsou jistě pneu (měli pravdu, ale taky mohli říct, že tam mám ten hřebík). OII prý trpí na zadek, že odskakuje a že to často vede ploškám na gumě. Zvláště u kombiku.

 

A hlučnonost pneu jsem taky řešil, vyměnil jsem origo R17/225 za R18/225 a za Barum Bravuris 2 a taky hučej, zvláště kolem 50km/h. Můj mozek už si na to zvyknul a neřeším to.

 

Řeším ale jinou věc. Auto táhne lehce doprava. Nechal jesm udělat geometrii, a i když je teď v toleranci, tak stejně táhne doprava a volant musím mít tudíž lehce stočený doleva (pár stupňů). Je to sice lehce, ale zvláště na dálnici je to nepříjemné. Koukal jsem na gumy a na levé straně oproti pravé jsou z vnějšku trochu víc sjeté. Nevím jak to přesně popsat - jakoby víc zakulacená hrana - tj. jedná se tak o 2-3cm od hrany. Tak nevím, jestli mám víc hustit, nebo dát znovu udělat geometrii - v jiném servise.

Odkaz ke komentáři

No tak taky pridam svuj nazor, otec si koupil fungl nového VW Passat 2.0 TDI Vatiant 170 k a po 30 tis ujetych km ma take zoubky na zadni naprave. Ve VW autoriz. servisu mu rekli, ze reklamace se vztahuje na pneu do 10 000 km, takze smula. Musi si koupit nove pneu, i kdyz ty puvodni maji jeste dostatek vzorku. Je to velka skoda, ze tak drahe auto ma takove to nedostatky.

Odkaz ke komentáři

No pridavam sa aj ja. Mam Bridgestone POTENZA RE 050 225/45 R17 najazdene asi 12 tis km, sport podvozok od vyroba a hucia jak svina. Hlavne je to pocut pri dobrzdovani. Chlapik v servise sa ma pytal ci jazdim rychlo do zakrut, vravim ano a ze mam odpoved. Vravel, ze podvozok je oka a je to tou jazdou. No ale ked citam tento prispevok tak neviem neviem....

Odkaz ke komentáři
Řeším ale jinou věc. Auto táhne lehce doprava. Nechal jesm udělat geometrii, a i když je teď v toleranci, tak stejně táhne doprava a volant musím mít tudíž lehce stočený doleva (pár stupňů). Je to sice lehce, ale zvláště na dálnici je to nepříjemné. Koukal jsem na gumy a na levé straně oproti pravé jsou z vnějšku trochu víc sjeté. Nevím jak to přesně popsat - jakoby víc zakulacená hrana - tj. jedná se tak o 2-3cm od hrany. Tak nevím, jestli mám víc hustit, nebo dát znovu udělat geometrii - v jiném servise.

 

Tohle mi dělaly naposled v lednu zimní, sice ne až tak abych měl volant permanentně stočený ale když jsem jej pustil, tak to táhlo. Od té doby co jsem hustil na předepsanou hodnotu (o 20kPa víc než letní) tak je to OK :rolleyes: Jinak s tím rozdílným sjetím gum... nevykláníš se v zatáčkách moc z okýnka? :huh: Zkusil bych zajet jinam, pokud už jsi to řešil dej vědět poznatky :o

 

Minulý týden mi o tom hučení povídal taky jeden člověk, tak koukám že tenhle problém má dost lidí s 225/45 R17,R18...

Odkaz ke komentáři

Už došla rada aj na mňa, kúpil som 17" Pegasusy s jazdenými pneu a už boli odskákané po predchádzajúcom majiteľovi a dobre hučali, najviac tuším okolo 60km/h... tak som ich vymenil a bol kľud... ale už pomaly začínam pozorovať ten hukot zase, takže asi niečo nebude v poriadku...

Pri serviske pri 30t km testovali tlmiče a robili geometriu, všetko bolo OK a po 10t km začínajú pneu hučať tak som zvedavý čo s tým servis spraví, v pondelok som to bol povedať predajcovi (kamarát) nech zistí čo sa s tým dá robiť...

A tiež to pozorujem na 225/45 R17 po 10 tkm... na zimných 205/55 R16 som spravil 20tkm a nie je na nich vidieť žiadne odskákanie, sú rovnomerne zjeté, naschvál som sa bol na ne pozrieť...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...

Ja mám tiež Bridgestone Potenza RE 050 225/45/17,cca po 6000km som vymenil zadné s prednými a najazdil som na nich ďaľších 2000km a zatiaľ sú mimoriadne tiché,tak neviem či za 2000km začnú hučať,ale zatiaľ tomu absolutne nič nenasvedčuje,skôr opačne.

Pred nimi som mal Bridge Turanza ER300 205/55/16,ale Potenzy sú zatiaľ o dosť tichšie hlavne na horšom povrchu.

Odkaz ke komentáři

Mám 225/45 r17 z výroby a taky hučí.. jak popisujete - hlavně kolem 50...

Včera jsem vezl kámoše a ten mi povídá: hučej ti gumy stejně jako mi hučely na Fiatu Brava - měl jsem tam 205/16....

 

Termín "oskákané" je bohužel zavádějící a často vede k mylné diagnoze...

Špatné tlumiče udělají rovné více sjeté plošky po obvodu pneumatiky. Guma při jízde odskakuje - tzn je často ve vzduchu (ztrácí kontakt s vozovkou) a při dopadu na silnici dojde k extrémnímu smýknutí- tření a vydření plošky - něco na způsob probrzděné plošky...ale menší...

 

Špatná geometrie udělá zuby - pravidelně po obvodu celé pneu jsou zuby...

 

Hučení pneumatik nezpůsobují zuby ani plošky, ale poréznost pneumatik. V gume jsou skulinky které obsahují vzduch a ten je při jízdě v místě styku pneumatiky se silnicí vytlačován tím jak je pneumatika stlačena vozovkou a po opuštění tohoto místa je vzduch zase nasáván... toto způsobuje hluk - hučení pneumatik.... čím širší gumy, tím je to markantnější.... Obecně se o tomto nemluví, nenajdete to na stránkách výrobců ani gumařů, neboť je to jasný důvod k reklamaci. Takže se spíše hovoří o ploškách a zubech které jsou způsobeny geometrií a tlumiči což jde na vaše triko.... Mě toto svěřil jeden gumař, později jsem to i někde četl...

Odkaz ke komentáři

já jsem to kupoval od Boleslavi v 25 000 a už to hučelo. Ale na mnoha minulých autech mě to také potkalo... samo že to nehučelo s novými gumami....

 

na O1 jsem dostal z prvomontáže Matadorky (195/65 R15) a ty se po 25 000 rozhučely tak, že jsem neslyšel co mi říká spolujezdec.... Chvíli jsem to vydržel, pak přišla zima (zimáky) a na jaře jsem koupil Michelinky. Nedělal jsem geometrii a na nich jsem najezdil cca 70 000 + 50 000 na zimákách a pak po 5,5 letech jsem auto prodával... Ani zimáky ani Michelinky se nerozhučely a nijak nesjížděly.... Takže to nebyl problém podvozku a geometrie, ale výhradně těch matadorek... Právě u nich jsem se dozvěděl o tom vytlačovaném vzduchu a hluku z něj....

 

O1 by vůbec neměla mít problém s geometrií zadní nápravy (pokud kolo nedostane těžkou ránu z boku - smyk zaražený o obrubník) Má pevnou nápravu a je neseřizovatelná.... pouze ji mohou změřit...

Odkaz ke komentáři

Tak ja jsem dneska vyrazil do servisu s nejakymi reklamacemi a jedna z nich byla prave huceni od gum. Sedli jsme s technikem do auta a on hned ze to jsou gumy. Hodily jsme auto na zvedak a zaver je ze guma trpi tzv. pilovym efektem, kdy plosky se sjizdi kazda jinak a pak je hluk mnohem vetsi (pri 40/hod se v tom aute fakt neda sedet pak jeste pri 70). Jsou to 17-ky Bridgestony a maji 6mm vzorek. Prave jsem to chtel hodit na zaruku, kdyz servisak na me, ze mam napsano v manualu, ze gumy se maji kazdych 10tkm prehazovat ze zadu dopredu a obracene, aby se prave zabranilo vznikani takovychto chyb. Zkusim to primo resit s Boleslavy, ze toto proste nejde aby se guma sjela o 3mm a byla na vyhozeni at si s tim neco udelaji. kola jsou pravidelne vyvazovana a pravidelne delana geometrie, takze v tom problem nebude. Servisak mi take rikal, ze timto efektem trpely OI prave diky pevnemu uchyceni v zadu, ale ze na OII to jeste nevidel. Tak uvidim co vyresi v Boleslavy, pak dam vedet.

Odkaz ke komentáři

Typický blábol servisáků : Vaši závadu jsem viděl, ale vždycky na jiným modelu než máte Vy... Na Vašem nikdy... :D

 

O1 právě díky pevný zadní nápravě neměly vůbec žádný problémy... pevně svařený ingot, nijak neštělovatelný. Pokud to Bolka svařila dobře a nedostalo to pecku smykem z boku, tak se s tím nemůže stát vůbec nic... Zatímco O2 má zadní nápravu seřizovatelnou (a umí to málokdo..) takže snadno může být rozhozená geo a dřít gumy....

 

Nikdy jsem gumy nepřehazoval a nikdy jsem neměl problém s ploškama, zubama a nějakým špatným ojetím.... Pokud se gumy zubatí, je někde problém a je potřeba ho hledat a né hasit prohazováním gum... To si akorát usnadňují život...

 

Mě Bridge hučí taky a mám je sjetý dobře, žádný plošky, žádný zuby....

Ty matadory (viz můj příspěvek výše) byly taky sjetý perfektně rovně a doslova skučely... Přikláním se k tomu vytlačovanému vzduchu, ti gumaři byli nezávislí... nereklamoval jsem u nich, nic jsem po nich nechtěl...

Odkaz ke komentáři

Ja take delam jednou za rok a kdyz jsem ji delal pred dvema mesici, tak to bylo v pohode, zadni nebyly skoro vubec rozhozeny, predek trochu, vsechno srovnali a vse bylo OK. Pokousim se diram maximalne vyhybat, uvidim co me hosi reknou po oprave. Maji kontrolovat tlumice a znovu geometrii, tak uvidim.

Odkaz ke komentáři
To Jarda: Jo, u predFL je to nekde kolem stranky 171.

Jj jak se rika simply never :huh:

To jsou proste veci ktere me take dokazou vytocit, ale co uz no, tak ty gumy dodelam i s tim hlukem snad to preziju, jeste si teda pockam na vyjadreni Skodovky a pak uvidim co s nima :D

 

 

 

 

tak jestli je v návodu přehazování gum po 10.000km, tak se ptám proč není zahrnuto v servisních prohlídkách, resp. proč to tedy v rámci prohlídek servis nepřehazuje - klasickej alibismus,

 

 

jak říká Bobík - pěknej krumpl to je  :D ,

 

souhlasím s tím, že pokud už gumy pilují, tak je pozdě a rozhodně to není jejich nestřídáním, ale blbou geometrií nebo tlumiči

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...