Přejít na obsah

Výměna svíček


Doporučené příspěvky

Čau klubáci, tak sem se těšil jak si o víkendu vyměním v klídku svíčky u svého vozu a ono ejhle. Zjistil jsem, že kdybych to měl dělat na ulici, tak rozeberu půl motoru a pak až se k nim dostanu. Tak se chci zeptat, dřív než to dám někomu do servisu, jestli není nějaký fígl, jak je dostat ven, nebo nějaký návod s fotkama.

 

Dík Honza

Odkaz ke komentáři

Sice nerad, ale odkážu tě na velký téma na škodahome fóru. Uděláš to i na ulici, jestli máš trošku lepší nářadí.

 

http://forum.skodahome.cz/topic/34667-vymena-svicek-16-74kw/

 

Jen v rychlosti, musíš sundat vrchní kryt motoru. Fajfky ze svíček sundáš nejlíp drátem s maličkým zobáčkem na konci, hlavně netahat za kabely nebo je urveš. A potom ráčnou s pár nástavcema a hlavně kloubem je už dostaneš ven, ještě doporučím vyfoukat kompresorem než budeš tahat svíčky ven, aby ti nenapadal bordel do válců.

Upraveno uživatelem stihacka
Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o rok později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...
  • o 3 týdny později...

tak jsem se do toho pustil u me octavie 1.6 75kW a dal jsem to i bez demontaze sani,ale byla to fakt pakarna asi na tri hodiny(asi nejsem rak zrucnej..)jediny co jsem demontoval byl nejakej motorek ze predu pred sanim abych se tam lepe dostal a to byla otazka trech sroubu a dvou hadic.Jinac jsem pouzil co jsem mel doma-golu,nastavec delsi a kratsi,svicak dlouhy uzky kleste a na treti svicku i ten drarek na podebrani fajfky jinac ostatni sli bez nej.Tak kdyby chtel nekdo poradit..

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

zdravim tak jsem dneska vyměnil svíčky ve své octě 1,6 75kw bfq, dal jsem tam svíčky ty nejlevnější a nejobyčejnějsí jednojiskřištový od boše a jede to krásně. Jo a ty co jsem vymontoval tak ty určitě neměli 30tkm jak to vyplívalo ze servisky, spíš bych to vyděl na 90tkm . Já bych se do výměny nepouštěl ale když sem jednou jel do práce tak jsem auto nastartoval a ono to dobu jelo na 3 válce no strasnej zvuk s vsechno se klepe.

 

 

 

czzapik: když je auto provozované na LPG tak svíčkám se obecně dává 30 000km, ovšem někteří výrobci mají svíčky které třeba vydrží 50 000km. Já osobně bych je nemenil podle toho kolik maj najeto ale podle toho jak se motor chová, jak startuje, jestli volnobeh newinechává a podobně (zkráceně proč se v tom hrabat když to jezdí)

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj,

Tak jsem se také konečně odhodlal a pustil se sám do výměny svíček u O1 1,6 75KW AVU a byla to docela pakárna přijít hlavně na to jak vytáhnout kabely, ale našel jsem docela dobrý systém a vytažení fajfky je během pár vteřin. Vzal jsem delší vázací stahovací pásku. Zatáhl jí přes kovové pouzdro a pak už jen lehkým zatažením za dlouhý konec a kabel byl hned venku. První (pohled zleva, když stojíme před autem) a čtvrtá svíčka jsou úplně v pohodě, ale stejně jsem si při usazení svíčky, svíčku lehce chytil k nástavci elektrikářskou izolační páskou a kloubkem s nástavcem jí nasadil na správné místo. Pak už to byla otázka chviličky :-) Nevím jak se mi to povedlo, ale při výměně mi praskla třetí svíčka a auto šíleně škubalo. Provizorně jsem tam vrátil jednu starou, která hned zítra půjde ven, ať je to vcajku.


zdarec chlapi, měnil jsem svíčky a dal jsem na NGK BKUR6ET-10. nikde jsem nenašel životnost.

mám OI 1,6 75kw AVU + LPG.

Mám úplně stejnou kombinaci. O1 1,6 75KW AVU + LPG a používám tyto svíčky. Bylo mi doporučeno optimálně měnit po 30 000 Km, ale mám vyzkoušené, že do 40 000 Km to neděla většinou problémy.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj, dnes jsem na své 1.6 74kw poprvé sám měnil svíčky. Díky zdejším radám to šlo hladce. Třetí (nejtěžší) jsem si nechal na konec a ta mi dala zabrat. Nevím ani jak ale rozpadl se mi kabel. Na svíčce zustala spona a kabel se třepil. Musím zítra koupit nový. Původně tam byl Tesla. Mám teď radši koupit Bosch nebo Valeo?

 

Odesláno z mého LG-D855 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...