Jump to content

Úprava sání 1,6 AEE


Recommended Posts

Inspiroval jsem se diskuzemi a příspěvky na téma sání vzduchu z chladnějších partií motorového prostoru a zrealizoval jsem sání vzduchu od chladičové stěny.

post-1406-1279220629_thumb.jpgpost-1406-1279220718_thumb.jpgpost-1406-1279220680_thumb.jpgpost-1406-1279220804_thumb.jpgpost-1406-1279220851_thumb.jpg post-1406-1279220899_thumb.jpgpost-1406-1279220939_thumb.jpgpost-1406-1279220981_thumb.jpgpost-1406-1279221025_thumb.jpg

Takhle vypadá ta trubka 6U0129628 post-1406-1279221170_thumb.jpg

A toto je fotka motoru po nastříkání té ošklivě "šeděnovodurové" trubky černou matnou barvou.

post-1406-1279221072_thumb.jpg

 

Technický popis je jednoduchý.

Materiál:

1x 1U0805961E Sání vzduchu pro chladič Octavia

2x samořezný šroub do plechu s velkou hlavou

2x hadice 6U0129628 HADICE SANI ( http://www.cc-autodi...sani-1-3mp1-6-9 )

4x spona N 90950201 SPONA 50-70 ( http://www.cc-autodily.cz/spona-50-70 ) nebo pro fajnšmekry nerezová podobného rozměru

1x trubka z materiálu PP-HT pro odpady, odolná až do 100°C (třeba zde http://www.eshop-kou...-htem-50-500mm/ )

 

Výrobně to není vůbec složité:

1. Zkrátit 6U0129628 odříznutím obdélníkové části v přechodu na kruhovou.

2. Zkrátit nátrubek na vzduchovém filtru motoru na hodnotu cca 25 mm od nákružku.

3. Odříznout z trubky PP-HT hrdlo a zkrátit na délku cca 30cm.

4. Lehce nahřát profilovaný konec hadice "6U0129628" a natvarovat dle kuželu nátrubku. Protože hadice sklouzávala, přilepil jsem ji vteřinovým lepidlem na plasty CYBERBOND a zajistil sponou.

Poznámka 1: opatrně s tím nahříváním, plast hadice je slabý a snadno se propálí.

Poznámka 2: uvažuju do budoucna o upgrade nátrubku, vyrobeného třeba z nerezu, který by měl tu připojovací část válcovou.

5. Namontovat "1U0805961E Sání vzduchu" na chladičovou stěnu. Na trubku, co vystupuje z tohoto sání, nasadit "těsnění" vyrobené z veloduše, šířka cca 20mm.

6. Nasadit hadici "6U0129628" částí s profilováním na "1U0805961E Sání vzduchu" a sponu s citem utáhnout.

7. Zasunout PP-HT trubku do hadice s nátrubkem asi 15 mm hluboko a sponu s citem utáhnout.

8. Nasunout druhý konec trubky PP-HT do hadice "6U0129628", co je již namontovaná na "1U0805961E Sání vzduchu", sponu zatím neutahovat.

9. Ohnout hadici na nátrubku, aby vytvořila 90° koleno a nacvaknout nátrubek do hrdla filtru. Nesnažte se koleno 90° vytvořit nahříváním (viz výše), ono se to teplotou v motorovém prostoru samo poddá.

10. Po usazení dílů s citem dotáhnout sponu na hadici na "Sání vzduchu".

 

A zkušenosti z provozu ?

Zatím ty nejlepší ! Motor i v těchto vedrech jde krásně "za plynem". V loni v Chorvatsku běžně v poledních hodinách držel asi siestu, vůbec to nejelo, bylo to líný. Ráno a navečer byl motor v obvyklé kondici.

Spotřeba šla dolů, protože na dálnici Benátky n/J. - Turnov a zpět jsem při obsazení 3 osobami a jejich chlebníky a cestovní rychlosti kolem 140km/h dosáhl průměru 7,5l/100km. Což běžně v těchto rychlostech papá moje AEE-čko kolem 8,5l/100km. Při rychlostech 90-100km/h baští teď 5,5-6l/100km.

V neděli 11.7.2010, kdy bylo nějakých 35°C ve stínu a na trase co jezdíme od tchýně v délce cca 25 km a při stejném zatížení auta spotřeba poklesla o 0,5l/100 na rovných 6,0l/100km. A to jsem Octu při rozjezdech a zrychlování nešetřil, ba naopak. Ono to bude tím, že pak při dosažení konstantní rychlosti si to bere prostě podstatně míň.

 

Každopádně bude zajímavý sledovat chování motoru a dlouhodobou spotřebu motoru. Myslím, že chladnější vzduch, braný mimo oblast vysokého tepelného vyzařování motoru, musí mít jen a jen blahodárný vliv na chod motoru a to i u tohoto "jednoduchého" motoru.

Link to comment

Takhle je to podobně jako se to montovalo do Golfa provedení 1,4i a dle ETKY to tak měl i Leon. I chladičová stěna je na to připravená ze série. Z oblasti nárazníku brát sání bych se toho bál, přeci jen tam může být vlhčeji při dešti.

Link to comment
všiml jsem si že to máš chipnute, je to poznat?

 

Jo řekl bych, že je to poznat, zlepšil se zátah od 2000 otáček do oblasti okolo hodnoty maximálního kroutícího momentu. Jen je to strašně návykový a nesmíš se při tom dívat na ukazatel okamžité spotřeby, ta dost stoupla. Ale průměrná naopak klesla, pokud teda na to nedupeš pořád a nejezdíš sportovně. Ostatně AEE-čko i bez čipu papká při sportovní jízdě docela slušnou porci benzínu. Holt je výkonová hmotnost velká.

Link to comment
tak nad nečim takovim se premyšlel , prišti tyden skaknu do auto kelly a objednam hadice at to mužu cez vikend poskladat, hodne se mi to libi :angry:

 

 

tak pak pošli foto jak jsi to udělal. A mám otázku jednu... Nešly by ty díly přímo z 1,4 16V motoru? mě se zá že tam je to uplně komplet ne? nepasuje to?

Link to comment

to han.ji20:

No samozřejmě že by to šlo to udělat originál z 1,4 16V, ale musel bys to sehnat někde na vrakáči. Ve škodovce cena toho nástavce (koleno+hadice) cca 3.500,- Kč.

 

to Giancarlo:

Divil by ses jak ten motor "saje" Ona ta trubka zas tak ohřátá není, řek bych, že ná jen o něco vyšší teplotu než okolní vzduch. Zkusím ti to změřit.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

No, tak jsem ho zkoušel teď oddělat, horní dva šrouby v pohodě, ale dolní je v péééérdeli, 10ka voříšek se na něm protáčí a je tam celkem zarezlej, teĎ jsem ho zkusil polejt trochu brzdovkou, snad trochu povolí, ale asi na něj budu muset nabouchat 9ku oříšek :lool:

Link to comment

Má pravdu, krycí plech je na třech šroubech. Na starých parozích (parohách ? :P ) Jsem měl spodní šroubek ukroucenej a držák urezlej, ale protože to plech nedrnčel, neřešil jsem to. U nových svodů jsem si držáček na plechu už dodělal a teď plech drží na všech třech šroubech.

Link to comment

ahaaaa tak to mě minulo páč já když jsem plech vymontoval, tak byl v dolní části pěkně urezlej a já dole ten orezlej rozsypanej plech zastřihl nůžkama tak, aby tam zůstal jen ten zdravý.

Tak mě už drží jen na dvou. Třetí uchycení se nedochovalo. Kus ho dole chyběl a tak jsem o tom třetím šroubku neměl tušení.

 

Tady fotka po renovaci

post-28-1287869594_thumb.jpg

Edited by TomášT
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 5 months later...

zdravim, videl som tam hore jeden komentar, kde hovorite, ze je aj original ta cast vedenia nasavania vzduchu pre oktavie,co maju klimu a nemusime sa s tym takto hrat . Nevie mi niekto povedat cislo toho celeho dielu ? ze by som to objednal tak a nasadil to. Dakujem za odpoved.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Protože tam mám nějakou tlustou.Po předchozím majiteli.A možná to může mít i na něco vliv.Ale nevím.Možná to je jen esteticky udělané,když je tam slabá hadička a vejde se do toho držáku.A ta tlustá co mám já ničemu nevadí.
    • Dobrý deň. Mám Škoda Octavia 1 1,9tdi 81kw ročník 2002. Je tam climatronic, kde bohužiaľ treba vymeniť kompresor nakoľko zavíja pri zapnutí klímy a treba aj napustiť klimu. Včera som však chcela zapnúť kurenie na okná a po chvíľke začal ísť taký smradľavý vzduch ako keby horela nejaká umelina. Je možné že pokým nevymenim kompresor tak nepôjde ani kúrenie? Prípadne vie mi niekto poradiť čo by to mohlo byť a či teda sa dá kúriť aj bez kompresora? Mám prvýkrát auto s automatickou klimatizáciou. Samozrejme budem riešiť aj s mechanikom v budúcnosti no myslela som si že to počká ešte do jari. Ďakujem 
    • Asi mi ušlo, proč jí chceš měnit? 😄
×
×
  • Create New...