Přejít na obsah

Úprava sání 1,6 AEE


miklisek

Doporučené příspěvky

Inspiroval jsem se diskuzemi a příspěvky na téma sání vzduchu z chladnějších partií motorového prostoru a zrealizoval jsem sání vzduchu od chladičové stěny.

post-1406-1279220629_thumb.jpgpost-1406-1279220718_thumb.jpgpost-1406-1279220680_thumb.jpgpost-1406-1279220804_thumb.jpgpost-1406-1279220851_thumb.jpg post-1406-1279220899_thumb.jpgpost-1406-1279220939_thumb.jpgpost-1406-1279220981_thumb.jpgpost-1406-1279221025_thumb.jpg

Takhle vypadá ta trubka 6U0129628 post-1406-1279221170_thumb.jpg

A toto je fotka motoru po nastříkání té ošklivě "šeděnovodurové" trubky černou matnou barvou.

post-1406-1279221072_thumb.jpg

 

Technický popis je jednoduchý.

Materiál:

1x 1U0805961E Sání vzduchu pro chladič Octavia

2x samořezný šroub do plechu s velkou hlavou

2x hadice 6U0129628 HADICE SANI ( http://www.cc-autodi...sani-1-3mp1-6-9 )

4x spona N 90950201 SPONA 50-70 ( http://www.cc-autodily.cz/spona-50-70 ) nebo pro fajnšmekry nerezová podobného rozměru

1x trubka z materiálu PP-HT pro odpady, odolná až do 100°C (třeba zde http://www.eshop-kou...-htem-50-500mm/ )

 

Výrobně to není vůbec složité:

1. Zkrátit 6U0129628 odříznutím obdélníkové části v přechodu na kruhovou.

2. Zkrátit nátrubek na vzduchovém filtru motoru na hodnotu cca 25 mm od nákružku.

3. Odříznout z trubky PP-HT hrdlo a zkrátit na délku cca 30cm.

4. Lehce nahřát profilovaný konec hadice "6U0129628" a natvarovat dle kuželu nátrubku. Protože hadice sklouzávala, přilepil jsem ji vteřinovým lepidlem na plasty CYBERBOND a zajistil sponou.

Poznámka 1: opatrně s tím nahříváním, plast hadice je slabý a snadno se propálí.

Poznámka 2: uvažuju do budoucna o upgrade nátrubku, vyrobeného třeba z nerezu, který by měl tu připojovací část válcovou.

5. Namontovat "1U0805961E Sání vzduchu" na chladičovou stěnu. Na trubku, co vystupuje z tohoto sání, nasadit "těsnění" vyrobené z veloduše, šířka cca 20mm.

6. Nasadit hadici "6U0129628" částí s profilováním na "1U0805961E Sání vzduchu" a sponu s citem utáhnout.

7. Zasunout PP-HT trubku do hadice s nátrubkem asi 15 mm hluboko a sponu s citem utáhnout.

8. Nasunout druhý konec trubky PP-HT do hadice "6U0129628", co je již namontovaná na "1U0805961E Sání vzduchu", sponu zatím neutahovat.

9. Ohnout hadici na nátrubku, aby vytvořila 90° koleno a nacvaknout nátrubek do hrdla filtru. Nesnažte se koleno 90° vytvořit nahříváním (viz výše), ono se to teplotou v motorovém prostoru samo poddá.

10. Po usazení dílů s citem dotáhnout sponu na hadici na "Sání vzduchu".

 

A zkušenosti z provozu ?

Zatím ty nejlepší ! Motor i v těchto vedrech jde krásně "za plynem". V loni v Chorvatsku běžně v poledních hodinách držel asi siestu, vůbec to nejelo, bylo to líný. Ráno a navečer byl motor v obvyklé kondici.

Spotřeba šla dolů, protože na dálnici Benátky n/J. - Turnov a zpět jsem při obsazení 3 osobami a jejich chlebníky a cestovní rychlosti kolem 140km/h dosáhl průměru 7,5l/100km. Což běžně v těchto rychlostech papá moje AEE-čko kolem 8,5l/100km. Při rychlostech 90-100km/h baští teď 5,5-6l/100km.

V neděli 11.7.2010, kdy bylo nějakých 35°C ve stínu a na trase co jezdíme od tchýně v délce cca 25 km a při stejném zatížení auta spotřeba poklesla o 0,5l/100 na rovných 6,0l/100km. A to jsem Octu při rozjezdech a zrychlování nešetřil, ba naopak. Ono to bude tím, že pak při dosažení konstantní rychlosti si to bere prostě podstatně míň.

 

Každopádně bude zajímavý sledovat chování motoru a dlouhodobou spotřebu motoru. Myslím, že chladnější vzduch, braný mimo oblast vysokého tepelného vyzařování motoru, musí mít jen a jen blahodárný vliv na chod motoru a to i u tohoto "jednoduchého" motoru.

Odkaz ke komentáři
všiml jsem si že to máš chipnute, je to poznat?

 

Jo řekl bych, že je to poznat, zlepšil se zátah od 2000 otáček do oblasti okolo hodnoty maximálního kroutícího momentu. Jen je to strašně návykový a nesmíš se při tom dívat na ukazatel okamžité spotřeby, ta dost stoupla. Ale průměrná naopak klesla, pokud teda na to nedupeš pořád a nejezdíš sportovně. Ostatně AEE-čko i bez čipu papká při sportovní jízdě docela slušnou porci benzínu. Holt je výkonová hmotnost velká.

Odkaz ke komentáři

to han.ji20:

No samozřejmě že by to šlo to udělat originál z 1,4 16V, ale musel bys to sehnat někde na vrakáči. Ve škodovce cena toho nástavce (koleno+hadice) cca 3.500,- Kč.

 

to Giancarlo:

Divil by ses jak ten motor "saje" Ona ta trubka zas tak ohřátá není, řek bych, že ná jen o něco vyšší teplotu než okolní vzduch. Zkusím ti to změřit.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

ahaaaa tak to mě minulo páč já když jsem plech vymontoval, tak byl v dolní části pěkně urezlej a já dole ten orezlej rozsypanej plech zastřihl nůžkama tak, aby tam zůstal jen ten zdravý.

Tak mě už drží jen na dvou. Třetí uchycení se nedochovalo. Kus ho dole chyběl a tak jsem o tom třetím šroubku neměl tušení.

 

Tady fotka po renovaci

post-28-1287869594_thumb.jpg

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...