Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Já jsem to tehdy vygooglil když jsem napsal do vyhledávače astes a asi na čtvrté straně mi vyjelo něco hungársky a tam nápis astes,tak jsem na to klikl a byl tam uveden jako partner a distributor jednotek jejich výroby.Taky jsem hleděl.

 

Jo jinak si taky vzpomínám že jsem na něj narazil ještě jinde,ale taky byl e85.Asi to Hummer forum-nevim přesně.Tam myslím toho dokonce napsal víc jak na tom mém odkazu výše.

 

Toho skodahoumáka s tím RS sleduju taky.Ale jak píšeš 120tku jsem měl taky a stačilo ze spojlerama který jsem v zimě pak většinou urval o sníh.

Odkaz ke komentáři

Jo, něco takového. Mně se u stodvacítky líbilo, že měla spojler de facto už z výroby. Tedy emková. Celkem zajímavě vypadají úpravy, kdy úplně vyhodí klasický nárazník a nechají jen ty plechy. Akorát ty - žádné - deformační zóny :-). Ale sranda právě byla, když se naložil kufr, že čumák šel celý hrozně dolů. I když jsem měl jen klasický nárazník, párkrát jsem s plným předkem rovnal plechový spojler zpět, kam patřil :-). Rád na ty doby vzpomínám a je mi celkem líto, že jsem neměl zachovalejší kus, u nás na severu se solí dost trpěla a bez garáže mizela před očima. Přál jsem si ji mít navěky, ale to se bohužel nepodařilo. Mám na ni nostalgické vzpomínky nejen proto, že to bylo první auto, ale také proto, že jsem si na něj vydělal po 3,5 měsících na lince ve Škodovce (nekupovat Octavie 7-10/98) a ještě to bylo od táty. Takže jsem se v tom autě vozil už předtím spousty let. Když vidím dnešní mladé, co za podobné peníze koupí v dnešní době, jaká mají auta, že nezažijí ta dobrodružství se zamrzlými dveřmi, zmrzlými dveřmi, které nejdou zavřít, startování s ručním sytičem, přechlastané auto, roztlačování, uvařený motor, nestírání stěračů, vedro v autě díky slabému větřáku, .... no už jsem jak ty staří, které jsem v době mého mládí moc nechápal, když si stěžovali "Za mých mladých let ..." :-).

Odkaz ke komentáři

Ahoj panáčkové :-), tak abych i já po delší době přispěl s trochou pro změnu fordích poznatků a éčkem v nádrži jako bonus. Jak jsem psal, tak od začátku jezdím s jednotkou Biopowers E-motion. Najel jsem zase pár tisíc kiláčků, tak zase můžu shrnout nějaké ty poznatky. E-motion je jednotka na trochu jiném principu než drtivá většina jednotek (teda asi než všechny jednotky, o kterých vím) - funguje na prodloužení doby vstřiku na základě matematického výpočtu - tedy proměnlivé prodloužení vstřiku na základě zatížení motoru, tedy jestli jsem to pochopil dobře. Buď jak buď, je to rozdílný postoj. Na jednu stranu myslím, že je výhodou, že jednotka nemá žádná čidla atd., tedy montáž i demontáž je jednoduchá, nastavení jednotky až tak zase ani ne :-), to udělá jen servisák. A větší problém je se studenými starty, tedy aspoň u mě. Záleží samozřejmě na tom, jak moc je dodržen obsah benzínu v zimní směsi E70. Nicméně nastartovat se podaří vždy, ač na vícero pokusů, což nepotěší. Studený chod motoru je závislý na tom, kdy začne regulovat lambda - u mě cca minutu od startu. Do té doby má motor tendenci chcípat při sešlápnutí plynového pedálu. Jak začne lambda regulovat, je vše ok. v zimě to je fuk, než ometu auto a oškrábu okénka je zahřáto dávno dosti.A jsem trpělivý člověk, tohle dokážu oželet, to abych hnedka mohl vyrazit jak raketa :-).Jízda je potom stále klidná, pohodová, motor tichý, dobře táhne od nižších otáček.Nějaký výkonnostní nárůst poznatelný nezaregistruju nějak výrazně.Při mé standardní klidné jízdě, kdy si benzín bral 7,0 litru (u dvoulitrového atmosférického motoru myslím velmi přijatelná hodnota) se mi dlouhodobá hodnota spotřeby na E85 ustálila na 8,9 l. Sice to není ten slibovaný nárůst do 20% oproti benzínu, ale je to myslím i tak celkem slušné, pořád se to vyplatí.

Testoval jsem svůj stroj i při delším zatížení při jízdě na dálnici s ustálenou rychlostí 130-140km/h a kolem 135-140 km/h se při jízdě jen na 5. kvalt objevuje občasné cukání. I nelenil jsem, koupil jsem si palubní diagnostiku, abych mohl vysledovat chování lambda sond v těch to chvílích. A ukázalo se, že napětí na lambdě za katalyzátorem se při cuknutí dostane na hranici 1 V (rozsah lambdy 0-1V) a jako by se napětí chtělo dostat ještě výše, ale nemůže. Zkusil jsem i natankovat čistě benzín a s jednotkou E-motion k cukání docházelo i při jízdě na benzín. Tak jsem pojal podezření, zda-li není problém někde jinde.A po odpojení jednotky se jednak změnily hodnoty napětí na obou lambdách a zároveň jakékoliv cukání ustalo a vozítko jelo jako drak i na benzín, až jsem čučel. Diagnostika mi zároveň ukázala občas chybu zážehu na konkrétním válci - to bylo cukání silnější a i v jiných otáčkách. A ukázalo se že jednotka je hodně citlivá na připojení konektorů, jeden z nich byl jakoby uvolněný a poté chyba přestala, cukání ovšem nikoliv a chyba žádná. Každopádně jsem dlouhodobě v kontaktu s p. Drápelou, říkal, že se s tímto nesetkal. Tak uvidíme. Budu se domlouvat s jejich technikem, až bude mít nějaké ježdění kolem Plzně, že by se na to kouknul a uvidíme. Třeba není chyba přímo v jednotce, ale třeba je něco špatně s kabeláží.Každopádně diagnostika vyvrátila problém v lambdě. Ještě zajímavostí je to, že při jízdě na benzín (pravda z nějakých 640 najetých km bylo přes 100km na dálnici na těch 130-140) byla spotřeba 8,2 benzínu. Teďka co mám natankováno a vidím, jak se pohybuje ručička palivoměru, tak mi přijde, že se musím vejít do 8,5l, spíš méně. Tak uvidíme. Jsou asi věci mezi nebem a zemí, které nepochopím.

A ještě tak na okraj, občas mrknu na inzerci prodávaných vozů, které umožňují jízdu na E85. A zaujal mě jeden Saab v kombíku v provedení Biopower od výrobce. Ten měl tedy turbomotor, s výkonem udávaným při jízdě na benzín 110 kW a 129 kW při jízdě na E85 (spotřeba na E85 8,7l). Takže to jsem si zaslintal a řekl si, že mám větší kufr i u liftbacku :-).Ale moc pěknej kousek. Nejvíc ojetých etanolových vozů je od forda, většinou focusy 1.8 92kW, což může s focusem slušně cvičit (měl jsem před tím právě focuse 1,6 74kW a bylo to překvapivě živý autíčko, na pětku všechny kopce, stejně jako teďka mondeo).

Odkaz ke komentáři

Chorche80:

 

No sláva-konečně nějaké nové info z provozu!Díky.

Takže jsi vidím relativně spokojen s jednotkou E-motion.Ale zas asi takovej zázrak to přeci jen není.Hold vlastnosti éčka asi neovlivní žádná suprová jednotka.Myslím tím hlavně spotřebu,která se dá dostat dolů jen ztěžka.

Startovatelnost má podle toho co zjišťuju(ne originály od výroby)asi opravdu nejlepší Astes.Na jejich jednotku jsem snad ani nikde nečetl nějakou výrazně negativní recenzi.Flexcar taky udělal pokrok s Elotecem a startování je mnohem lepší.Zjistil jsem ještě,že Elotec versus jejich klasický kit je na stejné poptávce u zákazníků,to znamená 50na50.Asi čekaly větší zájem o Elotec,protože se zapisuje do TP,ale ten je zatím jen od firem,které pak uplatňují silniční daň.U klasických zákazníků jednotlivců to není až takový booom.Měl by prý nastat s nástupem motoristické sezony a růstem cen benzínu.

 

No já se přiznám,že jsem taky zkusil laborovat co se týká nějakého kompromisu-lepší startovatelnost,spotřeba a výkon.Zjistil jsem,že pokud do nádrže přidám na 40l éčka 6l naturalu,tak auto startuje již po druhém otočení startéru ne až na třetí či čtvrtou otočku.Má po nastartování okamžitě plynulý chod(jen s éčkem se chvíli auto chovalo neklidně cca 20s).Po přidání plynu reaguje okamžitě(jen s éčkem díky velkému sycení motoru byla tendence dušení po přidání plynu).

Obohacení mám při studeném startu teď v zimě zvýšenou na +40%.

Co se týče spotřeby ta šla dolů o asi 0.5l/100km,takže když to člověk spočítá pokud mi auto bralo 8.2l/100km teď je to 7.7l vychází to buď nastejno nebo i někdy lépe finančně a usnadní to s éčkem provoz.

Zkusil jsem do toho použít i medodu takzvanou více znamená méně,kdy jsem zvedl obohacení na jednotce na +20% z 17%.Zjistil jsem si totiž od kámoša co dělá auta,že lambda sonda dokáže snáze regulovat bohatost směsi směrem dolů než nahoru(nahoru-problém s nenažraností neupravených aut a pak i negativních recenzí na éčko)a tím pádem jakoby řízení motoru trochu ulevím a lambda si směs uhlídá snadněji ku prospěchu mému.Zatím jsem s tímto nastavením ujel 400km a jsem na Oktávce od plné nádrže jednu čárku za půlkou což vypadá docela nadějně se spotřebou.

Pocitově se mi i zdá,že auto jede lehčeji díky lepši zápalnosti paliva s těmi 6l naturalu.

No má to i své negativum pro někoho,protože je to trochu nepohodlné co se týká dotankovávání.Chápu,že někdo tankování nadvakrát zrovna nepropaguje.

Já si éčko dolívam z těch zmiňovaných kanystrů doma,takže pokud si vemu i benzin na pumpě najednou s éčkem do bandasek,tak tankuju jen 1x za měsíc.

Uvidím jak se to bude vyvíjet po dalších stovkách kilometrů,jestli se to bude držet ta spotřeba.K 1.5 se nám změní poměr benzínu směrem dolů na 15%,takže spotřeba opět poleze nahoru.

 

No teď trochu k negativu éčka.Štve mě,že na sebe váže opravdu dosti vody.

Často se dívám na víčko od oleje a můžete posoudit,že viditelné množství sražené vody je tam opravdu dosti.Pokud jsem jel na benzin(od konverze vyjeta pouze jedna celá nádrž naturalu)tak byl na víčku pouze šlem,ale kapky vody ne.Sledováno stejné období tří dnů a naprosto stejný denní kilometrový průběh 56km(tam a zpět do práce).Viz foto.

Dále je to pozorovatelné na trubkách koncového dílu výfuku.Výfuk je starý 2.5roku(značka Tyll) a za těch 12tis.co mám na éčko najeto je patrné na konci loupajicí se rzi a znatelná koroze(viz foto).Je i znatelně patrné při studeném motoru ja auto mnohonásobně oproti benzínu hulí páru.Troufám si říct,že je to podobné jako když prdne těsnění pod hlavou.Po cca 2km je to už srovnatelné jako u benzinu.

 

Tak to tak prozatím vše.

post-1545-0-44911800-1365182760_thumb.jpg

post-1545-0-86975100-1365182770_thumb.jpg

post-1545-0-60650400-1365182781_thumb.jpg

post-1545-0-27557500-1365182792_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Na víčko od oleje jsem se nedíval, ale překvapil mě ten výfuk. Nedává škodovka z výroby nerezové? To ti ten originál zreznul a vyměnil jsi ho za nějaký plechový? Mi ty fotky přijdou jak z dob stodvacítek, kdy výfuky také rezly, ať s ním dělal člověk, co chtěl. Já, že mám pořád originál, tak mě to celkem překvapuje.

Odkaz ke komentáři

Taky mám pořád origovýfuk..a přiznám, že na víčko jsem taky nekoukal.Nicméně taky určitě budu měnit olej častěji, konkrétně po 10 tis, místo po 15, i tak mi to vyjde 3x za 2 roky.

Jinak že by mi za studena z výfuku lítalo více páry, to jsem nezaregistroval, je to zcela srovnatelné s benzínem.

Myslím, že si počkám, až bude možnost e-motion zapsat do TP a uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Mám do TK ještě 3/4 roku, tak je čas. uvidíme, až teďka budu tankovat, na kolik vyjde spotřeba.. :-)

Odkaz ke komentáři

Tak kolegové jako starý odbčasný bordelář jsem vyhrabal z hromady železného bordelu starý originál výfuk(viz foto).Nebyl skladován na dešti,takže až tak za ty 2.5 roku neutrpěl a je v podstatě ve stavu jako byl při demontáži.Je na něm vidět,že asi až tak nerezový není(hlavně středový díl).Právě k vůli středovému dílu jsem si řekl,že ho dám rovnou celý od katu nový.Ten originál má asi hlavně odolnější koncové potrubí,ale zas pokud si vybavím provoz na benzin tak ta rez tam 100% nebyla a začala se objevovat až z přechodem na éčko.Vybíral jsem důkladně a značka Tyll je propagována i mezi servisy jako dokonalá náhrada originálu.Tak nevím 2roky byl OK.Něco jsem pofotil i za současného stavu na autě,jak vypadá výfuk po celé délce momentálně.Připadá mi,že je v pohodě až na ten konec.

 

No a co se týká té páry,tak to se ve zpětném zrcátku či na volnoběh nedá pozorovat,ale kolega má stejný počong jako jako já(provozuje éčko),a když předemnou odjíždí z práce a začne zrychlovat na 2 a 3 kvalt tak se u studeného motoru vždy vyvalí hustý bílý dým jak jsem popsal již dříve.Že to dělá i mě na to mě upozornil kolega vyjíždějíci zase za mnou.Říkal,že to trvá cca 2km a pak je to neznatelné.

Pokud to chcete na svém autě vyzkoušet,tak to chce pomocníka,který se před vámi

s vaším autem povozí.

 

Tady je to foto:

post-1545-0-84210500-1365240382_thumb.jpg

post-1545-0-98442700-1365240395_thumb.jpg

post-1545-0-88840800-1365240411_thumb.jpg

post-1545-0-25736600-1365240446_thumb.jpg

post-1545-0-80535400-1365240501_thumb.jpg

post-1545-0-62499100-1365240540_thumb.jpg

post-1545-0-66848400-1365240560_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zajímavé, opravdu to vypadá, že na ethanol ten konec trpí znatelně více, než zbytek výfukové soustavy. Asi fakt ty páry, o kterých píšeš. Já měl koncovku zlehka orezlou už za dob tankování benzínu a od té doby je to na pohled bez větších změn a doufám, že to tak i ještě dost dlouho vydrží.

 

Kvůli čachrům s daňovými paušály zvažuji, že přejdu na standardní účetnictví, tedy včetně možnosti dávat si do nákladů i auto. A tím, že je dle zákona spalování ethanolu ekologické, jsou auta na něj jezdící osvobozena od placení silniční daně (aspoň to tak dříve bylo). Nevím tedy, jak se to ověřuje, klidně může mít uvedeno v tecničáku, že může spalovat E85, ve výsledku jezdit na benzín a stejně neplatit daň. Ale to mě teď netrápí. Napadlo mě tedy poslat dotaz do Astesu, jak je to se zápisem jejich jednotek do techničkáku, jestli budou vydávat nějaké typové listy nebo něco, co by umožnilo zápis do techničáku:

 

Dobrý den

jsem rád ,že vše funguje jak má ano budeme to umět během měsíce tak vám to zajisté uděláme.

 

S pozdravem

 

Filák

 

Tak jsem celkem zvědav, ale vypadá to nadějně.

Odkaz ke komentáři

Tak to je dobré že i Astes udĕlal tento krok k legalizaci u svých jednotek.To už bude čtvrtá firma co bude u nás montovat se zápisem do TP.Ono to sice myslím potrvá déle jak mĕsíc(vím jak to chodilo u jiných firem),ale v podstatĕ o nic nejde.Pokud človĕk ví že se zápis uskuteční i když třeba pozdĕji.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

 

po nějaké odmlce aktualizuji info o svých autech :-)

 

E46 330xi (maďarská jednotka od Automedik): nejezdím na čistý E85, přidávám tak 10l N95 na nádrž. Líp to startuje a nerozsvěcí se kontrolka motoru. Vše je jak má být v celém spektru otáček, žádné pocukávání atd. Spotřeba se pohybuje 11-12,5l, což je při ceně 26Kč směsi za litr v nádrži OK. Na benzín bych jezdil 9,5-10,5l. Jediný problém nastal, když jsem nechal auto asi týden mimo garáž, to se mu při 0C startovat nechtělo, běželo na míň válců... chvíli trvalo než se to srovnalo. S palivovým čerpadlem není po skoro 30tis. km provozu na E85 problém.

 

A3 1.8T 4x4(Biopowers): Kvůli startům (auto mimo garáž) jsem přidával kolem 6l naturalu, i tak to chytalo při minusových teplotách na třetí. Průběh výkonu je OK, jen to trošku škube okolo 2500ot., ale můžou to být i svíčky. Spotřeba ve městě je při krátkých jízdách kolem 15l, ale na benzín to bylo schopné jet taky za 14. Mimo město jsem jezdil za 11l, na čistý E85. Na benzín by to pod 9l asi nebylo. Čerpadlo OK :-)

 

Jinak mě vyděsily ty fotky víčka oleje. Takové sračky jsem na svých víčkách nikdy neviděl...

Odkaz ke komentáři

MIKSEBIK:

 

No ty šlemy na víčku je celkem normální věc v zimním či chladném období.Dost se to tady na foru kolikrát řeší a kde koho to vyděsí s myšlenkou prdlého těsnění pod hlavou.To by ta pěna na víčku ale musela být našedlá a ne nažloutlá.Mě se tato pěna v zimě dělá ať použiju olej shell nebo valvoline a nebo obyčejné paramo Racing

Tady nejde o pěnu či "sračky",ale o větší kondenzaci vody na víčku díky ethanolu.

Tady je jedna citace proč se tak děje:

 

Zdroj Flexcar-Zkušenosti

 

Vyšší tvorba vodních par (vody) při spalování E85 je z důvodu většího dodaného množství paliva do motoru (E85 je uhlovodíkové palivo stejně jako benzín), tedy větší dodané množství uhlovodíků(HC). Úkolem katalyzátoru je přeměna uhlovodíků HC na vodu H2O a oxid uhličitý CO2. Proto se teoreticky(i prakticky) tvoří spalováním E85 zhruba o 20-30% více vodních par, protože zhruba o tolik ho tam víc musím dostat. Nejpatrnější a nejvýraznější je to opět při nastartování studenýho motoru, kdy musí být směs E85 bohatší (více HC), takže nejprve bílý kouř, pak se ohřeje kat a začne fungovat přeměna(oxidace) HC na vodní páru. Ověřit si to je možný u auta bez přestavby a s odpojenou lambdou, aby nedošlo k obohacení směsi a E85 bylo dávkováno ve stejným množství jako benzín. Autu se nebude chtít sice nastartovat a nebude mít výkon :-) ale vody bude podobně nebo spíš méně než na benzín.

 

Jinak ti díky za příspěvek do diskuze a za zkušenosti z provozu na éčko.

Tvé zkušenosti potvrdily i mou teorii,že je lepší do éčka šprcnout trochu benzinu navíc a ulehčit si občasné trápení v chladnějším období za stejnou provozní cenu.

Jinak je asi opravdu ze zkušeností patrné co čtu,že ASTES to asi umí nejlíp díky flexibilní maďarské jednotce.

Odkaz ke komentáři

Zdarec chlapi , tak jsem stále čekal na nějaké nové poznatky ohledně ELOTECU až jsem se rozhodl že to prubnu na svém autě ( OCTAVIA II 1.6MPI). A moje zkušenosti po cca 2000km. Po instalaci kdy jsem měl v nádrži cca 20l benzinu a doplnil 40l E85 jsem jízdou byl nadšen . Průměrná spotřeba se zvedla ze 7,5l na 8,1l , motor o poznání tišší ( do ted jsem si myslel že mi zimní pneu nehučí ) , jízda taková hladší a auto o dost svižnější . Auto má tah i při nižších otáčkách ( na vyšší stupeň už řadím při 2500 a nižší stupeň i při 1500 a auto má pořád tah ) .Startování v poho - zatím vyzkoušeno při -10st.) Po natankování plné E85 se spotřeba zvedla na 8,7l , jízda už není taková hladká a hlavně se rozsvítila kontrolka motoru a i po vymazání se vždy rožne .Hlasí chudá směs. Sám si na Elotecu nic nepošteluji tak jsem objednán na reklamaci snad to vyřeší a nebudu to muset vymontovat , protože zatím převládají klady co se týká Elotecu.Ale už tu kontrolku řeším na jiném foru a vypadá že to nebude tak jednoduché prej to je problem u všech octávek a vypadá to že budu opět řešit co za jednotku do mé OII , ale uvidím jestli něco vyřeší reklamace.

Odkaz ke komentáři

mirdo:

 

Vítej mezi éčkaři.Konečně další Elotec.Tvůj příspěvek jsem četl již i jinde a je vidět,že se opět potvrdil problém s kontrolkou.No ale zase na druhou stranu pokud auto jede OK tak bych to zase tak bledě neviděl.Spotřeba taky relativně odpovídá,takže paliva tam jde dostatek.Hold víc kyslíku v éčku je problém.

Pak nám dej vědět jak jsi pochodil na reklamaci.Flexcar psal,že Elotec se snaží ladit na minimum vstřiku co je potřeba kvůli dobré spotřebě,takže ti asi přidají papání do válců.Spotřeba půjde mírně nahoru a po přechodu pump na letní éčko(k 1.5) možná pojedeš ladit znovu.Uvidíš jak to pobere čidlo paliva.

 

Otázka na Prazdroje:

 

Nevíš dá se u tebe na jednotce v seřizovacím programu přes PC omezit nebo vyblokovat rozsvěcování kontrolky emisí?Teď ten program nemám k dispozici na mrknutí,ale mě se zdá že tam nějaký mod je.

Moc lidí si totiž od Astese na tento problém nestěžuje.Většinou to dělá Biopowers(dříve) nebo Automedik a samože i jiní,ale Astes celkem v klidu.

Ty jsi s tím myslím nikdy problém ani neměl pokud se nepletu.

Odkaz ke komentáři

šipan> Právě mě překvapila zmínka, že ta "svítící kontrolka je problém všech octávek". Já jsem přitom na ten problém nikdy nenarazil. Je možné, že to má ta jednotka Astes poštelované, jak píšeš. Měnil jsem notebook, takže ten program nikde nemám nainstalovaný, protože cca rok jsem na jednotku nesáhl. Ale o víkendu si zkusím najít čas, program nainstalovat a mrknout, jestli tam něco takového není.

Odkaz ke komentáři

Jestli Astes má stejnou jednotku jako Automedik.. tak to je pořád jen hloupá jednotka, která nijak nezasahuje do ŘJ a tudíž nemůže mazat chybové kódy. Protože mám s 1.8T zkušenost, spíš bych řekl že to je prostě dobrý motor ;-)

 

Jinak jsem si procházel stránky Automedik a jako novinku mají možnost úpravy časování motoru a tím "zvýšení výkonu až o 20% nebo snížení spotřeby na E85".. Zítra jim volám a asi bych to u E46 prubnul. Výkon nepotřebuju, tak bych se asi zaměřil na spotřebu :-)

Odkaz ke komentáři

Tak už nám éčko přešlo na letní verzi-tedy aspoň dle ceny u Tank Ono.Cena klesla na 23.90kč.Takže naopak se spotřebou půjdeme asi o nĕco výše.Zítra beru na Prim u Olomouce opĕt 120l,tak jsem zvĕdav jestli i tam se cena pohla smĕrem dolů.I když po pravdĕ bych radši bral zimní verzi s více procenty benzinu po celý rok.Spotřeba by byla určitĕ zajimavĕjší a vyplatilo by se to i za cenu 24.50kč.Je to teď hodnĕ znát na spotřebĕ,že se motor dříve ohřeje než v zimĕ.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem zapátral jak je to s tou svítící kontolkou motoru a jednotkou od Astes.Je tam opravdu jakýsi parametr,který tento problém pravděpodobně řeší(viz foto).Vypadá to na nějakou procentuální korekci která se dá nastavit Od-do.

To je asi kouzlo proč potom kontrolka motoru nesvítí a jeví se vše v pořádku.

Toto asi většina jiných jednotek nemá a proto i když je vše s dávkou směsi v pořádku tak motor hlásí chybu.

 

Jinak jsem se ptal na pumpě jak jsem tankoval(Prim) jaký druh ethanolu momentálně nabízí a bylo mi sděleno,že mají pořád zimní verzi která má startovatelnost do -29°C.Slečna mi ochotně ukázala nákupní list od dodavatele.Cena stále 24.50kč.

 

No a ještě jsem zmákl STK bez jakéhokoli zkoumání,protože díky zašité jednotce v airboxu nebylo co zkoumat.Prošel jsem bez jediné závady.

Na emise jsem jel v poměru 1:1 a přepnutou jednotkou do modu benzin.Taktéž vše v pohodě a při porovnání doma s protokolem z před dvou let jsem měl některé hodnoty na poloviční úrovni než předtím.Takže po emisní stránce ethanol funguje suprově.Pro mnohé je to varianta jak projít s polomrtvým katem.

Já mám tedy zase na dva roky pokoj.

 

Prazdroj:

Chci se zeptat.Ten program na jednotku je maďarsky,ale je tam možnost přepnout na češtinu.To lze provést až po připojení jednotky k PC.Funguje ta čeština potom?

post-1545-0-73154300-1366311366_thumb.jpg

post-1545-0-44527600-1366311386_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

šipan> Já s tím programem měl trochu problém, protože mi (asi s ohledem na starší firmware v jednotce), nešla nejnovější (v té době) verze. A ani mi nešel nahrát nový firmware. Takže jsem musel používat starší verzi programu, která měla navíc jen angličtinu. Ale kolega odsud, co měl novější verzi, měl také jen angličtinu. Takže to bude asi možnost až u verzí někdy z poslední doby.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem dneska znovu mrknul na víčko od oleje.Jak se oteplilo,tak je znát rapidní úbytek srážení vody na víčku a i ten nevzhledný nažloutlý šlem se ztratil.Víčko bylo minulý týden očištěno a má od čištění ujeto 250km,takže v létě to bude v pohodě.

post-1545-0-20160500-1366654732_thumb.jpg

post-1545-0-93008400-1366654757_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

AHoj pánové,zdravím s dalšími poznatky nebo spíše dotazy vaším směrem. Stalo se někomu z vás, že by zaznamenal, že je jednotka citlivá na kolísání napětí, případně signálu od vstřikovačů?U mě se to projevuje tím, že když se uvolní některý z konektorů (nevypadne úplně přes pojistku - mám Bosch EV6), tak začne motor ztrácet výkon a jakoby vynechávat jeden z válců v nepravidelných intervalech. To jsem si ověřil i při chodu motoru ve volnoběžných otáčkách (motor má divný zvuk, pozná i laik jako já:-)), stačilo domáčknout konektor a vše ok. Tohle dovedu ošetřit, nicméně tohle jsem zaznamenal u jednotek od Europeconu i Biopowers. A druhá věc, kolísání otáček po nastartování teplého motoru - otáčky mi kolísají někde mezi 600 a 1200 otáčkami (běžný volnoběh je kolem 750). Je tohle až v teplejším počasí, každopádně je to doprovázeno nelibým zápachem, který nepřipomíná ani vzdáleně vůni E85, spíše nějakého ředidla.Jsem taky zvedav, jestli bude nějaká změna k lepšímu ve spotřebě teďka s letními pneu stejných rozměrů..:-)

Odkaz ke komentáři

Chorche80:

 

Je známé že jednotky jsou citlivé na napětí.Pokud hapruje třeba dobíjení(dává málo proudu),tak na svíčky jde málo šťávy a ty pak nemají potřebnou razanci jisky.No a pokud už mají svíce něco zasebou,tak se to projeví ještě důrazněji.To samé ze vstřiky,akorát tam je to u tebe spíše o kontaktu.

Biopowers má ty svoje propagované suprové jednotky na základě impulsů ze vstřikovačů a to může hrát taky roli v tom,že kolísání napětí na vstřících může způsobovat jednotka.Je to jen můj názor,protože já jsem s obyč.krabkou nikdy takový problém zatím neměl a můžu říct,že za 2600kč jezdím úspěšně již 14tis.

To že ti kolísají otáčky u teplého motoru může být špatným dávkováním paliva.Zřejmě jednotka neví kolik má dát a dorovnává to lambda,protože tak se chová třeba i auto na benzin když zase naopak hapruje lambda.

Co Biopowers a nějaké pořešení ohledně doseřízení?Mají ochotu,nebo opět od problémů utíkají,jak se mnohde píše?

No a nelibého zápachu jsem si v začátcích u sebe všiml taky.Bylo to způsobeno právě dávkováním paliva.Než jsem si to vychytal tak sem tam to tak ředidlově až čpivě

zasmrdělo.Obzvláště když se nepovedl někdy studený start.Teď už v pohodě.

 

Dneska jsem udělal nějaké foto poměru ujetých denních kilometrů a ručičky palivoměru.Někdy se to tu probírá jak rychle u ethanolu padá k nule,tak to můžete porovnat jestli je to víc či míň než u mě.Tankováno bylo doplna po cvaknutí pistole a pořád na stejné pumpě.Podotýkám,že už jezdím zase čistě jen na ethanol bez jakéhokoli přídavku benzínu.Takže žádné benzínové zkreslování.Starty OK napoprvé po třetí otočce stratéru záááážeh a plynulý chod ihned.

post-1545-0-65250000-1367506473_thumb.jpg

post-1545-0-16803400-1367506484_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Šipan:

No, budu teďka měnit olej, tak zase nechám testnout lambdu, zda je ok. Tak uvidíme.

Jinak jsem koukal na Tvoje video studeného startu co máš na youtube. Docela mě překvapilo, že hned po nastartování máš volnoběžné otáčky někde na 1000 ot./min. To u mě i na benzín 1500 ot./min., pak to poklesne někam na 1200 ve chvíli kdy začne regulovat lambda.

já bohužel teďka jezdím hodně po městě, takže spotřeba je hodně nahoře, teďka odhaduju přes 11 litrů. Takže musim počkat na nějakou delší cestu, nejlépe srovnatelnou s tím, co jsem jezdil v zimě, abych měl porovnání..:-).

S Biopowers jsem v kontaktu, řešil jsem to kolísání volnoběhu po startu teplého motoru. Jejich jednotka je nastavená tak, že dává při každém startu bohatší směs, ale hned po nastartování už běží na základě signálů ze vstřikovačů. To kolísání může být právě tím, že nepobírá lambda (pryč být může, byť v servisu si to nemyslí dle diagnostiky). Docela by mě nakrklo, kdybych po roce ježdění na ethanol vyměnil lambdu a vše bylo ok :-). Ale moje auto má najeto 66 000 a r.v. 2004, tak by lambda snad být měla ok..A ještě otázka, zda jsou v pohodě obě lambdy :-). Uvidím, co řeknou v servisu :-).

Odkaz ke komentáři

Chorche80:

 

Jo taky jsem četl tvé příspěvky jinde.No s těma otáčkama je to tak,že pokud použiju studený start,tak mají otáčky těch 1000/min a pokud ne tak mají cca1200/min.Asi více vzduchu,ale zase auto trošku méně jistě chytne.Proto radši používám cold start víc než je třeba.Jinak jsi mohl vidět,že po přidání plynu,až na mírné prvotní pufnutí do výfuku se lze s autem okamžitě rozjet.Není tam žádný problém v dušení.Jo a kontrolka dnes opět zhasla,takže to opravdu némá cenu nijak řešit.Otravuje to jak na benzin,tak na éčko.

 

 

Jinak lambda může odejít kdykoliv,ale většinou je životnost 160tis.Já už mám v autě třetí kus(lambda 1).

Odkaz ke komentáři

Dneska jsem udělal nějaké foto poměru ujetých denních kilometrů a ručičky palivoměru.Někdy se to tu probírá jak rychle u ethanolu padá k nule,tak to můžete porovnat jestli je to víc či míň než u mě.Tankováno bylo doplna po cvaknutí pistole a pořád na stejné pumpě.Podotýkám,že už jezdím zase čistě jen na ethanol bez jakéhokoli přídavku benzínu.Takže žádné benzínové zkreslování.Starty OK napoprvé po třetí otočce stratéru záááážeh a plynulý chod ihned.

 

U Ethanolu mi ručička padá rychleji (samozřejmě v závislosti na stylu jízdy), což odpovídá vyšší spotřebě. Ale u palivoměru jedničkové Octavie je zobrazování dost zkreslené. Alespoň u mě se to projevuje v takových sinusovkách. Když natankuji plnou, ručička se moc nehýbe a mám pak dojezd podle počítače i třeba 700 km po 200 ujetých kilometrech. Pak ručička rychle spadne a zase se drží okolo středu. Zase ujedu nějakou porci kilometrů, kdy hladina dle palivoměru mizí pomalu a po nějaké době opět ručička rychle spadne. Takže víc než na palivoměr se spoléhám na sebe. Vím, že při pohodové jízdě ujedu na jednu nádrž 500 kilometrů, při aktivnější o 100 kilometrů méně. Palivoměr beru jen pro informaci, kdy to při zobrazení půlky plné nádrže plus mínus odpovídá realitě. Tohle chování jsem pozoroval i při tankování benzínu, takže nic, co by souviselo s ethanolem. Pokud tedy někdo začne sledovat úbytek paliva v nádrži v době propadu, může se mu zdát, že to padá rychle k nule.

Odkaz ke komentáři

Chorche80:

 

Jo taky jsem četl tvé příspěvky jinde.No s těma otáčkama je to tak,že pokud použiju studený start,tak mají otáčky těch 1000/min a pokud ne tak mají cca1200/min.Asi více vzduchu,ale zase auto trošku méně jistě chytne.Proto radši používám cold start víc než je třeba.Jinak jsi mohl vidět,že po přidání plynu,až na mírné prvotní pufnutí do výfuku se lze s autem okamžitě rozjet.Není tam žádný problém v dušení.Jo a kontrolka dnes opět zhasla,takže to opravdu némá cenu nijak řešit.Otravuje to jak na benzin,tak na éčko.

 

 

Jinak lambda může odejít kdykoliv,ale většinou je životnost 160tis.Já už mám v autě třetí kus(lambda 1).

 

Tak dneska jsem si udělal výlet cca 250 km, spotřeba dle tankování 8,3 u toho mého dvoulitru při dodržování rychlostních limitů a cveste mimo dálnici a město mě potěšila, dal jsem stejnou trasu jako v zimě a rozdíl byl skoro půl litru. Nicméně cestou se rozsvítila kontrolka chyby motoru, doma jsem napíchnul diagnostiku a poprvé se objevila chyba chudé směsi (P0171). Zároveň jsem sledoval chování obou lambd při teplých startech, kdy dochází k tomu kolísání otáček. A diagnostika ukazuje, že ve chvíli toho houpání lambda před katalyzátorem nereguluje, respektive je na ní konstantní napětí 0.000V. Takže to pomalu začíná vypadat, že lambda umírá. Budu teďka měnit olej, tak řeknu mechanikovi, aby lambdu zkouknul a nejspíš ji vyměním.Nevím, zda na životnost lambdy má vliv jen její používání nebo stárne i časem..poreferuju.

 

Jinak k dojezdům, já nevím, jak velké nádrže jsou u Oktávek, já mám u mondea papírově 58,5 l. Každopádně po cvaknutí pistole u stojanu tam docmrndám ještě cca 4 litry a pak jsem po víčko. Palivoměr je rozdělen na cca čtvrtiny, takže se dá odhadovat, kolik mi zbývá. Každopádně čtvrtiny nejsou přesné, i s ohledem, že plním po víčko. Nicméně než začne svítit "žebravé oko", tak najedu cca kolem 570 km při běžné jízdě. Pak by mělo zbývat na nějakých 80 km.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Dovolte abych zde také napsal svou zkušenost s E85.

Jednotku mám dle obrázku,a velký dík za postup napojení a naprogramování má šipan.

Když jsem najel prvních pár kilometru cca 20km,tak se mi zdálo,že palubní pc ukazuje stejnou spotřebu jako ukazoval při jízdě na natural.Po krátké době se ale podle palubního pc spotřeba zvedla,nevím jestli je to možné aby ukazoval navýšenou spotřebu předstřiku,ale třeba na trase Jablonec - Praha byla podle palubního pc na naturál při stabilní rychlosti 130km spotřeba 8L/100,nyní na E85 je ta stejná trasa při stejné rychlosti 9,5L/100.

Zjistil jsem tu věc,že jednotku kterou mám v autě,tak obsahuje i časování doby vstřiku od 0,0ms až do 10ms.nechal jsem původní nastavení z výroby kdy byla časová hodnota vstřiku 0.5ms,nyní jsem dobu časování střiku nastavil na 0,0ms(takže vypnul)a s tím mi i spotřeba trochu klesla.

Jediné s čím se ted potýkám jsou špatné starty,jde hlavně o ty starty kdy auto delší dobu stojí.A to třeba přes noc,ráno nebo dopoledne je potřeba někam zajet tak nastartuji většinou až na potřetí.Další studený start přes den je ok.Motor hází a a nechce se rozeběhnout,tak vypnu klíček a nastartuji znovu,problém se opakuje,po třetí vždy již naskočí.

Jezdím jen na čistý ethanol.

Svíčky jsou vyměněné za LPG svíce,palivový filtr budu měnit ted.

Zatím mám najeto 950km a vychází mi spotřeba podle propočtu na 11L/100km.

Z toho tak 60% město a 40% dálnice.

post-3416-0-00939000-1368905160_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...