Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Ahoj, mel jsem bioadapter - vypada to uplne stejne, jen je trochu jina nalepka. Problem toho kitu byl, ze nefungovala dobre ta vlastni krabice, po tom jsem temhle klonum / srotum prestal verit. Tvuj pripad zni povedome - cim vic procent nastavis, tim vic to ta krabice ku.vi.

Za druhe, ten kram nema teplomer, bez teplomeru ty studene starty nebudou fungovat nikdy dobre.

A za treti, ted jezdis na zimni smes E70, v lete az bude E85 se to jeste zhorsi :(

Pokud trochu rozumis elektrice / jednocipum je moznost tam nahrat jiny firmware, jeden manik na sourceforge naportil fw z moji krabicky na bioadapter - za predpokladu ze to ma stejne streva.

A pokud elektrice nerozumis, asi by bylo nej to vyhodit a pouzit osvedcenou krabicku tady mistnich.

Pokud to nefunguje dobre nebo sviti check engine, nejezdi na to. Muzes odpravit katalyzator a v nejhorisim podpalit ventily.

Odkaz ke komentáři

Zjistil jsem špatný kontakt na váze vzduchu,zoxidované kontakty. Mezitím jsem natankoval za 500 Kč naturalu. Zatím vše dobrý. Uvidím až tam bude zase jen E85, ještě dam krabičce šanci,pokud bude vše OK.

Tahle moje krabička má teplotní čidlo, mám ho na bloku motoru pod svíčkami. Kit je hezky provedený,má silnou kabeláž,super izolace vodičů (jen by nemusela být zelená, aby nepřitahovala pozornost STK nebo policie).

Je pravda,že kit jevil známky použití, na izolaci od sponek a na kontaktu minus a teplotním čidlu. Podle sdělení dodavatele se jedná o opravenou sadu a že ji můžu vrátit . Nechal jsem si ji,což možná byla chyba.

Tak uvidím,jak se bude jednotka chovat

 

 

Pro ty co mají android v mobilu tak jsem našel aplikaci Pumpdroid, kde si zadáte E85 a najde to čerpačky kde ho ve vašem okolí mají. Ceny nejsou u všech ale dají se editovat a aktualizovat.

Odkaz ke komentáři

Ok, tak to zjevne mas to s tema ledkama nad sebou, ukrajinci to oznacujou jako verzi 4.x. Na to taky existuje alternativni FW (musi se ale pouzit jine teplotni cidlo), resilo se to zde http://sourceforge.net/projects/bioadapter/

Jinak nastaveni krabicky by melo byt 20%, bez ohledu na obsah motoru / najezd a nevim jaky buliky te jeste povesili na nos. Hodnoty pod 20% nestaci na letni smes a pak se muze rozsvecet check engine. Pri provozu na E85 musis do motoru dostat o 44% paliva navic (to je sakra hodne), ECU obycejne zvladne pridat max 25%, zbytek musi pomoct tahle krabice.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak teď nějakou dobu jsem měl i když už je ráno celkem teplo problém s prvním startem, startoval jsem vždy na 2x, na první start motor chytne a hned chcípne, neřešil jsem to a jezdil...

 

Nicméně nedávno se u nás v nabídce na EuroOilu objevil E85, cena 25.90, tak jsem u nich vzal plnou na zkoušku a ráno jsem překvapeně nastartoval vždy na první pokus, myslel jsem, že je to vyššími teplotami a spokojeně jezdil, když plná byla pryč tak jsem v pondělí vzal plnou zase na Vena Trade, jelikož mají nižší cenu (25.50 -1kč/l díky kartě) a ráno opět startuji na 2x, takže to vypadá že na EuroOilu mají kvalitnější E85, nebo spíše v něm bude asi více benzínu, jelikož mi do paměti závad začala skákat chyba bohatá směs, takže budu asi i za cenu vyšší ceny tankovat u nich.

 

Doporučil bych, pokud má někdo s E85 problémy, zkusit natankovat někde jinde, pokud je kde. :)

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Romix: pletes si pojmy s dojmy, na eurooilu nemeli kvalitnejsi smes, ale zimni, tudiz starou smes. Uz se zacla prodavat letni, Ja to taky poznal na horsim startovani a spotrebe. Jenze ja si na moji jednotce muzu vybrat ze dvou sad map a startuje to pak dobre i na letni. Neni to o kvalite paliva, ale o tom, ze bez cidla obsahu lihu v nadrzi nejde udelat konverzni jednotka ktera by nemela problemy. Pri pouhe zmene zimni / letni smes je potreba pri startu zvysit obohaceni az o 100% a to je strasne moc aby to nebylo poznat.

Jinak si neumim moc predstavit jak muze vypadat nekvalitni lih, kontaminace benzinem/lehkym olejem nebo cim to pancujou ho spis vylepsi.

Odkaz ke komentáři

Vždyť jsem psal, že že mají kvalitnější E85 nebo v ní spíš měli více benzínu ;), nicméně směs mají si myslím letní, když se tu ethanol objevil teprve před měsícem, a i kdyby byla zimní, tak je jasné že i tu zimní mají lepší, tedy s více % benzínu, protože jezdím furt na stejný režim na jednotce a nikdy mi do pameti chyb neskončila chyba bohatá směs, ani v zimě na zimní směs, až teď po natankování u nich... takže v těch % benzínu v lihu si myslím bude rozdíl, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Asi natankuju na Vena-trade i na EO do kanystru s zkusim zjistit kolik % benzínu tam přibližně je.

 

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Romix: to co jsem chtel rict je, ze nazyvat 'nekvalitnim' palivo ktere ve skutecnosti splnuje nejakou csn normu a naopak kvalitnim nazyvat palivo ktere tu normu neplni je nesmysl. Nerikam ze E85 s hodne benzinu je neco spatneho, uz jsem to taky zazil - natankoval jsem snad cisty benzin pod oznacenim E85, protoze me spotreba spadla na uroven kterou mam s benzinem. Ale bylo to jen docasne, po par tydnech se to vratilo do normalu (tankuju kazde 3-4 dny). Totiz pokud ma nekdo problemy s E85, tak to nebude proto, ze by bylo E85 nekvalitni, ale proto, ze ma blbe udelanou prestavbu. Nikdy se me s lihem nestalo, ze by melo auto nejake problemy a tankuju ruzne, nejradeji u ona.

_neo: ja pouzivam doma delanou, takze te moc nepomuzu. Muzu jen varovat pred klomana bioadapteru, ted jsem koukal, ze flexcar.cz z nich uz vycouval a prodavaji jiny. Pripadne se drzet osvedcenych ktere pouzivaji mistni, snad astes se to jmenuje.

Odkaz ke komentáři

Nikdy nevíš, jestli ji určitě splňuje, jen si to myslíš a doufáš v to...:) Kdyby to tak bylo, nemusela by ČOI furt rozdávat pokuty :D

A tvrdit od stolu že na Vena-trade splňují normu a na EO ne je naprostá blbost, klidně to může být i naopak...

No zatím budu tankovat u EO, mám to k nim stejně blíž...

 

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Ta norma pozaduje i minimalni obsah etanolu, pokud je tam moc benzinu, takove palivo pak nesplnuje normu a tvrdit, ze je takove palivo kvalitnejsi je absurdni. Jinak COI rozdava pokuty pomerne casto...

Navic muj pohled na vec je takovy, ze to "kvalitni" na E85 je zrovna ten lih, proc bys ho tam chtel mit co nejmin, to rovnou muzes tankovat benzin...

1Předmět normy

Tato Technická specifikace stanovuje požadavky a metody zkoušení pro prodávané a dodávané automobilové palivo ethanol E85. Platí pro automobilové palivo ethanol E85 určené pro použití ve vozidlech se zážehovým motorem konstruovaným pro ethanol E85.

Automobilové palivo ethanol E85 je směs 85 % (V/V) ethanolu odpovídajícího EN 15376 s automobilovým benzinem odpovídajícím EN 228, ale zahrnuje i možnost mísení různých „sezónních poměrů“ benzinu a ethanolu s obsahem ethanolu vyšším, než 50 % (V/V).

POZNÁMKA Pro účely tohoto dokumentu výrazy „% (m/m)“ a „% (V/V)“, označující hmotnostní resp. objemový zlomek.

Odkaz ke komentáři

To je mi jasný, že norma požaduje i min. obsah ethanolu a když ho tam bude málo tak je to taky špatně..

Takhle na fóru stejně nezjistíme kolik čeho tam mají, je klidně možný že normě neodpovídá ani jedna směs co tankuju... bude lepší když zkusím zjistit kolik % benzínu v lihu na obou pumpách mají, podle videa které jsem tady někde v tématu našel, než to tu do nekonečna okecávat :) Jsem celkem zvědav co se mi podaří zjistit.

 

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

_neo: ja pouzivam doma delanou, takze te moc nepomuzu. Muzu jen varovat pred klomana bioadapteru, ted jsem koukal, ze flexcar.cz z nich uz vycouval a prodavaji jiny. Pripadne se drzet osvedcenych ktere pouzivaji mistni, snad astes se to jmenuje.

 

:) .. na kolik by vyšla u tebe doma dělaná jednotka ? :D ... máš i vlastní SW v tom ?

Odkaz ke komentáři

_neo: SW je vlastni, otevreny zde http://sourceforge.net/projects/e85/ plus je tam schema a nejaka dokumentace. Vali se me tu jeden prototyp ktery bych byl ochoten dat za 2000, kabelovy svazek je delany od cinana a mam EV1 a EV6 varianty. Je to ale verze desky 1.0, neni tam power switch na pripojeni primo na baterku coz je potreba pro fabku aby se nemusela kuchat kabelaz. Tohle je cesta spis pro kutili co oceni otevreny sw, pokud jsi obyc user, tak je asi mnohem lepsi cesta tam dat komercni reseni.

 

4532_729_p1010198.jpg

 

Edit: jeste je zde levnejsi a pro me pohodlnejsi cesta, muzes si koupit neco takoveho http://aukro.cz/upravova-sada-na-ethanol-e85-konverzni-kit-e-85-i4196537287.html, je to defakto to pred cim varuji, mel jsem to a stalo to za prd. Ale jeden clovicek do toho naportil ten muj SW, takze neni problem to tam dostat, jen se tam musi dobastlit teplomery, info je zde http://sourceforge.net/projects/bioadapter/

Odkaz ke komentáři

_little boy: Jak dostanu tvůj SW do mojí krabičky. Mám novější verzi s teploměrem Kit E85 v4.2 (nikde není žádný výstup pro připojení k PC).

 

Na ethanol mi to jezdí v pohodě, jen ty studený starty, to je katastrofa a chvilku po rozjezdu auto cuká, jak se ohřeje tak pohoda.Když nastartuju tak to chytne, ale neudrží a chcípne, po 2 nebo 3 je to OK, teď když je teplo.Zjistil jsem, že při startu nesmím šlapat na plyn, zřejmě je přehlcený. Ted mám nastaveno + 150 pro studený start,kdy to aspoň chytne na 2-3 pokus. Svíčky mám Denso Iridium power, najeto cca 30tisíc km. Zkusil bych jiný svíčky, kdyby to nebyla taková pakárna je vyměnit (sundat ty zatracený rozvody vzduchu).

Odkaz ke komentáři

stanly: Neni to uplne jednoduche, potrebujes programator na procesor ATMega8 (http://aukro.cz/programator-usbasp-avr-atmega-arduino-3-3v-5v-i4205874119.html) a musi se na 4 packy toho brouku co tam je napajet idealne konektor aby to slo snadno preprogramovat. Muj SW nepodporuje ten teplomer co je v nove verzi, misto nej se pouziva NTC termistor - je to naznacene ve schematu jak se to upravi. Jestli mas nejakeho znameho kdo udrzi v ruce pajecku tak je to brnkacka.

Pokud jsi s tou jednotkou jinak spokojenej, zkousel jsi ruzne nastaveni na obohaceni pri startu? Je prirozene, ze na letni smes to budes muset upravit proti tomu co funguje se zimni. Je dobre zjistit jestli to mas bohate / chude - chuda smes ma tendenci pri seslapnuti plynu chcipnout motor, bohata zase reaguje tvrde a ostre na zmeny plynu. Pri bohate smesi je nizkej volnobeh, pri chude spis vyssi nez nromalne. Pokud mas na aute vyhrivane lambda sondy, muzes pouzit klasickou obd diagnostiku ke zjisteni signalu a tedy i bohatosti z lambda sond - pokud zapnes zapalovani a pockas pul minuty, mela by se dostatecne ohrat aby uz po nastartovani merila (bez zaruky ze tenhle postup funguje na konkretnim aute). Podle toho pak upravit nastaveni te E85 jednotky.

 

_neo: Ne cidlo na lih tam nemam, kdyz se odladi mapy na obohacovani tak to funguje dobre jen podle teploty. Pokud se teda na pumpe nekde nezblazni a neudelaji nejaky vrazdeny mix typu 50/50 v lete a 85% v zime... pak jsou problemy se startem, Ale za posledni dva roky se me nestalo ze bych mel problemy, pres leto stabilne 85% a pres zimu 70%. Pred tydnem jsem to prepinal na letni smes, protoze me to blbe startovalo a od te doby pohoda.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak jsem byl zase po dvou letech na emisích. Celkově potřetí. Poprvé klasicky natural, před 2 lety zbytek ethanolu v nádrži zředěný naturalem, a letos po zapsání jednotky Astes do techničáku s čistým ethanolem.

 

Výsledky před 4 lety - natural (volnoběh / otáčky mezi 2500-2800):

CO 0.425 / 0.264
CO2 14.77 / 15.28
HC 149 / 35
O2 0.62 / 0.07

Výsledky před 2 lety - mix:

CO 0.019 / 0.019
CO2 14.81 / 15.44
HC 19 / 21
O2 0.9 / 0.01

 

Výsledky teď - E85 nebo E70, netuším:

 

CO 0.007 / 0.007
CO2 14.93 / 15.17
HC 35 / 24
O2 0.61 / 0.17

 

Když jsem tam vjížděl, tak jsem neměl úplně zahřátý motor, na výpisu mám 86 stupňů, tak nevím, jestli to mělo na výsledky nějaký vliv.

 

Nejdřív se paní u okénka divila, co to je a šla se zeptat někam dozadu, jak mi to mají naúčtovat. Nakonec to stálo jako běžný benzín. A technik na emisích se trochu poptával a divil se, že jsem o ethanolu řekl. Že to lidi tají a jsem první. A že hodnoty jsou vynikající. Pak se ještě ptal, jak to funguje, jak to jezdí.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj:

 

No hodnoty tvých emisí jsou pohodové.Taky jsem loni porovnával oproti emisím předcházejícím a taky to šlo hodně dolů.Abych pravdu řekl,tak zatím jsi první o kom vím,že provedl emise na ethanol bez nějakých problémů,protože jsou zastánci z řad "emisionářů",kteří propagují základní palivo.(asi si z éčkem neví rady).

a nepovažují éčko za palivo k měření emisí.Na druhou stranu budme rádi,že nevyžadují dvojí měření jako na LPG a tím pádem jednou tak drahé.

 

No a ted přidám zase nějaké zkušenosti z provozu-

 

Byl jsem na přelomu dubna a května na takovém puťáku po středních a severních čechách.A opět se objevil jev v mé nádrži,který připomínal konec pal.čerpadla.Jednalo se ale pouze o fakt,že čerpadlo opět při méně jak 1/4 nádrže nasálo asi vodu nebo nějaký bordel,protože auto ve 100km rychlosti najednou vyplivlo.Prostě jako když dojde palivo.Nechal jsem zařazený kvalt(5) a držel lehce plyn.Ujel jsem cca 200m bez známek života motoru.Rychlost klesla na 50km /h a najednou škub škub a jedeme bez problémů dál.By jsem v té chvíli

někde u Nymburku a palivová přestávka trvala dosti dlouho.Jedu tedy dál a říkam si klasika,ted už pojedu v pohodě až do Sukorad na Tank Ono a doberu dle plánu cesty-HOUBY!.Po cca dalších 20km opět stejný projev tentokrát v 80km/h na 4kvalt.Bylo to jen krátce a zase se jelo dál.Další cukando po dalších 15km za Mladou Boleslaví,kousek od Sukorad.Tak jsem to nevydržel a nabral na ČS Kontakt při cestě. Dobral jsem jen 10l a valil na ONO.Tam dotlačeno doplna a cesta na Kokořín a do Liberce do Babylonu naprosto super.Po celou další akci(Liberec,Sedmihorky(kemp)Praha,Karlštejn(kemp),Koněpruské jeskyně a cesta domů-Beroun,Přerov)naproto bez problémů.

Nevím asi voda či co,protože nic jiného mě nenapadá.Výr v nádrži při 100km/h asi nééé.Ptal jsem se kolegů v práci a ti podobný problém potvrzují pouze v tom,že jim auto lehce cukalo ale nepřestalo jet úplně.Vše konstatováno při méně jak 1/4 paliva v nádrži,nebo rovnou rezerva.

Beru teda na vědomí,že je pro mě 1/4 znamení že je třeba neprodleně tankovat.Jinak budou škubací problémy.

Jinak auto mi od té doby jede úplně v pohodě,takže čerpadlo v tom prsty až tak nemělo.

Proto se tě chci Prazdroji zeptat(i Vás ostatních),jestli takovýto projev pozoruješ(te) i na cestách při kombinaci ethanol -benzín a to pokud dlouze používám ethanol a pak jednu či dvě nádrže benzínu.Je projev na benzín podobný,nebo dojedete nádrž do rezervy v pohodě a jev je pouze na ethanol?

Zajímá mě to,protože jedu v létě do Chorvatska a tam bude cesta probíhat na benzín,takže jen ať vím co případně čekat kdyby jsem tankování zpozdil.

 

Odkaz ke komentáři

Mně tedy nic k tomu, že bych měl přijet s naturalem v nádrži neříkal. To by pak mohli řešit jstli jsem přijel s N98, které k mému motoru patří.

 

Tebou popisované cukání mám také. Ale až když jedu na rezervu a jen při jízdě do kopce. Už jsem si na to zvykl. Chvilku počkám a auto se chytne. Blbé to je akorát v případech, kdy někoho předjíždím a nejednou zpomalím. Tuším, že mi to dělalo i na benzín.

 

Zkus si nechat vyčistit nádrž, 1/4 je opravdu brzy.

Odkaz ke komentáři

Hele jak se to vezme. Mám stále tu od Automediku, kde mám obohacení nastavené na 18/20%, motor běží hladce, a v zimě jsem už už myslel, že to je seřízené dobře, ale teď s letním E85 musím dávat 10-15l naturalu na nádrž.

 

Otázkou je, co by se stalo kdybych ignoroval kontrolku motoru. Spotřeba je pořád stejná, možná jde jen o sporadickou hlášku, když už motor nespaluje to na co byl stavěn... Třeba by všechno bylo v cajku, protože na poslech je fakt poznat, kdy motor běží špatně a kdy dobře. To si bavoráček hned řekne...

 

Nejlevněji jsem jezdil za 2,75Kč/km, v průměru kolem 3,10Kč/km. Takže úsporu odhaduju kolem 20%, což asi je standard. Teď mě zrovna zlobí jedna lambda, takže nejezdím :) Resp. jezdím s 335i kam tankuju 40% E85 a těším se z nárustu výkonu o skoro 50 koní (odměřeno na brzdě) :-D

Odkaz ke komentáři

No, ten motor v 335i je dost chytrý sám o sobě. Mám takovou přidavnou jednotku (za 12tis.) která umožňuje přepínat různé mapy motoru, umí třeba i vypnout turba :) Můžu si připojit mobil k jednotce a sledovat tlaky turba, předstih, číst chybové kódy, logovat za jízdy... No a vím, že pokud se instaluje výkonnější palivové čerpadlo, umí ten motor jet i na 100% E85. Výkonově se potom dostaneš někam přes 450HP. Na samoučící mapu se sériovým čerpadlem je obvykle možné jezdit až na 50% E85. Podle parametrů paliva (hlavně jde o oktany) si to potom samo nastaví předstih, tlak turba atd.

 

Takže takové ty klasické krabičky ani nejsou potřeba :) Resp. tahle (jmenuje se to JB4) je s přehledem nahradí a ještě přidá 150HP k dobru :-D

 

Pro představu, co to všechno ve výsledku dělá (a to je jen začátek...):

 

post-21313-0-20043800-1401183548_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Šikovná věc, i když připojit mobil k autu zvládnou i levnější "krabičky". Ale ty neumí ty další věci.

 

Ale tvá zmínka o výkonnějším čerpadle mi připomněla, že i u mého auta mi přijde, že čerpadlo je limitem. Ještě si to chci ověřit v létě s letní směsí. Ale co jsem zkoušel jet v zimě na maximum, co to do jde, plynule plyn na podlahu, přijde mi, že v motoru je někde úzké hrdlo. Někde něco nestíhá. Zatímco na benzín auto plynule zrychlovalo až na maximum, i ve vysoké rychlosti byla znát reakce na plyn, u ethanolu tomu tak není. Při rychlostech někde od skutečných 220 se začíná projevovat divné chování s plynem. Autu se nechce přes 245, i když pedál není na podlaze, a dochází i k takovým situacím, že třeba při 220 a ubírání plynu do kopce auto začne zrychlovat.

 

Koukal jsem na následující díly, ale netuším, jestli by to dokázalo přes motor prohnat více paliva. Možná ještě tu pumpu bych zainvestoval, ale dávat osmičku na nové vstřiky u celkem starého auta se mi tak úplně nechce. Ne, že bych tak jezdil pořád, ale je škoda nemít možnost občas využít potenciál i v maximálních rychlostech na německých dálnicích.

 

http://www.highperformanceparts.cz/palivova-pumpa-265lh-urcena-pro-ethanol-85-e85.55340

http://www.highperformanceparts.cz/palivova-pumpa-walbro-style-255lh-gss340-18t-kit.17217

http://www.highperformanceparts.cz/product/13541-vstrikovace-siemens-deka-4-630cc-pro-koncern-18t-150180225ps

 

Odkaz ke komentáři

to je dost možné, že ti nestíhá palivové čerpadlo... Přeci jen 1.8T pod plným plynem žere docela dost, plus těch X desítek procent co je třeba dopravit navíc kvůli etanolu... Dává to smysl. Na vstřiky bych se vyprdnul, to už by žádalo o dost víc, než jen výměnu čerpadla.

 

Jinak to Walbro 255 je doporučené u 335i...

Odkaz ke komentáři

Já jsem právě zkoušel najít parametry sériového čerpadla, ale bez úspěchu. Ale stejné se používalo u Octávií s motorem 1.4 a 1.6, kde musí podávat úplně jiné výkony. Takže je klidně možné, že v RS bude na horní hranici svých možností a větší požadavky ethanolu ve vysokých rychlostech už nezvládá.

 

Pak tam mají ještě tohle, jmenuje se to stejně, má to stejné parametry, ale stojí to více :-)

 

http://www.highperformanceparts.cz/palivova-pumpa-walbro-255lh-gss340-18t-kit.7555

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...