Jump to content

Volba brzdových kotoučů a destiček


TomášOctavia

Recommended Posts

  • 2 months later...

Ahoj. Pročítám si toto vlákno snad od začátku, jelikož mám v plánu měnit brzdy. Chci začít předníma, poté zadníma.

Na 1.8T (AUM) je z výroby ve předu 288mm a vzadu 232mm , nepletu se ? Chci si jen ověřit rozměr :)

Vyplatí se upgrade zadních brzd z 232mm na 256mm ? Co by to obnášelo všechno vyměnit ? Nikde jsem přesnou odpověď nedohledal :-(

Ještě ohledně zadních brzd - budu potřebovat připravek na zatlačení pístu. Bude tato sada vyhovovat ? https://www.euroking.cz/stlacovak-brzdovych-pistu-sada-12ks-marpol?gclid=EAIaIQobChMIwYKP1JTt3wIVEs-yCh3owQo2EAQYDCABEgKQ8fD_BwE

Případně máte něco ověřeného ? Stačí mi ta nejlevnější varianta :)

Děkuji

Link to comment

Díky moc !

Jdu objednávat, nejspíš asi Zimmerman kotouče + destičky :) Zatím budu dělat přední nápravu a hodím tam asi sérii ty 288, příští měsíc půjdu na zadní nápravu. Čipované to nemám tak snad to postačí :) Zadek asi taky nechám sérii. Pokud auto vydrží, tak příští výměnu zkusím to, co jsi napsal :)

Mám si koupit čistě jen destičky a kotouče + zajišťovací šroub na kotouče nebo ještě nějaké další komponenty, které by se měly preventivně vyměnit ?

Díky moc za info!

Link to comment

Dávat třmeny s většíma pístkama určitě nebudu :biggrin: , ale asi ty 41mm budou o trošku víc brzdit, jen mi nejde do hlavy, proč dávali na Golfa menší pístky?

Každopádně brzdný rozdíl oproti bubnům je propastný, nechápu proč vůbec soudruzi dávali bubny na tak těžké auto jako je OI? :ohmy::ohmy:

Link to comment

Tak včera jsem přední brzdy vyměnil (kotouče + destičky). Návod na zajetí byl přiložen k destičkám (10-15x snížit rychlost ze 100km/h na 50km/h během 3 sekund atd..).

U výměny jsem samozřejmě zatlačil písty, abych mohl nasadit nové destičky na nový kotouč. Ten pístek se při brždění normálně vrátí ? Zkoušel jsem párkrát zmáčknout brzdu na nenastartovaném autě a přišlo mi, že se pístek nevysunul zpět.

Co se týče odvzdušnění - bude potřeba odvzdušnit při této výměně ? Jaké je pořadí pro odvzdušnění kol u O1 ? Toto jsem nikde nenašel.

Děkuji

 

Link to comment

Zkoušel. Asi 5x jsem zkusil během cca 60km jízdy brzdit jak je v manuálu, jinak klasické brždění na křižovatkách a u obchoďáku. Ze začátku mi přišlo, že to brzdí úplně stejně jako před výměnou. Ke konci jízdy mi už ale přišlo, že to brzdí trochu "ostřeji". Takže snad se to zajede dobře a bude to už jen lepší :)

Díky za poznatky každopádně :) I takové drobnosti mi pomůžou

Link to comment

Ahoj budu muset vymenit zadek kotouče i desky ale fakt nevim ktery aby pak nebyl nejaky problém s brzděním.Mam tip toto https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0615601q-zadni-brzdovy-kotouc-232x9mm-zimmermann-4051.html
a toto
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6qd698451-zadni-brzdove-desticky-zimmermann-12472.html
Nebo jestli znate lepsi kombinaci pomer kvalita cena. Treba Ferodo na kotoucich rozdil cca 10kc a na deskach ferodo premier o 90 vic

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

Link to comment

Podle toho, co ostatní píšou, tak zimmermany jsou asi nejlepší volbou. Já v sobotu měnil na přední nápravě destičky a kotouče - obojí zimmerman. Mě se teprve zajíždějí, ale zatím spokojenost :) Už začíná být rozdíl oproti předešlým brzdám dost znát. Dnes jsem objednal na zadní nápravu také zimmerman desky a kotouče. Plus přípravek na stlačení pístu - https://www.alza.cz/auto/stlacovak-brzdovych-pistu-sada-12ks-d4850034.htm

Ten se nedá jen zatlačit jako na přední nápravě. Je nutno tlačit + otáčet.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Ahoj,

řeším momentálně koupi nových brzdových třmenů na zadní nápravu (jsou už staré, zasekávají se - vodící čepy jsou OK, spíš bude problém v pístu), mimo to tam mám i urvanou matici, co drží mechanizmus ruční brzdy.

Chci se ale zeptat - na netu jsem vesměs našel třmeny, které jsou ,,žebrované", já žebrované nemám. Je nějaký rozdíl mezi nimi ?

Co se týče výrobce, do čeho jít a do čeho určitě ne ?

Jedná se o O1 1.8T, tedy zadní brzdy pro kotouč 232x9mm.

EDIT: Tak jsem se díval na špatné foto. Mám taky žebrované. Zůstává tedy otázka - jaký výrobce třmenů by mohl být OK, jaký určitě nebrat ?

Děkuji

Link to comment
  • 10 months later...

Díky za odpověď, ale jsi si tím jistý? Právě porovnávám napsané rozměry desek jak na 1.8T tak na RS a u obou jsou rozměry shodné. Já si právě taky myslel, že zadní jsou jiné. Přední by měly být stejné jak pro kotouč 288mm tak i pro 312mm ale u toho zadku jsem si jistý nebyl. Nicméně to vypadá, že i zadek je shodný, aspoň podle rozměrů. A teď babo raď 😄

Tady přikládám odkazy kde jsem to porovnával :

http://ebcbrake.cz/katalog-produktu/desticky/red-stuff/dp31230c

a

https://www.autokseft.cz/BREMBO-Sada-brzdovych-desticek-BREMBO-XTRA-LINE-BRE-P-85-020X-P-85-020X-nd1453139

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Dobrý den, jdu za váma s otázkou. Mám Škodu Octavia 2 combi. 1,9 TDI 77kw rok 2008, s nájezdem 48 tis. Km. V zimě nejeta. Jakou může mít v dnešní době cenu. Díky za info Petr Vajnar 
    • Ahoj, a jak je to s tou komfortkou AH..? Motordiag ji nedá... A jde dojezd oken případně přes vag..?
    • Tak vyřešeno, problém byl v příliš dotáhlé ruční brzdě. Po výměně všeho stále hřaloleve zadní kolo tak jsem povolil o dva zuby ručku a je klid. To mě nenapadlo zkoušela se jestli chodí na doraz a zda brzdí pak se šlo cestou zatáhnout na jeden zub a pokračovalo se dál tak se povolila trošku a je klid ..
×
×
  • Create New...