Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Tak už víme co bylo příčinou tohoto zvukového projevu CDAA engine sound.mp3 .. Jakýsi údajný garážník z Pardubic vyměňoval řetěz a vypínák a jediným přípravkem byl hasák a kladivo.. :pest: Doufám že si dotyčný odborník který se na vačkách podepsal přečte tento příspěvek a podívá se na svoji práci, kam až to došlo.. Jestli se bude vůbec s další oct obtěžovat čtením nějakého fóra..
Bylo mi řečeno že unikal olej nejspíš kolem hřídele ven a když to spojím s tím zvukem, domnívám se že se přestavovač marně snažil naplnit olejem. Spotřeba před rozebráním nejmíň 10L, občas cuknutí při rozjezdu a hláška "Do servisu!" na dotu. Rozvod přeskočený nebyl jak jsme se původně domnívali ale VAG ukázal problém s fázováním vačka/klika. Uvidíme jestli se podaří poškozené věci zachránit.. Zbytek vačky chytlý není takže doufám v zázrak. :wacko:
post-53610-0-51880500-1485285626_thumb.jpgpost-53610-0-13462400-1485285648_thumb.jpgpost-53610-0-64665000-1485285667_thumb.jpgpost-53610-0-12896400-1485285694_thumb.jpgpost-53610-0-07524500-1485285719_thumb.jpgpost-53610-0-90597200-1485285743_thumb.jpgpost-53610-0-53886800-1485285760_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zdravím, rád bych se vás zeptal na radu či názor. Před týdnem jsem si koupil tuhle octavii http://www.auta24.cz/cars.htm?id=2294&manufacturer=61&limit=10000 . Byli jsme jí projet, všechno v pohodě, motor šel tiše, fakt super. Při cestě domů najednou motor při sešlápnutí plynu brněl a jakoby se "dusil" a jel na 3 válce a svítila kontrolka závada řídícího systému. Autobazar ho odtáhl do servisu, náhoda byla, že v servisu byl náš známej. Vyměnili 2 cívky a všechny svíčky. Auto jeli několikrát projet a vše v pořádku. Tak jsem si auto zase vyzvedl a při cestě ze servisu domů to udělalo stejnou chybu jako při první jízdě domů a zase svítila kontrolka, tak jsem ho asi 2x chcípnul a nastartoval a jel zpátky do servisu od tý doby auto jede už úplně v pohodě, i v servise ho byli projíždět a najeli několik desítek km. Řekli mi v bazaru i v servisu, že mám jezdit do tý doby, dokud se to nestane znova. Nevíte někdo co s tím? Nebo nemá někdo podobnou zkušenost? Předem díky

Odkaz ke komentáři

Stačí přečíst tohle téma a ještě další 2-3 k tomuto motoru a zkušenosti budete mít také. Rada od známého ze servisu je nad zlato, jde jen o to, po kolika km se to stane opět. Podle popisu to mělo dostat v 90tkm servis včetně výměny svíček (pokud je pečlivky nevyměnili dříve po 6 letech ... B) ), takže po 15tkm je bylo třeba všechny vyměnit? Myslím, že je asi jasné, co se dělo ... Byl jste u toho, viděl jste stav vyndaných svíček?

Odkaz ke komentáři

Diagnostika po druhé závadě hodila chybu 2. a 4. válce. Poté se s tím jezdilo a chybu to už stejnou neudělalo, tak si myslím, jestli to do budoucna ještě nehodí, nebo jsem myslel, jestli není něco s motorem. V autech se vůbec nevyznám, vím, jen hodně obecně jak to funguje. Ale abych se přiznal vůbec tomu nerozumím a proto se chci zeptat tady. Stav svíček ani cívek sjem neviděl, ale 2 cívky byly měněny už dříve a 2 dával nové + k tomu ty 4 svíčky. Ale po výměně to udělalo tu samou chybu znova, potom už vůbec. Měnili jsem i olej a komplet filtry.

Rayx a mohl jste nějak přesněji říct co si myslíte, že by to bylo? Popřípadě poradit zda auto nechat či vrátit.. Pročítal jsem nejprve toto téma, ale abych se přiznal celé ne.

Odkaz ke komentáři

Tak pokud tomu vůbec nehovíte, tak snad máte někoho, kdo se aspoň trochu vyzná. Nebo ne? No, ten známý ze servisu asi moc dobrý známý není, že? Přesně jak poznamenal p2p, tyto ročníky maj velký problém v konstrukci pístů a pístních kroužků, motory po nájezdu x tisíc km pak žerou olej z důvodu ucpání pístních kroužků karbonem, kterému také napomohly jízdy na prodloužený servisní interval a LL olej.

 

Z těch několika informací to podle mě velmi "smrdí". Auto připravené k prodeji, po velkém avizovaném servisu v 90tkm najeto něco přes 10tkm a hned takové problémy? Pokud s tím známým ze servisu si můžete alespoň trochu věřit, chtějte vědět, jak ty svíčky vypadaly a jestli byly všechny ve stejném stavu nebo tam byly nápadné rozdíly. Jde o stav elektrod, úsady, olej a celkovou čistotu částí, které jsou zašroubovány do spalovacího prostoru, řečeno polopatě pro laika. Ale po tom, co vás pustil pryč s poznámkou, jezdit do tý doby než se to projeví zase, asi bych po zjištění stavu původních svíček hledal pomoc jinde.

 

Pokud motor olej baští, jediná pomoc je GO za 50-60tis Kč v tom lepším případě ... Takže si rozmyslete sám, jak moc velké pokusy s tím chcete podnikat. Po dohodě s prodejcem si ověřte stav motoru (svíčky, udělejte větší nájezd a porovnejte spotřebu oleje, 100km je moc málo na posouzení, pokud motor ještě není v posledním tažení, chce to běžně 1000 až 2000 km, pokud je motor OK, neměla by spotřeba oleje být větší než 0,15l/1tkm, nesmysl v návodu o 0,5l/1tkm neberte vážně, proto jako nejrychlejší diagnostika stavu motoru poslouží stav svíček) a pak řešte, co dál. Pravděpodobně to jezdilo na prodloužený servisní interval, ostatně jako většina, že? V servisce na to mrkněte.

 

Velmi zhruba popsáno zde https://www.ngk.de/cz/technicke-detaily/zapalovaci-svicky/diagnostika/obrazky-poskozeni/

i tady na foru je docela dost fotek, jak svíčky nemají vypadat

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&page=71&do=findComment&comment=1642929

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&p=1648946

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&p=1594281

 

Dopředu s myslím, že toto je další CDAA, které volá o pomoc, rád bych se mýlil. Olej musíte měrkou kontrolovat sám, v tomhle na nikoho jiného nespoléhejte, ani na hladinové čidlo, které rozsvítí kotrolku na přístrojích ve chvíli, kdy je hladina již výrazně pod minimem na měrce...

 

 

Odkaz ke komentáři

Mockrát děkuju za radu!! :) V pondělí to vezu zpět do servisu, tak se určitě zeptám. O motoru jako celkově říkal, že vypadá moc hezky, že není vidět nějaké opotřebení na to, že je to rok 2009. Na stav svíček se určitě zeptám a nejspíš to auto vrátím. V případě, že předešlé svíčky budou v pohodě, stejně by jste doporučoval vrátit auto?

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

ja som tu uz svoj nazor prezentoval, ale zopakujem ho. keby som mal taketo informacie pred kupou vozidla ja, nebol by som dnes tam, kde som .

takze ak je to motor s kodom CDAA, nebrat. ani nahodou.

 

sama skoda priznala v TPI ( technicko produktova informacia) ze maju problemy s piestnymi kruzkami. Opravu si hradi majitel vozidla sam. Teda pokial nie je auto v zaruke, (co tvoje urcite nebude). Stoji 60tis plus.... ako kde a ako kto.

 

u mna prebehla oprava, ale stale riesim so servisom spotrebu oleja. Zatial to neprinieslo ziadany vysledok.

kupa tohoto motora bola moja najhorsia skusenost a opakujem, mat informacie, ktore mam teraz, ani by som sa za tym motorom nepozrel. a vzhladom k tomu, ze som v poslednej dobe naozaj zacal studovat motory TSI, nechcel by som uz ziadny. Su plne fora problemov s nimi. mensich vacsich.

ak benzin, tak japonca, atmosferu.

 

takze za mna, ak je to CDAA, vrat to hned ako sa len da. kym mas moznost.

Odkaz ke komentáři

Víceméně souhlasím s hooopym. Že motor vypadá hezky zvenku neznamená, že je hezký i uvnitř ... :lol: Kdyby svíčky byly v pohodě, asi by je jen tak pro nic neměnili ... No a opakování problémů i po jejich výměně ukazuje na to, že chvíli trvalo, než se vypálil zbytek sajrajtu ve válcích a motor se adaptoval na nový stav.

 

Jsou na tom cca ty km, kdy se to běžně začíná projevovat, a pak již přichází v úvahu jen ta GO. Domluvte si detaily s prodejcem, ale pokud svíčky byly špatné, je to skoro jasné ... takže ani pokud by souhlasii s větším nájezdem na posouzení spotřeby oleje s právem na vrácení vozidla pro skrytou vadu, asi by to nic nového nepřineslo. Na dálku se více poradit nedá, u CDAA a popsaných problému je to téměř jistota budoucích starostí ...

Odkaz ke komentáři

Zdravím, nemá někdo zkušenosti s řešením žravosti oleje CDAA záměnou za BK písty? Respektive můj dotaz směřuje především, jestli měnit nebo neměnit trysky na chlazení pístu (06F103154 [bZB] 06J103154B [CDAA])? Jestli půjdou nasadit a budou funkční v bloku CDAA (tudíž i s čerpadlem pro CDAA) a zdali to může něco ovlivnit. Nejraděj bych se na to vybodnul a nechal trysky původní. Díky za případné rady...

Odkaz ke komentáři

@komendar? Můžu dotaz, písty už máte nebo budete brát? Pokud máte, jsou od koncernu nebo druhovýroba? A pokud druho, jak vypadaj stíráky, konkrétně drenážní otvory?

 

Rusáci cpou trysky z BZB i na CDAA bez změny čerpadla, ale zapomínaj na to, že CDAA běžně tlačí olej míň než BZB ... takže pak jim písty ostřikujou až při výrazně vyšších otáčkách, pokud je čerpadlo OK ^_^ No a "mazání pístu" tak jde do kopru ...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...