Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

0,4/1000 dlouhodobě už není normál, přestože koncern tvrdí vše OK až do 0,5/1000 ... Pro posouzení, postnul bys fotky svíček? Apropo, na těch 120tkm jsou původní a nebo už měněné, a pokud ano, kolik najely?

 

S tím termínem výměny, asi tak rychlý nebyli a dostals tedy motor ještě s 1,5mm stíráky :( V serii měli nabíhat právě od začátku 6/2011. Nechali k tomu původní štítek na rozvodech nebo máš nové číslo motoru?

 

Ten pokles tlaku by mohl být přepouštěcí ventil N249 na turbu. To PCV, je zaolejovaný kolem a nepřisává si skrz dirku na tom kulatém deklíku? To by pak byla membrána hin.

Pokud je PCV OK, tak při vytažení olejový měrky nebo povolení víčka při volnoběhu začne motor jít nestabilně, pokud prý je membrána KO, tak naopak povytažení měrky má chod na volnoběh stabilizovat, nemám ale odzkoušeno.


Na kolik to tak může vyjít jak finančně tak časově. Ale je zajímavé že teď už dva měsíce se to neozvalo.

Může to být jen špatný kontakt na čidle na railu, pak by to vedlo sporadicky i k chudé směsi.

Odkaz ke komentáři

rayx: svíčky zkusím nafotit o víkendu. Budou origo (vyražený číslo), ale fakt nevím, jestli jsou ještě původní :-)

 

Koukal jsem po štítku, a na krytu rozvodů je štítek s čárovým a číselnými kódy a údajem 12.04.2011. Takže tenký kroužky takřka jistý... Jinak na místě, kde jsem čekal číslo motoru (mezi motorem a převodovkou), je jen nálepka s číslem tuším 7849.

 

Jinak problém s mírnými výkonovými výkyvy jakoby postupně přestával, tak uvidím. Snad pomohlo vyčistit tu klapku. Zkoušel jsem to PCV a při otevření víčka motoru byl motor mírně nestabilnější, po vytažení měrky oleje bych spíš řekl, že měl chod o něco lepší - a teď babo raď :-D Jinak olej kolem PCV není, jen mastnota kolem šroubů a na motoru kolem víčka. Jo a když zacpu prstem dirku na PCV, tak se zvednou otáčky motoru, ale to bude asi běžný, ne?

Odkaz ke komentáři

Rad bych se vratil k memu problemu (evap emission system.incorrect flow MIL ON), hadice k ventilu se zdaji ok, ventil cvaka, zkouseno pres diag akcni cleny. Je mozne ze uz netesni ten ventil? Taky je mozne, ze se obcas zasekne, v aute cvakat ho neuslysim, otazka, pokud se pak rozhybe a bude fungovat, zhasne i na palubovce kontrolka motoru? Nebo ta ceka az po smazani te chyby?

Odkaz ke komentáři

dc34: datum je jasnej, budou to ty slabý, původní byl 2010? Prostě do čísla motoru 221244 je to na prd. No, svíce tam snad nikdo celejch 120tkm nenechal, maj se měnit po 90tkm/6let (te to darda km, ale vím, že to jde). Fotky tu rádi zkouknem, vždycky platilo, že je to to první co ukáže na stav motoru.

 

ECU motoru se neustále "adaptuje", takže je možný, že to naučilo běžet stabilnějc, ale taky to může být jen "dojem". To PCV, měrku i víčko si zkoušel samostatně, nebo zároveň oboje? Ale to asi už není důležitý, píšeš, že to reaguje na zacpání tý vyrovnávací dirky, to by nemělo, takže to opravdu vypadá na prdlou membránu. Přisávat si tudy nic nesmí, jediný co lze pozorovat je "pulzace" nic víc, žádný neustálý přisávání. Pokud by Ti někdo přišlápl plyn, bylo by jistě poznat více, jestli to saje nebo pulzuje.

Odkaz ke komentáři

MartinV: závada asi nebyla sporadická, když svítí stále kontrolka motoru. Máš i číslo chyby, je to 16825 nebo P0441 nebo 001089? Bohužel u těhle potvor/motorů to občas vyvolaj věci, který s odvětráním nádrže až tolik nesouvisej, ale stačí i jen přeplnit nádrž... Vymazal bych a sledoval dál.

Odkaz ke komentáři

Pak tam je problém, kterej nebude zas tak lehký najít, natož takhle na dálku. Jak psal prve p2p. prověřit hadice a přípojku mezi nádobkou s uhlím a sáním. Pokud ventil při testu tiká, opravdu to neznamená, že funguje. Stalo se tak z ničeho nic a nebo co se s autím dělalo posledních pár km, nějakej servis, výměny, atd? Kdy tankováno a kolik je v nádrži?

 

Tohle jsou jen obecný info

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16825/P0441/001089

https://translate.google.cz/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.gerritspeek.nl%2Fvag-com_dtc-16825.html&edit-text=

 

ale protože odvětrání u těhle turbo motorů má dvě větve a proto dvojitej ventil (double check valve), koukni na schéma v SSP, mohlo by to být ono.

str.26 SSP401-114-Motor-1.8-TFSI-118-kW cz.pdf

str. 32 a 35 SSP384 Audi chain driven 1.8l 4V TSFI Engine.pdf

 

Odkaz ke komentáři

Co se servisu týče, řešil se problém spotřeby oleje, takže GO, ovšem bylo vše bez problému, začalo to až teď. Když se nad tím zamyslím, dělá to zřejmě od natankování, ovšem, ne do plna, pistol necvakla a ukazatel ukazoval zhruba předposlední "čárku" na palubovce. Aktuálně je v nádrži něco za půlkou.

 

Co se toho ventilu týče, existuje více verzí? Nějaká modernizace? Má někdo číslo toho dílu, který je poslední a nebo tam neproběhla žádná změna?

Odkaz ke komentáři

Tak i rozborka znamenala manipulaci s hadičkama odvětrání, k turbu třeba, záleží, jak to bylo sundavaný. Pokud je od GO delší období, nemusí to souviset, pokud ano, to vedení bych i tak komplet přešel, od nádrže přes nádobku až k turbu a sání. Pokud je to od posledního tankování, je dotažený víčko na nádrži?

 

Počítám že je to na autí vyrobené po 12.5.2009. tam byl do 10.11.2010 dáván 06J133781AS, ten je nahrazen 06J133781BT, a bohužel je to komplet s hadicema a spínacím ventilem, samostatně ETKA nezná právě kvůli těm spojům ...

Odkaz ke komentáři

Ale pokud by byl elektromagnetickej ventil KO, i Readiness by byl KO. Ventil si ECU hlídá, skupinu přesně nevím, asi kolem 70, prohledej to kolem, hledáš TEV, jinak se ventil nechá otestovat i v základním nastavení. Nic jinýho z odvětrání otestovat nelze.

 

Odzkoušej ten elektromagnetickej ventil když bude od něj odpojený přívod od nádobky s uhlím, spusť akční členy a foukni do toho ventilu, ten musí otvírat/zavírat. Pokud bude OK, hledáš kde to utíká. Co je ale zrádný, ventil může selhávat jen sporadicky, ať už elektricky, tak hlavně mechanicky.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj, resim velmi svizelnou situaci a hledam rady, kde se da. Mam Passata CC s 1.8 TSI BZB, rok 2009. Najeto 123tis km (poctivych)

Pred dvema dny poasi 20km jizdy auto malicko cuklo, rozblikala se oranzova kontrolka elektroniky motoru, auto se zacalo chvet a poklesl vykon. Kousek sem ujel, zastavil a auto zhasl. Pri zastavovani jsem si vsiml, ze z vyfuku sel dost velky kour (ne cerny, spis sedy, modry?). Auto jsem chvili nechal. Zkusil znovu nastartovat...jen tocilo ale nechytlo. Pri druhem pokusu uz na klicek nereagovalo vubec (pouze rozsvicene kontrolky).

Odtah do autorizaku a jejich prozatimni verdikt = potkany motor. Diagnbostiku zatim nedelali. Mechanik mel pry pouze klicem zkusit pootocit motorem a to pry neslo = proto jsou presvedceni, ze je potkany motor. Dalsi navrhovany postup z jejich strany je, ze za 10 dni se podivaji do motoru fyzicky (driv pry nemaji kapacitu) a zjistit pricinu a rozsah skod. A ted to podstatne:

V cervnu 2015, auto melo najeto 104tis km, jsem nechaval delat v tom samem autorizovanem servisu preventivne rozvody kvuli strachu ze spatneho napinaku retezi. Menili mi retez, napinak (nechal jsem si ukazat, ze jde opravdu o verzi "K"), vodici listy atd (vymontovane dily mam jeste doma v krabici.

Tzn. na nove rozvody jsem ujel za necele dva roky necelych 20tis km. Je to tedy jeste porad v zaruce na praci i material.

Dokazal by nekdo poradit co udelat, aby se zvysila moje sance na uznani zaruky???? Mam obavu, aby si servis neprizpusobil vec k obrazu svemu behem te doby co tam to auto ted bude stat. Nemam v tohle moc duveru, kdyz se dozvidam jak se obecne chovaji.

Diky kazdemu kdo pomuze

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Ahoj, tak se podrzte...vse je jinak. Prijel sem dopoledne do servisu s tim, ze budu chtit videt jak prisli na to, ze to je potkane. No a jake bylo moje prekvapeni - auto nebylo na parkovisti, ale uz ho meli v dilne! Nahoda? Nerekl bych. Takze jsem bez servitku a jakehokoliv ohlaseni sel do dilny a byl sem tam celou dobu s mechanikem, ktery to tesne pred mym prichodem odstrojil a zrovna premeroval, zda neskocil retez apod.

No samozrejme ze neskocil, rozvody naprosto v poradku. A hlavne to neni potkane!!!!!! Takze pricinu zacal hledat jinde a problem nasel na ctvrtem valci - pri naslednem mereni tlaku v jednotlivych valcich pokazde ze ctvrteho vytryskl benzin (dohlomady tam velky panak). Tlak na samotnem ctvrtem valci byl oproti ostatnim o hodne vetsi. Svicka na nem byla mokra. Takze to vypada na vadny vstik, ktery tam nahrnul benzin, svicka ho samozrejme nezapalila a tim se odstavil prave ctvrty valec. Nahromadeny benzin byl zrejme i duvodem toho, ze s tim mechanik nepootocil.

Dle vyjadreni mechanika to cele podelal servisni poradce, ktery mi vubec nemel sdelovat nic o potkanem motoru, protoze mu nic takoveho v podstate nerikal.
Finale je tedy takove, ze jsem auto nechal po tomto zjisteni odtahnout domu a budu to resit s nekym duveryhodnym a zamerime se prave na ten vstrik.

Nicmene to ve me jednoznacne vyvolava podezreni, ze si servis chtel pripravit pudu pro to, aby moji reklamaci smetl ze stolu. Zkratka si myslim, ze pokud by byl treba praskly napinak, tak by ho vymenily za novy a me pak rekli...podivejte, je to potkane, ale rozvody jsou bez problemu, takze to neni nase vina.

Odkaz ke komentáři

Suhlas s mareczek....

 

standard. A nie len autorizak. Dnes je to standard vsade. Teda na slovensku ucite. Ojebat ojebat ojebat. Autorizak, neautorizak. Na cenach ND, na normohodinach, a technologiach. Klient-majitel vozidla ma byt idealne najvacsi blb a naopak, ak vidi do problemetiky, bude neoblubeny klient.

 

Auta a servis su dnes kseft. Nehovorim o tom, ze servis potrebuje technologie a tie musi zaplatit, potrebuje know how a to tiez nie je zadarmo...to je vsetko v poriadku. Ale stale je to o tom istom, klamat zakaznika, vymyslat si diagnozy, a kopa neodbornikov. V autorizakoch obzvlast. Lebo na slovensku je to tak, ze dobry mechanik v autorizaku nebude. Zarobi inde viac. Podstatne viac. Zostavaju mladí, bez skusenosti. Autorizak je dobry na likvidaciu poistnych udalosti, tot vsjo. Aj to pod kontrolou.

 

A ako s tym bojovat, robit si najviac veci sam,alebo ist tam, kde nie je zlodejstvo v povahe naroda. Cize mimo vychodny blok.

 

.....a ano. Na servis s motorkou chodim 350km. Vazne veci treba vazne opravit. Blbosti si robim sam.

Odkaz ke komentáři

Nějaký další info, asi první repotáž, ke který se odhodlali i ve vlasti strůjců problému ...

 

hezký je, jak diagem (VASem/ODISem) dokážou změřit spotřebu oleje díky čidlu na vaně přesně podle TPI a není tedy třeba fyzická váhová zkouška s vypuštěním oleje. Jen u nás to autorizáky asi nějak nevědí ...

 

http://www.autobild.de/artikel/update-oelverbrauch-1.8-tfsi-und-2.0-tfsi-5738703.html

http://www.autobild.de/artikel/oel-saufende-tfsi-motoren-11525331.html

 

a tenhle strejda nabízí kromě jiného i třídílné stíráky výšky 1,5, to vidím poprvé, i tak musí drážku radiálně prohloubit

http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/auto/audi-seat-skoda-vw-vag/Hubraum/1-8-L-1609/CDAA/kolbenringe1-cdaa-std.html

 

a podobněně jako Hartog i FLEX-HONE kartáče na "domácí honování" v sadě s ostatním ...

http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/auto/audi-seat-skoda-vw-vag/Hubraum/1-8-L-1609/CDAA/

 

No, snad si to při své firemní historii dobře rozmyslel a otestoval, aby nepřišel na buben ...

Odkaz ke komentáři

@rayx Těžko říct od koho BORSEHUNG nakoupil. Na skoda-dily a přes známého u APM a AUTOKELLY jsem se doptával a ohlasy byly vždy pozitivní. Na netu se dá něco dohledat. Jen pár lidí asi bude vědět odkud přesně to jde (je kvalitní čína i nekvalitní, to asi není předmětem této diskuze :))...pro mě bylo podstatné, že veškeré obráběné plochy byly bez nějakých zubů a prostě OK, stejně tak kruhy (nic prohlého, zmáčklého atd..., kontroloval jsem všechny 4 kousky...)...foto přidávám (nakonec jsem to cvakl tehdy na mobil)

post-53117-0-99141900-1496303109_thumb.png

post-53117-0-02806200-1496303125_thumb.png

post-53117-0-73411800-1496303132_thumb.png

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...