Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

Zdravím po spotřebě oleje a pak tlaku oleje teď řeším další věc na O2 1.8tsi, cdaa 2010. Najeto 160k. Jde o takové "diesel" klepání které se nepravidelně ozývá z motorového prostoru. Nejdřív jsem si myslel ze je to slyšet až po ohřátí auto a že zvuk vychází někde z oblasti horního krytu rozvodů. Měl jsem podezření na přestavovač vačky nebo nějaký z těch řídících ventilů. Teď jsem ale zjistil že to tím nejspíš nebude. Zvuk je někdy slyšet víc, někdy min a někdy vůbec a je jedno jestli je auto ohřáté nebo studené. Zjistil jsem že po vyslapnuti spojky zvuk zmizí a že na to má vliv i natočení kol. Pokud jsou kola v rejdu, tak je to slyšet opravdu hodně a zvuk se otáčením volantu mění a při vyslapnuti spojky úplně zmizí. Takže mám podezření na převodovku, hřídel převodovky, nějaký ložisko, vůle na ložisku. Nemá s tím někdo zkušenosti? Případně neví někdo o někom, kdo by jsi s tím dokázal poradit? Třeba Garny?

Link to comment

Nejsem z Prahy ale ke Garnymu to mám blíž. Kdyby to dělal posilovač, tak jak by to ovlivnila spojka? Napadla mě i ta která byla dělaná kromě setrvačníku. Ten prý byl ok a bylo mi řečeno že kdyby byl špatný tak by to na volnoběh klepalo a vibrovalo s celým autem. To se u mě neděje. Na volnoběh je to klidný mimo ten zvuk. Ani posilovač bych neřek že nějak kňučí  nebo něco takovyho. Zapomněl jsem napsat že je to manuál. Zkusil jsem trochu pátrat a údajně je u těchto převodovek často problém s ložiskem hnací hřídele které má po nějakým čase vůli. Sám si na tohle netroufám, tak asi zkusím kontaktovat toho Garnyho

Link to comment

Nejsem si jistej jestli bych to dokázal zachytit, jestli by to bylo slyšet. Dokonce i mladá mi tvrdí že nic neslyší a to sedí přímo v autě:D já sem tady fóru našel video kde to zní podobně jako u mě ale nemůžu říct jestli je to ten samej zvuk.. můžeš sem zkusit hodit ten svůj zvuk a já ti řeknu:D

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ahoj kluci, pořídil jsem si klasický problém Cda 11/09. Auto jsem kupoval zapadané sněhem a moc jsem ho neprojel, moje blbost. Každopádně když sníh roztál, ukázalo se že zadek je kompletně zaházenej olejem. Dokázal by mi někdo poradit s písty. Chápu že se to řešilo asi milionkrát ale jak běží čas, tak hromada odkazů nefungují a předpokládám že spousta věcí už se přestala vyrábět. Je v dnešní době možné ještě sehnat písty s čepem 21mm a vysokými stíráky? Případně jak by se tvářil motor na osazení písty jeté v motoru bzb? Děkuji 

PS. Pokud by se mě někdo zkušený ujal a trochu by mi to objasnil třeba v soukromé zprávě byl bych vděčný 

Edited by Emwen
Link to comment

úplně přesně ti neodpovím, spíš obecně aby sis udělal představu co znamená generálkovat tento motor... měl jsem bzb. Olej to ve 130kkm nežralo vůbec, zato se to potkalo. Ve značkovým servisu měli ŠA nařízeno neopravovat, ale měnit celé motory repasované přímo ŠA. Cena 130tis kč i s prací. Nakonec to opravil soukromý motorář, za cca 70tis, ale byl z toho zoufalej protože se na to nedaly koupit díly (ŠA nedodávala, kupte si motor..).  radili mu kámoši z ŠA, protože ty rozvody - jejich načasování s vyvažovacími hřídely, to je fakt orloj, i on toho měl plný brejle...  Vačku mu kupovali a dovezli až z Maďarska, kde se tento audi motor vyráběl.. Je to 11let zpátky..

Obávám se, že na to díly neseženeš, výměna pístů z bzb - co víš co všechno je tam jinak než jenom čep 21mm (a ojnice jsou tedy stejný?) Náklady na takový experiment s nejistým výsledkem... Spíš jestli by ti povolil dát tam celý starší bzb a doufat, že bude OK, což u takhle složitého motoru je dost nejistý..

Osobně bych do toho nešel, i když musím uznat, že to byl fantastický motor a lepší jsem nikdy neměl. Tichounký že volnoběh nebyl slyšet, dalo se s tím jet za 6,5L a jelo to jako kráva... Držím palce..

Link to comment

Zdravím. Tenhle týden budu chtít zařídit někoho, kdo udělá tu moje zihadlo, jelikož mám konečně druhé auto. Půjde opravdu nejspíš o nějaké klepání v převodovce. Tady v okolí nemám k servisům moc důvěru. Tak přemýšlím že budu kontaktovat Garnyho a nebo toho Petříka. Ty s nimi máš nějakou zkušenost? Taky mi jde o to abych na to nečekal měsíc protože auto potřebuji. Denně jezdím 40km do práce a zpět. A taky bych potřeboval vědět, jestli by tam byli ochotní vyměnit i díly které bych si dovezl já sám. Vím že se to standardně nedělá ale dost by mi to pomohlo když už by to bylo rozdelane. 

Link to comment

Garny co vím, tak nemá problém vyměnit díly, co si dovezeš (sám mi to nabízel). U něj jsem byl, jak jsem koupil svoje, udělal základní servis a pak na mě už čas nějak neměl, neodepisoval na zprávy, ani na telefonáty. 

Tak jsem oslovil Petříka na kontrolu motoru. Z toho vznikla generálka, měl hotovo za necelý měsíc. A od té doby jsem u něj byl na brzdy. Tady z těchto zkušeností můžu Petříka doporučit. Se svými díly s jistotou nevím, jak to má, ale předpokládám, že ti za to logicky nebude dávat záruku, ale bude to s ním o domluvě bych řekl.

EDIT. Mám pocit, že Garny GO nedělá, že to někam posílá 🙂 Pro upřesnění. Ale ověřil bych si to.

Edited by MorDecaY
Link to comment

U Petříka nejsou vlastní náhradní díly problém. Taky mu je tam pravidelně vozím - je to aspoň taková jistota, že to, co chci vyměnit, opravdu vymění a ne pouze vyčistí/promaže a dá zpět (majitelé druhých Superbů si asi vzpomenou na typický evergreen v podobě motorku víčka palivové nádrže). Jediné s čím tě asi vyhodí jsou díly vázané na životnost motoru a auta celkově - např. olejové filtry dává pouze originální od VW, s čímkoliv jiným nepochodíš.

Link to comment

K tomu promazání... Máš nějaký konkrétní případ, kdy tě "ojebal"?
Mi právě ty brzdy prvně promazal, vyčistil a až potom došlo na výměnu třmenu.

To jsem já třeba ocenil, že to není "měnič" 😄

A jo, s tím filtrem potvrzuju. Po předání auta; "Je mi jedno, kde budete měnit olej, ale prosím jen origo. Funguje nejlípe a nepadá z něj olej, když spadne tlak"

Link to comment

To možná vyznělo zbytečně kriticky.. určitě neojebal, rozhodně ne. Spíš to bylo myšleno tak, že než něco vymění, tak prvně zkusí opravit zadarmo. Což je určitě fajn, ale bohužel byly případy, kdy to vyřešilo problém pouze krátkodobě, takže zanedloho se problém objevil zase a já se s tím akorát vztekal do další návštěvy.

Link to comment

To ne, olej s filtrem zvládnu sám a do výměny ještě je ještě daleko. Chtěl bych vyměnit ložiskovou stěnu (origo), oba ty řídící ventily(Ina) a pružiny(H&R). Všechno kromě pružin ze škoda díly. A pokud jde o ten origo filtr, tak jsem ho tam jednou dal a měl jsem problém s tlakem oleje.Teď bosch a žádný problém. Příště tam dám Mann a vyměním i ten trn pod filtrem(origo). Tak díky za zprávy kluci. Pak sem hodím jak to celé dopadlo. Třeba se to někomu někdy bude hodit.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Zdravím před nedávnem jsem psal o tom jak mi auto vynechává konkrétně 2 a 3 válec a střílí do sání za studena teď jsem delší dobu nic nepsal nikdo si neví rady už spíš jen tapaji a tlaky má na všech 9baru  někdo v okolí Ostravy kdo by se na to podíval ?

Link to comment
  • 1 month later...
V 12. 4. 2023 at 10:20, sideA napsal:

Zdravím páni, po 20 rokoch presviedčania manželky aby si spravila vodičák sa mi to nakoniec podarilo, a zhodou okolností u nás vo firme odpredávali Superb2 DSG, 1,8tsi, CDAA, 10/2012, 247tis km s pravidelným servisom, pridelene bolo vždy len 1 osobe na služobné a súkromné účely, jasný pôvod, servisná história, interiér a exteriér maximálne zachovaný, diagnostika pred kúpou len s chybami z R.J dverí a nejaká chýbajúca odozva od klímy. Po výpovedi z práce posledného ,,používača“ stálo auto nepridelené/nevyužité od konca decembra 22 do konca marca 23. Hovorím si fajn, spravím radosť manželke, môže začať naberať prax, skúsiť aj automat a tak som auto kúpil. Prišla prvá jazda mimo mesto na chalupu a keďže už 11 rokov jazdím svoju oct2FL,TDi 77kW, tak si jazdu so 118kW benzínom trošku užijem, kým ho odovzdám manželke. Prišlo prvé predbiehanie a ….strata výkonu preložená zlým pocitom so signalizáciou kontrolky EPC. Zvyšok večernej jazdy som si ,,užíval” s poriadnym stiskom zadele a iba hladkaním plynového pedálu s myšlienkou, či vôbec s rodinou na miesto určenia docestujeme. Po nasledovnom pátraní po problémoch motorov CDAA som narazil na toto vlákno, po prečítaní ktorého ma už opustili aj posledné zvyšky radosti z výhodnej kúpy. Preto Vás chcem touto cestou požiadať o rady k mojim 2. problémom s motorom.

  

1.  Pri prudšej akcelerácií prepad výkonu, signalizácia kontrolky EPC. Následné ďalšie prudšie akcelerácie bez uvedeného problému. Vypnutím motora sa problém ,,reštartuje”, kontrolka EPC zhasne do opätovného výskytu problému pri prudšej akcelerácii. Po naskočení kontrolky EPC je nefunkčný tempomat. K chybám 000801 a 004998 na adrese 1 sa v rámci tohto problému vyskytli ďalšie na adresách 09, 16, 17, 19.

 

2.  Pred pár dňami sa k uvedenému pridala aj absolútna strata výkonu, bez odozvy plynového pedálu sprevádzaná trasením vozidla a signalizáciou kontrolky motora. Po reštarte zapaľovania funkčnosť ok, kontrolka motora zostala svietiť - chyba 000136 na adrese 01.

log_bl315ek.pdf 156 kB · 4 stáhnutí

Takze konstatujem po roku a cca 8tis km, sice na zazraky neverim ale…. . Od dna kedy sa prejavilo chovanie popisane v bode c.2 a vymaze chyb z pamate zavad, motor slape ako hodinky, bez najmensieho problemu. Pamet zavad od inkriminovaneho dna stale cista, ziadna kontrolka, proste nic. 

Link to comment
  • 5 months later...

Ahoj zdravím 02 1.8tsi koupil jsem tedka 2009 cdaa najeto 226000km,pán tvrdil,že jsou nové rozvody moc tomu nevěřím.Když jsem měnil olej a viděl,že byl černej jak s dieslu.Tak pomalu začínám laborovat. Výměna oleje a všech filtrů včetně palivového (přešel jsem na 5w40 YACCO 5l za 928 kč) a svíček původní bosch FR7HC což se mi nezdálo dal jsem tam originál 06H905611 celkem čtyři za 1300kč. 

A potřeboval bych poradit pořídil jsem si diagnostiku vcds a ta na kanálu 93 ukazuje 760/min,16.5% zatížení,fázová poloha řada válců -1.58. napínák budu kontrolovat,až o víkendu. Čekal jsem až mi někdo odstraní bez.šroub na kole.

Jinak jediná závada co se pořád ukazuje je 000833/ P0341-000. Musím ale říct,že u konektoru 3C0973203 jsou u konektoru všechny  tři drátky holé(ale nepřerušené) nedokážu zatím nikoho sehnat na přepinování a pak ještě jeden jak je váha vzduchu -žlutý ten už je na tom hůř.

Studený start- cuká.

Jsou ty rozvody už špatné a pak napínák na kontrolu v horní úvrati se na to používá orěch 21. 

a ještě jeden dotaz zvuk motoru jak šící stroj to vím,ale dělá vám to i takový divný zvuk při jízdě po celou dobu nevím k čemu to přirovnat jak hlasité elektro auto nebo koloběžky.Dělá to jen při zařazeným převodem.

Link to comment

S olejem bych ti řekl, abys tam lil motul x-cess 8100 5w40.

To, že je černý olej je docela v pohodě, záleží kolik měl najeto.
Mám generálku udělanou, měním po 8k a při výměně je už načlý do tmava.

Jak budeš kontrolovat napínák, tak si sežen tu záslepku, je jednorázová mám pocit.

Cukání na studeném startu?
Jak to nakopnu, tak si to bzučí, hučí. Když jsem jezdil na méně kvalitní benál, tak to "vynechalo" - nejbližší, jak to můžu popsat 😄 

Při té jízdě nevím o čem mluvíš. Mi třeba při zátahu volantu trochu hučí servo :))
 

Link to comment

Ano tak to zhruba může být. Takže než se tedy ohřeje katalyzátor.A rozvody zatím nerachotí,ale pro jistotu kouknu na ten napínák a pak i pro jistotu ať mám klid nechám ho vyměnit a udělám i rozvody A ten zvuk motoru je pod plynem.Fakt jsem takový motor neslyšel a ani jsem nikde ještě nepotkal 1.8tsi na porovnání.Napadlo mě,že asi půjdu do nějakého autobazaru a projedu se s nějakou jinou.

Link to comment

Prosím  nevíte někdo co to je.Celý den hledám na netu a ani v dílenské příručce jsem nepochodil ( tam je jen sundej podtlakové vedení) nemohu to najít. Jde mi o tu hadici co vede vedle víčka na olej a je u něj zasazená v takovým U držáku(žlábku). Já tam mám nějakou až moc tlustou nejde to do ní ani usadit.To mi ani moc nevadí spíš si říkám,že by nemusela fungovat tak jak má,když je tak tlustá.

IMG_20240914_103016325.jpg.f65c58bbb18f57529f8581a17fc9cdea.jpg

IMG_20240826_142720004.jpg

Link to comment

Protože tam mám nějakou tlustou.Po předchozím majiteli.A možná to může mít i na něco vliv.Ale nevím.Možná to je jen esteticky udělané,když je tam slabá hadička a vejde se do toho držáku.A ta tlustá co mám já ničemu nevadí.

Link to comment

Ahoj s novou hadicí jsem zatím nikde nepochodil novou nikde nedokážu sehnat.Měla by to být hadice spojovací 06J133518F,když už to někde v ČR najdu tak to mají bez fotky a když jim pošlu fotku jestli to je ono tak napíšou,že ne. 

A mám tu další dotaz potřebuji sehnat konektor samice 3C0973203 mám ho zapojený snímači otáček vačkové hřídele.To samé nedá se nikde v ČR sehnat je samá cizina nebo použitý a když někde mají u toho napsané 3C0973203 takto není on.Opačnou stranu nemají většinou nafocenou a je jiná já potřebuji díru na zacvuknutí ve předu a oni mají u toho díru v zádu. Tento potřebuji viz foto

3C0973203--1715041PP1.jpg

3C0973203--1715041PP3.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • je pravdepodobnejsie, ze sa ti nieco prihodi v zime, ked su posypane cesty. ak jazdis dialnice a dlhe trate, tak je tam tiez vacsia pravdepodobnost, ako ked sa len presuvas po meste na pomalo. ale tak to sklo sa moze poskodit aj v lete. tam su zase castejsie krupobitia, zver ti moze vybehnut, samotne sklo moze byt opotrebene a stare. je tam nespocet faktorov, co to ovplyvnuju. hlavne treba reagovat hned, ako si vsimnes nejake poskodenie, lebo casom sa to len zhorsi.
    • jako první krok je potřeba si na to zvyknout, tenhle infotaiment je SW chybami proslulý v Octavii nejvíc ze všech koncenovych derivátů ktere ho používají. Jak často se to bude objevovat zalezi na předchozím majiteli pripadne tobě podle toho jak k tomu pristoupis z pohledu aktualizace FW. Jestli to předchozí majitel neřešil v rámci reklamace, garančních prohlídek nebo toho že měl aktivovaný skoda connect budeš tam mít pravděpodobně puvodni FW.  Aby auto dostávalo OTA aktualizace musí mít aktivované hlavního uživatele. Další možnost je to udělat v servisu což mozna i budeš muset pokud je tam puvodni FW je možné že na ten OTA aktualizace nechodí a je třeba zajet do servisu pro tzv. velkou dílčí aktualizaci a pak ti postupně dojdou malé aktualizace.  Jaká je aktuální verze nevim jelikož nemám Octavii ale jinou značku a číslování verzí neni stejné 
    • Zdravím,  setkal jste se někdo? Před měsícem jse si koupil Octavia IV 2020, 2.0 - 110kw. Dnes jsem vyjel za kamarádem vše ok,a vykouřili jsme cigáro. Když jsem po té nastartoval a dal R - kamera se nezapla a ani Infotainment. Stalo se to někomu? A popř. jak řešeno?   Děkuji Resp. on se zapnul, ale nebyly vidět žádné ikony. Nesvítil úplně černě jako vypnutý ale šedě.
×
×
  • Create New...