Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

No na tu lambda jsem najel tak maximálně 3000 km, ale většina byla se špatnou škrtící klapkou. Jinak závada byla příliš chudá směs a když v servise teď šli po závadách a podrobné diag. tak jim to vykázalo opět tu sondu.Tak nevím. Jinak k tomu sání - kdyby bylo prasklé nebo netěsné natolik, že by to vyhazovalo chybu tak by to pravděpodobně pískalo a bylo by to znát i na tahu a ani jedno se nedělo a neděje. No tak uvidíme co a jak dál. A do autorizáku už léta nejezdím k těm výměnkářům.

Odkaz ke komentáři

3000km s blbnoucí škrtící klapkou by lambdu neodrovnaly. Takže, škrtící klapka je tedy vyřešená, kolem ní se už chyby nevyskytují?

Co se týká klapek v sání, ty tedy fungují korektně, do 3000ot hlásí zavřeno/0% a nad pak otevřeno/100% (skupina 143, pole 3, myslím i ve 142 lze odkontrolovat)? Pokud ne, tak můžou právě ovlivnit hoření díky tomu, že jsou jinak než požadovaně natočený a pak nedojde k požadovanýmu víření ve válci a může být následně vyhodnoceno jako příliš chudá směs. Ty klapky totiž spolu s ostatním řídí to, v jakým režimu motor spaluje (homogení, vrstvený, nebo zahřívání katu).To, že by mělo být sání prasklé nebo netěsné jsi dosud nezmiňoval, začals škrtící klapkou a pak se přidaly ty klapky v sání. Takže já to vidím stále na zradu v těch klapkách, ať už samotných a nebo jejich senzoru.

Odkaz ke komentáři

Dobrá pokusím se teda podívat na klapky fyzicky, neboť zatím nikdo nechtěl nějak víc zkoumat přes diag to sání..., zároveň jsem nikde nenašel jak poznám fyzicky špatnou funkci klapek v sání když s nimy zkusím zahýbat manuálně, nehledě na to, že soudruzi sice dělají samostatně čidlo i podtlak ovládající klapky, ale samotné klapky a ty redukce mezi klapkami a podtlakem nedělají.Nové sání stojí ranec a když bych ho šel koupit na vrakáč tak bych potřeboval vědět jak to poznám že je to ok než bych ho případně koupil. Navíc je nutné pak něco nastavovat přes diag po výměně.

 

Odkaz ke komentáři

zároveň jsem nikde nenašel jak poznám fyzicky špatnou funkci klapek v sání když s nimy zkusím zahýbat manuálně,

Jak, napsal jsem nahoře, zapni si zapalování, nahoď diag a ručně ovládej ramínko klapek místo podtlaku, uvidíš hned, jestli čidlo snímá a je v limitu nebo ne. Jinak ne, do namontovanýho sání přece nevidíš...

No a to že se ani nikdo nechce zabývat tím, že si při nastartovaným motoru ty klapky přes diag otestuje, nemusí ani vytáhnout prdel z auta a stačí šlápnout na plyn, jestli klapky chodí jak maj, to je moc smutný ... Na sundání sání je vždy dost času.

Na sundaným sání je vidět hned, v jakým stavu klapky jsou, tohle je pro novější ale ne zcela poslední provedení, ty tam máš jistě to první.

Odkaz ke komentáři

To je složitý ... Co o-kroužek na měrce, je? No na ty km, co simeringy kliky, a co vrchní kryt rozvodů a místo kolem magnetu nastavovače vačky asi poslední místa před sáním, kudy to může přisávat ... Olej z motoru nikde neteče, že by to ukázalo na netěsnost?

 

Víš jaký číslo má ten odlučovač, brals origo nebo náhradu?

Odkaz ke komentáři

ahoj, asi 4x za 3 měsíce se mi stalo že auto cuknulo když jsem měl zařazenou rychlost a pustil plyn (intenzita cuknutí podle zařazené rychlosti), projevovalo se to ihned po nastartování a přestalo to až s dalším nastartováním, diagnostika nic (resp. je tam chyba na alternátoru, nízké napětí - už asi nejsou fit uhlíky a přepínač stěračů - ty cuknou pokaždé po vypnutí motoru), posledně jsem si všiml že zároveň nefungoval tempomat a pocitově to nemělo úplně tu akceleraci co to normálně má. Vypnu motor, počkám 10s, natočím a cajk... nějaký tip? update jednotky? (popř kde přečtu verzi co mám a jestli je nějaké novější)

 

Upraveno uživatelem rusty333
Odkaz ke komentáři

přepínač stěračů - ty cuknou pokaždé po vypnutí motoru), posledně jsem si všiml že zároveň nefungoval tempomat

 

Tak stěrače jsou učel, aby se zabránilo deformaci břitů díky stání ve stejné poloze, to už není jenom "hloupej" el. motorek ...

Tempomat, lámou, lépe řečeno se řežou kablíky v páčce o ostrou hranku v kloubu, fixluji také ty pacičky na odporových destičkách pod přepínačem na páččce.

 

To ostatní je na věšteckou kouli, když diag nevypíše rovnou závadu a měřený hodnoty si sám nezkoukneš. Obligátní otázka, jak je na tom rozvod, svíčky atd, kolik to má aktuálně km. Jinak, při zařazený rychlosti a puštění plynu asi cukne každý auto B) Jaks to přesně myslel?

 

Odkaz ke komentáři

Ten tempomat jinak funguje, nefungoval jen posledně zároveň když to auto bylo ve stavu že cukne při puštění plynu. A tím cuknutím myslím to že se praštím hlavou o volant když pustím plyn při zařazené jedničce/dvojce, jak kdyby zároveň s puštěním plynu klepnul do brzdového pedálu. Při vyšších rych. stupních už to není tak znatelné.

Abych to teda upřesnil úplně. Nastartuju, škube to při každém puštění plynu, nefunguje temptomat (naposledy jsem tak jel asi 20min, takže se to "samo" nespraví, až s dalším startem). Vypnu motor, počkám, nakopnu a je to v cajku, tempomat ok.

 

klapka je max 4 měsíce stará, ale vyčistím a nastavím, svíčky a rozvody (dělané komplet, K) kouknu doma, 290k km nalítáno

to s těmi stěrači jsem to netušil, dík

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...