Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

mimochodom, dnes som pisal do TV Markiza, relacia Reflex, podnet na zverejnenie tohoto problemu. ma pomerne rozsiahly charakter, ale u nas na slovensku sa o nom vela nevie.

Jestli o tom Markíza něco zveřejní, pochlub se. Můžej jim předat linky z Evropy od kolegů žurnalistů

 

http://www.npo.nl/radar/28-09-2015/AT_2038987/POMS_AT_2125973

http://www.bbc.co.uk/programmes/b051w062#playt=0h09m50s

http://www.srf.ch/sendungen/kassensturz-espresso/themen/serien/dae-kafisatz/motorenoel-nachfuellen-viele-audi-fahrer-haben-uebung

http://www.srf.ch/sendungen/kassensturz-espresso/motoren-als-oelschlucker-amag-kommt-kunden-entgegen

 

No a ten VIF litej do válců, jak napsal P2P, jakmile je stírací zakarbonovanej/zalakovanej, nemá nic šanci to v kroužcích rozpustit ...

Tady třeba zase ten Rus Alexej s roskoksovkoj B)

nebo rozbráním včetně detailů pístů

 

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

Dik za EU odkazy. Posuniem dalej.

A co sa tyka toho vifu, no..prave o to ide, ze zalepeny, znehybneny stieraci kruh je predsa prvy zhora ( snad sa nemylim) , tak to vifko bude posobit najpr na neho, nie? Stacilo by ho uvolnit. Ale to cisto teoretizujem, nemam ponatia ako to vyzera na zivo, okrem fotiek zverejenych tu na fore. Takisto netusim, ako sa bude spravat spalovaci priestor pri prvom pretoceni, co s rozpusteym karbonom, ak to teda vobec rozpusti, ci neskodi poskodenie valcov....a tak. Prave preto ma zaujimal nazor zasvatenejsich...

 

A len vychadzam z toho, ako to vycistlo zakarbonizovane sviecky.

Odkaz ke komentáři

Dik za EU odkazy. Posuniem dalej.

A co sa tyka toho vifu, no..prave o to ide, ze zalepeny, znehybneny stieraci kruh je predsa prvy zhora ( snad sa nemylim) ,

 

Jak už P2P napsal, ucpávání kroužků postupuje zezdola, tedy nejdříve se ucpe ten olejový STÍRACÍ (protože má malou výšku, málo a úzké vrtané otvory a navíc vzadu pružinku která také ovlivňuje průtok) no a dál je vymalováno. Jestlis kouknul na ty nové písty z předchozího odkazu, je jasné, že píst DF má olejový silný 2mm, ale stále vrtané otvory. Teprve DL má zcela jiný typ olejového kruhu, tzv Miniflex, detail třeba zde.

 

To, že se liší další kroužky, či samotný průměr pístu je až druhá věc. Soudruzi prostě počítali s tím, že pustí více oleje přes kruhy, proto také použivaj řídký 5W30, ale nějak zapomněli na karbon, kterýho má přímovstřik spoustu ...

ako suri pisal,inak nakodeny interval

 

I tak bych na to nespolíhal, podle zkušeností ostatních to hlásí opravdu velmi pozdě, kdy hladina je již výrazně pod minimem. Sice lepší než nic, měrka je ale jistota.

 

V přispůsobení budíků musí být ANO v 10 - Přizpůsobení kanál - WIV: kódování prodloužených servisních intevralů - TOG a také ANO v 10 - Přizpůsobení kanál - WIV: kódování prodloužených servisních intevralů - hladina oleje. Platí pro UDS.

Odkaz ke komentáři

Dotaz na Turbo

V okolí turba se mi objevuje olej, Máte prosím zkušenosti odkud by to mohlo být? odlučovač oleje je nový.

JIž jsem to zkoušel umýt a sledovat ale bez úspěchu. prosím o Vaše zkušenosti kde může olej prosakovat?

1. Kde nejčastěji teče turbo?

2. Jaké číslo těsnění je na daný problém?

3. Lze případně těsnění vyměnit doma v garáži bez demontáže turba?

Odkaz ke komentáři

Tak ještě rychlé info. HEPU má taky dva typy, ale druhý má být jen pro dvoulitry. Koukněte a schvalně porovnejte Hepu P659 s Graf PA1072, stejně tak P657 s PA1071. No maj to hezky proházený ...

Ještě pár zjištění. 1.8TSI maj jako OEM vždy 7-lopatkové, nízké vrtulky, 2.0TSI pak 6-lopatkové, vysoké vrtulky. Tak toto aftermarket zamotal a pokud berete výrobce co nemaj plastovou ale kovovou vrtulku, tak u HEPU a Metelli/Graf maj zmatek v katalogu. A navíc to vypadá, že HEPU je v tomto případě jen překupník, který nakupuje pumpy od Metelli/Graf a má na nich pěkný vejvar ... (Koukněte na foto níže, pumpy HEPU maj na tělech značení od Metelli 1072 nebo 1071 ...)

 

Podle tvaru OEM by měla na 1.8 patřit Hepu P659 nebo Graf PA1071 (ty jsou 8-lopatkové nízké, jiná geometrie lopatek), na 2.0 pak Hepu P657 nebo Graf PA1072 (ty jsou 6-lopatkové vysoké, skoro jak OEM)

 

Pro srovnání, OEM 1.8 TSI vs. katalogově doporučené Hepu P657

post-42591-0-76804500-1471684644_thumb.jpgpost-42591-0-41091800-1474920526_thumb.jpgpost-42591-0-88911400-1474920540_thumb.jpg

 

a OEM 2.0 TSI vs. katalogově doporučené Hepu P659

post-42591-0-44368500-1471684682_thumb.jpgpost-42591-0-39710200-1474920534_thumb.jpgpost-42591-0-39938900-1474920552_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

tak z TV Markiza sa neozval nikto. problem sa asi nezda byt zaujimavy a pravdepodobne by nemal velky ohlas. myslim, ze na telku je to aj tak velke susto, ist proti koncernu, okrem ineho aj ako proti sponzorovi. tam to konci a zacina.

 

dnes som sa dostal pod auto, tak strata vody ( cca 1 liter/200km) jje z najvacvsou pravdepodobnostou vodna pumpa. steka to stredom bloku v prednej casti. ine netesnosti som nenasiel. ako ste nakoniec vyriesili toto? je nutne menit celu pumpu, alebo len tu vrtulku? pozeral som na to, to musi ist dole sanie a to dom a pod barakom asi nedam.

 

mimochodom, bol som AS Skoda, pytal sa na riesenie spotreby oleja. samozrejme mi to vycislili, dali zoznam ND a ich cisla. odporucli hned urobit aj rozvody. Vraj K-čkovy napinak tam uz ani neeviduju, uz su dalsie modifikacie. ci je to nutne, alebo nie to nech sa rozhodne kazdy majitel sam. o problemoch s vodnou pumpou sa tvarili , ze nevedia. ze som jediny :-). vraj eviduju 6 roznych modifikacii vodnej pumpy. stale nieco vylepsuju.

 

o kulanci ani rec. vraj aj keby som mal opeciatkovanu servisnu knizku zhore dole. az vtedy si clovek uvedomi, ake je to svinstvo. vyrobna vada, ale majitelom nepomozu. vyrobili sme smejd, ale ty si to zaplat a my ti to opravime. skoda, simply clever. a samozrejme sa jedna aj o VW, Seat, Audi....

 

co sa tyka oleja, je to o vymene piestnej sady ( piest (DL) , kruzky, cap) , ojnic+spodne puzdro). plus vsetky "nutne-zlo" diely okolo toho, tesnenie pod hlavou, kopu dlasich tesneni, nejaku skrutky atd atd. Praca cca 450€ a dva dni bez auta.

 

TSI forever

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

ten sroubek na kolo ma opacny zavit, ze? podla popisu ziada nejaky speci kluc.

 

Fido, dik za radu, ale potreboval by som asi podrobnejsie info, aspon vyrobcu vrtulky ( ideale nejaky odkaz), kod, nieco, nech neobjednam blbost. a postup, ako sa do toho pustit,

Pozeral som ako blbec na to sanie a ani som si nevedel predstavit kde zacat, aby som sa dostal k vodnej pumpe. Ak existuje v okoli niekto, kto si najde cas na vymenu, necham to urobit u neho.

na malu generalku som uz nahlaseny, ale ci to vydrzi do oktobra, to netusim. ak ano, tak proste budem dolievat a spravi sa to az na tej generalke. ak nie a stav sa bude zhorsovat, treba to spravit hned.

 

mimochodom vymena PCV ventilu za originalny diel mi pre jemne kmitanie na volnobehu nepomohla ( na rucicike to nebolo vidno, len to bolo citi v zadku na sedacke) . mam len dobry pocit, ze mam novy PCV ventil ( a mozno dalsi dobry v zalohe, a zly pocit, ze som lahsi o 100€. bol to proste pokus. kazdopadne neskusal som diagnosticky ci vynechava nejaky valec. u Fida tam missfire zisteny bol.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Jasný, s pouzdrem je to vždycky lepší, ale když i koncern na modifikacích a nových generacích od pouzder upustil, kdo ví ... Jde jistě o to, jak je ta 21mm ojnice vyrobená a jak dopadne provoz bez navrženého pouzdra. Je to právě zajímavý tím, že to tak hezky sedí, že to asi i koncern neudělal s evolucí (spíše nákladů než techniky) u EA888 jinak ...

Odkaz ke komentáři

No, je to k s míchu, ale je tak. Jinak co se týká koncernu, jejich optimalizace bezolovnatých pouzder na BJB, BLS a spol. od TH je asi dobře známá, no a právě 23mm písty/ojnice na druhou generaci a celá třetí generace EA888 je bez pouzder, tak co si o tom myslet? Tím ale samozřejmě neříkám, že provedení bez pouzdra musí být na to postaven a vyroben.

Odkaz ke komentáři

Stačí vrtulka a šikovné ruce... Kup i ten šroubek na kolo... Rád se strahava...

 

Tak mám ověřeno, že se nechá vyměnit vrtulka aniž by se povoloval ten levotočivej šroub na vyvažovacím/poháněcím hřídeli. Na dva šrouby z pěti se moc nemůže, ale elkovej Torx 30 to vyřeší B)

 

A protože mi to nedalo, pumpa měla naběháno cca 100tkm a už chvilku "chcala" přes drenáž, provedl jsem její autopsii a našel zázračné lip seal těsnění, co to po uvedených km a normálního, žádného sportovního ježdění, má za sebou... To těsnění vyrábí VR-Automotive, tady bylo konkrétně SAB 12.20.07-M54 a tady máte jejich prezentaci. No, nevím, ale mechanické těsnění SiCxSiC asi nic nepřekoná, holt je asi dražší ...

post-42591-0-32119600-1472916134_thumb.jpg

No a když jsme u pumpy samotné, tak tyhle skvělý vrtulky i celky má kromě jinejch na svědomí také německej ROS s pobočkou i v Mostu, maj i pěknou prezentaci použitýho Duroplastu na těhle pumpách.

Ros-Duroplast.pdf

Odkaz ke komentáři

Nic se nervalo ... celek pumpy zůstává na motoru, sundavá se jen vrtulka. Pokud DOSTATEČNĚ vypustíte systém (kvůli rantlu kolem vrtulky v je dobrý do systému "fouknout" přes nádobku, aby to málo vody kolem vrtulky také vyteklo přes hadice), po sundání malé trubky je k vrtulce samotné hezký přístup, na řemen nic nevyteče, není důvod ho sundavat. Po povolení 5 šroubů držící vrtulku je tam dostatek místa a vůle na řemenu, aby se to nechalo sundat i namontovat. Takže pokud není plánováno čištění sání, je to cesta jak vyměnit jen vrtulku s namontovaným sáním.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...