Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

OKa kluci,díky za rady.O tom napínáku jsem si přečetl vše a jsem si vědom všech rizik s tím spojených,jako říkám že celá stará sada půjde ven hned jak si mě někdo z místních servisáků vezme do parády,pustil bych se do toho možná i sám ale nemám pomůcky na zaaretování a trvalo by mi to asi o dost déle,takže to přenechám odborníkům co mají s TSI zkušenosti.

Současný napínák mně právě dost překvapil že je v takové kondici,možná je to tou úvratí kterou jsem nijak nenastavoval,prostě pouze rychlá kontrola.To poškrábání krytu rozvodů vypadá díky přisvícení mobilem až moc drasticky,rýhy apod.hlubší poškození tam není,jenom ta černá barva je odřená.Zátka šla ven dost ztuha,samozřejmě jsem se jí snažil poškodit co nejméně,dnes dám kontrolu zda to přes ní nesákne ven.

 

Právě by mně zajímalo jestli jsou tam ty svíce původní anebo už jsou měněný,ale vzhledem k tomu že má motor najeto 89tis.km a serviska je orazítkovaná pouze z autorizáku a majitel byl jistý Mudr.XXXX který předpokládám že si o víkendu nevzal kufr s nářadím a cvičně si nevyměnil svíce tak si myslím že by můžou být i původní.To by byly v celkem pěkném stavu na ten nájezd,ano,je vidět že nějaký olej tam jde,tím jsem si jistý,jsou zakarbonovaný a v závitový části je taky lehounce zaolejováno,jinak v "tunelu" pro svíci je sucho a čisto,takže jenom ten závit lehounce.

 

Najede se pár km a pak je zase vyhodím a kouknu jak jsou na tom,podle toho bude probíhat další řešení problémů.Rád bych využil potenciál toho motoru který tam je a po prohřátí motoru a oleje vyzkoušel občasný redline aby se opravdu ukázalo jak na tom motor se spotřebou oleje je,ale pocit že tam mám původní rozvody mně dost děsí a bojím se na to více šlápnout aby mi náhodou nepodal píst ruku a neřekl "Dobrý den" :D

 

Když bude odpo trochu času tak vyměním olej a uvidíme jak se začne motor ohledně spotřeby oleje chovat při přechodu z 5W30 na 5W40.

Odkaz ke komentáři

No, svíčky budou jistě původní, ale těch úsad je tam docela dost, takže sice vydržely, ale stav ukazuje, že si to bere. (beru zpět, jsou to aftermarkety od NGK viz link níže takže buď maj jen 7tkm nebo kolem 21tkm)

 

S tím vytáčením, klíďo zkoušej, ale na olej to bude mít spíš horší dopad, takže bude víc mizet.

 

S tím podrapáním deklu, jasný, viděl jsem že je to jen barva, je možný, že ho budeš muset stejně vyměnit, jde blbě sundat/je přilepen/ a obecně se při výměně rozvodů doporučuje dekl měnit, aby to kolem něj potom neteklo.

 

Přechod na 5W40, pokud možno čistou ACEA A3/B3/B4 bez jakékoli Cx doporučuju nejen já, 5W30 LL C3 je pro tento motor špatně a to i na pevný interval, měnit co 15000km, ne víc.

 

Tenhle holandskej tuner říká, že spotřeba oleje je OK do 1l na 3000km, pokud je víc, je problém. Udělejte si obrázek sami. https://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=nl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.hartogtuning.nl%2Foh_ht_news.php%3Ff%3D84

 

Ještě k tomu napínáku, opravdu se mi zdá zajetý strašně moc dovnitř, jakoby to právě ta rohatka na napínáku už měla za sebou a napínák nebyl mechanicky zajištěn. Na ty km to musí být min 3 zuby venku. Zajišťovací rohatka omezuje chod napínáku jen o 2 zuby, takže asi tak ...

 

Obětoval bych znovu čas a ješte jednou bych to zkoukl. Při studeném startu, kdy to stálo min. 6 hod nebo přes noc, prvních pár sekund po startu neslyšíš od rozvodů nic? Pokud je řetěz vytahaný nebo napínák není mechanicky zajištěn pro opotřebovanou/poškozenou rohatku, do natlakování olejem řetěz dost mlátí do "sběracího trychtýřku oleje", co je na vnitřní straně deklu přibodovanej nad otvorem výstupu klikovky. Trychtýřek svádí olej co stejká po deklu a aby netekl přímo na gufero, přivádí ho na "stromeček", zubatý trojkolí. A kromě toho právě pomáhá odhalit, kdy to maj rozvody za vteřinu dvanáct ...

Odkaz ke komentáři

Díky moc,cením si tvojich rad ;)

 

Nijak se nepřu a je mi podle svící jasný že ten motor si něco vezme,nebude to moc ale to vše se zjistí časem.Nijak extra mně to netrápí,při koupi tohoto motoru jsem s tím tak nějak od začátku počítal,jenom jsem doufal že něco odjedu a pak se pořeší GO,takhle to vypadá že se to bude řešit dříve a bývalý majitel se na tom bude taky finančně podílet.Problém je ten že s autem jezdí vesměs manželka a najede tak 500km za měsíc jak se říká kolem komína,takže až budou hotové rozvody,snad se příští týden zadaří,tak natankuju a udělám se nějaký delší rychlostní trip,vyjedu nádrž přeměřím olej a pak se uvidí co dál,pokud bude úbytek relativně v normě a svíce nebudou opět olepené, dám tam nový 5w40,nový odlučovač a chvilku ještě pojezdíme.Pokud bude úbytek velký jdu do prvního servisu kde si nechám provést hmotnostní měření a s lejstrem v ruce půjdu na prodávající Škoda Auto a na původního majitele a pak na nevyhnutelnou GO.

 

Dekl neřeším,pokud kluci řeknou je potřeba dát nový dá se nový,pokud řeknou je potřeba dát toto dá se toto.Auta jsou můj koníček,nikdy jsem na nich nešetřil,dám do nich víc peněz jak za sebe,až mně to někdy štve.Před lety jsem propadnul starším velkoobjemovým motorům R6,V8,V10.Od té doby jsem vystřídal dost modelů,takže investovat do aut mi přijde přirozený :D.Bohužel toto je naše první koncernové auto a tak zde na fóru sbírám cenné informace a pomalu a jistě se začínám zabydlovat.Veškerou práci na autech si dělám sám,tedy krom čistě vyšší motorkářské,rozvody,kliky,šály apod.veči nechávám raději už přeci jenom zkušenějším borcům co maj zázemí,výbavu a hlavně zkušenosti.

 

Přechod z 5W30 na 5W40 moje podmínka,to stejné jsem udělal u BMW motorů N62 kde je od výroby také předepsán 5W30 a ty motory tím hrozně trpí,kor v létě a když se chce člověk trochu svést,olej je nedostatečně chlazen má vysokou teplotu a každý si dokáže představit do to dělá za paseku.

 

Kontrolovat napínák znova nebudu,snad jeho stav není za vteřinu dvanáct ale nic tomu nenasvědčuje,při staru ať studeném nebo po zahřátí žádný mechanický hluk který by tam nepatřil,žádné rachtání o dekl rozvodů ani nic podobného.Je mi jasný že po 90tis.by měl vypadat asi jinak,od původního majitele jdou informace že na rozvody saháno nebylo.Snad to ještě těch pár km do případného servisu vydrží,nerad aby mi to střelilo opravdu za vteřinu dvanáct :(

Odkaz ke komentáři

Počítám s tím ;)

 

Blbý je že v pondělí navečer musím pracovně (služebákem) mimo ČR,návrat úterý večer nebo středa ráno.Takže pokud se zadaří můžu dojet rovnou ve středu,když ne tak ve čtvrtek,pátek je tuším svátek ale z mojí strany no problém,mile rád se přizpůsobím ;)

Odkaz ke komentáři

Tak jsem si ještě jednou prohlédl fotky svíček a musím bohužel říci, že toto již nejsou origo NGK dodané na linku do Gyoru při stavbě motoru nebo jako OEM do servisu, ale aftermarkety od NGK.

 

Rozdíl poznáš takto - origo OEM dodané do koncernu, ať už na montáž motoru nebo servis maj na keramice černé popisky VW AG NGK, na kulatém rantlu pak vyraženo číslo koncernu 06H905601A jak už jsem uvedl.

 

Jak vypadaj aftermarkety vidíš, na keramice maj modré značení NGK a pod tím potržené R, žádné VW, na druhé straně pak modře tištěno PFR7S8EG.

 

Jak vidíš, pan doktor buď byl taky nadšenec co kutil sám, nebo to právě vyměnil neautorizák při jednom z posledních servisů.

 

Nic jiného Ti z tohoto říct nemohu, je ale dobře, že máš dobře postavenou smlouvu, myslím, že se to bude hodit. Ale, jaks uvedl v příspěvku, poslední 2 servisy nedělal autorizák. Nevím tedy, jakou záruku pak prodejní autorizák bude moci poskytovat ...

Odkaz ke komentáři

...motor 1.8TSI mně přímo nadchnul...

 

Stejný problém. Už jsem jel s různými "vozidly", ale tenhle motor mě prostě zaujal. Ten pocit z jízdy je fajn. Když se tomu přiloží pod kotel, tak to jede (i bez víru v nádrži). Když jede člověk opravdu na spotřebu, tak to dá D1 i pod 6l/100 km.

Investice sice nebyla zanedbatelná, ale ve spojení s autem je to paráda a nelituju jí. Jinak "Prazak" zdraví a hlasí, že po cca 3000 km a jedné výměně oleje hladinka stabilně drží :-)

Odkaz ke komentáři

Díky za objasnění ohledně svíček,sice tvoje info moc nepotěšilo ale jsem připraven na vše :D

 

Viděl bych to asi jako ty,poslední dvě razítka jsou NON autorizák,takže zřejmě tam proběhla výměna svíček asi společně s olej a to před ca.7tis.km.

 

Smlouvu mám postavenou myslím celkem fajn,Škoda Auto která měla vůz v komisním prodeji ( ne protiúčte jak jsem prvně uvedl ) se tváří zcela v pohodě a po tel.domluvě se z jejich pohledu jedná jednoznačně o skrytou vadu.Jenom to musím prověřit z mojí strany orientačním měřením a potom případně váhovým měřením a lejstrem v ruce můžu začít dělat ramena.Způsob opravy a případné GO chci řešit stylem 50/50 takže věřím že je to cesta bez většího poškození jak jedné nebo druhé strany,uvidíme,každopádně budu zde informovat o průběhu spotřeby oleje ;)

Odkaz ke komentáři

Jasný, info od Tebe maj, chvilku to pojezdi a rozmysli možnosti.

 

Jistě jsi tu viděl, že v případě, kdy chceš po autorizáku příspěvek na opravu ve formě kulance, trvají na 100% servisní historii v jejich síti. Pokud nyní připouští, že se jedná o skrytou vadu, jsem zvědav, jak to budou řešit dál, ale protože se má jednat o komisní prodej, tak v podstatě autorizáku o nic nejde a ty jsi kupoval přímo od původního vlastníka. Takže kulance u autorizáku tímto asi nebude možná a půjde o to, jak se domluvíte s původním vlastníkem.

 

Bude jistě nejen mě zajímat, kdo to nakonec bude opravovat. Pokus se nás prosím dál informovat, každá zkušenost se počítá.

Odkaz ke komentáři

Chci se ještě zeptat. (1.8 tsi CDAA flash nahraný nic se nezměnilo.. )každý mi říkal že cívkami to cukání být nemůže, že by se to chovalo jinak.. Ale raději bych je vyměnil. Chci se zeptat jestli mám koupit originál nebo bosch.? Či něco jiného. Myslím si že originál bude jen předřazený ale kvalitně to bude stejné.? Co vi na to.? Děkuji

Odkaz ke komentáři

Už vím. ale k čemu to slouží.? Když nastartuju studený motor, tak otáčky se zvýší ale motor se jakoby dusí.. Když jedu se studeným motorem tak cuká jako blázen a jen co teplota vyšplhá na 90 tak jakoby cukání vyplo a začne to jakoby vibrovat při přidáni plynu.. Od 2000ot a nemá to vůbec výkon.. :-( ale nedělá to furt tak pochybuju že za to můžou pouze pístní kroužky, a olej nežere..

Odkaz ke komentáři

Svíčky sem měnil.. Tak koupím cívky od bosche a popřípadě pak PCV ventil a uvidíme. Když tak risknu udělat celej motor ale nebudu předbíhat.. Díky moc za rady.. Dám vědět co to udělá

 

Rayx: Už je to déle dnes sem s tím jel 400km a už se to nedá furt to pocukává a jakoby vibruje.. A hlavně moc nejede.. Už s tím moc daleko nepojedu dokovat to nebude v pohodě...

Odkaz ke komentáři

Svíčky sem měnil.. Tak koupím cívky od bosche a popřípadě pak PCV ventil a uvidíme. Když tak risknu udělat celej motor ale nebudu předbíhat.. Díky moc za rady.. Dám vědět co to udělá

 

Rayx: Už je to déle dnes sem s tím jel 400km a už se to nedá furt to pocukává a jakoby vibruje.. A hlavně moc nejede.. Už s tím moc daleko nepojedu dokovat to nebude v pohodě...

Pokud nebere olej, a víko motoru kolem odlučovače/PCV není zaolejovaný, tak odlučovač bude v pořádku. Kdyby měl prasklou membránu, bylo by to kolem něj od oleje, navíc by si motor skrz něj přisával vzduch (malou dirkou na vršku kulatého deklu, ta je tam pro vyrovnávání tlaku na mebráně). Další symptom vadného odlučovače je, že může být zaolejovaná hadice na přívodu vzduchu do turba, a to od samotnýho spoje hadice-turbo až po zaůstění přívodní hadice od odlučovače.

 

Pokud diag hlásí výpadky zapalování na 2 a 4 válci, prohoď cívky za ty dle diag bezproblémové, třeba 1ní za 2hou a 3tí za 4tou a uvidíš, co na to diag. Pokud budou výpadky na 1ním a 3tím, je to jasné a potřebuješ cívky, pokud ne, budeš muset hledat dál.

 

Jak vypadaly svíčky při výměně, lišily se mezi sebou, byly ty z 2 a 4 válce černější/zaolejovanější atd.?

 

Samozřejmě čím dřív to vyřešíš, tím líp, jízda při výpadcích zapalování nesvědčí katalyzátoru, můžeš si ho takto propálit.

Odkaz ke komentáři

Dobrý den můžete mi prosim poradit mam ccčko 1.8tsi 118kw.typ bzb.když je studeny motor a nastartuju tak na volnoběh se klepe motor když se ohřeje tak je to dobry a ma ted i větší spotřebu.poraďte mi mam vyměnit rozvodovy řetěz nebo nebo něco jiného.

Kolik to má km a byly rozvody někdy dělány? Na ten volnoběh se klepe jen po startu cca 30vteřin nebo stále až do zahřátí? 30vteřin je zahřívání katalyzátoru, pomáhá vymazání adaptačníh hodnot a vyčitění/seřízení klapky jak psal p2p.

 

Na diagu nechte skouknout motor, na volnoběh, měřené hodnoty v skupiny 93, pole 3, měla by být do 4 stupňů, optimum je 0-2 stupně. Pokud bude i jiná závada v paměti, dohledat dle jejího kódu řešení třeba na http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes nebo http://www.pc-autodiagnostika.cz/

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...