Přejít na obsah

Brzdy


Guest MilRott

Doporučené příspěvky

  • o 6 měsíců později...

Zdarec

 

Je to sice trošku promlčené téma,ale nebudu zakládat další.Dělal jsem dneska kontrolu a seřízení zadních bubnových brzd,tak jsem

něco pofotil a udělal z toho snad ucházející návod jak na to.Přece jenom ta představa je jiná,než u klasického písemného popisu.

Problém bývá v klínku samostavu,který se po čase zadře a přestane seřizovat.Výsledek je pak ten,že se nám prodlouží chod pedálu brzdy

a ruční brzda začne brzdit slabě nebo skoro vůbec.Nehledě na to,že páka ručky je pak nepříjemně vysoko.

Tak jdem na to:

post-1545-0-31175600-1344788879_thumb.jpg

post-1545-0-80037800-1344788896_thumb.jpg

post-1545-0-62315400-1344788908_thumb.jpg

post-1545-0-20343200-1344788923_thumb.jpg

post-1545-0-62409100-1344788939_thumb.jpg

post-1545-0-98787400-1344788966_thumb.jpg

post-1545-0-32616300-1344788989_thumb.jpg

post-1545-0-46920600-1344789025_thumb.jpg

post-1545-0-74404200-1344789043_thumb.jpg

post-1545-0-86613200-1344789067_thumb.jpg

post-1545-0-86200000-1344789087_thumb.jpg

post-1545-0-71848000-1344789103_thumb.jpg

post-1545-0-24662400-1344789132_thumb.jpg

post-1545-0-35237800-1344789150_thumb.jpg

post-1545-0-63356500-1344789172_thumb.jpg

post-1545-0-87000800-1344789196_thumb.jpg

post-1545-0-47413800-1344789222_thumb.jpg

post-1545-0-07752700-1344789238_thumb.jpg

post-1545-0-40729900-1344789255_thumb.jpg

post-1545-0-66361000-1344789280_thumb.jpg

post-1545-0-50138700-1344789298_thumb.jpg

post-1545-0-37268700-1344789315_thumb.jpg

post-1545-0-93721100-1344789338_thumb.jpg

post-1545-0-56379100-1344789360_thumb.jpg

post-1545-0-98391200-1344789379_thumb.jpg

post-1545-0-58045900-1344789401_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

@ MIR : to myslis vazne s tou vazelinoU? Pokial viem,tak to je brutal nebezpecne...

 

Maximalne mozes postriekat odhrdzovacom a nasledne odmastnit , ale v ZIADNOM pripade nemazat sruby !! Este ti neodletelo koleso pocas jazdy?

 

Taky při každé výměně šrouby trochu stříknu WDčkem nebo Konkorem a nikdy se nic nepovolilo a co jsem tak slyšel, tak šrouby by se normálně povolit neměly, naopak by se měly během jízdy samy dotahovat... :)

 

Nikdy jsem to radši nedělal,protože se mi v Chorvatsku kola povolily a začaly slušně klepat.Ale bylo to podchyceno včas.Ono to zasedne v tom hliníku jak je sedlo na disku a pak musíš sakra cuknout při povolování.

 

Dobrá práce s těmi samostavy, já jsem koupill rovnou nové rozpěrky, klínky a pružinky k samostavu a mám klid :palec: , původní klínky už toho měli dost zasebou a potřebovaly vyměnit a ty rozpěrky už byly taky KO :)

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Čau, já mám lehounce namázlé šrouby vazelínou na obou nápravách. Jsou očištěné ocelákem a opravdu lehounce namázlé vazelinou a pak utřené hadrou. Zústává tam decentní filmeček a nikdy se mi nestalo, že by se kolo povolilo.

A i tak šrouby po zimě jsou vcelku orezlé. Hlavně zadek je pěkně přirostlý.

A taky se mi nikdy nestalo, že bych nemohl povolit šrouby. Zato hafo ostatních po tom skáčou celou vahou a stejně prd :lool:

Upraveno uživatelem Adoks
Odkaz ke komentáři

Presne tak to delam jak Adoks snad na 6ti autech co jsem mel a nikdy nebyl zadnej problem ze by se mi nektery sroub povolil nebo naopak nemohl po sezone povolit sam ;) Ale vzdy po vymene kol a ujeti cca 500km jeste jednou obehnu cele auto a zkontroluji vsechny srouby a pak na to nechytnu az do dalsi vymeny nebo defektu :)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravím, taky bych měl dotaz a nebu zbytečně zakládat nové vlákno.

 

Mám Octu 1.9 tdi, r.v. 98, 81 kW. Dneska se mi stalo, že když jsem dvakrát sešlápl brzdu, rychle za sebou, tak na první šlápnutí brzda zabrala v pohodě, avšak při druhém sešlápnutí jsem již cítil, že pedál jako by ztvrdl a skoro vůbec brzdy nebrzdily!!! Když jsem pak zase jednou pomalu sešlápl, tak to brzdilo zase dobře. Stává se to tedy pouze tehdy, když dvakrát rychle za sebou šlápnu na brzdový pedál. Je to zavzdušněné, nebo kde hledat problém?

 

Díky!!!

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Čau lidi, mám zase menší problém a tady vydim bubnový brzdy, tak to vypotim tady. Teď co mrzne se mi už třetí den po sobě přichytli zadní brzdy. Odpoledne když vyjíždím do práce je to v poho, ale v deset večer jak do toho sednu musím přes zpátečku urvat zadní brzdy, jsou prostě přimrzlý. Auto zásadně brzdim rychlostí, nevim proč jsou po 8. hodinách na tvrdo, kor když zas ještě tolik nemrzne. Měnil jsem prasátka a pakny, ale od té doby už mám jednu zimu odjetou a předtím bez problémů. Mě napadlo jen sundat buben a promáznou ten mechanismus, ale radši se nejdřív poptám po čem mám jít, dík za rady.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dnes jsem měnil bubny i pakny páč původní šly na kov,ale problém je v tom,že když brzdím tak mi připadá,že brzdí spíže zadek.Dělal jsem výměnu už po druhé a vždy dodržuji jak je zde psané v návodu(3 zub šmirá a 6 natvrdo).Rozjel jsem se a dupnul na brzdu-účinek je oničem-kdyby stála babka na přechodu tak se veze na kapotě :o

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak po najetí cca 300 km brzdy prostě nebrzdí tak mi to nedalo a jel jsem ke kolegovi.Po odvzdušnění furt nic až po otevření kapoty přišel na to,že je prasklá Podtlaková trubka se zpětným ventilem,ale je prasklá na začátku a na konci.Díval jsem se na cenu a málem mě piclo.Nedala by se třeba na ty porušené konce natáhnout smršťovací bužirka a tepelně zatáhnout :o

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři
... Nedala by se třeba na ty porušené konce natáhnout smršťovací bužirka a tepelně zatáhnout :o

Nevím jestli cena (600,- Kč) je za rizika hrozící z nefunkčních brzd velká částka?

Zastávám názor, že brzdy a motor jsou to nejdůležitější na autě. Když mi praskne ozvučnice na repráku tak budu přemýšlet jestli koupit nový, ale v Tvém případě bych vůbec neváhal a koupil nový díl.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Chlapy díky za chválu.Doufám,že to už aspoň některým z vás třeba i pomohlo.Ono právě ten první úkon je nejdůležitější s tím zatlačením klínku,protože znám pár lidí kteří to neudělaly,braly to silou a urvaly si celý obložení.Takže klínkem to začíná i končí-nezapomínat.Zatím.

Odkaz ke komentáři

Az takova sila je na to potreba?? Jsem se prave bal,poradne zabrat,abych neco neurval! Baterkou jsem si svitil,tak vim kde se klinek nachazi;-)

 

 

Možná s tím klínkem pohls,ale pakny jsou dokonale zasedlé a nestáhly se k sobě.Zkus to znova-strč tam šroubovák,tlač ho po nalezení klínku dolů a jebni kovovým větším kladivem po bubnu(několikrát)z čela i z boku.Hlavně si nenech zatáhnutou ručku-to je pak nadlouho.Možná mě nařkneš,že takovej ko... nejseš,ale i mě se to už několikrát stalo(i mým kamarádům) a ani si to neuvědomíš.Je to zákon zajištění vozidla při zvedání.Hodně zdaru. :palec:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...