Přejít na obsah

AEE cuka, sklbe pri prudkom pridani viac a viac


Misho

Doporučené příspěvky

Nazdar AEEckari.

mam problem s mojim AEE, cca 5 dni dozadu pri teplom motore v rozsahu cca 900-2000 ot. a pri plnom plyne to sem tam cuklo... no a teraz po cca 150 km to cuka podstatne viac najprv iba pri teplom motore teraz uz aj pri studenom.

 

zaujimave je ze ihned po nastartovani to necuka...

 

Inak 2 roky dozadu nove sviecky bosh 3 pipikove :P, kable a cievka tak isto nova - tesla.

Rozdelovac BOSH bez vole, jemne opalene kontakty.

vcera som pozrel klapku ide krasne hladko trosku umazana nic co by nasvedcovalo problemu, porozpajal kable pozapajal, pozrel rozdelovac nic.

urobil si diagnostiku - nic! lamda dava hodnotu do 0,8 zhruba, teplota motoru ok aj cez vag.

 

uvaha: ak by to bol filter paliva tak by to predsa neslo tak pekne na studenom ihned po nastartovani ked je najvatsi prietok nie?

 

Elektrika je new a tesla tak snad by to po 2 rokoch neodislo...

 

Jo a posledna otazka pre zasvetenych som druhy majitel, knizka krasne vyplnena, vsetky faktury z oprav ale nikde nieje spomenute nieco ze by sa menil rozdelovac! a pri tom tam je BOSH a teda kryt uz pekne zoxidovany je mozne ze sa daval z vyroby BOSH a nie MAGNETY... ???

 

Vdaka za kazdu radu!

Odkaz ke komentáři

Ahoj, tak na tvojom mieste by som cez VAG este skontroloval a nalogoval si uhly otvarania a zatvarania skrtiacej klapky. Pokial viem, je tam snimac, ktory dava jednotke vediet, na kolko je otvorena. Malo by to byt na klapke cez potenciometer a ak ten sa pokazi, tak ti to moze cukat tiez.

 

Co sa tyka palivoveho filtra, tak ja ked som ho mal uz zly, tak mi to robilo len pri prazdnejsej nadrzi, ze cuklo,alebo zhasol motor. Pri nastartovani zas islo vsetko ok. Ked nevies, kedy bol meneny palivovy filter, tak by som ho vymenil, otazka par korun a mas istotu.

 

A co sa tyka rozdelovaca, original boli Magnetti , Bosh boli uz len nahradne diely alternativa, pokial viem spravne.

Odkaz ke komentáři

Vdaka za radu... o 4 dni mame ist na dovolenku a ja zacinam byt zufali!!!

Inak ak by to bol ten potenciometer tak to nevypise ako chyba klapky cez vag? a teda ake hodnoty tam maju byt? aleb ako zistim podla hodnoty ci je dobra alebo nie...

 

palivovy filter ak opopisujes tak to by aj sedelo kedze nadrz je skoro prazdna... zajtra rano dam plnu tak uvidim ci to bude tym... a bodaj by to bolo by som aspon vedel co je zle ale tato nevedomost ma ubija!!!

vymenit by som vymenil ale to asi pojdem do servisu, ze tam su dake spony co uz nemusim nasadit sam doma naspet je to tak?

 

No a Magnetti to mi nejde do hlavy ze je bosh pri tom to bolo vzdy v servise v skoda auto a tam by predsa nedavali bosh iba by si prirabali robotu s nastavenim predstihu... ale tak kdo vie.. :/

Odkaz ke komentáři

No to ma napadlo tiez , ci to nahodou aj nevypise VAG ako chybu. No to povedat neviem. Robil som si minule log a mne skrtiaca ukazovala hodnoty 5,6 stupnov na volnobeh az po 62stupnov pocas jazdy a aj to som nedaval nohu na podlahu. Priemerne tak 43 stupnov pri kludnej jazde. a Daj si logovat aj otacky. S otackami musi aj klapka sa viac otvarat a naopak.

 

No ak by to bolo filtrom, tak ja ked som mal viac v nadrzi,tak to nerobilo vobec. Uvidis,ako to bude u teba.

 

Nech sa zadari a vyriesi sa to. Tiez ma stve, ked sa mi nieco deje a neviem prist na to,cim to moze byt.

Odkaz ke komentáři

tak plna nadrz a trha to stale :/

este upresnim trhanie.. pri zhruba tretine plynu netrha ak zoslapnem na plny tak zacne sekat trhat ale pri plynulej jazde nic...

Tym padom mi to dako nesedi na palivovy filter a cerpadlo... dnes vecer ked pojdem z prace skusim vytvorit daky log na teplotu a klapku lebo inak uz neviem...

no a plan asi taky ze kupim nove sviecky ak nenajdem stare a inak uz neviem!!!

este daka rada??? veko rozdelovaca, palec??? ked tam na pohlad nic nie je vidiet moze byt daka zrada???

Odkaz ke komentáři

jsou to výpadky buď v zapalování, nebo ve vstřikování

 

tzn. svíčkama nic nezkazíš

klapka sice může být čistá, ale stav potenciometru takto těžko určíš

 

ještě mě napadá jestli si to nesaje falešný vzduch-těsnící O kroužky sacího potrubí

 

a možná bych si nechal změřit tlak paliva-jestli neblbne podtlaková regulace

Odkaz ke komentáři

no ved zapalovanie alebo vstrekovanie... ale co??? :P

 

sviecky si nencham na neskor kedze tie maju 25000 a nepredpokladam ze by odisla takto behom par dni odrazu.... dalsia vec 25€ len tak pre istotu nieje sranda :/

 

plan asi takyto:

zajtra posledny den pred dovolenkou tak vymenim: palec a veko rozdelovaca, o kruzok pod klapkou, vzduchovy filter, palivovy filter a vycistim klapku z oboch stran + zakladne nastavenie.

 

ak to nepomoze idem inym autom a ked sa o tyzden vratim tak sviecky von, kable premerat... ak to nepomoze tak to prcnem do servisu nech sa trapia a moja penazenka tiez :/

 

Inak pri vymena palivoveho filtra viete niekdo ktora poistka ma nastarosti cerpadlo??? som cital ze by bolo dobre vytiahnut nastartovat a tym padom vypustim tlak z filtra... je to tak spravne???

Odkaz ke komentáři

tak z toho logu co pozeram, mne pripadaju vsetky hodnoty normalne. Aj ta klapka je ok.(maximalne podla otvorenia klapky pri volnobehu ,mas 12 stupnov, tak to uz je dost,musis ju mat spinavu. Ja som pozeral teraz svoju a mam trosicku spinavsiu,ale velmi malo a na volnobeh mam 6 stupnov) Inak Sviecky musia byt v poriadku po 25 000 km. Ten problem ti urobilo aj pri tejto logovanej jazde?

 

Ono moze aj byt,ked nevies,kedy bol naposledy meneny palivovy filter, ze uz je tak spinavy,ze aj pri plnej nadrzi to robi problem. Ked nevies dobu jeho prevadzky na km, tak urcite vymenit.

 

Ja som pri vymene nic s poistkami nerobil. Dal som si mensiu nadobu pod filter, vytiahol, trocha benzinu vytieklo, nahodil novy filter a hotovo. Ps: mal som problem len s tou kovovou sponou,co drzi filter - nechcel uz chytat zavit na tej dotahovacej skrutke, tak som musel dat novu sponu. Inak vsetko ok.

 

Drzim palec

Odkaz ke komentáři

vdaka za odpoved...

 

tak tu klapku si zajtra podam a poriadne ju vycistim..

hej problem mam stale aj pri tej jazde, preto som stale pridaval zhruba od 1000 ot to vytacal do cca 2500 sak vidiet ako som stale kolisal s tymi otackami a vlastne od doby kde lamda zacala davat signal(dole zlta) tak odvtedy uz to blblo pri kazdom vytoceni... inak predpokladam ze do vtedy to neblblo preto ze kym nemala riadiaca jednotka signal lamda tak davala viac benzinu tym padom nebol problem...

palivovy filter asi nebol meneny nikdy to jest 140 000 km tak ho zajtra vymenim.. a teda posluzi kyblik... inak ako si dal dole tie hadicky z filtra??? hruba sila???

Odkaz ke komentáři

neviem ak reaguje AEEčko na zanesený palivový filter ale fabka 1,4 mpi po pár km prestala ťahať ,bez trhania nič len klesali otáčky a po chvíľke státia na voľnobehu zasa reagovala na plyn a po cca 1 km sa všetko opakovalo znova , tiež by som začal sviečkami a už keď si ich mal vonku tak si mohol pozrieť ako spaľujú či nie je niektorá viac zanesená čierna tých 25000 že majú ta na to len toľko že sú sviečky ktoré nevydržia ani 2000km a vymeníš ich za ten istý typ a v pohode pobeháš aj 60000km a viac, proste není kus jak kus

Odkaz ke komentáři

No... tak prave som si sadol po 5 hodinovej rypacke v motore...

ZAVADA ODSTRANENA!!! to je hlavne a teda pricinu sa uz nedozviem ale celkovo 3 veci ktore to mohli sposobit:

 

-uvolnena sviecka! normalne cela sviecka zasrata olejobenzinom a tieklo to po bloku dole tak ci tam sa stracal tlak tazko povedat

 

- klapka bola riadne zadrbana... z vrchu to nebolo vidiet ale odspodu to bol riadny nanos! neurobil som este zakladne nastavenie kedze som zabudol kabel doma ale jazdi.

 

- sviecky nemali na koncoch tie cepicky.... na co sa nasadzaju zapalovacie kable! tym padom bol v kablok cierny prach a sviecky zoxidovane takze tam mohol byt zly kontakt... nechapem preco mi to tam takto drbol!!!

 

takze nieco z tohto podla mna kazda jedna vec by to mohla sposobovat...

 

 

este jedna vec... AKO UVOLNIT PALIVOVY FILTER Z TYCH SVORIEK???

Odkaz ke komentáři

ahoj ,tak gratulujem. To teda boli zavady. Kazda sa pricinila o svoje. A dokopy robili ten bordel.

 

A filter, tak na tych hadickach,co su na konci konektory napojene na filter, tak tam su take poistovacie tlacitka,alebo ako to nazvat. Stlacis to a vytiahne sa to lahko. Len musis byt opatrny,aby si to netahal nasilu. Musis tu poistku stlacit a vyjde to. Neviem,ako to mam popisat inak.Popozeraj konektory a jemne poskusaj.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Chlapi, potřeboval by jsem radu.

 

Auto mi před pár týdny začalo pocukávat při studeném, mokrém počasí dokud se motor nerozehřál. Teď už to dělá i za teplého počasí ale většinou stále jen prvních asi 5 minut jízdy.

 

Mezitím jsem vyměnil startovací kabely a svíčky. Teď mi přichází na mysl rozdělovač - když sundám víčko rozdělovače tak v něm jsou evidentně zoxidované a prořezané kontakty. Jsem ale na rozpacích co koupit? To mi stačí jen palec a víko rozdělovače?

 

Nic moc jsem k tomu nenašel, na současném palci mám tuším vyraženo Magneti Marelli. Případně prosím o radu kde koupit nějaký repas ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
Guest cybermonk

Zdravím mám motor 1,6 AEE 99´a mám podobný problém,nedávno mě auto zastavilo a už jsem nenastartoval. Tak jsem nechal vyměnit rozdělovač Bosch a auto běží ale začalo cukat a před tím to nedělalo. Klapka byla očištěna svíčky jsou půl roku staré a na compu žádnou chybu nehlásí tak opravdu už nevím co s tím. Prosím o radu :(

Odkaz ke komentáři
Guest cybermonk

většinou to dělá palec dnes to nic nevydrží měl sem fafouna a tam mi palec odcházel vždy po půl roce proč na to sem nikdy nepřišel jeden známej šikula mi radil vyklemovat ten odpor v palci že pak budu mít klid ale než sem se k tomu dostal šel fafoun z domu :)

 

Ahoj,ale tato závada je stará necelý týden. :(

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Guest Praet0ri4n

Zdravim,

 

neviem do ktoreho vlakna pisat skor, problemy s cukanim sa tu rozoberaju vo viacerych, ale toto asi najviac zodpoveda aj mojmu problemu. Octavia I, 99, 1.6 55kW.

 

Pred rokom som prvy krat mal problem, ked dobre naprsalo. Presiel som zopar bazenov a ospliechal auto. Nasledne mi pri raznejsom zosliapnuti uplne prestal tahat motor, ako keby nedostaval stavu. Neda sa porovnat s povolenim plyn. pedalu, to ide ovela hladsie :blink: Trochu pomohlo, ked som potom drzal motor vo vyssich otackach, ale najblizsia krizovatka ma dostala, motor vo volnobehu zabrblal a bolo. Nastartovat nula bodov. Stal som asi 10 minut, rozmyslal co a v zufalstve som potom znovu zacal tocit klucom... nechapem co to boli za nalady, ale naskocil, akoby nic a az dokonca jazdy uz nebol ziaden problem.

 

Zopar krat pri mokrom pocasi sa to zopaklo, potom som bol u servisaka a nasiel mi dieru vo vlnovci, teda hned prvej casti vyfuku, este pred lamdou. Myslel som, ze som teda tade nalial vodu a ze to v lamde zacalo hadzat divne hodnoty. V ramci opravy este vymenil aj kable, aj sviecky dal original predpisane a vycistil skrt. klapku. Po oprave bol klud.

 

Az teraz v zime som znovu zacul divny prdivy zvuk z vyfuku. Hned druhy den na snehu znova to iste. Prestal tahat a nechal ma na kolajniciach elektricky. Z pekla stastie, uz som skoro skakal z auta a tlacil zo vsetkych sil, ale svinak naskocil LTT. Rovna ciara ku servisakovi, aby diery na vyfuku zalatal. No tentokrat sa problem tymto neodstranil. Aj pred par dnami som po vykupani zostal stat.

 

Prosim len o radu, co by som mal sledovat. Mam k dispo diagnostiku. Na nej vidim aj skrtiacku klapku % aj uhol, vidim otacky, voltaz lamdy, celu sadu udajov. Myslim, ze budem musiet pockat na super lejak, vybehnem na cesty, najdem super kaluz a zapnem nejake logovanie, ci si necham kreslit graf, len by sa zisla info, na ktore hodnoty si posvietit. AEE motory ich teda moc neponukaju :angry:

 

Tento pokus asi musim urobit sam, bo ziadneho servisaka do toho nenazeniem B) A zavada sa zda byt neodhalitelna, ked auto stoji len tak v garazi..

 

P.S.: Este som tu v jednom fore cital, ze lamda je od vyroby nejak moc nizko a ze sa bezne premiestnovala na vyssie miesto. Ma zmysel vyskusat to? Stale totiz najviac podozrievam lamdu, skaredicu!

Odkaz ke komentáři

Já bych to viděl taky na zapalovací trafo.

Dneska už asi ty původní dosloužili a pokud dosloužili dřív, tak je majitelé nahradili levnějšími a ty už tolik nevydrží.

 

Já jsem po umytí motoru na dvou AEE zažil to, že motor pak šel na volnoběh silně nepravidelně. Musel jsem držet plynem motor tak na 1500 otáčkách. Tam to šlo. Jak se motor ohřál a voda se odpařila, tak to bylo v pohodě.

 

U druhého AEE jsem tehdy vyrazil po umytí na cestu. Aby se ohřál rychleji a osušil cestou za jízdy.

No vypadalo to podobně. Na křižovatce přidám plyn, motor bez potíží do otáček puštím spojku a motor zdechá a ne a ne to auto rozjet. Vyšlápnout spojku znovu přidat plyn pustit spojku auto se pohlo s kuckáním a jedem...no jo po dvou metrech zdechanec. Uprostřed křižovatky :D

 

Vrhl jsem se po klíčku zkusil nastartovat a ...chytil na první ťuk :palec:

Další pokus o rozjetí..hle podařilo se a pomalu se za kuckání suneme kupředu.

Po rovině to šlo, běda jak přišel kopec, plyn na podlahu a dvě motlitby k tomu, kopec s bídou na dvojku, cukáním, vynecháváním...chvilku na tři válce, chvilku na dva...

Po asi 5Km jízdy se to začalo zlepšovat a to tak že výrazně a za dalších 10Km už ani památky.

 

Takže na základě této zkušenosti si myslím, že problém bude v zapalování. A diagnostika ti na vysokonapěťové části nic nezdiagnostikuje... ;)

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři
Guest Praet0ri4n

...otvoril som kufor, ze kde teda to trafo mam. Nasiel som vyfotil som. Necakam ziadne chvaly :blink: vyzera, ze naozaj uz ma nieco zazite. Len prosim potvrdte, ze takato prasklina je ozaj podozriva. Vyzera, ze v predu aj vzadu cosik odstava..

 

Inak teda asi idem vymienat.. stoji vela?

 

Este otazka, preco sa ten plast trafa takto deformuje a praska? Je pracovna teplota taka vysoka? Ja som teda zatial nechytal do ruk B)

post-26745-0-32881800-1360516626_thumb.jpg

post-26745-0-25573100-1360516638_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...