Jump to content

DPF-filtr pevných částic


Recommended Posts

Asi mas na mysli regeneraciu DPF, tak to by malo prebiehat rovnako ako tu: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=21590

Pri kazdom aute sa to prejavuje inak, napr. na mojej OII 1.6TDI CR sa to prejavuje zvysenim otacok na 1000ot. (ziadne ine som nepostrehol, ani znizenie vykonu motora) a na Pole 1.4 TDI DPF sa to prejavuje jemnym cuknutim motoru pri zapnuti regeneracie a jemne znizenym vykonom motoru. Navyse pocas reg. pozorujem na Pole aj zvysenu hlucnost zo zadnej zasti vyfuku, ale samo o sebe ten motor je ako traktor :D

Regeneracia DPF trva presne 10 min., aspon co som naposledy meral na obidvoch autach :)

Link to comment

Při jízdě to nepoznáš, pouze se zvýší otáčky při volnoběhu. Mám O3 1,6 TDI a regenerace proběhla už po 600 km. Navíc se stalo to, že jsem v průběhu regenerace zaparkoval a vypnul motor v podzemní garáži -> sepnul se ventilátor chladiče a z auta se linul zápach spálené gumy.... dost mě to tenkrát vyděsilo. Teď už vím, že to je normální, když vypneš motor v průběhu regenerace.

Bude to asi nový software, protože u O2 1,6 TDI PDF jsem to nikdy nezažil.

Link to comment

No nove CR sa prejavuju vacsinou tym zvysenim otacok na volnobehu (ako pise kolega vyssie) aj ked je motor zohriaty, cize inak asi prebiehajucu regeneraciu nezistis. Par krat sa mi uz stalo, ze som zaparkoval do garaze a pred vypnutim klucika som zistil, ze prebieha regeneracia...tak znovu vycuvat von a obehnut dedinu dookola...cloveka to aj nasere :D

Link to comment

Proč? protože většina lidí filtry do...í vlastní blbostí, bojí se jít pak do servisu, protože to stojí peníze a dok...í to ještě víc placebo přípravkama z OBI např.

 

Mám filtr už ve třetím autě a pokud člověk dodržuje základní pravidla jak se chovat k naftě tak na 90% s filtrem problém mít nebude.

 

BTW...je super se chlubit jak jsem si koupil 2.0 TDI a žere mi to 4.5l/100km, protože to netočím víc jak 1500 ot. ,ale pak se podívejte jak to prospívá filtru a kolik stojí výměna nebo čištění.

Link to comment
  • 1 year later...

Docela mě zajímal stav zaplnění filtru pevných částic po najetí více jak 100tkm. Takže tady aktuální čísla (najeto 112 807km, načteno dnes v 09:32:42)

 

512 Filtr částic; objem olejového popílku 0.06 l
513 Filtr částic; hmotnost olejového popílku 26.2 g
514 Filtr částic; vypočtená hmotnost sazí 19.83 g
515 Filtr částic; měřená hmotnost sazí 0.60 g
516 Filtr částic; doba od poslední regenerace 27879 s
Link to comment
  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...