Přejít na obsah

Superb II, 1,8 TSI - přestavba na LPG nebo CNG?


sholim

Doporučené příspěvky

Řekl bych, že na TSI motory ještě LPG a CNG není možné namontovat. Když jsem si totiž před 4 měsíci nechal namontovat LPG, tak jsem se s chlapama v servisu o tom LPG bavil a došlo i na TSI motory a bylo mi řečeno, že to zatím není možné, ale už se na tom pracuje, takže časem to určitě půjde ;)

Odkaz ke komentáři

Tak určitě to jde, záleží jen na kódu motoru. U toho kapalného vstřikování je to myslím jedno, ale zase je o dost dražší. Celkově to není již tak úsporné jako u klasických MPi, ale před pár lety to bylo ještě horší, takže se to časem možná ještě zlevní. Můžeš mrknut i sem - http://www.autogas-bartak.cz/prestavby-fsi-a-tfsi/m383 je tam tabulka jaký motory jdou předělat a s jakým systémem. Hlavně dobře počítej kolik najedeš km a kdy by se ti to vrátilo. Já když jsem to odhadem počítal tak jsem se dostal s návratností někam na 50 - 60 tisíc km a to je dvakrát více než u klasiky.

Odkaz ke komentáři

Ano je to tak.Pro TSI je přestavba složitá vzhledem k přívstřiku benzínu a proto se tomu i firmy co dělají LPG tak trošku brání.Ví,že je to pro ně komplikovanější i z pohledu servisu.Jedinné drahé řešení je asi opravdu ta kapalná fáze LPG,protože je asi nejvíce účinná i když investice je dosti veliká(Octávia TSI 56tis.)Ovšem slibuje zase zajímavou spotřebu,která by se měla oproti benzínu lišit pouze o +0.3l/100km,

Přesněji tedy do 6l LPG/100km.Jde o to pokud by to člověk investoval do nového auta,které si chce nechat alespoň 10 a něco málo více let,tak je to v pohodě,protože návratnost by byla cca do 2.5roku.Záleží kolik dotyčný najede.

Když tak mrkněte jak vypadá taková přestavba u vstřiku kapalného LPG -

 

 

Firma co to dělá a pořídila video:

 

http://www.lpgfrystak.cz/direct-liquimax

Odkaz ke komentáři

Kluk z RS klubu myslel taky jak ušetří, tak si na 1.4 TSI RS Fabii 2 dal taky nějaké kapalné LPG, závada s motorem s tím neměla nic společného, ale škodovka prostě oznámila že nepoužíval benzín a bylo tam doinstalováno LPG...

 

ovšem kdo nechce kulance a ani záruku, tak pak to jde.... ale osobně bych do FSI/TFSI se tomuhle vyhnul

Odkaz ke komentáři

Tak kolega -sholim- nepíše jestli už jede na vlastní triko,nebo jede ještě na záruku o Škoda.

Tento postoj Škodovky vůči LPG byl i před 10lety,kdy taky nic nedoporučovaly a vše bylo špatně.No a nakonec je poptávka donutila vyrábět LPG Octávie,které nakonec fungovaly prapodivně a to hlavně v zimě,kdy nepřepínaly do LPG ve větším mrazu.Vše kvůli ochraně sami sebe.Přitom sytém používaly Landi Renzo.Vše fungovalo podobně,jako klasická přestavba až na pár detailních vychytávek.Bohužel soft

LPG jednotky byl nepřístupný k úpravě od jiných LPG firem.Takže třeba posunutí teploty směrem níže nebylo možne upravit.

Toto je podobný směr vůči TSI.Přitom se můsíme posunout dál a ne jezdit jen LPG na MPI.

Odkaz ke komentáři

Tak pokud je mi dobře známo tak při montáži LPG seberou záruku na motor a elektroinstalaci, to potom lze pokrýt pojistkou kterou má montážní firma, případnou reklamaci potom řeší škodovka jen si to nechá zaplatit pojišťovnou. Ostatní zůstává zachované dokonce údajně i prostor rezervy po montáži nádrže, samozřejmě to ale nesmí udělat nějakej kutil co rozvrtá celé auto.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Pánové díky za informace. Možná by bylo fér, z mé strany, ujasnit o jakého Superba jde. Rok výroby 2008 se 115 tis.km. Koupil jsem ho nedávno. O zárukách se tady nedá mluvit.

Pokud jde o projeté kilometry za rok, tak auto používám denně do práce a za rok ujedu cca15-20 tis. km.

Jsem příznivcem alternativních paliv, proto jsem hledal nejprve CNG a poté LPG. Nemohu se rozhodnout, protože mi to připadá jako znásilnění ušlechtilého koně. Otec používá na Felicii plyn a je nadmíru spokojen. Jenže Felicie a Superb II není to samé. Zatím díky za info.

Odkaz ke komentáři

Podle mě je to obrovská výhoda, jezdit mnohem levněji, i když máš silný benzínový motor. Čím dřív si necháš LPG namontovat, tím dřív začneš být v plusu. Já bych neváhal ;). Kdybych neměl FSi, tak si plyn nechám namontovat hned. Ale u mě to jde jen s přivstřikem benzínu a to je celkem nerentabilní (než bych začal šetřit, tak už bych auto neměl).

Upraveno uživatelem Gregy
Odkaz ke komentáři

Aha tak to jo omlouvám se nevšiml jsem si. Jen čistě teoreticky víte někdo o někom kdo má přestavěnou 1.6FSI na LPG s tím přívstřikem? zajímalo by mě jaké jsou zkušenosti uživatelů jelikož údajně se u tohoto motoru i přes přívstřikování benzínu celkem výrazně sníží životnost vstřiků. Já znám jen člověka co to má už asi necelé 2 roky ale najeto zatím jen 20.000km.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o rok později...

Škoda octavia combi 1.8T 110 kw bez problémů, najeto přes 125tisk km. o cca 70tis výměna vstřikováčů, a výměna ventilu na reduktoru.Oprava cca 2500kč. Jinak jen revize a jednou za čas filtry.

 

 

W Touran 2004 1,6 FSI , mamontováno před 2 lety a absolutně bez problémů. cca 6,5-7l LPG + cca 2l NA95

Škoda yeti 1.8 TSI 118KW také absolutně bez problémů.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 3 roky později...

Octavia 2, rv. 2008, 1.8TSI 118kw motor BZB, 270tkm.

Na LPG mám najeto 200tkm a jsem absolutně spokojený. Mám systém Landirenzo, s přívstřikem benzínu 10%. Vstřikovače mi sice vydrží jen cca 100.000km proztože se méně chladí benzínem, ale jeden vtřik stojí 1600kč takže smích, a né jako u smradlavé nafty 15000. Motoru se zatím nestalo vůbec nic. Je mi jedno, jestli benzín stojí 31 nebo 36kč.

Motor nešetřím, jezdím rychle, spotřebu nepočítám, jen vím že natankuju LPG za 700kč a ujedu 600km. Plná benzínová nádrž mi vydrží na 2500km. takže 1.80kč/kilometr. Nemám žádné vyšší servisní náklady jako je to u naftáků, auto mi nekouří a nezní jako starý traktor, nenávidím ty smradlavé naftáky - lidi by chtěli jezdit za 5L nafty ale když jim to kouří a měli by koupit nové vstřiky nebo DPF tak to né, to je moc drahý, raději budou vypoštět karcinogení splodiny na ostatní řidiče.

Problém je, že od roku 2013 celý koncern vyrabí jen motory s dvojitým vstřikováním a to nejde předělat na LPG, takže novější auto na LPG nepředěláte.

Moderní CNG auta jsou jen 1,4ky a jen 110k což je málo, navíc mají menší kufr díky cng nádržím a navíc ještě menší dojezd. Já na lpg ujedu 650km.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...