Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Sign in to follow this  
Bruce

spotreba oleje

Recommended Posts

dobry den,chtel jsem se zeptat jak jste na tom se spotrebou oleje.mne cca od 15 000km stoupla spotreba na 1 l na 5000 ujetych km.v servisu jsou nabiti optimismem a rikaji ze je to normalni. i kdyz to odpovida technicke specifikaci automobilky,ja z toho nadseny a klidny nejsem

Share this post


Link to post

Já sem na tom trochu lépe cca 0,5l /7-8 tis bohužel se nám v autě sešla špatná kombinace válec píst....1L/5000 je super...můžeš měnit už jenom filtr:)))))

 

Share this post


Link to post

tak moc jste me nepotesili,predchazejici auto po mne nechtelo po celou dobu intervalu nic,krome nafty....:)


rocne najedu cca 50 000 km ,takze rocni interval me neboli...

Share this post


Link to post

Mám na scoutu najeto 140 000 km, olej měním po 15 000 a dolévám 2-3 litry běžně, docela rozdíl oproti 2.0 TDI (103 kw) v SII kde nemusím dolévat vůbec nic..

Share this post


Link to post

Já na tom svým motoru se 110kW za 15tkm nedolévám ani kapku - co se tam nalije při výměně, to se vypustí ve stejném množství. A ani švagr se Scoutem (135kW a DSG) nedolévá ani kapku. A to jezdí na LL. Já jezdím jen na Castrol Edge - ať si o tom myslí kdo chce co chce, mám ten olej vyzkoušený po 15tkm už od šedé OII s BXEčkem...

Ale to jen tak na okraj ;)

Share this post


Link to post

Dolévám Castrol 5W-30, tak jak mám předepsáno. V servise mi tvrdí, že 1l na 5 000 km je v normě. Profil provozu mám mix dlouhých i krátkých tras po dálnici, městě i polňačkách a lesních cestách.

Share this post


Link to post

U mne cca 1l/30000 km. 33% dálnice 33% město 33% okresky. Olej "mizí" víc, když tomu šlapu, ale přijde mi to OK. Na minulé O1 1,9 TDI PD jsem po 100 000 km už nemusel dolévat. (najeto 300 000 km, Interval výměny 30 000) Tak třeba si to taky sedne. Nikdy tomu nešlapu dokud olej nemá min. 80  st C.

Share this post


Link to post

moje zkušenost - OIII 135 kW RS manuál - 2015 - od nové spotřeba 1 l oleje na 15 000 km, postupem nájezdu 1 l na 10 000, a když jsem dával ji prodával se 150 000 km, tak už to bylo 1 l na 5000 km , což je dle Škodovky v normě , mně už to přišlo dost, teď mám novou, tak uvidíme jestli bude stejná

Share this post


Link to post

prosím o radu, mám RS 135kW 2014, najeto 78tis.KM, v únoru servis, výměna oleje, nyní najeto od servisu 7tis.KM a již sem 4x dolévala vždy po 1l oleje. Tohle mi přijde divný 7tis.km=4l oleje. Na diagnostice vše OK, auto ale nemá již takový výkon jako dříve. Poradí mi někdo, setkali jste se s podobným problémem? Nechci čekat až se auto zastaví jednou nadobro

Share this post


Link to post

To je brutal zameral by som sa na turbo či nemá veľkú vôľu aj keď kilometrov to veľa nemá a s tým môže byť spojená aj tá stráta výkonu,každopádne taká veľká spotreba nerobí dobre ani Dpf-ku 

Share this post


Link to post
před 5 hodinami, Eddie29 napsal:

Jeste jenom bohuzel ze zkusenosti dotaz, olej kontrola merkou, nebo jenom kontrolka?

Kontroluji měrkou a pak čekám až se zapne kontrolka, následně doleji olej

před 6 hodinami, marian.marcin napsal:

To je brutal zameral by som sa na turbo či nemá veľkú vôľu aj keď kilometrov to veľa nemá a s tým môže byť spojená aj tá stráta výkonu,každopádne taká veľká spotreba nerobí dobre ani Dpf-ku 

Pár lidí mi říkalo že bud turbo nebo kroužky. Nicméně turbo - výfuk je úplně čistej, suchej a ani to nekouří, kroužky - olej v chladící kapalině taky není

před 4 hodinami, Martin ASV napsal:

Spotřeba oleje se odvíjí od stylu jízdy od nova,použitým olejem,technickým stavem celkově.

S autem jezdím 4 roky pořád stejný styl jízdy, nikdy to olej nežralo až ted od 71tis.km najednou taková spotřeba. Většinou ale jezdím krátké trasy pomalu, dlouhé svižně

Share this post


Link to post

Kroužky nemají nic společnýho s chladící kapalinou, ale ucpou se karbonem ze spalování oleje, potom nepruží, a nestírají olej z válců jak mají, a ten se potom dál spaluje, namísto aby stékal zpátky dolů do motoru. Výfuk bohužel čistej bude, protože má DPF, který to zachytí a spálí (ale ten olejovej popel ho postupně ucpává, pořešit co nejdřív!)

Vyměnil bych PCV ventil a udělal výměnu oleje s proplachem BG EPR, to je relativně jednoduchý, levný a mohlo by to pomoct, pokud motor nežere přes turbo nebo gufera ventilů.

Nějakej velkej únik na boku/zespod motoru tam není?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...