Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
DIAGNOSTIK.

Dodatečná montáž navigace

Recommended Posts

AUDIO bude v zástavbě kodované sestavy. Když to vymontujete a budete chtít dát do druhého auta, tak to podléhá FAZIT. Přehodit to půjde jen ve značkovém servisu a to jen tehdy, pokud to nebude kradené. Jsem zvědavý, jak to dlouho potrvá, než na to někdo příjde, jak to obejít.
Ovládací panel uprostřed desky a řídící jednotka + mechanika v kaslíku.

Share this post


Link to post
Guest pavel430911

Dobrý den,

 

znáte někoho, kdo by byl schopen domontovat ať už starého nebo nového Columbuse. V nynějším autě mám starého Columbuse - ten by mi bohatě stačil. Ale zase bych chtěl, aby to vypadalo jako originál montáž a to do nové OIII nebude nejspíš pasovat... Takže bude nutné domontovat nový Columbus, ale umí to už někdo?

 

Pavel

Share this post


Link to post

starej columbus tam nepůjde natuty, asi tam nebude tolik místa a hlavně by nekomunikoval s jednotkama.... Což o to, místní borci by to stopro zvládli ale horší to bude s dílama asi .... a podle mýho jít do autorizákem se seznamem dílů ze kterejch je ten columbus sestavenej bude asi drahej sportsad.gif

 

jinak zkus Rolbaře, MartinaRS, Vašu a spol palec.gif

Edited by header009

Share this post


Link to post

Přesně tak jak píše cosby.....origo cestou to problem nebude ve škodě objednat.následná montáž je realná ale potom zase na online zprovoznění stroje :-))))

 

takže asi na tuto cestu se nikdo nevydá :-)))))

Share this post


Link to post

Jediná oficiální a možná cesta je to koupit jako příslušenství, ale ani to zatím možné není. Jelikož to není náhradní díl pro VINko vozu tak to tam nemá co dělat a online nic nepřizpůsobí, protože ty data tam nejsou a dokud nebude existovat nějaké příslušenství tohoto typu tak to v autě nerozběháš v žádném servise Škoda.

Share this post


Link to post

Ako príslušenstvo sú zatiaľ k dispozícii jedine rádiá Blues a Swing. Bolero ani žiadna navigácia ako príslušenstvo k dispozícii nie je.

Dorábka použitím ND možná je, ale je nerentabilná - cena dielov cca 1,5 až 2-násobne prevyšuje sumu, za ktorú je navigácia k dispozícii priamo z výroby. Po namontovaní dielov je nutné tieto prispôsobiť v aute online pomocou SVM a zadaním kódu zásahu, kód sa vyžiadava osobitne pre každý prípad. Overené, ide to :palec:

Share this post


Link to post

Ale ono to bolo aj so zmenou PR čísla! Preto to nebolo na počkanie a na prvý pokus, po namontovaní boli samozrejme chyby "ochrana komponent aktivní" v gateway aj v infotainmente. Normálne sa zadal dotaz cez DISS, po overení, že sa používajú nové, ešte nikdy neaktivované komponenty, nám bol oznámený 5 miestny kód zásahu, ktorý sme cez ODIS pekne zadali a zrazu čáry máry, z Bolera v aute z výroby je dorábaný a plne funkčný Amundsen...

Share this post


Link to post
Guest lubomir šulc

Zdravím , tedy dodělání navigace lze ?...nutno měnit i tu část v kasliku ?, mám teď bolero , možno koupit na Mihocars , omlouvám se vůbec nevím co je PR číslo nebo DISS a ODIS , děkuji za odpověď L.

 

 

Ale ono to bolo aj so zmenou PR čísla! Preto to nebolo na počkanie a na prvý pokus, po namontovaní boli samozrejme chyby "ochrana komponent aktivní" v gateway aj v infotainmente. Normálne sa zadal dotaz cez DISS, po overení, že sa používajú nové, ešte nikdy neaktivované komponenty, nám bol oznámený 5 miestny kód zásahu, ktorý sme cez ODIS pekne zadali a zrazu čáry máry, z Bolera v aute z výroby je dorábaný a plne funkčný Amundsen...

 

Share this post


Link to post

Oficiálne stanovisko je také, že dorobiť zatiaľ nejde. Prípad, čo som opisoval, bol realizovaný s novými nikdy nepoužitými komponentami. Použité komponenty, ktoré predáva aj Mihocar, oficiálne spojazdniť a odblokovať podľa výrobcu s jeho asistenciou nikdy nepôjdu.

 

Ten, kto prvý príde na to, ako spojazdniť už použité jednotky MIB v inom aute, než v akom odišli z výroby, si príde na pekné peniaze. Ono je to len otázka času, pôvodne sa nedalo dorobiť ani MMI u Audi a už sa dá...

Share this post


Link to post
Guest lubomir šulc

Díky za odpověď , takže použité díly nejdou zprovoznit ani s asistencí ze škodovky ? a kde koupit nepoužité navigace ? díky L.

 

Oficiálne stanovisko je také, že dorobiť zatiaľ nejde. Prípad, čo som opisoval, bol realizovaný s novými nikdy nepoužitými komponentami. Použité komponenty, ktoré predáva aj Mihocar, oficiálne spojazdniť a odblokovať podľa výrobcu s jeho asistenciou nikdy nepôjdu.

 

Ten, kto prvý príde na to, ako spojazdniť už použité jednotky MIB v inom aute, než v akom odišli z výroby, si príde na pekné peniaze. Ono je to len otázka času, pôvodne sa nedalo dorobiť ani MMI u Audi a už sa dá...

 

Share this post


Link to post

Áno, použité diely za asistencie autorizovaného servisu spojazdniť nejdú. Nepoužité kúpiť jedine v autorizovanom servise ako náhradný diel, za dosť "zaujímavú" cenu, ktorá je o hodne vyššia, než keby tam tá navigácia bola z výroby :wallbash:

Share this post


Link to post

Nevím,..proč by nešla namontovat použitá navigace. Pokud nebude kradená a zanesená v databázi FAZIT jako hledaná, tak není problém. Potom jde namontovat, nakodovat v značkovém servisu.

Každá navigace má svůj IKA kod...

Share this post


Link to post
Guest lubomir šulc

Zdravím , takže z Mihocaru (předpokládám, že nebude kradená ) by jít měla v autorizovaném servisu zprovoznit , jenom se zeptám, zda je nutno měnit i tu jednotku v kasliku spolujezdce , a je s tou montáží již nějaká zkušenost _ Děkuji L.

 

Nevím,..proč by nešla namontovat použitá navigace. Pokud nebude kradená a zanesená v databázi FAZIT jako hledaná, tak není problém. Potom jde namontovat, nakodovat v značkovém servisu.

Každá navigace má svůj IKA kod...

 

Share this post


Link to post

Jsem na Vás zvědavý jak to dáte.

Jen tohle nestačí:

http://www.mihocar.cz/skoda-octavia-iii-radio-columbus-5e0919606/d-91081/

ještě je nutné:

http://www.mihocar.cz/multimedia-skoda-octavia-iii-5e0035043/d-91717/

+ nový propojovací kabel: 5G0 971 650D: 990,- s DPH + nový rámeček kolem obrazovky podle VINka

 

Pak udělat online component protection(doporučují provést jako malý test ještě na starém zařízení a ty xml soubory si stáhnout z VASu) a pak to doladit přes adaptace + datové soubory a těch není zrovna málo možných.

 

 

 

Share this post


Link to post

a samo GPS anténu se svodem

 

horší bude to předělávat u těch základních rádii, kde je zobrazovač s rádiem v jednom kuse za displejem, tam se musí tahat plno věcí do kaslíku....

Bolero, Amundsen a Columbus mají stejnou topologii - zobrazovač odděleně a mozek v kaslíku

Share this post


Link to post

to asi ne, spíš prodloužit, kabeláž k low rádiím jde po L straně výztuhy jako OII), kdežto high rádia/navi mají mozek v kaslíku spolujezdce, takže se musí prodloužit + doplnit koax, data a napájení k zobrazovači, rozdíl je tak 75cm

 

 

btw není v koaxu mezi robrazovačem u rádia a navi rozdíl jen jiný rozlišovák konektoru toho koaxu? by se měnit nemusel, stačil by jen upravit nebo dát jiná koncovka

Edited by Rolbař

Share this post


Link to post

Nevím,..proč by nešla namontovat použitá navigace. Pokud nebude kradená a zanesená v databázi FAZIT jako hledaná, tak není problém. Potom jde namontovat, nakodovat v značkovém servisu.

Každá navigace má svůj IKA kod...

Áno, malo by, ale zatiaľ to nejde. Akonáhle bol daný komponent už spárovaný s nejakým autom, nejde ho spárovať a spojazdniť v inom aute. Aspoň aktuálny stav je takýto.

 

Jsem na Vás zvědavý jak to dáte.

Pak udělat online component protection(doporučují provést jako malý test ještě na starém zařízení a ty xml soubory si stáhnout z VASu) a pak to doladit přes adaptace + datové soubory a těch není zrovna málo možných

Vypnúť ochranu komponentov resp prispôsobiť ochranu komponentov k danému VIN sa dá len na ešte nikdy nepoužitých komponentoch. Dátové sady nahrať nie je problém, kombinácií zas až tak veľa nie je - typ rádia Entry/Standard/High + sériové repro/Canton + jazyky EU/RdW/China + zopár vždy nahrávaných sád.

 

btw není v koaxu mezi robrazovačem u rádia a navi rozdíl jen jiný rozlišovák konektoru toho koaxu? by se měnit nemusel, stačil by jen upravit nebo dát jiná koncovka

Je rovnaký, aspoň prepojovací kábel pre Bolero funguje aj s Columbusom, trebalo len orezať aretačné výstupny na plastovom konektore.

Share this post


Link to post

Seznam datových souborů(pár :D ):

Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für Telefonie Audioparameter
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für Sprache
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für sichtbare MMI Systemsprachen
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für SDS Audioparameter
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für Powermanagement Timer
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für Individual Sound Processing
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für Geschwindigkeitsabschaltschwellen
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für Enhanced Audio-Parameter Sound
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für EcoHMI
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für DTCP
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für DAB Frequenztabellen
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für Audio-Parameter Sound
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für Audio Management HMI Konstanten
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für ASAM/ODX MUX
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für ANC
Steuergerät (DatensatzDownload) - ungültiger Datensatz für 3D-Audio

 

Na již naučeném provést znovu učení má svůj důvod. :D

Share this post


Link to post

Tak keď už zachádzame do technických detailov, tak tu sú dátové sady, ktoré sú rovnaké pre každý typ rádia a konfiguráciu:

  • Geschwindigkeitsabschaltschwellen, adresa 000240, dĺžka 0x1E
  • Powermanagement timers, adresa 000440, dĺžka 0x10
  • DTCP, adresa 001700, dĺžka 0x25C

SDS Audio Parameter je len pre High, adresa 002000, dĺžka 0x388.

HMI Audio Management Konstanten sú 4 typy (Standard/High + bez Cantonu/s Cantonom) na adrese 001000 s dĺžkou 0x57C.

Sprache sú rovnaké pre všetky typy rádií, rozdiel je len v jazyku, adresa je 000280 s dĺžkou 0x16.

Sichtbare MMI Sprachen sú znova rovnaké pre všetky typy rádií, rozdiel je v lokácii (Eu/RDW/China), adresa je 0002C0, dĺžka 0x145).

Telefonie Audioparameter sú rôzne pre každý typ rádia - Entry a Standard na adrese 000F00 s dĺžkou 0xEC, pre zmenu High na adrese 002000 s dĺžkou 0x388...

 

Podľa PR čísel pekne ide určiť, ktoré dátové sady treba nahrať. Nie je to nič komplikované, len treba pri tom trocha rozmýšľať. Aj updaty starých Columbusov boli spočiatku veľká veda a všetci viete, aká je aktuálna situácia ^_^

 

Diagnostik:

Opätovne použiť prispôsobené kľúče na inom aute nešlo už v prípade O2FL. Ja som mal práveže na mysli tú novú ochranu komponentov, ktorá by sa mala dať odstrániť (a u Audi sa odstrániť dá). Aktuálny stav je ale taký, že v autorizovanom servise Škoda sa ochrana komponentov ešte deaktivovať nedá a teda k aktuálnemu dňu platí to, čo som napísal vyššie - nie je možné použiť už raz použité rádio/navigáciu v inom aute.

Share this post


Link to post

Diagnostik: Takže předpokládám, že si to přehazoval u OIII?

 

Přehazoval jsem navigaci z auta do auta a nebyl žádný problém...Nebyla kradená, bylo to jen na zkoušku...

Při škodováckém školení je to součást praxe....

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...