Kohyy Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 Ahoj, prosím o rychlý rady :D Zítra mě čeká výměna motorového oleje a při tom chci udělat i výměnu převodového oleje. Máte někdo zkušenost? Zatím vim že jsou tam 2 imbus šrouby na imbus 17 1.napouštěcí 2.vypouštěcí napouštěcí je snad ten u loga vw na převodovce Odhadem kolik potřebuju oleje? Mám objednáno 2 litry Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Bude to stačit? Máte zkušenost s nalíváním? Asi bych to viděl zeshora hadičkou přes trychtýř Díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mareo Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 Ahoj, prosím o rychlý rady :D Zítra mě čeká výměna motorového oleje a při tom chci udělat i výměnu převodového oleje. Máte někdo zkušenost? Zatím vim že jsou tam 2 imbus šrouby na imbus 17 1.napouštěcí 2.vypouštěcí napouštěcí je snad ten u loga vw na převodovce Odhadem kolik potřebuju oleje? Mám objednáno 2 litry Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Bude to stačit? Máte zkušenost s nalíváním? Asi bych to viděl zeshora hadičkou přes trychtýř Díky Mas duvod menit olej v prevodovce??? Co jsem se bavil z x lidma tak udajne neni treba menit olej pokud nemas 350tkm. Nekteri pak po vymene meli problemy s radenim atd... Sam v prevodovce nemenim nemel jsem zatim duvod 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Kohyy Odesláno Září 29, 2016 Autor Sdílet Odesláno Září 29, 2016 Důvod nemám, měnit ho budu, oleje by se měnit měli :) Ptal jsem se na rady jak postupovat a ne jestli ho vyměnit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
r@pid Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 moja rada = ziadny castrol, ale original podla etky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mareo Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 Kdyz myslis, tak vymen rozhodne:D zbytecne si pridelavas na problemy tam kde nejsou. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Kohyy Odesláno Září 29, 2016 Autor Sdílet Odesláno Září 29, 2016 r@pid jo taky sem uvažoval zítra se jedu po originálním kouknout 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g060726a2-prevodovy-olej-1l-oe-13762.html 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 Asi bych taky vzal originál (ale vím, že se dává i ten Castrol a problémy s ním nikdo nepsal). Jinak je to jak píšeš. U sebe jsem ho ještě neměnil, ale kamarád ho měnil na Passatu a jedním vypustit a druhý je myslím nalévací a zároveň kontrolní. Petlahví se protáhla hadička a tím se napustil olej. Je to nic moc práce. Jinak náplň je 1,6l. Mareo: Hlavně jde o to, že převodovky jsou docela náchylné na olej a špatný olej zhorší řazení. Jinak nevidím důvod ho neměnit, zlepší se i chod řazení. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 Ahoj, prosím o rychlý rady :D Zítra mě čeká výměna motorového oleje a při tom chci udělat i výměnu převodového oleje. Máte někdo zkušenost? Zatím vim že jsou tam 2 imbus šrouby na imbus 17 1.napouštěcí 2.vypouštěcí napouštěcí je snad ten u loga vw na převodovce Odhadem kolik potřebuju oleje? Mám objednáno 2 litry Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Bude to stačit? Máte zkušenost s nalíváním? Asi bych to viděl zeshora hadičkou přes trychtýř Díky Ano, jsou tam 2 šrouby na 17 imbus. Na boku převodovky (u levého kola) je napouštěcí a kontrolní šroub a na spodu je vypouštěcí. Nejdřív se u jisti, že jde napouštěcí šroub vyšroubovat a až pak vyšroubuj ten vypouštěcí. Já jsem na napuštění použil tuto stříkačku, kterou používám na vytahování oleje třeba ze sekačky apod. https://www.zbozi.cz/vyrobek/injekcni-strikacka-janette-150-ml/ a šlo to s ní bez problémů a za chvíli nebylo co dělat ;) . Jinak co se týká značky oleje, tak já taky preferuju originální olej. Před lety jsem dal převoďák od Mogulu a za chladna jsem měl problém s řazením, po výměně za origo olej bylo po problému. Minulý týden jsem opět měnil olej v převodovce, protože jsem na jaře dával druhou převodovku a už jsem rovnou použil origo olej a musím říct, že už asi bylo na čase, protože původní olej byl hodně tmavej a smrděl jak bolavá noha... :D http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=4484&page=66&do=findComment&comment=1649200 Mas duvod menit olej v prevodovce??? Co jsem se bavil z x lidma tak udajne neni treba menit olej pokud nemas 350tkm. Nekteri pak po vymene meli problemy s radenim atd... Sam v prevodovce nemenim nemel jsem zatim duvod Ty jsi osobně tedy olej ještě nikdy neměnil, že? On olej v převodovce je brán jako celoživotní, ale už se nikde nepíše, že celoživotní náplní je myšleno 5 let nebo 150tis km!!! Je to každého věc, ale pokud použiješ originální olej, tak tím rozhodně nic nepokazíš, spíš naopak, přece v motoru taky měníš olej, tak proč by se neměnil v převodovce a to mám potvrzeno i od vícero automechaniků... Ohledně kvality řazení, pokud použije jiný než origo olej, který může mít jinou specifikaci, tak problém s řazením může být, proto já osobně volím jen origo olej. Jinak jak vypadal olej u mě se můžeš podívat v odkazu výše... ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mareo Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 Ano, jsou tam 2 šrouby na 17 imbus. Na boku převodovky (u levého kola) je napouštěcí a kontrolní šroub a na spodu je vypouštěcí. Nejdřív se u jisti, že jde napouštěcí šroub vyšroubovat a až pak vyšroubuj ten vypouštěcí. Já jsem na napuštění použil tuto stříkačku, kterou používám na vytahování oleje třeba ze sekačky apod. https://www.zbozi.cz/vyrobek/injekcni-strikacka-janette-150-ml/ a šlo to s ní bez problémů a za chvíli nebylo co dělat ;) . Jinak co se týká značky oleje, tak já taky preferuju originální olej. Před lety jsem dal převoďák od Mogulu a za chladna jsem měl problém s řazením, po výměně za origo olej bylo po problému. Minulý týden jsem opět měnil olej v převodovce, protože jsem na jaře dával druhou převodovku a už jsem rovnou použil origo olej a musím říct, že už asi bylo na čase, protože původní olej byl hodně tmavej a smrděl jak bolavá noha... :D http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=4484&page=66&do=findComment&comment=1649200 Ty jsi osobně tedy olej ještě nikdy neměnil, že? On olej v převodovce je brán jako celoživotní, ale už se nikde nepíše, že celoživotní náplní je myšleno 5 let nebo 150tis km!!! Je to každého věc, ale pokud použiješ originální olej, tak tím rozhodně nic nepokazíš, spíš naopak, přece v motoru taky měníš olej, tak proč by se neměnil v převodovce a to mám potvrzeno i od vícero automechaniků... Ohledně kvality řazení, pokud použije jiný než origo olej, který může mít jinou specifikaci, tak problém s řazením může být, proto já osobně volím jen origo olej. Jinak jak vypadal olej u mě se můžeš podívat v odkazu výše... ;) Nemenil jsem ani na jedne rsce mam dve. Jedna ma najeto 118tkm druha po vymene motoru 142tkm(kazdodenni jezdeni). Nemam Duvod zati menit vse funguje jak ma. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Září 29, 2016 Sdílet Odesláno Září 29, 2016 Tak pokud jsou ty kilometry skutečné, tak zatím není důvod olej měnit, leda jen pro jistotu, ale pokud by jsi měl ke 200tkm, tak tam už by výměna určitě převodovce prospěla ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Kohyy Odesláno Září 30, 2016 Autor Sdílet Odesláno Září 30, 2016 Díky moc konečně kloudné odpovědi :) Já právě minul 200 000km a olej je tam na 100% původní, takže čekám hegeš :/ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Kohyy Odesláno Září 30, 2016 Autor Sdílet Odesláno Září 30, 2016 Tak úspěšně vyměněno, nejvíc sem se bál toho napouštěcího šroubu dost sem se u něj zapotil :D To co sem čekal opravdu vyteklo hnusnej starej olej, a řekl bych že dost smrděl. Olej sem nalejval zeshora od motoru trychtýřem a dole držel v díře, jak psal LadikRS cca 1,6L možná 1,65L :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
surfman Odesláno Září 30, 2016 Sdílet Odesláno Září 30, 2016 A olej si dal teda origo? Jaký jsou první dojmy? Já už mám 305 000 km a nevím kdy byl měněnej. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Kohyy Odesláno Září 30, 2016 Autor Sdílet Odesláno Září 30, 2016 Nechal jsem nakonec ten Castrol spoléhám na to že má vw normu 501.50.. První dojmy byli až sem si myslel že se mi to jen zdá :D Dřív sem cítil kulisu jak zapadali rychlosti ted treba 3,4 vůbec necítim, a lépe mi zapadává 2,3 a 4,5 :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Září 30, 2016 Sdílet Odesláno Září 30, 2016 Od té doby co stojí litr origa oleje i ve škodofce asi 240,- Kč, tak není důvod hledat jinou značku oleje. Dříve stál i na netu přes 600,- Kč za litr. Jinak jasně že měnit olej v převodovce, člověk hned pozná rozdíl. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Říjen 1, 2016 Sdílet Odesláno Říjen 1, 2016 Za těch 600 byl myslím ještě pár měsíců zpět. Ale Castrol je taky osvědčený :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
martinku Odesláno Říjen 1, 2016 Sdílet Odesláno Říjen 1, 2016 http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/degradace-oleje 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Listopad 4, 2016 Sdílet Odesláno Listopad 4, 2016 Tak jsem šel svojí cestou a zkusil zainvestovat. Spíš pro info, kdyby někdo přemýšlel nad stejným olejem. Použil jsem Millers Oil CRX NT 75W90. Při řazení moc změnu necítím oproti starému oleji, možná, že je řazení přesnější a tužší, ale pokud občas řadím rychle z dvojky na trojku, tak cítím kovové naražení - stejně jako dřív, než se zařadí trojka (to jsem asi moc rychlý) . Pokud jako první rychlost před rozjezdem zařadím zpátečku, tak pak musím vynaložit relativně dost síly na vyřazení. Lépe se řadí, jakmile se olej ohřeje, což přisuzuju tomu, že je to určené primárně pro motorsport. Auto jsem měl na nájezdech a při nalévání se tam nalilo necelých 1,8l oleje a pořád olej nevytékal (ještě cca 1-2cm pod úrovní závitu). Ta trocha navíc snad nevadí, každopádně si na to dejte pozor. Uvidím časem, jak to půjde, přinejhorším vyměním olej znovu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Duben 1, 2017 Sdílet Odesláno Duben 1, 2017 LadikRS: počítám že do 14 dnů budu měnit olej v převodovce RS. Jsou na převodovce jen výpustný a kontrolní/nápustný šrouby? Olej mám originál Škoda 2l, což by mělo stačit. Je doporučeno měřit hladinu za studena nebo za tepla ( řekněme najet 5km )? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shikaree Odesláno Duben 2, 2017 Sdílet Odesláno Duben 2, 2017 Dnes jsem kouknul pod auto, na spodku převodovky je deklík "VW" přichycení 2 šrouby, to je výpust? A nad ním je větší šroub na imbusový klíč, což předpokládám bude plnící/kontrolní otvor? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Duben 3, 2017 Sdílet Odesláno Duben 3, 2017 (upraveno) Přesně, jsou tam jen tyhle dva. Potřebuješ 13mm klíč a 17mm imbus. Doporučuju nejprve zkusit povolit napouštěcí šroub, aby jsi nevypustil olej a pak nepovolil napouštěcí :D Při napouštění se hladina ohlídá sama, až ho bude dostatek, začne vytékat. Za tepla jsem to už neotvíral, nechal jsem to být. Doporučuju sloupový hever nebo montážní jámu, aby jsi měl auto vodorovně, jinak dopadneš jako já :D Edit: Nene, napouštěcí je na čele převodovky. Je za tou kovovou trubkou. Výpustný je na převodovce vzadu u držáku motoru. Upraveno Duben 3, 2017 uživatelem LadikRS 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.