Tavi Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Zdravím, Mám převodovku 02K/DRY a ať hledám jak hledám, tak na internetu nikdo neprodává čidlo co by tam pasovalo. Setkal se s tím už někdo? Koupil jsem ze ŠkodaDílů, i jinde a není to ten typ. Číslo je shodné, konektor i závit, ale čidlo je jiný tak, že se nedá vůbec řadit/nebo pořád svítí zpátečky. Starý typ (co už nefunguje) nalevo, nový typ (co zamezuje řazení/pořád svítí zpátečky) napravo. Pomoc? Edit: Uvědomil jsem si že už jsem ohledně toho postoval (zde -> https://forum.octaviaclub.cz/topic/39027-řazení-jde-hodně-ztuha/) ale stejně se mi nedostalo odpovědi. Jsou tam detailní fotky. 0 Quote Link to comment
Konny Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Pokud sedí číslo čidla a z obrázku jde i vidět, že mají stejný rozměry, tak by to mělo fungovat, ne? Nezkoušel jsi dát třeba 0,5mm nebo 1mm podložku? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted June 29, 2020 Author Share Posted June 29, 2020 Když to zašroubuju moc, jde těžko řadit. Když to zašroubuju málo, svítí zpátečka. Prostřední varianta neexistuje, protože čidla mají stejnou délku. Na internetu jsem vyhrabal, že pozdější převodovky mají čidlo posunutý o kousek dál (2cm) a ještě novější verze mají čidlo tam, kde je na předchozích modelech ucho na držák převodovky/motoru. A všude prodávají jen to napravo - a to nefunguje jak má. 0 Quote Link to comment
Konny Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Zkousel jsi merit oznacenou delku na tech cidlech jestli jsou stejny? To cidlo vpravo to ma asi o neco delsi, mozna ale jen klame fotka... 0 Quote Link to comment
Tavi Posted June 29, 2020 Author Share Posted June 29, 2020 Nezkoušel, ale když jsem si je postavil proti sobě (vedle sebe) tak čidla samotný jsou shodný. Rozdíl je v závitu, kdy to levý (origo) ho má delší, a to pravý (náhrada) kratší, ale oboje jsou limitovaný tím šestihranem, který to nepustí dál. To znamená, že s podložkou by to čidlo nedosahovalo tam, kam originál (tudíž by nefungovalo - odzkoušeno). Když jsem to zašrouboval na fest, co to šlo, tak jsem pomalu ohnul táhla, jak šlo špatně řadit (regulérní kvalty, natož R). Docela mě to štve, protože jezdit bez zpátečky je o hubu a když mě na vrakovišti pošlou do háje, že "by jim vytekl z převodovky olej, kdyby to vyndali" tak opravdu nevím. Kelly jsem projel a buď mají špatnej závit nebo konektor. Žádný z těch, co prodávají, se tomu originálu nepodobá. 0 Quote Link to comment
Konny Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Kratsi zavit nicemu nevadi. Pokud jsou ale rozmery cidel stejny, tak to preci musi fungovat! Jedine ze by melo vliv, ze to novy cidlo neni na spodu hranaty, ale je zakulaceny... 0 Quote Link to comment
Tavi Posted June 29, 2020 Author Share Posted June 29, 2020 To si říkám taky. Namontoval jsem zbrusu nový a jediný moment, kdy ty zadní světla seply bylo, na půli cesty řadící páky do R. Jinak nesvítili (ani vyřazeno, ani na R). Pokusím se ještě provětrat šroťáky, jestli nemají nějaký. 0 Quote Link to comment
Konny Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Zkus sehnat použitý a uvidíš, pokud by ani to nefungovalo, tak je chyba v prevodovce a ne v čidle 0 Quote Link to comment
Tavi Posted June 29, 2020 Author Share Posted June 29, 2020 Že bych ohnul zpátečkovou vydlici? Donedávna to ještě sporadicky fungovalo, minimálně před zimou jo, dával jsem LEDky a to svítilo fajn. 0 Quote Link to comment
Konny Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 To netusim, ale nejde mi do hlavy, proc by jine cidlo s asi stejnyma rozmerama nefungovalo jako to stare...? Se starym jde tedy razeni normalne? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted June 29, 2020 Author Share Posted June 29, 2020 Se starým to jde normálně. Je pravda, že to jak jsem to chvíli drtil pod silou tý soustavě táhel moc neprospělo, ale řadí pořád krásně hladce. 0 Quote Link to comment
Konny Posted June 30, 2020 Share Posted June 30, 2020 Tak to nove se musi v nejakych parametrech lisit. Vzal bych do ruky posuvku a obe cidla poradne pomeril 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 1, 2020 Author Share Posted July 1, 2020 Až budu mít čas tak to přeměřím, ale jsem si stoprocentně jistej že to tam nenapasuju aby to fungovalo. Převodovka 02K podle ETKY: Žlutě nový model (od roku 98?)Červeně originál - můj případ (do roku 98? poté zaslepena). Na mojí převodovce není ta žlutá díra ani předvrtaná, ani zazátkovaná, takže nejde jentak přehodit . (foto vypůjčeno z portálu škoda-servis) Silně pochybuji že by mi to někdo vyvrtal jak to má být. A i kdyby, musí převodovka komplet ven, rozebrat a vyčistit od kovovejch pilin. To ty peníze radši dám za jinou, co už bude novější a bude to mít jak to má bejt. 0 Quote Link to comment
Konny Posted July 1, 2020 Share Posted July 1, 2020 Schvalne se nekdy podivam, kde mam ja cidlo. Misto DLP prevodovky mam nasazenou taky DRY, tak doufam, ze budu mit uz tu novejsi verzi prevodovky. Napadlo me, neslo by pouzit cidlo z felicie 1.6? Ta by mohla mit podobnou prevodovku, ne? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 1, 2020 Author Share Posted July 1, 2020 Z feldy by to asi nešlo, má jinej konektor/závit. Ty převodovky na Fa/Fel nejsou zaměnitelný. Porovnávám to s Polem 6N (Fel) a Golfem III (IV-"Octavia 1"). To bych spíš se koukal po Golfu IV/Toledo/A3... ale z 1.9SDI/1.6 74kW/1.4 55kW... to je na dlouhý lokte. Já chtěl někdy zajet k Sixtovi a nechat si tu převodovku přeskládat s jiným zpřevodováním (protáhnout pětku) + udělat nýty. Takhle? Takhle tu převodovku můžu zahodit. Ještě mě napadlo zkusit se podívat jestli někdo neprodává repas, ale přijde mi dost drsný mu hodit zdravou převodovku s jedinečným spínačem ať se trápí.. A nebo jsem si tam chtěl hodit převodovku z 1.8, i se šestkou, ale to už odbíháme od tématu do říše pohádek. Zkusím projet ty sesterský modely VW/Audi/Seat... 0 Quote Link to comment
Konny Posted July 1, 2020 Share Posted July 1, 2020 Prevodovku z 1.8 tam nedas, protoze ma jiny obal (tusim 02J) a tim i jine uchyceni a razeni (ty mas tahla, 1.8 lanovody). Proc chces prodluzovat petku? 1.6/55kw uz ma delsi kvalty nez silnejsi 1.6 a nevim jestli by ti jeste delsi kvalt tvuj motor utahl. Pokud ale preci jen bys chtel delsi kvalty, tak dej prevodovku z 1.9 sdi, ta ti sedne bez uprav, protoze je to stejny typ prevodovky, jen ma delsi kvalty. 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 2, 2020 Author Share Posted July 2, 2020 Laborovat s převodovkou se mi zrovna teď nechce, ale uvažoval jsem nad tím. 0 Quote Link to comment
Konny Posted July 2, 2020 Share Posted July 2, 2020 No co se divam na prevodovy pomery, tak z 1.6/74, 75kw by sis pohorsil a 1.9 sdi ma krome 5° taky stejny pomer. Na petku bys mel odhadem o 5-10km vyssi rychlost, ostatni kvalty jsou stejny. 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 2, 2020 Author Share Posted July 2, 2020 Spíš mi jde o pokles otáček na dálnici. Teď s tou vačkou (a čipem) to žere jako tank, nebo mi to tak aspoň přijde. 0 Quote Link to comment
Konny Posted July 2, 2020 Share Posted July 2, 2020 Pokles otacek by se trochu konal u te prevodovky z 1.9 sdi, ale jen na 5° a o moc necekej, podle me o nejakych 200-300 ot. 0 Quote Link to comment
header009 Posted July 2, 2020 Share Posted July 2, 2020 Hlavně se spotřebou to neudělá téměř nic, to jsou ty "čipy" u atmosféry. Tam není s čím pracovat, proto to nikdo moc nedělá. 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 2, 2020 Author Share Posted July 2, 2020 Když budu točit míň na stejný rychlosti, spotřeba klesne, nebo to je perpetum mobile? A trochu jsme se oddálili od tématu. 0 Quote Link to comment
Konny Posted July 2, 2020 Share Posted July 2, 2020 Převodovkou palivo neušetříš, protože ten rozdíl 200-300 ot. na spotřebě nepoznáš, jen lehce na komfortu. Pokud chceš ušetřit, tak si nech namontovat LPG system, u tohoto pohonu ušetříš značné peníze (píšu z vlastní zkušenosti). 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 2, 2020 Author Share Posted July 2, 2020 LPG nechci. I ta trocha komfortu je znát. Zpět k tématu? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 3, 2020 Author Share Posted July 3, 2020 Zleva: Dánská druhovýroba, německá druhovýroba a originál. První dvě musím hodně stlačit aby rozepnuly. Je jedno jak je zašroubuju, s pokožkou, bez, nefungujou správně. Buď jde řazení tak ztuha, abych ty kvalty řadil palicí (takže potenciálně nebezpečný) a nebo když to nedotáhnu tak zpátečka svítí i na neutrál, což je na prd. Dánskej spínač svítí pořád. Zkusil jsem ho utáhnout klíčem jako originální spínač, ale bez úspěchu. Z toho vyvozuju následující: Spínač je rozeplý pořád, dokud ho táhlo nezapne. Nemám slov a nevím si rady. A kód převodovky 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 3, 2020 Author Share Posted July 3, 2020 Nabízený čidla jsou rozměr M12x1,5 (moc malý) a M20x1,5 co nefungujou ani jedno. Kdo to vymyslel.... 0 Quote Link to comment
Patrik77 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 A taky se podivat a poměřit tu díru , změřit hloubku při zpátečce a bez ní . Popř ze starýho čidla udělat zavitovou redukci . Jinak feli měla dříve závit 14x1.25 ale jinej konektor 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 4, 2020 Author Share Posted July 4, 2020 Závitová redukce je mi na prd. To čidlo musí nějak reagovat s převodovkou. I tak blbá změna z hranatý hlavy na zakulacenou (viz fotky) je na tom poznat. Takže tudy cesta nevede. 0 Quote Link to comment
Konny Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Muzes sem napsat cislo dilu (z toho puvodniho cidla)? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 4, 2020 Author Share Posted July 4, 2020 02K 945 415 (PA66 GF) 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.