Přejít na obsah

Připlatit za zadní stěrač?


fkabl

Doporučené příspěvky

Mám ještě jeden dotaz na výbavu. Měl jsem dosud samé kombíky a ty samozřejmě zadní stěrač mají. Nevím ale, zda má smysl si připlácet za zadní stěrač (2700,-Kč) u OII liftbacku? Sériově není ani v nejvyšší výbavě Elegance. Ve škodovce mně prodejce tvrdil, že to není třeba, že tok větru za jízdy spolehlivě kapky vody i sníh odklízí. Nevím. Díky

Odkaz ke komentáři

No já jsem nikdy neměl kombík a nikdy mi stěrač nechyběl. Ani na předchozí OI, ani na současné OII. Když jedeš, tak na zadní okno neprší, a když stojíš, tak prší, ale v pohodě jde přes to okno vidět, a když se rozjedeš, tak za chvilku ta voda steče a okno se samo vysuší. Pokud na něj při stání na křižovatce nasněží, tak dáš vyhřívání zadního okna a sníh se za chvíli rozpustí. Navíc se mi ten stěrač na liftbacku vůbec nelíbí, dokonce bych ho nazval hnusárnou.

Za mě tedy ne.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, ja mam novu Octaviu sedan, tiez vsetci tvrdili a tvrdia, ze stierac nepotrebujes a ciastocne maju pravdu, vodu zmije prud vzduch, ALE, niekedy je fakt potrebny, napr. ked stojis, alebo ides cuvat, ja ho mam a objednal by som ho znovu...

 

Da sa samozrejme zit aj bez neho, ale ten komfort s nim je podstatne lepsi :-)

Odkaz ke komentáři

Mám prvé auto bez zadného stieraču, spočiatku pri daždi som mal "tyk" z času na čas otrieť zadné okno, ale zvykol som si a vôbec nechýba. Pri cúvaní ho vôbec nie je treba, či ho tam máš alebo nemáš, vidíš aj tak figu borovú, pretože zadok je vysoký - X-násobne lepšiu službu pri cúvaní spravia parkovacie senzory!

Odkaz ke komentáři

Mám liftback a zadní stěrač (+dešťový senzor). V kombinaci s RS křídlem to určitě kazí vzhled, nicméně kdybych si měl vybrat tak raději oddělám křídlo než ten stěrač. Bez něj nejsem za deště v městském provozu schopný pořádně sledovat provoz za mnou, nevidím bez setření třeba na řidiče a to mi dost vadí. Možná s park. senzory je situace jiná, ale bez nich když zastavím a za deště couvám, tak přes sklo nevidím bez setření nic, nelze odhadovat vzdálenost nebo jen hodně těžko rozpoznat že něco/někdo není za autem. Takže za mě je hlas jasný.

Odkaz ke komentáři

Jsem bez, ale nebyla to moje volba, auto takhle už bylo..

Jsou auta, bez kterých to fakt bez stěrače nejde.. nejhorší na tohle bylo fávo (asi všechny tyhle tvary alá golf) kdy za autem víří vzduch a jakejkoliv bordel letí na okno. po 30km tradičně okno naprosto neprůhledný... stěrač byla velká úleva.

 

O1 combi - při enormním bahně se taky zadní okno dokázalo zasvinit, ale už to nebyla taková krize

 

O2 sedan - jsou situace kdybych ho využil, ale přežiji i bez něj (s fávem to opravdu nešlo). za jízdy se to opravdu vyfouká, ale když prší(sněží) tak na setření při nějakém manévrování je to lepší... ale kolikrát zase nastane taková situace... jezdím denně služebně a odhadl bych že bych ho použil 1x za dva měsíce a bylo by to v ten okamžik opravdu přínosem.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Já osobně jej mám taky, klidně bych uvažoval i v dalším autě, aby byl. V dešti výborné, ale v zimě jsem jej skoro nepoužil, spíše to hladilo sníh a přimrzlé kapky, než by to s tím něco dělalo - a to i po zapnutí odmražování skla. U combíku to bylo o dost lepší, ale i tak je to použitelné :huh:

Odkaz ke komentáři

Tak ja treba bych to bez nej vydrzel, ptz je to bez nej vazne hezci, ale kdyz uz tam je, tak jsem za to svym zpusobem rad a urcite bych ho nezaslepoval, jak to nekteri delaji. Treba v zime jak zustane troska snehu na strese a jedu, tak to vitr fouka na zadni okno a nejde videt. Pri desti neni az tak potreba, nicmene ho pokazde i pri desti zapinam :smich:

Odkaz ke komentáři

Je pravdou, ze za rychlejsi jizdy neni zadni sterac zapotrebi, zvlaste, kdyz se pouzije "nano" nebo podobny prostredek.

Nicmene jezdim hodne po mestech, tzn. popojizdeni, cekani v kolonach a na krizovatkach, obcas couvani, a to je v desti k nezaplaceni. Mam auto hlavne jako pracovni prostredek, takze rozumim zejmena "víkenďákům", kteří se potřebuji jen premistit k mamince pro vajicka ci nekam na chalupu, a vicemene je zajima jen design jejich zadnich 5. dveri. Nicmene, kdo s autem jezdi hodne, a za kazdeho pocasi, zadni sterac velmi oceni, a to bez ohledu na to, zda-li v aute parkovaci senzory má nebo ne. Mam oboji, a oboji ma svou, vzajemne nenahraditelnou funkci. Okta v liftbacku ma velmi stizeny vyhled zadnim oknem, a stezovat si ho jeste vice napr. pri couvani v desti ci hustem snezeni asi nebude to prave orechove, nehlede na to, ze je to standardne vybavene ostrikovacem, ktery take neni k zahozeni.

Tim nechci tvrdit, ze to potrebuje kazdy (viz vyse), ale kdo jezdi hodne, tak to oceni... Urcite to je nezanedbatelny prinos k bezpecnosti.

Odkaz ke komentáři

Měl jsem ho na OI a mám ho i na OII, onehdy za deště jsem si vzpomněl na tenhle topic a nechal jsem stěrač vypnutej. Ve městě při popojíždění jsem dozadu přes vodu skoro neviděl a za rychlejší jízdy to taky není ono, aerodynamika nějak nefunguje :-( narozdíl od BMW 3 kupé kde zadní okno je při cca 60km/h ofoukaný.

 

Jo a navíc do garáže couvám a to potřebuju opravdu dozadu dobře vidět ;)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Mám liftback se stěračem a mě se tam líbí, ale že bych ho kdy využil, to se říct opravdu nedá, jestli 2x za rok, tak je to moc ... jezdím denně a na zadním okně mám navíc sluneční clonu, zadním oknem se v podstatě nedívám, stejně tam nic nevidim jak má vysokou prdelku, octa mě naučila používat zrcátka a to i na couvání do garáže, prostě všude ... zadním oknem se podívám, jen když senzory povídají stop a v zrcátkách ten slabý kmen stromu opravdu vidět není ... ale jinak ani to okno by tam být nemuselo ...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

za me je to jednoduchy ma ten sterac nejaky vliv na mou bezpecnost v aute ? Ma a proto je tam. Rana kdy jsou orosena zadni skla a je vhodne ho setrit aby clovek videl za sebe taky porad jsou nemluve kdyz v zime na zadni sklo zfoukava treba snih ze strechy

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...