Přejít na obsah

Konnyho stokoňová 1.6


Doporučené příspěvky

jojo, to jsem taky nechal udělat mechanikem, když se dělala hlava, gufera, hydroštely a tak ... jak se to týká vnitřností motoru, tak to nekupuju sám, ale takový ty věci kolem, jako podvozek a elektricky součástky, to si taky koupím ... samo tak olej + filtry :)

Odkaz ke komentáři

Deko: aha, takže když se posere díl, který pořídí servis, tak se při reklamaci znovu neplatí práce, jo?

 

Jinak když jsem si nechal dělat motor, tak gufera a pístní kroužky jsem si dodal (originální) a zbytek jsem nechal na servisu, ale třeba díly na GO přední nápravy apod. jsem si vždy dodal sám, protože pokud to jde, tak dávám originální díly. Olej a filtry si měním doma sám, protože mám v garáži jámu ;)

Odkaz ke komentáři

Něco o té půlroční záruce mi v servisu už říkali, ale už si to nepamatuju jak to přesně bylo...

Ohledně kloubů, tak mě zase ten kamarád automechanik říkal, že co má zkušenost, tak spíš odchází na benzínech než na naftách, osobně si ale myslím, že na to motorizace nemá vliv, prostě je to asi o náhodě...

Odkaz ke komentáři

Tak octa se dneska vrátila opravená ze servisu. Nakonec to nabralo úplně jiný spád než jsem čekal :( . V pondělí kamarád dal novej homokineťák, po zjištění, že gufero na klice je OK a že olej je převodový, tak dal nové gufero na hřídel převodovky (původní nevypadalo nejlíp), vše poskládal projel a po kontrole zjistil, že olej opět kape. Tak následovalo opětovné sundání převodovky a zjištění, že je prasklina u diferenciálu. Dnes jsem byl tedy se šéfem autoservisu koupit druhou převodovku s označením DRY z 1.6/55kw, protože na moji motorizaci jsme ji v okolí nemohli sehnat (všude pro velký zájem vyprodáno).

 

No ve výsledku octa už jezdí jak má, převodovka je tichá a pěkně řadí. Měl jsem trochu obavy jak auto s touto převodovkou pojede, protože 1.6/55kw má o trochu delší kvalty, ale vypadá to, že obavy nebyly na místě. Auto má řekl bych pořád stejný zátah a jako plus beru, že se motor tolik nevytáčí. Dřív jsem při 100km/h točil 3000ot., nyní při 100km/h točím kolem 2600ot. a při 3000ot. jedu 115km/h, takže toto beru jako pozitivum. Uvidí se ale až ve větším protozu, jak auto pojede, ale řekl bych, že motor s touto převodovkou nebude mít problém, hlavně aby dlouho vydržela... ;)

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Děkuji vám, dnes jsem jel 90km trasu a musím říct, že převodovka a i celkově auto funguje parádně. Ty delší kvalty jednou na dynamice skoro vůbec poznat a moc se mi líbí, že motor teď točí méně otáček než dříve. Spotřeba za tu cestu je taky nižší, dříve jsem ji jezdil za 7-7,2l podle PP a nyní jsem ji jel za 6,4l. Hodnoty se týkají benzínu, v LPG bude hodnota vyšší, ale i tak by měla být i spotřeba plynu nižší než dříve.

 

Jinak ano, teď mě holka jedna potrápila, ale věřím, že zas bude na delší dobu klid. V práci už mi pár lidí řeklo, že se by nebylo lepší se toho auta zbavit a koupit si novější, ale když já ji mám tak rád :D a při představě, že koupím novější auto a za čas ten kolotoč oprav začne znovu, tak neee, děkuji.... To radši zůstanu spokojenej u mé "babičky"... :D

 

Nalítáno mám 248000km, ale u 1.6/74kw převodovka odchází celkem často (praskají nýty na diferenciálu), ale to by se mělo týkat jen převodovek DUU, kdežto já mám DLP, která by měla být v pohodě, ale i přesto se mi udělala u diferáku prasklina, to ale neznamená, že to musí být od nějakého střihnutého nýtu...

Zkusím kontaktovat firmy, co dělají repese převodovek, jestli by neměli zájem ji odkoupit, protože je jinak v pořádku a třeba by z toho ještě kápla nějaká ta kačka ;)

 

Co se týká ceny, tak převodovka + homokineťák + práce + doprava pro druhou převodovku = 15300,- :(

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Nó konny, tak to tě musím pochválit. Dobrý nápad s tou delší převodovkou. I když jsi říkal, že jsi jinou možnost jsi neměl, jelikož je opravdu známo, že převodovky na motor 1,6 74 kW, jsou opravdu nedostatkové zboží. Ty ze svého auta začínáš dělat dokonalé vozidlo. Nevím, jak u O1, ale dvojková okta má strašně krátkou převodovku, kdy na dálnici při 130 točí motor na pátý převodový stupeň 4 tis . otáček. Tím pádem roste spotřeba a hluk též začíná obtěžovat. Takže za mě bomba a těch peněz nemusíš vůbec litovat.

Odkaz ke komentáři

Díky, původně jsem chtěl převodovku co tam prostě patří, ale jelikož je o ně opravdu velký zájem a prostě nebyla žádná v mém okolí k sehnání, až na tuto ze slabší 1.6, tak jsme ji s mechanikem vzali. Nakonec jsem rád, protože se mi moc líbí, že teď motor točí nižší otáčky a přitom na pružnosti motoru se to v podstatě nepodepsalo :palec: . Jinak k dokonalému vozidlu to má ještě daleko, ale musím říct, že jsem opravdu spokojenej a když to tak vezmu, tak i špatné je někdy k něčemu dobré ;) .

 

Ohledně převodovky u OII, tak ta má asi stejný převodový poměr, jako má 1.6/74kw, protože při 130 mi motor taky točil 4000ot., jak je to teď netuším, ale brzy to určitě zkusím... :D

Odkaz ke komentáři

Jen kdyby někoho zajímalo, co způsobylo, že jsem musel vyměnit tu převodovku, tak za to může prasklina (vymáčknutí) u diferenciálu. Jak je známo, tak u 1.6/74kw se rády stříhají nýty na diferáku u převodovek DUU. Já jsem měl sice převodovku DLP, která by tímto trpět neměla (všude to na internetu píšou), ale vypadá to, že se asi jeden nýt taky střihl a při jízdě byl odmrštěn na obal převodovky, který se vyboulil a praskl. Převodovka jinak normálně fungovala, že je něco špatně jsem zjistil, až když začal téct ten olej... :(

 

post-107-0-71950300-1454964521_thumb.jpgpost-107-0-32965200-1454964543_thumb.jpgpost-107-0-74412900-1454964562_thumb.jpg

 

Jinak "nová" převodovka funguje parádně a řekl bych, že k mému motoru víc pasuje než původní origo s kratšími kvalty. Zjistil jsem že 1° a 2° jsou stejné jako u bývalé převodovky, ale od 3° nahoru už jsou kvalty delší. Na 5° točím při 100km/h = 2600ot. (původně 3000ot.), 130km/h = 3400 nebo 3500ot.(původně 4000ot.) a při 4000ot. už jedu 150km/h, takže ti co s tímto motorem jezdí po dálnicích, tak je převodovka z 1.6/55kw ideální :palec:

 

 

Odkaz ke komentáři

Jedním slovem parádní. Výměna převodovky opravdu tvému motoru prospěla. Jelikož už netočí např. na dálnici tolik otáček, neobtěžuje hlukem a v neposlední řadě i menší spotřeba . Jsi snad první, kdo zaměnil převodovku z jiného motoru. A výsledek hodný to Nobelovy ceny :-D

Další věc je to, že máš motor ještě nepřiškrcený emisními limity, takže zvládá delší převody v pohodě. Fakt chválím tvou "vychytávku" . Konečně za dlouhou dobu, velice přínosná informace pro sekci O1, konkrétně problémy DUU převodovek ;-)

Odkaz ke komentáři

Jedním slovem parádní. Výměna převodovky opravdu tvému motoru prospěla. Jelikož už netočí např. na dálnici tolik otáček, neobtěžuje hlukem a v neposlední řadě i menší spotřeba . Jsi snad první, kdo zaměnil převodovku z jiného motoru. A výsledek hodný to Nobelovy ceny :-D

Další věc je to, že máš motor ještě nepřiškrcený emisními limity, takže zvládá delší převody v pohodě. Fakt chválím tvou "vychytávku" . Konečně za dlouhou dobu, velice přínosná informace pro sekci O1, konkrétně problémy DUU převodovek ;-)

 

Abych se přiznal, tak normálně bych na to "koule" neměl dát jinou převodovku, takže jsem původně chtěl jinou, ale stejnou, ale když nebyla k sehnání, tak jsem vzal tuto. Měl jsem trochu obavy, jestli to ten můj motor utáhne, ale zase jsem si na druhou stranu říkal, že 74kw je po všech stranách silnější (i krouťák) než 55kw, tak by to měl motor utáhnout a ono tomu tak opravdu je ;) . Jsem zvědavej, až povezu na vozíku třeba půl tunovej náklad, tak jak to pojede... :D

Co se táká mého motoru, tak já mám typ AKL, který je prý z 1.6 nejsilnější a právě že není přiškrcený el. plynem, EGR ventilem apod., tak když tomu šlápnu, tak jede hned naplno, ale taky si pak pápne (to je prostě daň za výkon), každopádně jsem jak s motorem, tak i s celkovým autem max. spokojenej :palec:

 

Parádní práce Konny ! :palec: Ať to nyní už jenom dobře slouží ! :palec:

 

Díky, snad bude dlouho sloužit tak jak má ;)

 

Ak mi raz "klakne" prevodovka, tak nahodim asi aj ja z 55kw :-) ..do tej doby ju poriadne otestuj Konny :-)

 

Neboj, testovat ji budu, jsem zvědavej, jak auto pojede, až povezu třeba náklad na vozíku. Když jsem měl v pátek v kufru asi 150kg náklad, tak to nebylo vůbec poznat, až jsem se divil, protože když jsem šlápl na plyn, tak to prostě jelo pořád stejně :D

 

Konny tohle naštve, ale na druhou stranu zase víš že máš od toho pokoj na x let a ještě k tomu máš lepší zpřevodování

 

Ano, nejdřív mě to dost štvalo (radši bych peníze použil na jiné věci), ale nyní jsem ve výsledku opravdu spokojenej a doufám, že teď budu mít na delší dobu klid se závadama ;)

 

 

Jinak dnes se u mě zastavil JIM a až do domu mi dovezl novou rozvodovou sadu INA, takže mu tímto ještě jednou moc DĚKUJI ;)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak jsem se včera dočkal a octě se ukázalo na tachometru čtvrtkulaté číslo, tedy krásných 250tis km :palec: . Doufám že i nadále budeme spolu fungovat jako do teď ;) . Taky jsem ji dopředu jako dárek už minulý týden nadělil roční dálniční známku, ať se holka taky projede legální, ale i nelegální rychlostí :D

 

post-107-0-44238000-1458676660_thumb.jpgpost-107-0-95717300-1458676676_thumb.jpg

 

Jinak nová převodovka slouží tak jak má a musím říct, že na dálniční tempo jsou ty delší kvalty suprový :palec:

Odkaz ke komentáři

No snad budeme spoju jezdit ještě dlouho bez větších poruch ;) . Jinak převodovka je super. Dnes jsem s ní jel už podruhé po dálnici a je to úplně něco jinýho, když při 150km/h motor točí "jen" 4000ot., to je potom úplně o něčem jiném, když není v kabině jakový hluk jako tomu bylo u předchozí převodovky s kratšími kvalty. Chvíli jsem jel i 170km/h a motor točil jen kolem 4400-4500ot., prostě super... :palec:

 

Co se týká toho žraní oleje, tak mě už naštěstí 50tis km olej nežere žádný, ale ve 200tis km mi motor bral kolem 1-1,5l/1000km, takže jsem rád, že po opravě a najetých 50tis km motor pořád nic nežere :palec: a doufám, že dlouho žrát nebude ;)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...