Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

šípan, čistě teoreticky ..

Mě to přijde, že dokud je nad čerpadlem "sloupec" paliva, tedy je plná nádrž , tak čerpadlo má snažší práci s nasáním

A když hladina nádrže klesne pod 1/4 , tím pádem je sloupec nižší a tedy i tlak na vstupu jde dolů

Buď jak se tady psalo nečistoty v nádrži a nebo problém s čerpadlem ??

Odkaz ke komentáři

S tím čerpadlem mám taky takovou zajímavost,když jezdím jen na čistý E85 a dojíždím nádrž,(svítí rezerva)tak se stane to,že motor z ničeho nic chcípne tak na 3-5vteřin pak někdy sám znovu naskočí.Někdy chcípne úplně a já musím zastavit a znovu nastartovat.A jede se dál.chcípnutí se stane jen při jízdě do kopce.Jinak ne.Když je v nádrži Ethanolu nad rezervou,nestavá se to.

Vyměnil jsem i čerpadlo na zkoušku,ale úplně to stejný.

Zajímavé že,čím to asi je...........

Odkaz ke komentáři

No mě se to stalo už asi třikrát a ta odstávka trvala dobrých 8s,Do kopce jsem ani v jednom případě nejel a ručička palivoměru byla asi 2mm pod 1/4 nádrže.Rezervu jsem snad na ethanol ještě nikdy nepoužil.Na benzin hodněkrát a nikdy se nic podobného nestalo.

Co mě napadá je to,že opravdu pokud má člověk na jednotce nastaveno cca +20%,tak čerpadlo přestane

v určité hladině paliva stíhat.Možná by šlo zkusit po dosažení kritické hranice paliva přepnou jednotku na jiný režim,kde bude nastaveno třeba jen +10% a odjet s tímto nastavením pod zminovanou hranici a sledovat jestli bude projev stejný nebo mírnější,či žádný.To by autu na těch pár kilometrech ublížit nemělo a tím by byl možná problém odhalen nebo popřen.

Jinak jak se zde zminujete,že ethanol na sebe váže vodu a ta plynule odejde ven z auta při spalování,tak můžu řict,že té vody v éčku musí být opravdu dost.Protože na víčku od oleje jsou stále patrné docela velké kapky vody a momentálně mám prdlý spoj na výfuku za katem a pokud sleduju pří studeným motoru jak z té díry valí voda a to i po zahřátí motoru(fridex mi to ale nepapá ten je stále ve stejné výši v nádobce).

Zkoušel jsem po ujetí asi 50km trošku proturovat motor a sledovat co poletí vzadu z výfuku.Voda prskala po dobu co jsem motor proslapával.Potom jsem nechal brčet motor na volnoběch a to pak šla už jen mírná pára(něco jako auta na LPG).

Takže si právě říkam,že i to by mohlo být příčinou toho vynechání.Akorát se mi teda nikdy u toho nestalo,že by to auto začalo nějak předtím pocukávat.Prostě jelo a najednou bůůůůůůůů a po 8s škub a héééééén a jakoby nic.No v té poslední větě je to popsáno asi nejlíp :D .

Odkaz ke komentáři

Trošku odbočím od probírané tématiky, ale zaregistrovali jste změnu ceny s přechodem na letní směs 85/15? Já sleduji jen TO, které naposledy měnilo ceny v půlce dubna a cena E85 se měnila naposledy na začátku listopadu 2013 z 23,9 na 24,5. Co jsem se díval na minulé roky, tak loni šla cena dolů z 24,5 na 23,9 v půlce dubna a před dvěma lety změnilo TO na začátku května z 24,9 na 23,9, a pak ještě na začátku června šli dokonce na 23,5. Mám obavy, že ten teoretický nárůst spotřeby s větším množstvím ethanolu v palivu, už nebude vyvažován snížením ceny za litr paliva. Ale třeba ještě překvapí během června.

Odkaz ke komentáři

Vase teorie o cerpadlech stoji na uplne vode a nepochopeni principu jak to funguje. Uvedomte si, ze

- cerpadlo tlaci 2-3 atmosfery tlaku, Potrebujete 10m sloupec hladiny aby se tlak zmenil o jednu atmosferu. Toliko ke vlivu vysky sloupce paliva na vstupu.

- prutok paliva cerpadlem je porad stejny a vubec nezavisi na tom kolik je obohaceni na e85 jednotce / zatizeni motoru. U vstrikovaci listy je totiz regulator tlaku ktery prepousti palivo zpet do nadrze, pouze cast z neho oddtece do motoru, vetsina se vraci zpet do nadrze. Podle zatizeni motoru se pouze meni podil kolik paliva oddce zpet a kolik ho skonci v motoru.

- prutok paliva do motoru odpovida vykonove krivce motoru, tzn kdyz ve 2000 rpm zalozite plnej, tak pumpa nejede "naplno" ale pouze na 30% max potreby paliva. Nejvetsi naroky na pumpu jsou tedy kolem 6000rpm kdyz je plne zalozeno.

- cerpadlo je vetsinou rizene ecu, ecu se muze rozhodnout a odpojit pumpu kdy se ji zachce.

- tlak a vykon pumpy docela dost zavisi na napeti v palubni siti, vykon pumpy je to druha mocnina napeti...

 

A mistr co jezdi s rosvicenou kontrolkou motoru, samozrejme ze to vadi, jinak by to ECU nerosvecela. U prestavby E85 je to typicky chyba chuda smes s dusledkama jako podpalene ventily, znicenej katalyzator a propaleny valce. Pokud tu chybu budes ignorovat,nejspis se pak zaradis do skupiny tech co nadavaji na e85 jak to nici motory :(

 

Edit: k te vode... spalenim litru benzinu / lihu vznikne asi litr vody :)) Voda je hlavni produkt spalovani uhlo-VODIKU, takze kondenzatu ve vyfuku bych se urcite nebal... voda v oleji je uz horsi, ale to urcite neni palivem.

Odkaz ke komentáři

Ja si nic nemyslim, protoze o tom vim prd. Jen jsem upozornil na to ze vase teorie jsou pritazene za vlasy.

Muj tip by byl diagnostika - nejspis ten motor schodila ECU a mozna ulozila chybu proc to udelala. Treba jsem nikdy nepochopil, jak je zajistene aby auto nevyletelo do luftu pokud palivova pumpa nasaje vzduch. Pumpa je totiz obycejny stejnosmerny motor s komutatorem kterej jiskri a cele je to nalozene v palivu. Dokud tam neni vzduch, nic chytnout nemuze. Mozna skoda ma nejakou strategii ochrany zalozenou kdovinacem. Fiat treba vycucne nadrz do mrte (raficka se nezvedne) a problemy nedela, pritom pumpa tam je od bosche, pravdepodobne stejnej vyrobce jako u vas.

Plus jak nekdo zminoval, vymena pumpy za novou problemy neodstranila...

 

A muj nazor na prestavbu FSI motoru na E85 - vzit nohy na ramena a nevymyslet kraviny. Primy vstrik je neuveritelne slozita technologie, dochazi k vrstveni ruzne bohate smesi uvnitr valce, vysoke tlaky, slozite rizeni vstrikovani a straegie rizeni motoru. Neni mozne tohle resit krabickou na vstrikovacich a uspora penez pokud by to nejakym zazrakem fungovalo je smesna. Zato mnozstvi problemu je ohromne.

Odkaz ke komentáři

Kurnik proč by ale ta ECU ten motor odstavovala jen při takřka vždy stejné hladině paliva v nádrži?

Čerpadlem to není,když to zde kolegovi dělá i s novým a taky při menším množství paliva.

 

Prazdroj:Pozoroval jsi to při tvých cestách po Evropě a v době,kdy jsi byl nucen jet na benzín,že by se to

vynechání projevilo stejným způsobem při dojíždění nádrže?

 

Mě to poprvé na éčko udělalo po asi týdnu co jsem si jednotku nainstaloval což bylo ve 206tis,Ke dnešnímu dni má stále origo čerpadlo najeto 243tis.a chová se standartně až na tu naši zde řešící se záhadu.

Odkaz ke komentáři

zdravim mám k tématu jedno info. Mě se nestalo ale známímu u 1,9tdi 66kw jo. Ano rikatesi proč sem pisu o naftaku když se tu bavíte o E85? mě to totiž připadá to co sem píšete že by to toto mohlo být stejné, ale newím třeba se pletu .

 

tak a k věci: on jezdil a vždy když měl cca 1/4nádrže paliva tak mu suto přestalo jet, řešil to tím že prostě nedojížděl nádrž do sucha až jednou se naštval napích to na dignostiku a tam žádná chyba. Tak jeste chvíli jezdil a potom ho napadlo se podívat na sítko do nádrže, přesně sací koš u dopravního čerpadla. A tam byla chyba našel tam takovej chuchvalec nepořádku, kterej vždy když hladina paliva kleska ucpak přítok do čerpadla a nejelo to. tak nečistotu odstranil a nyníuž pres rok jezdí do prádné nádrže a problém s tím už nemá.

Odkaz ke komentáři

little_boy> To se ale bavíš o problému šipana, respektive o vynechávání motoru při nižší hladině paliva. Já se ptal na můj problém s podivným chováním v maximálním zatížení.

 

šipan> Kdybych to věděl jistě, napsal bych ti to prve. Bohužel na natural jsem nejezdil už děsně dlouho, takže si to nepamatuji. Mám pocit, že to také dělalo, ale jist si nejsem.

 

Odkaz ke komentáři

No a proto se ptám jestli to udělá i na benzín.Jesli ano,tak by teorie o bordelu kolem sání čerpadla měla smysl.Pokud to u benzínu neudělá,tak zbývá éčko nebo nějaká ochrana od ECU.Ale o tom druhém jsem nikdy neslyšel.No a dělá to více lidem a většinou na éčko.I když vím i o jednom kolegovi s Fábíí,která mu taky podobně blbne a to jen na benzín.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj: aha, ja jsem ty posty jen prolitnul, ty mas asi jiny problem :) Tohle se overuje spatne. Nejjednodussi by bylo vzit diagnostiku, zapnout logovani signalu z lambda sondy a jit to project. Pod plnym plynem musi byt motor vzdy bohaty, lamba vyleze k 1 voltu a tam zustane celou dobu co je plyn v podlaze. Celkem jednoduchy test, pokud nebude cerpadlo stihat, rozhodi se bohatost motoru a pokud by presel do chude smesi, je to hodne spatne. Dalsi moznost jak overit ze pumpa stiha je tlakomer na vstrikovaci liste a nebo jak jsem psal odpojit vratnou hadicku z regulatoru tlaku na vstrikovaci liste - pokud z ni prestane tect benzin pod zatizenim, cerpadlo nestiha. Tohle se ale da overit spis nekde na brzde nez za jizdy.

Nemusi to nutne byt jen cerpadlo, na vine muzou byt i vstrikovace ktere to proste nestihaji. Protoze na E85 musi pres vstrikovace protect o 44% paliva vic a to je hodne. Da se to overit pokud mas diagnostiku co umi vycist delku vstrikovaciho pulzu. Nemas to nahodou jeste chipnuty?

 

To co rika pohodycka smysl dava, e85 rozpusti veci co benzin nerozpusti, na druhou stranu ten kolega co menil cerpadlo asi vymenil i tu sitku.. :(

Odkaz ke komentáři

chip jako takovej nevadi, ale vezme rezervu kterou nechal vyrobce na palivove soustave... fiata mam taky chipnutyho a vim ze s E85 uz vstrikovace nestihaji... ale nestihaji malo, motor zustava bohatej i pod zatezi, jen to neudrzi AFR ktere chce ridici jednotka.

Kdyz se narazi na limit, muze mit problem i samotna jednotka na E85. Pokud ECU motoru necha vstrikovace naplno otevrene porad, E85 jednotka si pak muze myslet, ze se ztratil signal a schodi vstrikovani. V pripade, ze ECU motoru nenarazi na limit, ale je to u hranice, E85 jednotka se muze dostat do stavu kdy musi nechat vstrikovace otevrene porad a s tim muze mit problem (spatne umatlany SW E85 jednotky). Jsou to krajni pripady ktere se bezne nevyskytuji.

Jak rikam, nejjednodusi je vzit diagnostiku a kouknout na lambdu, je to i pro tvuj klid, urcite nechces honit motor 240 po dalnici v chudem rezimu, zadelavas si na podpalene ventily.

Odkaz ke komentáři

Mně to moc zajímavé nepřijde. Spíš smutné. Není to ten samý článek, co tu byl už odkazován kdysi? Nebo od stejného autora - teoretika? Rétorika i vyznění mi přijdou dost podobné. Podobně, jako řada prodejců jednotek vynáší ethanol do nebe a slibuje nereálné výsledky, tohle mi přijde zase jako druhý extrém. Oboje je blbost. Jen nevím, proč někdo ztrácí spoustu času napsáním takového románu. Snad jedině, že si to každý den čte a onanuje u toho, pak to možná nějaký smysl a výsledek má. Ať si jezdí každý na co chce. Zajímalo by mě, jestli podobné články vznikaly i v době, kdy se začínalo s LPG.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj:

 

Přesně jak píšeš.Na tento članek už jsme tu na foru narazily a já i jinde.Na forech se vyskytuje hojně.

Pisatel je opravdu masTURB(O)ista,protože je to pouze teoretik.Nějaké problémy s éčkem sem tam jsou(můj případ)ale to může nastat i na benzin.Každopádně jezdím za 8.2l/100km za 24.50.Víc k tomu není co dodat.... B)

Odkaz ke komentáři

Prazdroj:

 

Přesně jak píšeš.Na tento članek už jsme tu na foru narazily a já i jinde.Na forech se vyskytuje hojně.

Pisatel je opravdu masTURB(O)ista,protože je to pouze teoretik.Nějaké problémy s éčkem sem tam jsou(můj případ)ale to může nastat i na benzin.Každopádně jezdím za 8.2l/100km za 24.50.Víc k tomu není co dodat.... B)

 

šipan: co máš za motor a za kolik jsi jezdil benzínu?

Odkaz ke komentáři

Jo, první nastavení bylo dost nízké, takže byly problémy se starty i kolem nuly. Druhé nastavení bylo zase dle mě zbytečně vysoké. A od té doby jsem si to nastavuji sám, respektive jednou jsem si to nastavil a jezdím. Nevím, jak je to jinde, ale líbí se mi, že si to mohu, když budu chtít, korigovat sám, aniž bych někam musel jezdit.

 

Já si to nechával dělat před 3,5 lety, kdy měli méně zkušeností. Teď mají tisíce instalací (údajně přes 7.000), takže teoreticky (pokud si ty parametry evidují) slušnou databázi na spoustu aut a motorů. Je tedy šance, že minimálně tomu přenastavování se člověk vyhne. Ale vedle ceny instalace mě to tedy stálo jednu cestu do Brna navíc, respektive, když jsem jel okolo, stavil jsem se tam, a čerpadlo stálo asi 4.000 Kč. Ale třeba šipan jezdí pořád s původním. Takže to není úplně pravidlo, že by čerpadlo odešlo. Jestli si to dobře pamatuji, šipan na počátku jezdil na mix, tak možná to pomohlo. A nebo mé čerpadlo už bylo načaté a odešlo by tak jako tak.

Odkaz ke komentáři

Demonient:

 

Takže Motorexpert je přerovská firma do které jezdím pravidelně na emise.Co se týká ethanolu a jejich jednotek Mexet,tak s nimi jezdí v mém okolí co znám osobně 4 lidé a jsou naprosto spokojení.Pokud jsem se dotyčných ptal,tak starty v pohodě a s přístupem firmy taktéž.Není se čeho bát nedávají při problémech ruce pryč,ale řeší případné problémy důsledně.Osobně vím,že jejich jednotky u kolegů z práce šlapou ve Fordu Fusion,Octavii 1.6i75kw,Fábia a Fiestě.Kolega co má tu Octavii,tak s ním se bavím nejčastěji a říkal že jim auto na přestavbu dovezl den předem.Borci provedly vstupní diagnostiku odstranily lehké nedostatky,zkontrolovali průběh lambda sondy a pustily se do montáže.Po montáži vše seřidily,opět řádná diagnostika a auto šlo na noc ven z dílny.Ráno odskoušely studený start a provedly další korekce.Až pak předali auto zákazníkovi.Pak tam kolega jel ještě jednou na kontrolu a trochu korekce a od té doby v pohodě jezdí.

 

Jinak mé čerpadlo slaví již 244tis.kilometr a nejeví se,že by mělo zanedlouho odumřít.Není nijak hlučné a ani nekňučí.Dnes jsem chvili mastil po dálnici 160km a auto normálně v pohodě zrychluje.Takže zatím OK.

 

Ted k Astes:Momentálně můj kámoš koupil novou Merivu a příští týden bude dávat ethanol právě od Astes.

p.Filák má cestu do OL.takže mu provede přestavbu u něj doma.Zápis do TP praktikovat zatím nebudou z důvodu záruky vozu.Ptal se ho jak to udělají a on ho ujistil že problémy žádné nebudou,protože provede překabelování vstřikovačů(bez bypassu)a kabely půjdou do vozu s originální kabeláží.Jednotka bude skryta ve voze.Takže suprově ošetřeno.Výhodou Astes oproti Motorexpert je ,že se dá stáhnou program,přes který se dá jednotka donastavit případně svépomocí.

 

http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=hu&u=http://bioetun.hu/&prev=/search%3Fq%3Dbioetun.hu%26hl%3Dcs%26client%3Dopera%26hs%3Djmo%26channel%3Dsuggest%26prmd%3Dimvns&sa=X&ei=dUG7UIW8KuaG4gSXpoDQAg&ved=0CCoQ7gEwAA

Odkaz ke komentáři

Zdravím pánové,

 

Tak to u mě vypadá,že jsem to pal.čerpadlo přechválil.Včera se objevil prapodivný zvuk,který připomínal prasklý nebo netěsný výfuk.No a jelikož jsem výfuk před cca 3 týdny měnil celej od katu dozadu,tak jsem si říkal že to někde ve spoji povolilo.Výfuk jsem těsnil montážní pastou,ale i přesto jsem dnes zkontroloval jeho spoje,Vše OK.Šel jsem po zvuku a nejvíce se ozýval u pravých zadních dveří.Zkusil jsem oddělat zadní sedák a víčko od čerpadla a výsledek si poslechněte tady -

 

 

Pokud sáhnu na nádrž zespodu tak docela dobře drní.Takže dnes zabrousím na cc autodíly a objednávám nové čerpadlo a filtr.Dnes jsem ho jen tak vytáhl z auta ven(viz foto)abych zkontroloval těsnící gumu na které čerpadlo dosedá.Můžu říct,že když to porovnám s tím asfaltem co jsem před léty vytáhl z mé bývalé Felicie,tak tady je to naprosto OK nerozleptané a stále pružné.No a tu čistotu čerpadla posuďte sami.Zkoušel jsem i měkost hadiček a žádné tvrdnutí není patrné.Podle mě je to klasická výdrž a řekl bych až nadstandart toho,že čerpadlo vydrželo tak dlouho.Koneckonců ono vlastně pořád normálně pracuje.Dneska ujelo 60km naprosto v pohodě akorát teda ty ložiska jsou KO.Pokud otočím klíčkem tak načerpá normálně bez hluku.Potom nastartuju a po cca 5s začne jít těžčeji a začne bručet.Pokud by to byl ale jenom pal.filtr.tak by se to projevilo na jízdě.Mě spíše teď mírně kolísají otáčky na volnoběh a jak tak poslochám to čerpadlo tak to odpovídá tomu kolísavému zvuku co je patrný na videu.

Takže suma sumárum 244tis.

Jakmile asi v úterý nahodím čerpadlo nové tak dám vědět jak to dopadlo a když tak přihodím nějaké foto nebo video se zvukem pro porovnání.

post-1545-0-90791500-1403363499_thumb.jpg

post-1545-0-21013000-1403363517_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Chci se zeptat, to budeš měnit celé čerpadlo? To se mi zdá dosti zbytečné, jelikož zbytek čerpadla je podle mě v naprostém pořádku, stačilo by tedy vyměnit motorek, který stojí samozřejmě méně jak celé čerpadlo, ale samozřejmě to je na tobě :)

Jinak já se blížím ke 230ti tisícům kilometrů tak doufám že mě to ještě zatím nepotká, i když ten motorek nejí zase tak drahý.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...