Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

hlavně si nekupuj celý nový sání za 10k, je to naprosto zbytečný vyhazování peněz. Prodává se delete kit, klapky vyhodíš, díru zalepíš a máš pokoj. Nadávám si dodneška že jsem o tom nevěděl, a těm škodováckým zlodějům za to zaplatil.

např https://tafmet.pl/english/vw-audi-skoda-seat-swirl-flap-removal-sets/523-intake-manifold-runner-flap-delete-set-for-18-20-tsi-tfsi-ea888-engines-5902553473346.html

Link to post

Díky za odpovědi. Zajímavé řešení ten delete kit a asi lepší než měnit celé sání za nové. Pořád ale nechápu k čemu je dobré aby sání pracovalo správně (kromě lepších emisí) a jestli nějak poznám když sání funguje špatně? Někdo tady na foru psal že to zvyšuje spotřebu. Kdyby to tak bylo tak bych do výměny investoval. Sání ale na moje BZB stojí téměř 15000kc, což za kus plastu mi přijde přehnané. našel jsem ale na Aliexpress komplet sání za necelé 4000kc, otázkou ale je jestli by to z Číny do ČR v dnešní době došlo. 

Jsem z Moravskoslezska a neznám tu nikoho kdo by s opravou měl zkušenost. Servisy mění kus za kus kdyz na diag. vidi tuto chybu (zkusenost z autorizaku). Sám se do demontáže a zjišťování závady sání pouštět nechci ptz jsem zjistil ze to neni úplně sranda a nerad bych neco pokazil. 

Link to post

K ničemu, klapky jsou tam jen kvůli emisím nad 4 tisíce otáček (tehdy se přepnou). Ale myslím že jsem dokonce někde četl, že emisema to projde i bez nich.

Co riskuješ je, že si moc hyperaktivní ECU uvědomí že nefungujou a hodí to do nouzáku (možná). Případně pokud tam máš prasklinu a rupne víc, tak se s tím nebude dát jezdit (většinou rupne to táhlo, což se dá pořešit tím špuntem).

Každopádně, kdyby ses rozhodl jít touhle cestou, si předtím zagoogli jak se k tomu delete kitu staví jednotka a její readiness kódy, abys prošel na STK.

 

Link to post

No pro všechny... Eco kapky jsou zavřené do 3000 otáček... Tj přiškrcený průtok... Nad 3000 se přepínají na full průtok a minimalni odpor... Zkouška je velice jednoduchá... Podívat se, jestli nad 3000 ot se přepínají... To řeší podtlak... Snímač je na druhé straně a ten jenom dává ECU motoru že je prestaveno ... Osobně jsem s tím jezdil půl roku... Vyměnil halluv snímač a byl klid. Pro jistotu i to gufirko...

Link to post

Jestli to dobře chápu,pokud není ulomené tahlo co ovládá klapky a neni díra někde v hadici nebo prasklina, tak to vypadá na ten snímač a klapky jinak fungují? Ja měl za to, že klapky se postupně otevírají s navyšováním otáček. Takže díky za vysvětlení. Jezdim tak uz 3.rokem vlastně od doby co jsem auto koupil. Do nouzaku to nepadá a kontrolka motoru nesviti... Spíš mě napadá jestli to dlouhodobým provozem nemůže něčemu ublížit. Jinak bych to neřešil, pokud to nijak neovlivňuje chod motoru 

Link to post
  • 4 weeks later...

Zdravím, je normálne pri 1.8TFSI CDAA, že  turbo začne tlačit pri 2500 otáčkach a pri 3000 otáčkach akoby dostalo ešte jeden taký "kopanec" výkonu? Nepamätám sa, či mi to robilo vždy.

Ešte sa mi stáva, že pri zaradení 4. rých. stupňa, keď je motor zohriaty a pustím plyn, následne sa ho dotknem že idem pridať, tak autom tak šklbne akoby tam bola dlhšia odozva na plynový pedál, možno 0.5 sekundy po zošliapnutí sa nič nedeje, potom ten kopanec a auto už normálne zrýchľuje. Všimli ste si niekto niečo podobné?

Ďakujem.

Link to post

Zdravím, je tento motor (CDAA) vybavený nejakým EGR ventilom, ako je to napríklad u TDI motorov, ktoré sa zvyknú časom usádzať a je potrebné ich čistiť od sadzí? Viete mi prosím poradiť, aké súčiastky alebo čo je ešte potrebné a dobré čistiť od sadzí alebo karbónových usadenín počas života tohto motora? Ďakujem.

Link to post
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tak jsem se dokopal ke kontrole řetězu.

Sám to neposoudím, dokáže mi někdo poradit jak na tom je řetěz?

Při 115tkm výměna napínáku, měl by to být Káčkový. Nyní 197tkm.

A ještě jsem v hadici síní měl trochu oleje tak jestli to je PCV ventil nebo něco jiného?

 

20200525_152244.jpg

20200525_152935.jpg

Link to post

A jak vážné z toho jde usoudit?Resp. na jakém zubu to je a jak by to asi melo vypadat ksyby to bylo v ideálním případě? Listy jsou ty vymezovací plastové vodítka nebo jak se tomu říká? Co ten olej v sání?

Link to post
před 3 hodinami, Vencour napsal:

Při 115tkm výměna napínáku, měl by to být Káčkový. Nyní 197tkm.

To se muselo tak šetřit, že se tehdy dohromady s napínákem nevyměnil taky řetěz? To má pak logiku, lízt do toho po 80tkm znovu tentokrát kvuli řetězu ...

Vidím 5-6 zubů venku, limit je 7. Kolik ukazuje 93/3 na volnoběh? Ale kvůli tomu původnímu řetězu to bude třeba udělat tak jako tak ...

Link to post

Měl jsem na to policejního servismana který udělal xx 1.8tsi a podle něho  stačilo vyměnit napínák u všech co dělali a později jak začal řachtat řetěz, tak se udělal ten ale to už podle něj nebylo nikdy tak akutni. Proste je tam v praci, jiny pristup.

Co je ta hodnota na volnoběh 93/3 ? To je z diagnostiky?

A ten olej v hadici sání to by mohlo být co? Laicky byto nemělo být z turba, protože by se to vysálo. Takže PCV? nebo je tam ještě jiná možnost?

 

Link to post

Ano, 93/3 je skupina/pole v měřených hodnotách motoru, ukazuje to synchro vačkového hřídele sání ke klice, nechá se z toho posoudit natažení řetězu, ale nic o jeho složení článků, který se v čase od výrobce změnilo ...

Jakou hadici sání máš na mysli, před nebo za turbem? Tady v sání vždy nějaký olej bude kvuli PCV, který není dokonalý v odlučování oleje, jeden výstup PCV ústí do trubky před sání turba, druhý ustí za turbem přímo do plastovýho manifoldu sání s vířivými klapkami.

Holt MVČR dohnalo šetření na dílech do krajnosti, o to více zaplatilo za práci, když servisman mohl dělat něco jiného ... A nebo tam holt nemaj takovej frmol a práci si šetřili/tvořili na příště ... 😁

Link to post

V takové prohlubni byl vyloženě olej. Pár zbylých  kapek vyteklo i pote co jsem to vytřel ubrouskem. Myslím že to bylo rozděláno dole před turbem (pro přístup ke kontrolnímu otvoru napínáku). Tlakový vzdych má mnohem masivnější hadice.

Jinak ta PČR asi neřeší náklady na práci protože ten člověk je placený od toho že tam je, tak to můžou takhle bastlit.

Link to post
V takové prohlubni byl vyloženě olej. Pár zbylých  kapek vyteklo i pote co jsem to vytřel ubrouskem. Myslím že to bylo rozděláno dole před turbem (pro přístup ke kontrolnímu otvoru napínáku). Tlakový vzdych má mnohem masivnější hadice.
Jinak ta PČR asi neřeší náklady na práci protože ten člověk je placený od toho že tam je, tak to můžou takhle bastlit.
Hele a ona ma policie svoje servismany ještě? Protoze behem poslednich let se vypisujou tendry na servis a opravy vozidel, jak u armady, tak u policie...
Link to post
před 16 hodinami, Eddie29 napsal:
před 19 hodinami, Vencour napsal:
...

Hele a ona ma policie svoje servismany ještě? Protoze behem poslednich let se vypisujou tendry na servis a opravy vozidel, jak u armady, tak u policie...

No ten servis je círka před 80tkm což  najedu za 5-6 let.

Link to post
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ahoj tak se mi stala nemila vec. Zacalo mi to spatne startovat za studena Za tepla je ok. Zadna kontrolka . Nastartuju a zakolisaj otacky a chcipne a opakovane nez proslapnu plyn pak se to chytne a je to bez problemu dokud nevychladne motor...Mate nejaky tip? Diky. BZB 2008. Rozovdy byly pred 15 tis nove.  

DIKY.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...