Přejít na obsah

Úprava převodovky na 6 st.


Guest PetrPan

Doporučené příspěvky

Zdravím!

Chtěl krátce napsat o svých zkušenostech s úpravou převodovky Octavie I, 1,9 TDI.

 

Předělání převodovky z 5 na 6 stupňovou proběhlo u firmy EuroTuning za 5 hodin, v jejich provozovně v Praze.

Není poznat jakákoli odlišnost od řazení před úpravou, auto se chová jako kdyby bylo vybaveno 6 stupňovou převodovkou již v sérii. Při dálničním provozu klesla spotřeba motoru 1,9 TDI o cca 0,75 l, díky snížení provozních otáček o 400 ot/min při rychlosti 130km/hod a snížil se i hluk motoru.

 

Mohu doporučit,udělejte si radost! :D Najedu hodně kilometrů a jsem spokojen.Vypadá to, že se mi díky nižší spotřebě i "investice" vložená do převodovky vrátí.

Odkaz ke komentáři

Zajímavá informace...a mohl bys ji rozšířit o to, v jakých cenových hladinách se pohybovala ta konkrétní investice? A co to fyzicky obnášelo, motor ven a tak? Jsem nezkušený, tak se třeba hloupě ptám... B)

 

Ne, převodovka se nevyndává, to vyplývá i z doby montáže, za 5 hodin by se to nestihlo. Sadu dílů montují na konci převodovky, sundají si levé kolo. Cena dílů : 25.900, bez DPH, montáž 1.900,- Bez DPH, to znamená asi 33.000,. s DPH

 

Edit: odstranena reklama na sluzby... p2p

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

jj osobně mám a no problem a ještě k tomu jsem si ji přeskladal do obalu z o1 takže nejde nic poznat.

 

Ahoj chlapi, diky za vasi diskusi, super napad. Mam octavii 1 TDI 81 kW a taky resim jak tam snizit otacky u motoru hlavne z duvodu spotreby paliva na dalnicich. Presne nerozumim vasi terminologii "dlouhej 5ti kvalt ATD, kde vyjde skříň na cca 4000". Co je to ATD? Kde se to da sehnat? Je potreba k tomu vymenovat dalsi komponenty?

 

Na jinem serveru jsem jeste slysel jednu radu, ze by taky bylo levne reseni vymenit prevodovku za 5 stupnovou z ibizy, ktera ma delsi odstupnovani a nemusi se tam menit nic dalsiho kolem (poloosy spojkova sada apod.) Muzete porovnat tyto 2 reseni? moc diky za nazor.

Odkaz ke komentáři

Jo, mozna mas pravdu, mam trochu zmatek v tom, ze kazdy motor ma jine oznaceni (3 písmen např. právě ATD) a k tomu je vždycky nejaká kombinace nějakých převodovek (taky 3 písmena např. AHF apod.) takže někdy nevím, jestli je to označení motoru, nebo převodovky popřípadě co se s čím dá nakombinovat. No, pokud mam 81kW TDI r.v. 2001 tak kterou převodovku 5 stupnovou prevodovku(abych nemusel draze měnit další komponenty) bych k tomu mohl nakombinovat aby byla co možná nejdelší? Popřípadě jak moc se to liší s tím, co tam dává výrobce? Diky

Odkaz ke komentáři

Jo, ted jsem dosel k tomu, ze mam motor ASV, která převodovka (5-kvalt) by se k tomu dala namotnovat aby mela pokud mozno nejdelší 5?diky

Dobrý den,

 

po douhé obě jsem se podíval na fórum. Zaujaly mě reakce.

Hledal jsem v ETKA převodovku s kódem ATD, tu jsem nenašel. Našel jsem ASD, která se montovala do VW Golf třeba v roce 1997. Má stálý převod 3,15 a převodový poměr 5. stuně 0,72, takže je asi "nejdelší" ze všech 5 stupňovejch převodovek. Když montovala Škodovka k motorům ATD 5 stupňové převodovky, tak třeba JDH, EUH, GQQ, JCR, které mají stálý převod 3,38 a 5.stupeň 0,743. Celkový převod (stálý převod x převodový poměr nejvyššího stupně) na 5.stupeň pak je 2,51

6 stupňové převodovky pro diesely mají celkový převod na 6-ku 2,125.

Jestliže Vy máte motor ASV (81kw) a 5 stupňovou převodovku, tak byste mohl mít kód převodovky EBF, EGS. Ty mají stálý převod 3,38 a 5.stupeň s převodovým poměrem 0,769, takže celkový převod na 5 je 2,599.

Já mám od EuroTuning 6. stupeň s převodem 0,647 a celkový převod je 2,186.

Pro mě nebylo řešení jezdit po vrakovštích a shánět převodovku s konkrétním kódem. Zkusil jsem to, ale je hodně převodovek s obvyklým TDI odstupňováním, ty "dlouhé" nejsou. Navíc jsem nechtěl riskovat a měnit svoji dobře fungující převodovku za "nějakou". o které nevím v jakém je stavu. Najedu cca 3000 km měsíčně, cena nafty šla mezitím o 2 koruny nahoru a klesat nebude. Jsou určitě levnější řešení, ale je to o náhodě, kontaktech, stráveném čase a dalších aspektech. Já těch 120.000 na autě ještě odjedu, převodovka funguje, hluk motoru je nižší, záruku na úpravu od EuroTuning mám, stejnou jako dává Volkswagen.

Odkaz ke komentáři

Musela by se použít převodovka EWT z FÁBIE 1,9tdi (kod motoru ATD), ale jdou použít i EMD nebo GGU, montovaly se podle období, převody mají stejný. Je to díky tomu, že Fábie má menší obvod kola 195/50 r15 oproti 195/65 r15 na oct, proto ten rozdíl! Super obsáhlý téma je zde na dieselpoweru. Jinak si myslím, že to je nej řešení vzheldem k ceně! Dávat 33t kč za jeden kvalt do 10ti letýho auta mi příjde jako né zrovna rozumný řešení....

Odkaz ke komentáři

Musela by se použít převodovka EWT z FÁBIE 1,9tdi (kod motoru ATD), ale jdou použít i EMD nebo GGU, montovaly se podle období, převody mají stejný. Je to díky tomu, že Fábie má menší obvod kola 195/50 r15 oproti 195/65 r15 na oct, proto ten rozdíl! Super obsáhlý téma je zde na dieselpoweru. Jinak si myslím, že to je nej řešení vzheldem k ceně! Dávat 33t kč za jeden kvalt do 10ti letýho auta mi příjde jako né zrovna rozumný řešení....

Ano tak jsem to řešil já a je to super .Akorát je třeba nějakej konik nad standartních 110.Je sice dlouhá ale pokud nejsou koně tak to dlouho trvá než se roztočí,ale už jsem s ní podle budíků jel 240km/hod to bych s původní převodovkou nikdy nedal. ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...
  • o 2 roky později...
  • o 2 týdny později...

Coplos tuším že někde jsou diagramy převodů, ale za mě, čím víc kvalitů, tím líp. Odstupňování se může lišit pokud jsou to jiný převodovky ale pokud je to jedna a ta samá, tak jsme doma a "stačí pouze" přidat kolečko navíc. Škoda že je to osina v zadku pro bfu.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...