Přejít na obsah

koupě Octavie I


Jerrys83

Doporučené příspěvky

Ahoj,

potřebovala bych poradit. Chci si koupit Octavii I cca do 120 tis. A nevím jestli koupit benzín nejlépe 1.6 nebo naftu 1.9 TDI. Denně najezdím cca kolem 70 km do práce + klasický pojížkdy přes víkendy na nákupy apod. Někdo mi radí naftu, jiný benzín. Narazila jsem na Octávii I za 110 tis, rv 2002 , motor 1.6 SR 75 KW, nevím jestli to nebude mít velkou spotřebu..http://www.skodovky.cz/skoda/octavia/liftback/c-1171148.html

Poradíte prosím??? :( Děkuju moc.

Odkaz ke komentáři

na spotrebu urcite TDi hlavne vybirat s nekym kdo ty auta zna aby to treba nemelo spatny turbo nebo netek nekde olej a tak :)

 

ten tvuj vybranej benzin Spotřeba(při 90km/h-při 120Km/h-město-1/3mix): 5,5-7-9-7,2 je to o neco vic v realite

 

nafta Spotřeba(při 90km/h-při 120Km/h-město-1/3mix): 3,8-5,0-5,7-4,8

Upraveno uživatelem mazliik
Odkaz ke komentáři

Za mě jednoznačně TDI. Výborná spotřeba, silný živý motor, pro mě je to i radost z jízdy. Koupila jsem laurinku právě za 120 tis. Kč, najeto 174 tis. km, rv 2000, letos na jaře. Před tím jsem měla jiné auto, 1,6 benzín, 66 kW a po všech stránkách je TDI lepší (akorát starty na semaforu mám pomalejší, na závodění to není).

Odkaz ke komentáři

Ještě bych asi podle vlastní zkušenosti zdůraznil - pokud je zvykem ekonomická jízda (takové "kadlakadla" a možná i trochu nad "kadlakadla"), tak se časem projevuje bolest TDI - zanešení turba a následně pak padání do nouzového režimu (tedy jízda bez turbo efektu až do restartu po vypnutí/zapnutí zapalování). To myslím se děje pouze u typu ALH s naklápěcími lopatkami (právě to naklápění zadrhne), AGR s pevnýma lopatkama asi nemá tento problém (?).

 

Chci říci - při nákupu pořádně na plnej plyn (třeba trojka) dlouhý stoupání a nesmí spadnout zátah (ten plyn musí být x vteřin, aby se ten nouzák projevil). Pokud to bude ok, tak pak s tím vědomím následně jezdit - pravidelně jednou za čas pořádně rozhýbat lopatky...

 

A TDI myslím trochu pomaleji topí a údajně těžší starty v extrémní zimě (to mne teprve čeká, ještě jsem přes pořádnou zimu neměl)než benzíny.

 

Jinak jsem velmi spokojen s jízdními vlastnostmi, krouťákem, spotřebou. To se však není čemu divit po Fel 1.3 kombi... :lool:

Odkaz ke komentáři

Ještě bych asi podle vlastní zkušenosti zdůraznil - pokud je zvykem ekonomická jízda (takové "kadlakadla" a možná i trochu nad "kadlakadla"), tak se časem projevuje bolest TDI - zanešení turba a následně pak padání do nouzového režimu (tedy jízda bez turbo efektu až do restartu po vypnutí/zapnutí zapalování). To myslím se děje pouze u typu ALH s naklápěcími lopatkami (právě to naklápění zadrhne), AGR s pevnýma lopatkama asi nemá tento problém (?).

 

Chci říci - při nákupu pořádně na plnej plyn (třeba trojka) dlouhý stoupání a nesmí spadnout zátah (ten plyn musí být x vteřin, aby se ten nouzák projevil). Pokud to bude ok, tak pak s tím vědomím následně jezdit - pravidelně jednou za čas pořádně rozhýbat lopatky...

 

A TDI myslím trochu pomaleji topí a údajně těžší starty v extrémní zimě (to mne teprve čeká, ještě jsem přes pořádnou zimu neměl)než benzíny.

 

Jinak jsem velmi spokojen s jízdními vlastnostmi, krouťákem, spotřebou. To se však není čemu divit po Fel 1.3 kombi... :lool:

 

Díky, i já ,,přesedlávám " s feldy 1.3 :rolleyes:

Odkaz ke komentáři

Za sebe bych napsal, jako už u podobných témat několikrát. U takto starého auta bych se nedíval primárně na značku a typ, nemluvě o motorizaci. Spíš bych se po okolí a známých koukal, jestli někdo neprodává "důvěryhodné" auto, klidně i jiné značky.

 

Protože to je to, co už dneska jedničkové Oktávce, speciálně v TDi motorizaci, 100% chybí, protože podle mne je naivní si myslet a hledat auto v solidním stavu s malým nájezdem (podle inzerce na Tipcars má 561 TDiček z let 00-03 průměrný nájezd 170tkm). Auta, která v té době kvůli ceně (řádově 0,5 - 0,7M v typických motorizacích 1.6, 1.8T a 1.9TDi) kupovaly jako služebáky firmy a podnikatelé a které lítaly 30-90tkm ročně.

 

Jiný pohled - dnes stojí funglovka OII čtvrt mega. Dát skoro polovinu této sumy za +/- 10 let staré auto, navíc předchozí generace, mi upřímně přijde jako vyhozené peníze. V průběhu dalších 4-5 let bude ztráta hodnoty podobná, provozní náklady také, ale spolehlivost, komfort a užitná hodnota jednoznančně ve prospěch nového.

 

A benzím vs. nafta? Při cenovém rozdílu posledních pár let i deklarovanémuročnímu nájezdu to bude ve finále po zohlednění jiných finančních vlivů velmi podobné a rozdíl v celkových provozních nákladech na auto bude velmi podobný.

Odkaz ke komentáři

Přesně tak sundejte si růžové brýle s očí není normální aby auto z roku výr. 2000 mělo najeto 130-150 tis nesmysl TDI si kupují logicky lilidé kteří hodně najezdí !!!! proto se u nás tolik smotává každé druhé TDI je tu smotájev :palec:

Odkaz ke komentáři

nesouhlasim znam cloveka co ma favorit a je na nem 20 000 :)

 

jerrys z fotky moc nepoznas chce to s nekym objet par bazaru nebo inzeratu a s tema autama se projet ;) a bilou nebrat je na tom secko videt :D vybirej mezi 66kW a 81kW PDčka se 77kW nebrat jsou to ctyrkolky drahy na opravu :) jinak kdyz ja sem si vybiral oktavu tak sem najezdil 600 km ten den nez sem si vybral :)

Upraveno uživatelem mazliik
Odkaz ke komentáři

Každý auto toho najezdí jinak, v mém okolí 2 případy, doktor (obvoďák) auto mění každý 3 roky, nájezd má cca. 15t. ročně, teď aktuálně má OII FL s TDI, takže za 3 roky má kolem 50000km, druhý případ majitel větší firmy taky teď OII FL a Octa mu stojí buď u domu a nebo kilometr dál u firmy, ten toho taky moc nenajezdí, takže rozhodně TDI s malým nájezdem jsou, ale je jich rozhodně méně než těch co jezdí 30tisíc a víc km ročně ;)

 

Např. má Fabie je víc jak 10 let staré auto a na tachometru 100% 22000km :)

Odkaz ke komentáři

Každý se dívá na kilometry - určitě to o něčem svědčí, ale není to to nejdůležitější. Jinými slovy, znám lidi co jsou schopni auto zhuntovat k nepoznání za 20 000km a naopak lidi co s autem najezdí 200 000 a auto je jak kdyby vyjelo z prodejny (a to ne jen po vizuální stránce). Konkrétně já mám auto s natočeným čtvrt milionem km(po prvním majiteli - serviska) z čehož jsem teda 30tis najel já a auto je v naprostým pořádku - když stojím vedle nastarovanýho auta, nejde poznat, že motor běží(je to benziňák), interiér nezničený a vše funguje (krom servomotorku naklápění klapky - climatronc, což je častá bolest, která jen čeká na hezčí počasí než to opravím). V interiéru nic nerezonuje a neklepe. Nutno podotknout, že jakmile se objeví nějaká závada - hned to řeším ať už se jedná o banalitu... zatím to tedy byly jen banality typu, žárovky - čidlo brzdového obložení, atp...

 

Zhuntovaný auto z bázu pozná i méně zkušená asoba. A když auto za posledních 5 let mělo 4 majitele - to taky nesvěstí nic dobrého...

Odkaz ke komentáři

Původně jsem chtěla taky auto, co má najeto méně, tak do 150 tkm, nakonec jsem vzala tohle se 174 tkm, protože to se nedalo nevzít. Předchozí majitelé sice dva, ale perfektně servisované a samo se mi na tom po 12 najetých tkm zatím nic nepodělalo, pokračuju v nějakém tom pravidelném servisu, i když už ne na servisní knížku. Jezdí skvěle a budu se snažit ho dál udržet v dobré kondici.

Odkaz ke komentáři

Přesně tak sundejte si růžové brýle s očí není normální aby auto z roku výr. 2000 mělo najeto 130-150 tis nesmysl TDI si kupují logicky lilidé kteří hodně najezdí !!!! proto se u nás tolik smotává každé druhé TDI je tu smotájev :palec:

 

Divim se, ze se to porad jeste nekomu snazite vysvetlit. :rolleyes:

Odkaz ke komentáři

tak ono je pravda, ze OI napr rocnik 2000 nebola s motorom TDI zrovna lacny spas. To si skutocne kupovali u nas ludia, ktorym sa to opatilo kvoli velkemu najazdu km. Aj to si dost casto kupovali SDI. Nase SDIcko sme mali 2roky - ked sme ho davali prec malo 80tis. Ak novy majitel pokracoval nasim tempom tak dnes, ak to auto este existuje, moze mat cca 450tis km. Bola to vybava LX. Stala takmer tolko co vysla nasa sucasna OII 1.6TDI s vybavou aku ma :lol: !

Na AEEcku jazdim strasne malo, 3/4 roka stoji v garazi a aj tak nebeham rocne tak 8 - 9 tis. Takze 11 rocne TDIcko, ktore ma 130tis km nepovazujem za realne.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Nebudu zakládat nové téma tak snad nebude vadit když to dám sem.Potřeboval by jsem znát váš názor a zároveň poradit na co si dát pozor po technické stránce u této Octy.Zítra se na ní chci jet podívat a požádat o vin kvůli prověření. http://www.gregi.cz/autobazar/skoda-32/octavia-1,9tdi-laurin-a-klement,-kombi,serviska,digi-klima,kuze-6090/auto.aspx

Odkaz ke komentáři

sel bych radsi uz do novejsi vybava LK neni potreba :P no jinak hlavne se s ni projet jesi je turbo v poradku nejlip do kopce a nesmi ztratit vykon. Vetsinu toho zjistis pri jizde jesi nekde nesmajda nebo neboucha to jsou vetsinou loziska a cepy. muzes sahnout i zespoda na turbo jesi nechcije olej...

Odkaz ke komentáři

nepaci sa mi tam napr ta posledna fotka, ako trci predna smerovka, cize bola menena uz - napr za DEKO typ, ktory celkom nesedi a takto vytrca - preco to bolo menene - pozri licovanie kapoty, ci nebudu odchylky v medzerach pri smerovkach - naznak buracky. Napr ja mam r.v. 99 octu a palubku mam este staru "tsunami typ" a tato ma uz FACELIFT verziu. A svetla predne su este predfacelift - sklenene.Takisto narazniky su predfacelift. A neviem,ci je to len blbe svetlo pri foteni ,ale nepaci sa mi aj odtien kapoty. Tolko som si vsimol ja. Ale lepsie je to vidiet vlastnymi ocami na mieste.

Odkaz ke komentáři

Tak dík moc za rady,byl jsem se na ní podívat a je v super stavu jen blbě nafocená.Barva původní po celém autě,vše lícuje jen přední okno 05 ostatní 99 a leví přední blatník dole malinko zmáčknutý od zvedáku no a samozřejmě prahy pomačkaný od heveru.Jo ten blinkr je origo jen špatně nandaný.Jen mám takovej pocit že v ní je nějak moc vlhko všechny okna zamlžený a nejvíc přední,neni ani pořádně vidět vinko.Tvrdili mi že to je od toho jak ho čistili.Hodně jsem o ní přemýšlel ale chtěl jsem tam nechat mojí Octu protiúčtem a za tu mi nabídli jen 20000 kč. Tak ještě počkám ono se objeví něco jiného.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,doteď jsem jezdil 106 a už se tam tak nějak nevejdu.Co brouzdám po netu a čtu různé recenze tak mi OI příjde jako dobrá volba(spotřeba/vzhled/servis)jen škoda že jsou cenově trochu víš než konkurence :-/.Váhal jsem mezi fokusem a octavkou ale vzhledově je na tom pro měoctavka mnohem líp.

Taxem se chtěl jsem se zeptat co říkate tady na tu oktávu http://www.tipcar.cz/skoda/skoda-octavia-1.6i.serviska.nehavar.zadano-cz-23827628.html .

Peníze už mám doma pod polštářem :) už jen čekám až se objeví nějakej hezkej kousek.

 

Díky za odpovědi ZrzeK

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...