Přejít na obsah

Otočím klíčkem a starter nic...


Doporučené příspěvky

Ahoj, mám tu k zamyšlení taky jeden problém. Moje Oktávka začala poslední dobou zlobit. Chci nastartovat a po dožhavení když otočím klíčkem tak se vůbec nic neděje - startér zůstane úplně v klidu (mrtvolné ticho) teda elektrické spotřebiče fungují, jenom ten co má roztočit motor se fláká. A tak to zkusím znovu a na podruhé a nebo potřetí si už dá říct (teda zatím) možná se to bude zhoršovat, dělá to totiž čím dál častěji. O co by mohlo jít? Netušíte? A jak to nejlépe opravit? Díky za odpověď.

 

:palec:

 

1,9 TDI 81 kW r.v. 2003

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Spínačku bych viděl jako poslední možnost. Ten starter nedělá vůbec nic? Nebo aspon cvakne?? první bych zkusil se dopracovat ke starteru a vedou do něj dva dráty 1 silny přišroubovaný matičkou a 2 tenký na konektor tak zkusit jestli když otočíš klíčkem do polohy start se tam objeví 12V.

Odkaz ke komentáři

Zkusil jsem na radu známého nechat auto jeden den v teplé garáži otevřené vyvětrat a vyschnout - závada zmizela, už druhý týden mám klid.

Ona ta závada se projevovala tak jako by vůbec nebyl ve spínací skříňce žádný kontakt pro propojení obvodu ke startéru. Je mi to trochu záhadou, co to vlastně bylo. Uvidím časem a dám vědět. :o

Odkaz ke komentáři

Zkusil jsem na radu známého nechat auto jeden den v teplé garáži otevřené vyvětrat a vyschnout - závada zmizela, už druhý týden mám klid.

Ona ta závada se projevovala tak jako by vůbec nebyl ve spínací skříňce žádný kontakt pro propojení obvodu ke startéru. Je mi to trochu záhadou, co to vlastně bylo. Uvidím časem a dám vědět. :o

Myslím, že bohužel dáš vědět brzy....

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak teď po měsíci kdy bylo vše v pořádku při jednom odpoledním startu, krátce po zastavení auta se mi závada opět objevila, až po šestém otočení klíčem se mi podařilo nastertovat.

Silně mi to připomělo stav kdy jsem u bývalého auta neměl načtený nový klíč do ŘJ a tak mi imobilizer nedovolil roztočit starter. Ale že by to tady byl právě tento případ to se mi nezdá.

Prostě po dožhavení otočím klíček a vůbec nic se neděje, jako by to byla mrtvá poloha. :huh:

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

V tuhle chvíli mám tento shodný problém já. Doteď se mi to stalo tak 4x za celý rok. Stačilo počkat, za chvíli otočit klíčkem a na poněkolikáté si to dalo říct. Bohužel od včera už nejezdím. Připomnělo se mi to asi před týdnem, jak bylo na prd počasí, vlhko, mlha ráno. To mi to naskočilo po 10 minutách, bohužel odpoledne když jsem chtěla jet z práce jsem vytuhla asi hodinu. Nepomáhalo nic.

Včera nebyla zima, nepršelo, nemrzlo, ale nic. Nezadařilo se ani odpoledne, ani v noci, ani dneska dopoledne. Je to teda průser, protože dokud to nenastartuje, nedostanu to ani nikam do servisu.

 

Zasunu klíček, otočím, rozsvítí se všechny kontrolky, postaví se ručička ukazatele paliva, otočím klíčkem pro nastartování, kontrolky pohasnou a nic. Veškerá elektrika v autě jde, okna, climatronic, světla. Z pod palubky se ozývá běžné bzučení, nějaké cvaknutí, ale do startéru prostě žádný impulz nedojde. Baterka nemá ani rok a je nabitá, zkoušela jsem i druhý klíč, kdyby byl problém v imobilizéru, ale chová se stejně - nic.

Odkaz ke komentáři

pokud při startu významě poklesnou kontrolky na palubce je možný že to vzdala baterie skus změřit napětí na baterii při startu nemělo by jít pod 9V

taky řádně ošmirgluj kontakty a svorky baterie oxidace dokáže potrápit

skontroluj ukostření motoru popřípadě skusmo třeba startovacím kabelem přikostři motor přímo z mínusu baterie

Odkaz ke komentáři

V klidu má baterka 12,6 V. Vybitá by být neměla. Na baterku jsem koukala před týdnem, když mě to zlobilo, vypadalo to čistě, nicméně jsem nic nešmirglovala, přiznám se. A nějaké přikostření je pro mě španělská vesnice, jsem přece jen žena ;-).

V únoru to bylo u elektrikáře, něco zapojit, kdyby baterie nebyla v pořádku, postaral by se o to. Bohužel jsem tento do té doby ojedinělý problém zmínila, až když jsem od něj odjížděla. Podezříval spínací skříňku, doporučil mi zavaklat klíčkem, jetli to pomůže. To tedy nepomohlo. Zítra mu zavolám.

Odkaz ke komentáři

Tento týden jsem si fakt užila. Ve středu jsem sice z práce odjela, ale přijela jsem na benzínku, zajela do boxu s vapkou, že opláchnu auto od bordelu ze stromů. Když jsem chtěla vyjet, tak nic. Musela jsem se nechat vytlačit. Naštěstí jsem to měla blízko domů, tak ten kilometr v lodičkách a v dešti jsem nějak došla. V autoservisu mě odmítli, že v půl šesté odpoledne už prostě dělat nebudou. Došla jsem si pro auto za hodinu. Nejdřív po otočení klíčkem nic, napodruhé to chytlo, tak jsem se aspoň odvezla domů.

Změřila jsem si napětí, v klidu 12,6 V, při otočením klíčku něco přes 9 V. Po konzultaci tohohle jsem dostala zajímavý tip, že to vypadá, že odešel článek v baterii a že jí mám nechat reklamovat. Baterii mám téměř rok. Takže včera jsem koupila novou, nechala namontovat. Zatím startuju normálně. Dneska jsem tu starší dala do reklamace a uvidíme, jestli na něco přijdou.

Pokud to baterie nebyla... :blink: no nechci radši myslet, byla bych ráda, kdybych se opět mohla na auto spolehnout.

Odkaz ke komentáři

Něco někde cvakne, ale já vím tak maximálně, kam dolít jakou tekutinu. Z autoškoly si pamatuju akorát, že startér vypadá jako prasátko. Ale že baterie chvíli dává 9 V a hned na to 12,5 V, když to startuje, je minimálně divný. Uvidíme. Pokud je to jiná příčina, tak s to brzy projeví, protože je to čím dál častější.

Odkaz ke komentáři

tohle je opravdu vadná baterie.Není vadný článek,ale propoj mezi články.To je ale jedno.

Tohle se mi stalo jednou na feldě,přijel jsem na maďarské hranice a už neodjel.Nastartoval mě jeden maďar přes kabely. Na drc.Potom jsem to chcípnul a nastartoval ůplně v pohodě.Celou dovolenou (3 týdny v Bulharsku)bylo vše v pohodě.Až po příjezdu domů se znovu ozvala.Tak šla na recyklaci.Ale co chceme po 10ti letech

Odkaz ke komentáři

Takže asi pořídím startovací kabely. Když jsem seděla onehdá hodinu v autě a nechtělo startovat, zavolala jsem si o pomoc se startovacíma kabelama. Čekám 10 minut, občas otočím klíčkem, a když byla pomoc na cestě, úplně normálně to nastartovalo. :wallbash: Jako by se auto leklo a začalo sekat dobrotu. Tyhle překvápka fakt nemám ráda. V tom Bulharsku to muselo být naprosto šílené, to bych si šla asi zoufalstvím hodit mašli. Téhle baterii je ale bez tří týdnů rok, na důchod nemá nárok.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Jo,jo... Baterie - s tou můžou být problémy, jenomže baterie se většinou ozývá postupně a dopředu varuje... Postupně slábne a dá se to poznat.

Ale abych se vrátil k původnímu článku který jsem tu začal: Ty potíže se startováním byly jen zřítka a vždy to po několika pokusech naskočilo. Preventivní výměna spínací skříňky - vypadalo to že je to ono, kdepak po čase zase to samé...

Kontrola baterie, kabelových spojů, imobilizéru, elektroniky.... - prostě nic...

Až v jednom tématu jsem tu četl o zvláštním chování startéru, vlivem opotřebení.

Vymontoval jsem startér (mimochodem hrozná práce když nemáte zvedák), dal jsem ho k jednomu elektromachrovi a problém "navždy" odstraněn.

Slyšel jsem zvěsti o vypálené části rotoru, vadném vinutí, uhlíky že jsou KO, atd šílené rady...

Ale tento machr zjistil že originál startér VALEO který tam byl již devátý rok je ve výborném stavu - uhlíky, rotor, prostě vše jak má být. Pouze taková blbost - krytka spouštěče na těle startéru měla zevnitř dva měděné kontakty už trochu opotřebované. Čili oprava za pár desetikorun formou výměny za novou a mám klid. Aspoň teď vím že startér mám v dobré kondici na pár dalších let. A myslím že to vyřeší i zimní starty apod. I kdyby jste starter byť jen preventivně vyndali a promazali a vyměnili uhlíky, tak můžu jen doporučit. Hodně zdaru... :pivo:

Odkaz ke komentáři

Asi mam obdobny problem...

 

Otocim klickem, starter se sice roztoci, ale neroztoci uz motor... Slysim jen takove chrceni a vetsinou to naskoci na podruhe, napotreti...

 

Nekdy to chytne i napoprve, ale stve me to. Predpokladam tedy, ze je to tim starterem a nemuze to byt neco jineho (spinacka, immo) a chci ho dat na repasi, mam zkontrolovat jeste neco jineho nez ho tam dam?

 

Diky.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak mě včera večer taky potkal problém se startérem, otočil jsem klíčkem a nic. Roztlačil jsem to a dojel aspoň domů.

Dneska jsem na to mrkl a je upadený kablík od konektoru (ten, co přivede ke startéru napětí po otočení klíčkem).

 

Můj dotaz zní, lze ten konektor nějak rozdělat? Zatím se totiž snažím marně a bez jeho rozdělání tam ten kablík znovu asi nijak nepřipojím...

Děkuji za každou radu ;)

 

 

EDIT: Nakonec se mi podařilo pomocí malých hodinářských šroubováčků ten konektor "vypinovat". Takže nyní již opraveno a zase startujeme.

Upraveno uživatelem FRANK
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
Guest Tomáš92

Když otočíte klíčkem a auto se nenastartuje, ale jenom svaká tak to je vháji spínač a nebo uhlíky ale v každém případě bych ho vyndal rozebral,vyčistil a určitě vyměnil spínač popřípadě uhlíky zato nic nedáte.Kdyby někdo měl zájem tak není problém udělat kdyžtak pište na email: koudel.tom@seznam.cz

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahojte. Nechcel som zakladať novú tému tak to dávam sem. Mám O1 1,9TDi 66kw a mám problém pri štartovaní, ja v podstate ani nenaštartujem. Vložím kľúč a otočím do prvej polohy tak mi začnú preblikovať kontrolky na prístrojovej doske a podsvietenie interieru tiež tak jemne bliká. Autorádio sa zapína a vypína. Toto sa mi stalo prvý krát. Skontroloval som baterku aj kostru ,poistky su ok. Keď som kontroloval relatka ta mi tam vysel jedel odrhnuty kablik. Je čisto biely a ide asi do pristrojovky( nevidim to presne). Neviem ci moze mat s tymto nieco spolocne ale ani neviem kam ten kabel patri. V schemach a v elektronike sa nevyznam.

Ešte jedna vec: pri otoceni klucom do 1. polohy je pocut ako niekedy prepina rele rychlo zasebou. Ale to len niekedy.To som pred tym nemal.Vie mi prosim niekto súrne poradiť co by to mohlo sposobovat? ďakujem

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...