Přejít na obsah

VW T5 Multivitamín


LukášV

Doporučené příspěvky

protože Mulťák umí rychlé přesuny a může předjíždět všude..... navíc levnější mýto, ikdyž ty kurvy chorvatský mi dálnici napočítali s přirážkou 50% .... ale v normální Evropě je mýto za osobák


Jojo, ale stále je co vylepšovat ;)

Nicméně stále řeším ty pružiny, co vy na to ?? Bude se ten podvozek chovat jak na osobáku, když se na to dají -30mm pružiny ?

jar_do, ty máš přehled, kde tě mám ? B)

 

no myslím, že už to bude dost tvrdé .... já bych do toho nešel, resp. šel, ale pak je to jen na silnice v Německu a Itálii, podle mě to bude i díky váze auta tvrdší než na běžném osobáku, přeci jen T5 je jinak než

T4, ta byla dole o nějakých 30 mm, ale tam to bylo jednoduché, tam byl stavitelnej podvozek v základu, T4 má totiž torzky, takže jen pootočit, a tvrdší to bylo, rány do káry o dost větší

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři

jardo: já co jsem koukal, tak všichni na T5ky cpou stavitelný podvozky.. Ale co mám zkušenost tak je to ještě tvrdší než pružiny..

No uvidím :huh:

 

Hydraulik: tenhle je do 3,5t resp. 95% jich je do 3,5t. Tento Hymer je vyrobenej jako nejlehčí obytka. Prázdný má cca 2800kg. Předtím jsme měli defthlese také to byl integrovaný se stejnou délkou ale prázdný měl 3300kg.

Když si vemeš, že na střechu dáš klimu, 6m markýzu, do garáže člun s motorem a motorkou tak už to neskutečně skáče.. Ve finále zjistíš že i s autem který má 2800kg jsi najednou na 3600kg :huh:

Odkaz ke komentáři

hlavně ty přesuny, zajíždění do měst, vím jak naši mají občas problém, ale zase už neřeší problém s ubytováním :)

 

s tou váhou je občas problém, vim, že je jednou v německu a pak ve francii vážili a dost obytňáků i odstavili pro překročení celkové váhy.

ono toho haraburdí...lehátka, 100l vody, 60l nafty, jídlo, klima, nějaký oblečení, to pak lítá...

Upraveno uživatelem Rolbař
Odkaz ke komentáři

Tak, tak vždyť jsme se o tom spolu bavili ;)

Nicméně chtěl bych jet sardínii a to je lepší obytkou, než každý den hledat kemp, kde se vykoupeš,..

 

Když pojedu do rakouska na týden k jezerům tak mi bohatě stačí T5ka.

Protože sprchy a wc jsou tam na tak výborné úrovni že si člověk co designem a čistotou připadá jak doma.

V autě se vyspím a v předstanu si posedíme uvaříme.

 

Ale vydat se na cestu, kde je člověk každý den jinde tak ta obytka mu nabídne o dost větší komfort a to bez debat ;)


Známej má 6m alkovnu a když je komplet naloženej tak má 4500kg :wallbash:

Odkaz ke komentáři

Tak tak, v DE jen max 80km/h a v mnoha úsecích nesmíš předjíždět. Jedeš-li nad 3,5t s vozíkem, jsi náklaďák a měl bys dodržovat vlastně i doby řízení, rychlosti a omezení pro LKWčka atp. Docela slušnej mazec. Rádi takhle v létě buzerujou holanďáky a dány, když se stěhují na Lipno a k dalším vodním plochám

Odkaz ke komentáři

ale když máš auto do 3,5t a k tomu vlečku do 750kg, tak by neměl být problém, ne? je to na řidičák skupiny B........... jestli je to nad 3,5t a vozík, tak pak záleží jestli není součet hmotností nad 7,5, nebo? každopádně dodávky a podobně dodržování doby řízení souhlas.......

Odkaz ke komentáři

to je přesně to, o čem se v DE zuřivě debatuje. Sice platí od 19.1.2013 nová úprava, ale každý dopravní úřad a i policie se v tom máchají jinak. Někdo Ti to povolí na B+E, jiný už požaduje C1+E. Je v tom bordel.

 

Více méně se dá říct k tomu ještě následující: při vážení záleží, jak máš naložený vozík a jak obytku. Podle toho se buď pohybuješ v kombinaci B+E, nebo C1+E. Počítá se tam ještě tzv. "Stützlast" - pro tohle neznám český ekvivalent. Je to nějákých 100kg, o které se ve prospěch tažného vozu/nápravy snižuje hmotnost taženého přívěsu. Ale nevím, jestli je to srozumitelně vysvětlený :D

Odkaz ke komentáři

To jsem si vzpomněl jak na poslední pumpě před D směr Drážďany stál obytňák, pomalu kamion. Myslel jsem, že je to nějaká kapela na tůře, co má pronajatý BUS a ono ne - vylezl z toho soudruh Rus i s pětičlenou rodinou a šli koupit na pumpu pět velikých balíků Evianu. Celá ta věc byla strašně obrovská, nějak tak...

 

post-1472-0-49480900-1393369266_thumb.jpg

post-1472-0-74298900-1393369272_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ale ani tak nejde co vlek zvládne, spíš co může :(

 

Tak tak, přesně jak píše i Honza, zákazy předjíždění aut s přívěsem jsou problém, např. celej Brenner jedeš dolů i nahoru s kamionama,

jako třeba přívěs za auto je lacinější volbou než obytňák, ale právě status auto v přívěsem je taková pakárna. (třeba i dálniční známky a mýta)

 

JInak na ty velký obytňáky, kamarád už dvakrát jel Ameriku a to je asi neskutečný, alespoň co jsem viděl, vše v kempech a odpočívkách podřízené velkým obytným autům a hlavně, ceny za půjčení relativně nízké v porovnání s půjčením obytňáku tady.

Odkaz ke komentáři

to je přesně to, o čem se v DE zuřivě debatuje. Sice platí od 19.1.2013 nová úprava, ale každý dopravní úřad a i policie se v tom máchají jinak. Někdo Ti to povolí na B+E, jiný už požaduje C1+E. Je v tom bordel.

 

Více méně se dá říct k tomu ještě následující: při vážení záleží, jak máš naložený vozík a jak obytku. Podle toho se buď pohybuješ v kombinaci B+E, nebo C1+E. Počítá se tam ještě tzv. "Stützlast" - pro tohle neznám český ekvivalent. Je to nějákých 100kg, o které se ve prospěch tažného vozu/nápravy snižuje hmotnost taženého přívěsu. Ale nevím, jestli je to srozumitelně vysvětlený :D

 

u nás je to tak, že když máš auto do 3,5t s vlečkou do 750kg, tak ti na soupravu do 4250kg stačí řidičák B.

Pokud zapřáhneš vlečku nad 750kg, např. 1300kg za auto o max. hmotnosti 2500kg, čili máš soupravu 3800kg, tak už ti B nestačí, jelikož máš přívěs nad 750kg. Pak je u toho ještě nějaký poměr váhy auto x přívěs, ale to už si nepamatuju, musel bych pohledat. a asi bych s tím jel v klidu do DE....... řešil sem to 3 roky zpět, když sem do práce kupoval dodávku s vlečkou a nechal sem vlečku "papírově" snížit na 750kg, jelikož vozíme pouze molitan......

a myslím, že by mělo být jedno, jestli máš obytku,dodávku nebo suv, rozhodující je váha,nebo v DE je to jinak?

Odkaz ke komentáři

v cz je to zatížení tažného zařízení - váha na kouli/svislá u OII je to většinou 75kg

 

jo, to bude ten český ekvivalent :D

 

 

Tak tak, přesně jak píše i Honza, zákazy předjíždění aut s přívěsem jsou problém, např. celej Brenner jedeš dolů i nahoru s kamionama,

jako třeba přívěs za auto je lacinější volbou než obytňák, ale právě status auto v přívěsem je taková pakárna. (třeba i dálniční známky a mýta)

 

My s tím máme problém v DE u VW, když máme Transportera permanentně přeloženýho a navíc se musí na některé akce tahat ještě vozejk s dalším vybavením na kurzy (další kuželky atp.). Pak bys s tím měl jet vpravo, nepředjíždět a max. 80km/h. Nikdo z nás to nedodržuje, ale je pravdou, že pár kluků od nás s tím mělo problémy s policajty na dálnici :( Zejména v Bavorsku B)

Ono taky když je prodlouženej Transporter s extra vysokou střechou + zátěžový disky a pneu, tak to všímavý policajt prokoukne :D

 

 

u nás je to tak, že když máš auto do 3,5t s vlečkou do 750kg, tak ti na soupravu do 4250kg stačí řidičák B.

Pokud zapřáhneš vlečku nad 750kg, např. 1300kg za auto o max. hmotnosti 2500kg, čili máš soupravu 3800kg, tak už ti B nestačí, jelikož máš přívěs nad 750kg. Pak je u toho ještě nějaký poměr váhy auto x přívěs, ale to už si nepamatuju, musel bych pohledat. a asi bych s tím jel v klidu do DE....... řešil sem to 3 roky zpět, když sem do práce kupoval dodávku s vlečkou a nechal sem vlečku "papírově" snížit na 750kg, jelikož vozíme pouze molitan......

a myslím, že by mělo být jedno, jestli máš obytku,dodávku nebo suv, rozhodující je váha,nebo v DE je to jinak?

 

V pátek pojedu do Ženevy s několika lidma z autoškoláckých kruhů tady v DE, tak se zeptám jak to je dle autoškol. Ale drsný je, že jiný výklad má policie, úřady (dopravně správní agenda) a TÜV, kteří dělají pro policii mobilní technickou vč. vážení a určení/rozdělení do skupin řidičáku.

Odkaz ke komentáři

u nás je to tak, že když máš auto do 3,5t s vlečkou do 750kg, tak ti na soupravu do 4250kg stačí řidičák B.

Pokud zapřáhneš vlečku nad 750kg, např. 1300kg za auto o max. hmotnosti 2500kg, čili máš soupravu 3800kg, tak už ti B nestačí, jelikož máš přívěs nad 750kg. Pak je u toho ještě nějaký poměr váhy auto x přívěs, ale to už si nepamatuju, musel bych pohledat. a asi bych s tím jel v klidu do DE....... řešil sem to 3 roky zpět, když sem do práce kupoval dodávku s vlečkou a nechal sem vlečku "papírově" snížit na 750kg, jelikož vozíme pouze molitan......

a myslím, že by mělo být jedno, jestli máš obytku,dodávku nebo suv, rozhodující je váha,nebo v DE je to jinak?

Takze dle autoskol v Nemecku je to tak, jak pises:

do 3,5t + 750kg vozik = B

do 3,5t + nad 750kg = B+E, prip. C1+E dle celkove tonaze.

 

Kazdopadne s vozikem max. 80km/h s tim, ze do 90-100km/h se to toleruje, nedelas-li nejaky totalni prasarny.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...