pavel71 Odesláno Listopad 5, 2012 Sdílet Odesláno Listopad 5, 2012 (upraveno) návod sem našel na dieselpower a udělal dle svých představ budeme potřebovat jedno přepínací autorelé 12V/30A ,odpor 2K2,jednu obyčejnou usměrnovací diodu na 1A,pojistku 3A, konektory ,barevný dráty,izolaci,trafopájku a cín vememe relátko a mezi kontakty 87 a 87a vletujeme odpor 2K2 poté vemem asi 5cm kablíku na jeden konec nalisujem autokonektor a na druhej naletujem usměrnovací diodu kablík dáme dlouhý tak aby došel s místa kam si umístíte relé až k alternátoru diodu zapojíme tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku -takto upravený kablík přijde na cívku relé kontakt č.85 pak vemem opět asi 5cm kablíku a na oba konce nalisujem autokonektory jedna strana pude na cívku relé kontakt č.86 a do druhýho nacvaknem jeden konec 3A pojistky na druhou stranu pojistky nacvaknem kablík s autokonektorem a to tak dlouhý aby dosáhl bud ke konektoru váhy vzduchu nebo ke konektoru spínače zpátečky ted vodevřem motor schodíme ten plastovej dekl z něj a pro lepší přístup k čidlu teploty sundáme i tu plastovou hadici co de do filtrboxu odpojíme konektor od alternátoru zapnem klíček do kontrolek a pomocí ukostřený žárovky najdem v konektoru drát kterej de na kontrolku dobíjení-po připojení se na palubce rozsvítí kontrolka dobíjení na tento drát přiletujem kablík s diodou,druhá strana tohoto kablíku se nacvakne do relátka kontakt č.85 a ted si můžem vybrat odkud si natáhneme plus 12V po klíčku máme na výběr bud s konektoru váhy vzduchu nebo s konektoru spínače zpátečky patřičný drát si změříme bud voltmetrem nebo stačí obyčejná žárovková zkoušečka na tento drát napojíme kablík s 3A pojistkou jehož druhý konec nacvaknem na cívku relé kontakt č.86 ted se musíme dostat k čidlu teploty vycvaknoutr z něj konektor a trochu rozplést izolaci aby sme se dostali na dráty je tam horší přístup neb je tu kapku dole na straně za motorem poté co se dostaneme na dráty přestřihneme modro hnědý kablík a na tyto oba konce naletujem patřičně dlouhý dráty který přivedem na relé kontakty č.30 a 87a já to napojuju kontakt č.30 drát od čidla a kontakt č.87a drát vedoucí k ŘJ a nakonec všechny dráty vyvážem můžem zaizolovat a patřičně uchytit já samotný relé uchytil na držák podtlakových hadiček mezi ventilama N75 a N18 ted už jen vrátit hadici a plastovej dekl motoru a máme hotovo funguje tak že zapneme klíček sepne relátko které do obvodu čidla teploty vřadí odpor a ŘJ dostane info o studenějším motoru tím upraví podmínky startování po nastartování se relé odpojí a zapojení čidla teploty se vrátí v původní stav funguje to perfektně sám to mám již rok a starty jak studený a teplý sou na brnknutí samozřejmostí sou fungující žhavící svíčky,dobrá baterie a 100procentní startér dělal sem to na 2 octáviích kombi 1,9tdi 81KW ASV,jedné 66KW Cordobě a je to tejden co sem poléčil takto starty u seatu alhambry 1,9tdi 81KW,dále sem to s ůspěchem praktikoval na 2 dieslových oplech motory 2L DTI a 2.2DTI Upraveno Listopad 5, 2012 uživatelem pavel71 0 Citovat Odkaz ke komentáři
breta Odesláno Listopad 6, 2012 Sdílet Odesláno Listopad 6, 2012 Jak bylo řečeno, jde o to, aby se spuštění žhavení posunulo k vyšším teplotám, t.j. aby se žhavilo i u teplého/vlažného motoru, kdy bývá se startem motoru bez spuštění žhavení někdy problém. Tento problém se tímto vyřeší. Já jsem podobný problém řešil u FEL 1,9D. Vymyslel jsem jednoduché zapojení,bez relé, rozměrově váleček průměr cca 10mm délky 30mm, které se "vloží" jen do přívodního vodiče snímače teploty. Funguje tak, že se tam vloží onen přídavný odpor (ten posune teplotu) a tento odpor je přes FET tranzistor postupně zmenšován až k nule po dobu desítek sekund, takže pak už je tam jen odpor čidla, takže ŘJ to bere jako postupné ohřívání motoru a nic "nepozná". Na mojí FEL to funguje 10 roků,na OCT by to funguvalo taky. Zapojení si nechávám zatím pro sebe, ale každý trochu zdatný elektronik jistě ví, o co jde a jak to udělat (dva odpory, dioda, FET BS170, elyt). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
rlotus Odesláno Prosinec 5, 2012 Sdílet Odesláno Prosinec 5, 2012 Je to bomba a funguje to špičkově moc mi to pomohlo a hlavně start na šup!!!!!! Moooooc dík 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Morris_3nec Odesláno Prosinec 7, 2012 Sdílet Odesláno Prosinec 7, 2012 Taky se na to v nejblišší době chystám, tak jsem zvědavej. Teplé starty jsou u mě taky velký problém 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dušíno Odesláno Říjen 11, 2013 Sdílet Odesláno Říjen 11, 2013 (upraveno) citovan prvni prispevek Kolik je nalitano na motoru,co je na fotce? :-) Upraveno Září 22, 2014 uživatelem vittorio prehlednost, citovan plakat jako blazen 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vaha Odesláno Říjen 11, 2013 Sdílet Odesláno Říjen 11, 2013 a neni jednoduší někomu zaplatit aby upravil SW v ECU a je po problémech na trvalo než řešit nějaké relátka atd...? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Říjen 11, 2013 Autor Sdílet Odesláno Říjen 11, 2013 pro Dušína- na tachu mám dnes 150000km kolik to má ve skutečnosti nevím skoušeli sme u známýho origo hodně drahej a chytrej diag a taky víc km neodhalil :) pro váhu- asi by to bylo jednoduší leč mnohým de o cenu já tudle srandu pořídil za cca 100kč a někde sem četl že za ůpravu softu chtěj 2000kč a to mi připadá jako vyhozený prachy leč ted sem narazil na firmu co to dělá za 500kč o tom by se už dalo uvažovat ale já nemám důvod chodí mi to skvěle 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LuTri Odesláno Leden 1, 2014 Sdílet Odesláno Leden 1, 2014 Chci se zeptat, jde to použít i na O2, popřípadě GOLF 5? Jedná se o špatné teplé starty, řeší se to úpravou startovací mapy a za to chcou cca 1900kč.Jedná se o 2.0TDI a 1.9TDI.Díky za odpověď :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Leden 2, 2014 Autor Sdílet Odesláno Leden 2, 2014 osobně to na PD vyskoušený nemám ale prej to de jinak na kladně u power tecu za tuto ůpravu chtěj 500kč 0 Citovat Odkaz ke komentáři
untrvasrman Odesláno Leden 7, 2014 Sdílet Odesláno Leden 7, 2014 osobně to na PD vyskoušený nemám ale prej to de jinak na kladně u power tecu za tuto ůpravu chtěj 500kč 500,- platí v případě, že je služba provedena souběžně s chiptuningem. V opačném případě se navyšuje o 1000,- Kč. Takže samotný pořešení startů je za 1500,- 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Smallred Odesláno Červenec 19, 2014 Sdílet Odesláno Červenec 19, 2014 paráda, vďaka za navod ......dnes nahodene a dlhe tocenie pri teplom starte je minulost ....:) Konecne starty bez hanby :D ...Cena za material cca 5e ....bez kablov tie som mal 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Listopad 22, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2014 (upraveno) Jen doplnim,ze pred zapojenim je trba provest test jestli neni problem jinde a to tak,ze pri zahratem motoru a 100% jistote,ze nenaskoci odpojit cidlo teloty a nastartovat.Pokud naskoci je mozne provest oblbnuti. Upraveno Listopad 26, 2014 uživatelem Radas 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Marty69 Odesláno Prosinec 3, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2014 AHOJ MAM TAKY PROBLEMY S TEPLEJMA STARTAMA MUZETE MI KAMARADI NEKDO PODROBNEJI NAFOTIT KDE JE CIDLO TEPLOTY MOTORU NA O2-2.0 TDI 103 KW ROK VYROBY 2005. MOCKRAT DEKUJU. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Prosinec 4, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2014 AHOJ MAM TAKY PROBLEMY S TEPLEJMA STARTAMA MUZETE MI KAMARADI NEKDO PODROBNEJI NAFOTIT KDE JE CIDLO TEPLOTY MOTORU NA O2-2.0 TDI 103 KW ROK VYROBY 2005. MOCKRAT DEKUJU. Jsi na spatnem foru,ale ja Ti poradim - na foru pro dvojkove Octavky Ti poradi 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Darkwejdr Odesláno Únor 7, 2015 Sdílet Odesláno Únor 7, 2015 Ahoj návod je pěkný ale zbytečně složitý, tento problém odstraní přehrání řj. U opla běžný problém. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest pbor Odesláno Říjen 1, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 1, 2015 Pěkný návod, ale můžu klidně někomu pomoct přehráním softu, za předem dohodnutou cenu- dle nákladů, samozřejmě jen pro členy Octavia clubu. Zlínsko. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Prosinec 3, 2015 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2015 (upraveno) Tak již mám materiál nakoupen.Jak bude čas tak to zmastím Předpokládám pavel71,že je vše stále funkční a nedošlo k problému Upraveno Prosinec 3, 2015 uživatelem Radas 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Prosinec 4, 2015 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2015 stále to mám a bez problémů stim jezdim 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omasta Odesláno Leden 3, 2016 Sdílet Odesláno Leden 3, 2016 Jenom takovej dotaz, jakou má hodntou má mít ta usměrňovací dioda? Je tam napsáno že 1 Ampér a kolik voltů, nebo se volty neřeší (nejspíš ne) pač jsem viděl třeba Usměrňovací dioda BY133 s maximálním závěrným napětím Urrm 1300V a proudem v propustném směru If 1A, nebo Usměrňovací dioda 1N4007 s maximálním závěrným napětím Urrm 1000V a proudem v propustném směru If 1A. Abych nekoupil nějakou kravinu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 3, 2016 Sdílet Odesláno Leden 3, 2016 Jenom takovej dotaz, jakou má hodntou má mít ta usměrňovací dioda? Je tam napsáno že 1 Ampér a kolik voltů, nebo se volty neřeší (nejspíš ne) pač jsem viděl třeba Usměrňovací dioda BY133 s maximálním závěrným napětím Urrm 1300V a proudem v propustném směru If 1A, nebo Usměrňovací dioda 1N4007 s maximálním závěrným napětím Urrm 1000V a proudem v propustném směru If 1A. Abych nekoupil nějakou kravinu. Pokud chceš pořešit teplé a studené starty jak je zde psáno ve vláknu tak Ti poradím abys ses do toho osobně nepouštěl.Je třeba znalosti alespoň kde má baterie +- Neber to osobně 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Leden 3, 2016 Autor Sdílet Odesláno Leden 3, 2016 volty se neřeší já třeba tu diodu vylaboroval ze starý televize vem tudle 1N4007 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omasta Odesláno Leden 4, 2016 Sdílet Odesláno Leden 4, 2016 Pokud chceš pořešit teplé a studené starty jak je zde psáno ve vláknu tak Ti poradím abys ses do toho osobně nepouštěl.Je třeba znalosti alespoň kde má baterie +- Neber to osobně Tak toho bych se zase nebál, když jsem si zapojil sám světla pro denní svícení, repasoval startér, nebo vyměňoval ty mikrospínače na zámcích a to nejsu autolelektrikář, nýbrž jenom mechanik nákl. vozů. Jde mi jen o tu diodu, ale ptal jsem se autoelektrikáře u nás v práci je to prej jedno. Jde o to že teplý starty jsou v pohodě, ale studený jsou o poznání horší, když nažhavím dvakrát po sobě, tak to chytne na první hup, ale jinak ne, když je pod nulou. Někde jsem ještě četl, že je lepší startovat až tak 2 sekundy po tom co zhasne kontrolka žhavení, že to relátko se vypne pozdějc, zkusím to přeměřit a uvidíme jestli je to pravda, protože když jsem to zkoušel, tak se mi zdálo, že to startuje líp. Pač u některej náklaďáků je zcela běžný, že žhavící svíčky žhaví klidně ješte i 1 minutu po té co kontrolka žhavení zhasne, tzv. dožhavování, aby se spalovací prostor rychlejc ohřál a chod motoru byl plynulejší a míň kouřil za studena, ale jestli to tak má i Oktávka to teda fakt nevím. Ale to dodělávaný relátko se mi zdá jako dobrej nápad, když to nechce někdo řešit softwarově. Jinak mám motor podle VAGu v dobré kondici, žádné závady to neháže, nekouří to jede to celkem svižně, spotřeba je taky OK a předvstřik je taky v normě 47 stupňů, tudíž mírně pod modrou, startér po repasu, baterka na zátěžáku taky v pohodě takže proto to řeším (možná až moc) :-). Jen to startování v mrazech není tak jako když je teplo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 4, 2016 Sdílet Odesláno Leden 4, 2016 Tak toho bych se zase nebál, když jsem si zapojil sám světla pro denní svícení, repasoval startér, nebo vyměňoval ty mikrospínače na zámcích a to nejsu autolelektrikář, nýbrž jenom mechanik nákl. vozů. Jde mi jen o tu diodu, ale ptal jsem se autoelektrikáře u nás v práci je to prej jedno. Jde o to že teplý starty jsou v pohodě, ale studený jsou o poznání horší, když nažhavím dvakrát po sobě, tak to chytne na první hup, ale jinak ne, když je pod nulou. Někde jsem ještě četl, že je lepší startovat až tak 2 sekundy po tom co zhasne kontrolka žhavení, že to relátko se vypne pozdějc, zkusím to přeměřit a uvidíme jestli je to pravda, protože když jsem to zkoušel, tak se mi zdálo, že to startuje líp. Pač u některej náklaďáků je zcela běžný, že žhavící svíčky žhaví klidně ješte i 1 minutu po té co kontrolka žhavení zhasne, tzv. dožhavování, aby se spalovací prostor rychlejc ohřál a chod motoru byl plynulejší a míň kouřil za studena, ale jestli to tak má i Oktávka to teda fakt nevím. Ale to dodělávaný relátko se mi zdá jako dobrej nápad, když to nechce někdo řešit softwarově. Jinak mám motor podle VAGu v dobré kondici, žádné závady to neháže, nekouří to jede to celkem svižně, spotřeba je taky OK a předvstřik je taky v normě 47 stupňů, tudíž mírně pod modrou, startér po repasu, baterka na zátěžáku taky v pohodě takže proto to řeším (možná až moc) :-). Jen to startování v mrazech není tak jako když je teplo. Já mám starty za studena na drc + 10.Pokud je pod nulou jak dnes -10 tak je to na delší dobu, ale to bych řešil startérem(již není v kondici).V létě jak je motor zahřáty tak to točí dosti dlouho. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Leden 5, 2016 Sdílet Odesláno Leden 5, 2016 Kluci, necitujte příspěvky přímo pod sebou; dělá to bordel ve fóru a je to proti pravidlům. Díky. ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omasta Odesláno Leden 22, 2016 Sdílet Odesláno Leden 22, 2016 Takže problém se studenými starty vyřešen. Až zhasne kontrolka žhavení, tak stačí ještě počkat 3-5 sekundy a poté statovat a auto chytne na drc. Ještě jsem to sice neměřil, ale evidentně to stratuje líp. Zítra to ještě proměřím voltmetrem, jestli je to pravda, nebo to je nějaký placebo 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Čudlo Odesláno Leden 23, 2016 Sdílet Odesláno Leden 23, 2016 Ľahká kontrola. Štartujem s otvorenými dverami. Pri žhavení mi mierne stiahne svit žiarovky vo dverách. Po zhasnutí kontrolky žhavenia ešte počkám a až sa svetlo vo dverách rozžiari naplno, točím štartérom.Niekedy je to ozaj tých 3-5 sekúnd, ale niekedy aj viac. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omasta Odesláno Leden 23, 2016 Sdílet Odesláno Leden 23, 2016 Tak jsem to proměřil voltmetrem na a dneska při -6 stupních to po zhasnutí kontrolky žhavilo ještě 5 sekund. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kokin1 Odesláno Srpen 13, 2016 Sdílet Odesláno Srpen 13, 2016 to je vsechno hezky, ale kdyz vam to nestartuje kvuli spatnymu cerpadlu, tak tohle vam nepomuze, poznate to tak, ze kdyz to za tepla dlouho toci, jako me a odpojite cidlo teploty, tak to toci porad dlouho, potom tahle sranda nepomuze.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
sverda Odesláno Listopad 27, 2016 Sdílet Odesláno Listopad 27, 2016 Dobrej nápad!!! Už jsem to namontoval, maká jam má !!! Díky. :palec: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.