Přejít na obsah

jak sem si pořešil teplé a studené starty u tdi


pavel71

Doporučené příspěvky

návod sem našel na dieselpower a udělal dle svých představ

budeme potřebovat jedno přepínací autorelé 12V/30A ,odpor 2K2,jednu obyčejnou usměrnovací diodu na 1A,pojistku 3A, konektory ,barevný dráty,izolaci,trafopájku a cín

vememe relátko a mezi kontakty 87 a 87a vletujeme odpor 2K2

upraveny_Obraz0575.jpg upraveny_Obraz0576.jpg

poté vemem asi 5cm kablíku na jeden konec nalisujem autokonektor a na druhej naletujem usměrnovací diodu kablík dáme dlouhý tak aby došel s místa kam si umístíte relé až k alternátoru

diodu zapojíme tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku -takto upravený kablík přijde na cívku relé kontakt č.85

upraveny_Obraz0579.jpg

pak vemem opět asi 5cm kablíku a na oba konce nalisujem autokonektory jedna strana pude na cívku relé kontakt č.86 a do druhýho nacvaknem jeden konec 3A pojistky na druhou stranu pojistky nacvaknem kablík s autokonektorem a to tak dlouhý aby dosáhl bud ke konektoru váhy vzduchu nebo ke konektoru spínače zpátečky

upraveny_Obraz0580.jpg

upraveny_Obraz0581.jpg

ted vodevřem motor schodíme ten plastovej dekl z něj

upraveny_Obraz0588.jpg

a pro lepší přístup k čidlu teploty sundáme i tu plastovou hadici co de do filtrboxu

upraveny_Obraz0591.jpg upraveny_Obraz0600.jpg

odpojíme konektor od alternátoru zapnem klíček do kontrolek a pomocí ukostřený žárovky najdem v konektoru drát kterej de na kontrolku dobíjení-po připojení se na palubce rozsvítí kontrolka dobíjení na tento drát přiletujem kablík s diodou,druhá strana tohoto kablíku se nacvakne do relátka kontakt č.85

upraveny_Obraz0589.jpg upraveny_Obraz0599.jpg

a ted si můžem vybrat odkud si natáhneme plus 12V po klíčku máme na výběr bud s konektoru váhy vzduchu nebo s konektoru spínače zpátečky

upraveny_Obraz0597.jpg upraveny_Obraz0596.jpg

patřičný drát si změříme bud voltmetrem nebo stačí obyčejná žárovková zkoušečka

na tento drát napojíme kablík s 3A pojistkou jehož druhý konec nacvaknem na cívku relé kontakt č.86

ted se musíme dostat k čidlu teploty vycvaknoutr z něj konektor a trochu rozplést izolaci aby sme se dostali na dráty je tam horší přístup neb je tu kapku dole na straně za motorem

upraveny_Obraz0592.jpg upraveny_Obraz0593.jpg

poté co se dostaneme na dráty přestřihneme modro hnědý kablík a na tyto oba konce naletujem patřičně dlouhý dráty který přivedem na relé kontakty č.30 a 87a já to napojuju kontakt č.30 drát od čidla a kontakt č.87a drát vedoucí k ŘJ

a nakonec všechny dráty vyvážem můžem zaizolovat a patřičně uchytit

já samotný relé uchytil na držák podtlakových hadiček mezi ventilama N75 a N18

upraveny_Obraz0590.jpg

ted už jen vrátit hadici a plastovej dekl motoru a máme hotovo :palec:

funguje tak že zapneme klíček sepne relátko které do obvodu čidla teploty vřadí odpor a ŘJ dostane info o studenějším motoru tím upraví podmínky startování

po nastartování se relé odpojí a zapojení čidla teploty se vrátí v původní stav

funguje to perfektně sám to mám již rok a starty jak studený a teplý sou na brnknutí :palec:

samozřejmostí sou fungující žhavící svíčky,dobrá baterie a 100procentní startér :palec:

dělal sem to na 2 octáviích kombi 1,9tdi 81KW ASV,jedné 66KW Cordobě a je to tejden co sem poléčil takto starty u seatu alhambry 1,9tdi 81KW,dále sem to s ůspěchem praktikoval na 2 dieslových oplech motory 2L DTI a 2.2DTI :palec:

Upraveno uživatelem pavel71
Odkaz ke komentáři

Jak bylo řečeno, jde o to, aby se spuštění žhavení posunulo k vyšším teplotám, t.j. aby se žhavilo i u teplého/vlažného motoru, kdy bývá se startem motoru bez spuštění žhavení někdy problém.

Tento problém se tímto vyřeší.

Já jsem podobný problém řešil u FEL 1,9D. Vymyslel jsem jednoduché zapojení,bez relé, rozměrově váleček průměr cca 10mm délky 30mm, které se "vloží" jen do přívodního vodiče snímače teploty. Funguje tak, že se tam vloží onen přídavný odpor (ten posune teplotu) a tento odpor je přes FET tranzistor postupně zmenšován až k nule po dobu desítek sekund, takže pak už je tam jen odpor čidla, takže ŘJ to bere jako postupné ohřívání motoru a nic "nepozná".

Na mojí FEL to funguje 10 roků,na OCT by to funguvalo taky.

Zapojení si nechávám zatím pro sebe, ale každý trochu zdatný elektronik jistě ví, o co jde a jak to udělat (dva odpory, dioda, FET BS170, elyt).

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...
  • o 10 měsíců později...

pro Dušína- na tachu mám dnes 150000km kolik to má ve skutečnosti nevím skoušeli sme u známýho origo hodně drahej a chytrej diag a taky víc km neodhalil :)

pro váhu- asi by to bylo jednoduší leč mnohým de o cenu já tudle srandu pořídil za cca 100kč a někde sem četl že za ůpravu softu chtěj 2000kč a to mi připadá jako vyhozený prachy

leč ted sem narazil na firmu co to dělá za 500kč o tom by se už dalo uvažovat ale já nemám důvod chodí mi to skvěle :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 5 týdnů později...

Jenom takovej dotaz, jakou má hodntou má mít ta usměrňovací dioda? Je tam napsáno že 1 Ampér a kolik voltů, nebo se volty neřeší (nejspíš ne) pač jsem viděl třeba Usměrňovací dioda BY133 s maximálním závěrným napětím Urrm 1300V a proudem v propustném směru If 1A, nebo Usměrňovací dioda 1N4007 s maximálním závěrným napětím Urrm 1000V a proudem v propustném směru If 1A. Abych nekoupil nějakou kravinu.

Odkaz ke komentáři

Jenom takovej dotaz, jakou má hodntou má mít ta usměrňovací dioda? Je tam napsáno že 1 Ampér a kolik voltů, nebo se volty neřeší (nejspíš ne) pač jsem viděl třeba Usměrňovací dioda BY133 s maximálním závěrným napětím Urrm 1300V a proudem v propustném směru If 1A, nebo Usměrňovací dioda 1N4007 s maximálním závěrným napětím Urrm 1000V a proudem v propustném směru If 1A. Abych nekoupil nějakou kravinu.

 

 

Pokud chceš pořešit teplé a studené starty jak je zde psáno ve vláknu tak Ti poradím abys ses do toho osobně nepouštěl.Je třeba znalosti alespoň kde má baterie +-

Neber to osobně

Odkaz ke komentáři

 

 

Pokud chceš pořešit teplé a studené starty jak je zde psáno ve vláknu tak Ti poradím abys ses do toho osobně nepouštěl.Je třeba znalosti alespoň kde má baterie +-

Neber to osobně

Tak toho bych se zase nebál, když jsem si zapojil sám světla pro denní svícení, repasoval startér, nebo vyměňoval ty mikrospínače na zámcích a to nejsu autolelektrikář, nýbrž jenom mechanik nákl. vozů. Jde mi jen o tu diodu, ale ptal jsem se autoelektrikáře u nás v práci je to prej jedno.

Jde o to že teplý starty jsou v pohodě, ale studený jsou o poznání horší, když nažhavím dvakrát po sobě, tak to chytne na první hup, ale jinak ne, když je pod nulou. Někde jsem ještě četl, že je lepší startovat až tak 2 sekundy po tom co zhasne kontrolka žhavení, že to relátko se vypne pozdějc, zkusím to přeměřit a uvidíme jestli je to pravda, protože když jsem to zkoušel, tak se mi zdálo, že to startuje líp. Pač u některej náklaďáků je zcela běžný, že žhavící svíčky žhaví klidně ješte i 1 minutu po té co kontrolka žhavení zhasne, tzv. dožhavování, aby se spalovací prostor rychlejc ohřál a chod motoru byl plynulejší a míň kouřil za studena, ale jestli to tak má i Oktávka to teda fakt nevím.

Ale to dodělávaný relátko se mi zdá jako dobrej nápad, když to nechce někdo řešit softwarově.

Jinak mám motor podle VAGu v dobré kondici, žádné závady to neháže, nekouří to jede to celkem svižně, spotřeba je taky OK a předvstřik je taky v normě 47 stupňů, tudíž mírně pod modrou, startér po repasu, baterka na zátěžáku taky v pohodě takže proto to řeším (možná až moc) :-). Jen to startování v mrazech není tak jako když je teplo.

Odkaz ke komentáři

Tak toho bych se zase nebál, když jsem si zapojil sám světla pro denní svícení, repasoval startér, nebo vyměňoval ty mikrospínače na zámcích a to nejsu autolelektrikář, nýbrž jenom mechanik nákl. vozů. Jde mi jen o tu diodu, ale ptal jsem se autoelektrikáře u nás v práci je to prej jedno.

Jde o to že teplý starty jsou v pohodě, ale studený jsou o poznání horší, když nažhavím dvakrát po sobě, tak to chytne na první hup, ale jinak ne, když je pod nulou. Někde jsem ještě četl, že je lepší startovat až tak 2 sekundy po tom co zhasne kontrolka žhavení, že to relátko se vypne pozdějc, zkusím to přeměřit a uvidíme jestli je to pravda, protože když jsem to zkoušel, tak se mi zdálo, že to startuje líp. Pač u některej náklaďáků je zcela běžný, že žhavící svíčky žhaví klidně ješte i 1 minutu po té co kontrolka žhavení zhasne, tzv. dožhavování, aby se spalovací prostor rychlejc ohřál a chod motoru byl plynulejší a míň kouřil za studena, ale jestli to tak má i Oktávka to teda fakt nevím.

Ale to dodělávaný relátko se mi zdá jako dobrej nápad, když to nechce někdo řešit softwarově.

Jinak mám motor podle VAGu v dobré kondici, žádné závady to neháže, nekouří to jede to celkem svižně, spotřeba je taky OK a předvstřik je taky v normě 47 stupňů, tudíž mírně pod modrou, startér po repasu, baterka na zátěžáku taky v pohodě takže proto to řeším (možná až moc) :-). Jen to startování v mrazech není tak jako když je teplo.

 

Já mám starty za studena na drc + 10.Pokud je pod nulou jak dnes -10 tak je to na delší dobu, ale to bych řešil startérem(již není v kondici).V létě jak je motor zahřáty tak to točí dosti dlouho.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Takže problém se studenými starty vyřešen. Až zhasne kontrolka žhavení, tak stačí ještě počkat 3-5 sekundy a poté statovat a auto chytne na drc. Ještě jsem to sice neměřil, ale evidentně to stratuje líp. Zítra to ještě proměřím voltmetrem, jestli je to pravda, nebo to je nějaký placebo :rolleyes:

Odkaz ke komentáři

Ľahká kontrola. Štartujem s otvorenými dverami. Pri žhavení mi mierne stiahne svit žiarovky vo dverách. Po zhasnutí kontrolky žhavenia ešte počkám a až sa svetlo vo dverách rozžiari naplno, točím štartérom.Niekedy je to ozaj tých 3-5 sekúnd, ale niekedy aj viac.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...