Jump to content

zadní brzdy


libor.98

Recommended Posts

Ahoj, tak rozhodne to nie je dobre. Ja teraz po oprave tych zadnych brzd som usiel 150km a hned skusal teplotu a uplne len letne boli,take vlazne, trosku teplejsie ako teplota mojej ruky, nemoze to palit ! Ja vacsinou aj brzdim len motorom,takze ani brzdy velmi nepouzivam, ale aj som prudko brzdil atd,a vobec nie su teplejsie ako cca 36 stupnov asi ako teplota tela, cize vidim,ze nieco tam budes mat este zle

 

PS: obzrel si aj tie veci, co som ti radil ja vyssie? asi nie ?

 

PS 2: obzri aj vracanie toho piestika poriadne, jeden nech slape na brzdu a ty daj dole koleso a pozeraj ,ci piestik vracia ako ma ...a Ked tak pre istotu mozes dat dole brzdic a s WD40 prestriekat medzery ked odhrnies tu gumenu manzetu na piestiku,ale pozor, nepotrhat !!

Link to post
  • 2 weeks later...
Guest Vikilucky

Ahoj, mám dotaz ohledně pístků na zadní kotoučové brzdy. Jak poznám, zda tam mám 38mm nebo 41mm - bez demontáže třmenu? Je to O1, combi, 81Kw, rv. konec roku 2000, facelift. Díky za info.

Link to post
  • 3 years later...

Po výměně zadních brzd mi obě kola přibržďují. Dával jsem nové kotouče, desky, ložiska a brzdové štíty. Páka na ruční brzdu chodí pěkně, vrací se. Plovoucí čepy na třmenech jsou také namazané, chodí pěkně, všechny prachovky dobré. Válečky šli zatočit a zamáčknout. Destičky nikde nedrhnout, chodí v usazení pěkně. Když vezmu třmen do ruky a zatáhnu za páku ruční brzdy, pístek pěkně vyjíždí. Po smontování a sešlápnutí brzdového pedálu nebo zatáhnutí ruční brzdy, obě kola stejně přibržďují. Kolama se dá otočit klidně i jedním prstem to jo, ale stuha a za jízdy se brzdy hřejí včetně kol. Stačí ale jednou klepnout do třmenu kladívkem, klidně i zepředu, a kola jdou lehce. Napadá vás kde může být zádrhel?

Link to post

Jo, jo, včera jsem to dělal, ale ještě leží třmeny na ponku, tak snad to bude dobré. Vypadá to, že při tom zamačkávání a zatáčení se pohnuly a vytrhly prachovky, ty velké a kously se mezi pístek a třmen. A to jsem pod ně fouknul napřed trochu brzdovky, aby se to tam promazalo, ale po těch letech je to dost přilepené. Koupil jsem opravnou sadu včetně pístku, tak to s tím snad vyřeším.

Link to post

Tak já si cením práci na 0,- Kč, takže 800,- Kč obě strany. Třmen stojí jeden min. 1.500,- Kč. Takže já tam vidím úsporu cca 2.200,- Kč, což si myslím není zanedbatelná částka. A to jsem mohl klidně koupit sadu bez pístku, která vyjde na 200,- Kč na jedno kolo. Pístky po 17 letech provozu jsou pěkné a i v tom třmenu jdou lehce.

Edited by KaJe
Link to post

Tak vyřešeno a opraveno. Teď to chodí jak má a odbržďuje to nádherně. Měnil jsem i hadičky k předním brzdám, tak jsem rovnou všechny třmeny po letech přetřel barvou. Jen to odvzdušňování je hrozné, prostě na těch oktávkách je to vždy na dlouho, ty zadní kola je děs a to jsem udělal i to předodvzdušňění, kdy jsem třmen zalil kapalinou a až pak připojil na hadici.

Link to post

Jen to odvzdušňování je hrozné, prostě na těch oktávkách je to vždy na dlouho, ty zadní kola je děs a to jsem udělal i to předodvzdušňění, kdy jsem třmen zalil kapalinou a až pak připojil na hadici.

Jo, to je fakt paráda :) Zajímavý že jednu stranu sem měl hned a druhá byla na několikrát.

Link to post
  • 1 year later...

Zdravím, chci se zeptat zda je někde k dispozici návod na repas zadních brzdových třmenů, případně na co si dát pozor? Vyměnil jsem totiž kotouče, desky, zadní náboj a rovnou i krycí plech a zadek se docela ohřívá. Kotouče jsou určitě teplejší než přední. Při výměně šly pístky hůř zašroubovat připisoval bych tedy chybu jim. Už mám objednanou opravnou sadu i s pístky. Ještě dodám, že jsem měnil i čepy držáku třmenu a v těch to chodí.

Link to post

vyšlap si pístky, než odpojíš brzdíče od hadic. Pístek je na pohodu... pak musíš rozebrat celý ten mechanizmus ručky který je zezadu zajištěn matkou a uvnitř brzdiče segrovkou... vyměníš v tom mechanizmu simerinky, měděný futýrko kterým to prochází skrz brzdič a pak jen všechno vyčištěné poskládáš zpět. Než dáš brzdič na auto tak doporučuji si povolit odvzdušňováky opatrně aby jsi je neutrhnul... Odvzdušnit přez VAG a neměl by být problém... pokud mechanizmus ručky chodí, může být problém třeba jen v prasklé prachovce okolo pístku a pak se nemusí ručka rozebírat...

Jen bych řekl ze origo kotoučová brzda na octavii 236mm má pístek 38...Alespoň všude kde jsem dělal...

Link to post

Osobně mám písty 41 mm, je to různé. Dělal jsme to již dvakrát. Přikládám pár fotek z netu z ford fóra, je to celkem stejné jak na Oktě, ten návod již nějak nemůžu najít, ale fotky jsem si kdysi stáhnou do počítače, tak snad se autor nebude zlobit.

 

post-45-0-26561900-1504597377_thumb.jpgpost-45-0-00559400-1504597390_thumb.jpgpost-45-0-36404800-1504597409_thumb.jpgpost-45-0-36790200-1504597422_thumb.jpgpost-45-0-66562000-1504597433_thumb.jpgpost-45-0-79431100-1504597447_thumb.jpgpost-45-0-94697600-1504597460_thumb.jpgpost-45-0-22432000-1504597474_thumb.jpgpost-45-0-46014700-1504597487_thumb.jpgpost-45-0-64157900-1504597494_thumb.jpgpost-45-0-99606500-1504597504_thumb.jpgpost-45-0-92269700-1504597512_thumb.jpg

 

Nejhorší je ta vnitřní ségrovka, na tu jsem si musel přibrousit a trochu upravit kleště,jinak je to práce celkem fajn.

Link to post

Jo jo, dělal jsem to 2 krát na stejných třmenech. Když jsem oktu koupil v létě v roce 2007 a minulý rok taky v létě, takže to vydrželo 9 let a asi 180 tisíc km a pak mi začalo váznout zase jedno kolo. Takže šel zase repas, loni jsem koupil sadu i s pístkem, v roce 2007 jen gumičky. Myslím, že jsem to dělal naposled a není to tak hrozná investice, celé třmeny bych kvůli tomu neměnil.

Link to post

Díky moc za všechny odpovědi!!!

 

Tak jsem to dnes ještě zkusil rozhejbat pístek mi šel vytlačit přes mechanismus ručky i zatlačit přípravkem. Nevím jak moc zlehka by to mělo jít ale přišlo mi to lepší než při montáži (asi jsem dělal něco špatně).

 

Ještě přikládám foto kotouče asi by tak neměl vypadat už po 200 km? z druhé strany je zbroušenej po celé šířce. A mezi destičkou a vnější částí třmene je mírná mezera. To asi nebude normální co?

post-2085-0-76228100-1504630167_thumb.jpg

post-2085-0-77119600-1504630175_thumb.jpg

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...