Jump to content

1.6 74 kW + 75 kW Nejčastější problémy a závady


Recommended Posts

Zde můžete psát čím vás motor kdy potrápil a jak jste to vyřešili :(

Než založíte nové téma týkající se poruchy-přečtěte si prosím nejdříve toto vlákno!!!! :D

Edited by TomášT
Link to post

Tak do mé octy jsem již investoval větší částku začalo to teplotním čidlem pokračovalo 4x spouštěč okna (stahovačka), táhlo a motorek předních stěračů, koncový díl výfuku, pravé přední (PP) čidlo ABS, tlumiče, trubka sání spojovací, napínák klínového řemene + klínový řemen, svody, čistil jsem klapku, lambda sonda, svíčky, snímač ot. vačka, napínací kladka, vodní čerpadlo, rozvodový řemen, plynové vzpěry 5. dveří. Ještě mě čeká generálka motoru hlavu dolu atd atd..... Má octa má nebývale velkou spotřebu oleje :mellow: . Jinak ale jsem se svým autem spokojen... Zatím mě to dovezlo vždy kam jsem potřeboval a doufám že až udělám i ten motor tak to bude vše OK... Bohužel auto jsem koupil bez servisky má najeto 130 000 určitě to není reál. takže....

 

post-278-1245782969_thumb.jpg post-278-1245783080_thumb.jpg

post-278-1245783041_thumb.jpg post-278-1245783138_thumb.jpg

post-278-1245783196_thumb.jpg

Link to post

Tak já měnil váhu vzduchu, škrtící klapku, zapalovací kabely a modul, hadice sání, rozvody. Jinak co se motoru týče nic důležitého krom těch překopávek co na tom mám a nutné údržby. Olej mi nežere vůbec. Akorát ještě připomenu jednu klasickou nemoc a tou je trhání se nýtů na diferenciálu.

Link to post
Tak do mé octy jsem již investoval větší částku začalo to teplotním čidlem pokračovalo 4x spouštěč okna (stahovačka), táhlo a motorek předních stěračů, koncový díl výfuku, pravé přední (PP) čidlo ABS, tlumiče, trubka sání spojovací, napínák klínového řemene + klínový řemen, svody, čistil jsem klapku, lambda sonda, svíčky, snímač ot. vačka, napínací kladka, vodní čerpadlo, rozvodový řemen, plynové vzpěry 5. dveří. Ještě mě čeká generálka motoru hlavu dolu atd atd..... Má octa má nebývale velkou spotřebu oleje :mellow: . Jinak ale jsem se svým autem spokojen... Zatím mě to dovezlo vždy kam jsem potřeboval a doufám že až udělám i ten motor tak to bude vše OK... Bohužel auto jsem koupil bez servisky má najeto 130 000 určitě to není reál. takže....

 

Jo ten olej mně taky štve. Pořád přemýšlím čím by to mohlo být, protože pod autem skvrnu nemám a nikde mi to neteče, tak nevím jestli to může být propáleným těsněním pod hlavou motoru, nevím...

Link to post

S olejem je to zajímavý. Stejda ji má v kombíku...z AAA :blink: ...dovoz z DE..prej 145 000Km najeto...no budiž a tuhle mi říkal, že mu žere oboje jak olej tak benzín. Že prý dolíval skoro 1,5litru na 6000km!!!! Dlouhodobou spotřebu má teď 8,5l/100 a že se nemůže dostat pod 7,5 ať dělá co dělá. Na diagnostice všechno v pořádku.

 

Ja a abych nezapomněl převodovka DUU mu pašla v pizdu 5 měsíců po koupi...16 000Kč jiná-starší, 2000 práce a ještě ho čeká spojka...brzdy...výfuk...

Link to post

To by teoreticky šlo ;) průběžný průplach motoru. Má prasklou tu hadici před klapkou kde do ní ústí odvzdušnění klikové skříně..on mu totiž asi po troškách ten olej vytéká i tudy, ale že by to zase teklo tak moc se mi nezdá...

 

No jo no to je tak když chce trumfnout druhého a má na to málo peněz. Já dal tehdy za krátkou se slabší 1,6 přes 130 000Kč a on za to chtěl kombíka se 74Kw s výbavou-nejlépe s klímou...dokonce aj nejlépe TDi... :)

Link to post
To by teoreticky šlo ;) průběžný průplach motoru. Má prasklou tu hadici před klapkou kde do ní ústí odvzdušnění klikové skříně..on mu totiž asi po troškách ten olej vytéká i tudy, ale že by to zase teklo tak moc se mi nezdá...

 

No jo no to je tak když chce trumfnout druhého a má na to málo peněz. Já dal tehdy za krátkou se slabší 1,6 přes 130 000Kč a on za to chtěl kombíka se 74Kw s výbavou-nejlépe s klímou...dokonce aj nejlépe TDi... :rolleyes:

 

tak tu už jsem měnil.... pak jsem nahmatal celkem dost oleje i u olejového filtru při výměně oleje jsem už doufal že OK, ale olej žere pořád... teĎ zksuím těsnění pod hlavou...

Link to post

Já když jsem koupil octu, tak jsem nevěděl co tam je za olej, tak mi v servisu dali 10W-40 (pohoda, během 15 000 km olej vůbec neubyl) a teď když jsem mělil podruhé, tak jsem tam dal 5W-40 (najel jsem zatím asi 800 km, ale vypadá to, že se taky nestrácí). Proč jsem přešel na 5W-40? Zdůvodu, že jezdím často krátký trasy, tak aby se motor rychleji a lépe promazal :smich:

Link to post

U mě za rok a asi 14tis km odešlo jenom čidlo teploty u motoru a stálo to asi 600-700kč. Ráno to špatně ukazovalo teplotu takže když bylo třeba -5 tak bylo frklý prej o 10c takže ukazovalo +5 no a už to bylo špatný za studena bud mi to chcíplo hned při prvnim rozjezdu a nebo když jsem vyjel z garáže a šel ji zavřít. Další starty byly už v pohodě :palec:

Link to post

Zdar,

já mám 2002, 45 000 km, a co se zatím muselo dělat - v záruce lambda sonda a asi před 2 měsíci pouzdra stabilizátoru přední nápravy. Jinak nic jiného, co bych bral jako závadu.

Edited by McDrapi
Link to post
Guest Spidi

Zvýšená spotřeba oleje u motoru 1.6 74 kW u vyššího počtu nejatých kilometrů je způsobena opotřebovanými stíracími kroužky pístů, které jsou bohužel z prvovýroby z nekvalitního materiálu, neopotřebují se na celkovém průměru o drážkování stěn válců, jak je obvyklé, nýbrž radiálně při vratném pohybu pístu, což má za následek "podtékání" oleje a jeho zvětšená vrstva na stěnách válců, která je spalována při běhu motoru. Jednoduše se o tom můžete přesvěčit po delší jízdě, kdy na nárazníku poblíž výfuku najdete malé černé tečky, co je onen nedokonale spálený olej. Zajímavostí je, že s tímto neduhem ve většině případů "začne" druhý válec, což si neumím logicky vysvětlit, nicméně je tomu tak.

 

Další vámi již zmíňenou příčinou je prasklý kanál odvětrávání ventilového prostoru do sání, dále také prolínající oleje kolem zapalovacích svíček a velice často prasklé gufero klikové hřídele na straně řemenice drážkovaného řemene.

Link to post
  • 2 weeks later...

Tak jsem měl další problémek u 75kw. Olej mi rozežral tu hadici co vede zs váhou vzduchu dál...takový to kolínko a kapalo to dolu a snad to vzalo i jednu hadici od klikovky taky sežraná takže to pak blblo se vzduchem. Martin.RS na to přišel :palec:

Link to post
  • 3 weeks later...

74kW r.v.98, najeto 223600km

 

Zavady souvisejici s motorem (nepocitam stahovacky a spotrebku u kazdyho auta jako je olej, silace, tlumice, kosti stabiku, pakovani steracu a podobne) - krouzky (takovy gumicky) mezi plastovym sanim a kovovym motorem :palec:, harmonika u odvetrani klikovy skrine, snimac otacek, cidlo teploty, praskla hadicka mezi sanim a posilovacem brzd, zvlneny kotouce vepredu (holt velikost na anglicaka), cidlo zpatecky (podle me si jen prilepsil servis, pac se jim to pry stalo na dilne), joo a prdnul mi vlnovec na 1. dilu vyfuku, asi po 3 letech provozu. Dal se menil jeden cep rizeni a pravej homokloub. To je dle denicku vse :)

 

Olej nezere vubec, pod autem na vlastnim parkovacim miste ani kapka oleje. Krmeno celou dobu 5W40.

Link to post

mám 75kw a poslední tak 3-4 měsíce mě zlobí 2 věci. Při delšim rozjezdu (pomalejš pouštim spojku)např do hodně prudkýho kopce nebo mokrý trávě, štěrk do kopce atd tak mi z ze spodku divný pískání co by to mohlo bejt? Když je klasickej normální rozjezd tak nic... Může to bejt spojka? Nikdy jsem nic necejtil nebo tak něco. Akorát mi při jedný opravě bylo řečeno že mám jedno ložistko rezavý ale to tim asi nebude co?

 

a druhá věc je že při přeřazení a následovnym přidání plynu mi několikrát zaškube auto. Neni to takový to že rychle přeřadim a přidam a kopne spojka jak se chytí tohle je třeba 3-4 za sebou.

Link to post
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ja mam oktávku teprve tři tejdny (75kw), rozvody mě čekaj tenhle měsíc. Mám ale pár dotazů (nebijte mě, před tim sem měl 1.9 naftu, takže o 1.6 MPI toho fakt moc nevim). Je normální že pod víčkem na dolejvání oleje a v tom hrdle se dělá ten šedej šlem jak ho znám ze stodváci? Je mi jasný že tam kondenzuje vlhkost (kor když jezdim krátký trasy), ale myslel sem že už to maj líp vychytaný. Voda se mi neztrácí. Už to tejden vždy po návratu z práce vytírám hadrem, protože u š120 to pak ustalo, ale tady se dělá pořád (u nafťáku bylo víčko vždy čistý). Jinak olej je tam 5W40 Castrol, musim ho vyměnit, teď sem koupil Mobil. A pak ještě něco- někdy mi z sama od sebe na mžik přidá plyn, jako kdybych jí prošláp, co to může být?

Link to post

Slem normalni urcite neni, mam najeto 226000km, olej to nezere, slem se nedela, nikde z toho netece. Ale jsem prvni majitel a leju do toho od zacatku plnou syntetiku. Ten plyn, nemas vzpricenej koberecek? Se mi stalo totiz :D

Link to post

No na ten kobereček se mrknu, ale s tim šlemem nevim. To musí bejt ta kondenzace, že se jezděj krátký trasy (aspoň doufám). Když od někud přijedu a hned jdu a odšroubuju víčko tak se z hrdla trochu kouří (ne ale zese moc), vytřu to, zašroubuju, zajedu do garáže, zas ho sundám a jsou na něm zespodu zase kapky vody. Ale jak sem řek, těsnění pod hlavou by to bejt snad nemělo, teplota motoru OK, voda nemyzí, na měrce taky nic nepozoruju (voda v oleji neni, emulzi to nedělá). Jinak olej se má měnit po 15. tis. nebo po roce. Já ho tam mám rok a tři měsíce, měnim podle km, ale to by tim taky bejt nemělo, ne?

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...