Přejít na obsah

1.6 74 kW + 75 kW Nejčastější problémy a závady


Doporučené příspěvky

zdravím, mam octu 1,6mpi 75kw rok 2006 motor BFQ najeto 271100km,

dnes když sem jel do práce tak se mi cestou rozsvítila žlutá kontrolka motor a na displeji maxidotu mi naskočilo že mam zajet do dilny a že je neco špatneho na emisích. zajimalo by me jestli s timhle ma nekdo skušenost a popřípade jak ji vyřešil ? dik za komentáře ;)

Odkaz ke komentáři

To může bejt více věcí, asi to bude chtít napojit na diagnostiku. Mně se tohle hlášení taky objevovalo, jednalo se o nějakou nahodilou chybu lambda sondy. U mně to asi souviselo s olejem co motor žral. No a pokusil jsem se to vyřešit výměnou gufer a jak jsem dopadl, viz výše :-)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

zdravím, tak sem měl tusvou holku na diagnostice. A ta kontrolka motoru jak mi svítila , tak to byl motor tak strašně uškrcenej, prostě řídící jednotka dávala extrémně malý množství benzínu do vzduchu= chudá směs. Tak jsme na diagnostice přidali a vše je OK ;)

 

Mam ještě otázku newí někdo kde se maže kulisa na řazení? myslím pod řadičkou, když řadím 1, 2, R a 5 tak to vrže, kdyby mi někdo poradil kde se to maže a jak se k tomu místudostanu byl bych velice rád, kloubek sem už mazal a nepomohlo to . Děkuji za reakce

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
Guest tombonjorno

octavani,tento vuz me jiz prestal bavit

--problem:vyskoceni otacek pri vyslapnuti spojky pri jizde-motor dale 2sec. pridava nez spadne na volnobeh--1.6 74 kw 97 rok jedna z prvnich

na rady servisu reseno vymenou novych veci original:

cidlo teploty nasavaneho vzduchu

elektrom.ventil na nadobce

regulator tlaku paliva-zmeren tlak na obou stupnich,hodnoty v poradku

cidlo klepani

zapalovaci civka

svicky

kabely 2x

snimac otacek klikovky

cidlo teploty kapaliny 3x

vaha vzduchu 2x

skrtici klapka

vlnovec ke klapce

lambda sonda

novy vyfuk,vlnovec bez zavad

lanko plynu

rozebrany a promazany plynovy pedal

pretesnene cele sani a vstriky,rozvody,filtry,naplne,pojistky

rozbalena kabelaz bez zavad,promerene kabely bez zavad

SAKRA to stalo penez :smich:

zkusmo natazen spojkovy spinac k ridici jednotce ale 06A 906 019 AJ spinac nezna a neregistruje ho.

dle vagu za jizdy-povoleni plynu okamzite registruje v blokovych hodnotak jako sepnuti koncoveho spinace volnobehu,nicmene stale motor krmi a vytaci cca 2 vteriny dal a jedno v jakych otackach,a me vytaci uz taky :wallbash:

jedine reseni kdy prestal je odpojeni cidla otacek kliky ale bez nej jede jak shnila babovka a starovani taky nic moc super ale jde,vrchni cidlo otacek na vacce funkcni,na ten to s bidou jede a pres 5200 se dostanu.na cidle klikovky jsou 3 vodice.dva vcetne stineneho mi na test zkratu piskaji proti kostre a proti sobe,pri nenastartovanem motoru a zapojeni v RJ!!ale kabelaz neni prostrelena az k jednotce,to je v pohode?nicmene podle Vagu pocita cidlo dobre,v blokovych hodnotach ma cislo 88 coz je v norme.Skoda servis krci rameny,servismani krci rameny ze to jeste nevideli.ja uz krcim rameny taky.mate jiny napad nez to prodat?

Mám stejný problém s tim rozdílem, že mám 1.6 75kw 2009. Děla mi to zatím jen když je auto studený. Přišel jsi na to cim by to mohlo byt nebojsi to prodal?

Odkaz ke komentáři

nn neprodal,ale pokrocil,ja bl**c jeste dokonce koupil snimac otacek na vacce a nove plynove lanko,vse pri starem "zavada"je stale,skoncil jsem na tomto

 

vytah z DP:

Je-Ii škrticí klapka bez proudu, nastaví se
do určité mechanicky stanovené polohy, což
u motoru, zahřátého na provozní teplotu, znamená
zvýšení volnoběžných otáček.
Nastavovač škrticí klapky převezme funkci
zavírání škrticí klapky s tlumením.!!!!!

 

A taky presne tohle uz mi to porad dela,jak mi sepne spinac volnobeznych otacek ihned se otacky zvyssi a pomalu zase zacnou padat-overeno vizualne.ted zkoumam jestli mi nekolisa napeti na RJ a nasledne jestli nekolisa napeti na klapce kam to ma RJ posilat,asi se mi to nekde po ceste ztraci a nebo uz v RJ tezko rict,nicmene do vymeny/opravy/repase RJ se mi fakt uz za ty prachy nechce.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dobrý deň, mám octaviu 1.6 75 kw 2005. Potrebujem poradiť s pár veciami.

Na olejovom veku z vnútornej strany sa mi kondenzuje voda a robí sa tam taká hnedo-sivá gebuzina.

Ďalej pri brzdení mi trasie volantom kotúče majú cca 4 000 km.

a Ešte že, pri štartovaní studeného motora kolíšu otáčky a pri rozjazde akoby ju dusilo a niečo v motore praská a puká. čím to môže byť spôsobené? Za odpovede vám budem vďačný :)

Odkaz ke komentáři

zdravím, ta hnedo-sivá gebuzina jak píšeš tu tam mívám taky ale spíš v zimě ted v létě se mi tam nedělá, to bych neřešil ;) já to též neřeším.

to třesení volantem bych nechal převyvážit kola, potom srovnat kotouč když by nepomohlo vyvážení. nebo to mohou být tlumiče, silentbloky, stabilizátory, ložiska kol, .....

ten start to newím napadá mě jen prasklá hlava

Odkaz ke komentáři

zdravím, ta hnedo-sivá gebuzina jak píšeš tu tam mívám taky ale spíš v zimě ted v létě se mi tam nedělá, to bych neřešil ;) já to též neřeším.

to třesení volantem bych nechal převyvážit kola, potom srovnat kotouč když by nepomohlo vyvážení. nebo to mohou být tlumiče, silentbloky, stabilizátory, ložiska kol, .....

ten start to newím napadá mě jen prasklá hlava

No, stabilizátorové kosti mi vravel mechanik že treba vymeniť a že potom sa uvidí ale vyvážiť ich skúsim dať a možno aj kôli geometrii to može robiť. Inak máš subwoofer v Octavii? Potrebujem poradiť niečo s kufrom :)

Odkaz ke komentáři

subwoofer bohužel nemám :( , chystám se do něho jít ale nejprve si tam chcikoupit lepší radio (nyní tam mam originám symphony od škody).Kdyby jste věděl jakýtyp tam presně pasuje , bylbych rád za dobrou radu ;)

 

No, ja som si kúpil autorádio LG-LCS710BR a v tom ramčeku originálnom mi pekne vošlo celé, a hrá super.

Pekné ekvalizéry má, len trošku tie sériové reproduktory trochu nezvládajú. Výkon rádia 4x53w :)

Aké máte vy vpredu reproduktory? Chcem dať nové ale neviem aké. Len viem že komponentné lebo výšky chcem mať hore kde sú od výroby.

Odkaz ke komentáři

No, ja som si kúpil autorádio LG-LCS710BR a v tom ramčeku originálnom mi pekne vošlo celé, a hrá super.

Pekné ekvalizéry má, len trošku tie sériové reproduktory trochu nezvládajú. Výkon rádia 4x53w :)

Aké máte vy vpredu reproduktory? Chcem dať nové ale neviem aké. Len viem že komponentné lebo výšky chcem mať hore kde sú od výroby.

 

Ono záleží kolik do těch repráků chceš investovat, ale dost se dozvíš v sekci Audio, autohifi http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showforum=22 . Pokud chceš aby ti to lépe hrálo, tak to chce lepší rádio než je originální (to splňuješ), potom lepší repro (záleží kolik chceš investovat) a dále je dobré pořídit MDF podložky a pokud to chceš mít fakt dobře udělané, tak je i potřeba vytlumit přední dveře tlumícím materiálem.

Po tom všem je možné, že ti to časem bude málo a už to bude chtít reproduktory napájet zesilovačem, protože samotné rádio dokáže reproduktory vybudit tak na cca 30% výkonu. A jak je to možné, když má např. rádio výkon 4x 53W? To je maximální (špičkový) výkon rádia, který dosáhne jen malinkou chvilku, takže v praxi o ničem..., ve skutečnosti je hrací výkon (RMS) okolo 4x20-25W, pak už začíná zvuk hodně zkreslovat, takže se to nedá poslouchat a v domnění, že reproduktory nestíhají je to naopak, rádio nestíhá dodávat potřebný výkon. Takže je potom řešení nepouštět hudbu moc hlasitě nebo si vypomoct zesilovačem... ;)

Odkaz ke komentáři

 

Ono záleží kolik do těch repráků chceš investovat, ale dost se dozvíš v sekci Audio, autohifi http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showforum=22 . Pokud chceš aby ti to lépe hrálo, tak to chce lepší rádio než je originální (to splňuješ), potom lepší repro (záleží kolik chceš investovat) a dále je dobré pořídit MDF podložky a pokud to chceš mít fakt dobře udělané, tak je i potřeba vytlumit přední dveře tlumícím materiálem.

Po tom všem je možné, že ti to časem bude málo a už to bude chtít reproduktory napájet zesilovačem, protože samotné rádio dokáže reproduktory vybudit tak na cca 30% výkonu. A jak je to možné, když má např. rádio výkon 4x 53W? To je maximální (špičkový) výkon rádia, který dosáhne jen malinkou chvilku, takže v praxi o ničem..., ve skutečnosti je hrací výkon (RMS) okolo 4x20-25W, pak už začíná zvuk hodně zkreslovat, takže se to nedá poslouchat a v domnění, že reproduktory nestíhají je to naopak, rádio nestíhá dodávat potřebný výkon. Takže je potom řešení nepouštět hudbu moc hlasitě nebo si vypomoct zesilovačem... ;)

Ešte som chcel vedieť, že aké rozmery reproduktorov sú v kufri v tých bočných mriežkach okolo plata.

Odkaz ke komentáři

Přední repro je 165mm a zadní 130mm. Dopředu dát komponentní repro, ale dozadu je dobré dát koaxiální reproduktory, protože zadní výškáče v zadních dveřích jsou neštaštně řešený... :(

V zadných dverách ani výškáče niesú. :) Ďakujem za ten rozmer. A inak do predných dverí by som chcel dať tietio repro. Bol by to dobrý výber?

http://www.autodax.sk/eshop/reproduktory-do-auta/16-cm/komponentne/znacka-1/gzic-650x-1413.html

A ešte že či by nebolo dobré dať tam aj MDF krúžky...

Odkaz ke komentáři

S Ground Zero chybu určitě neuděláš, takže i s tímto typem reproduktorů by jsi měl být spokojenej. Co se týká MDF kroužků, tak ty rozhodně doporučuji, protože má potom reproduktor lepší stabilitu a vybrace se tolik nepřenáší do dveří a tím pádem je i lepší předneš, než kdyby byly nové reproduktory osazené do origo plastových kroužků ;)

Jinak pokud nemáš žádné zadní reproduktory, tak je jasné že nemáš v zadních dveřích výškáče a ani není dobré je do těch dveří dávat, protože to zbytečně křičí předním cestujícím do uší a tím pádem kazí celkový zvukový přednes.... :)

Odkaz ke komentáři

S Ground Zero chybu určitě neuděláš, takže i s tímto typem reproduktorů by jsi měl být spokojenej. Co se týká MDF kroužků, tak ty rozhodně doporučuji, protože má potom reproduktor lepší stabilitu a vybrace se tolik nepřenáší do dveří a tím pádem je i lepší předneš, než kdyby byly nové reproduktory osazené do origo plastových kroužků ;)

Jinak pokud nemáš žádné zadní reproduktory, tak je jasné že nemáš v zadních dveřích výškáče a ani není dobré je do těch dveří dávat, protože to zbytečně křičí předním cestujícím do uší a tím pádem kazí celkový zvukový přednes.... :)

Už som to vyriešil. :) Budú potrebné financie a idem do tých ground zero dopredu a dozadu 13cm koaxiály asi Sinusy.. :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Chlapi, muzete pro me prosim nekdo neco udelat? Mam 74 kW a po bouracce mam novou kapotu z jinyho bouranyho auta. Mam pocit, ze na puvodni nebyl takovej ten filc, zatim co na tyhle je a udajne je to z TDi. No a ted v tech vedrech mam pocit, ze je tomu motoru proste horko. Tak jestli mi nekdo prosim kouknete... kdyz tak to na leto sundam...

 

Diky moc :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Hodně záleží jaké trasy jezdíš (město, dálnice, vzdálenost apod.) a taky jestli myslíš dlouhodobou spotřebu nebo krátkodobou (spotřeba jen za 1 jízdu)...?

Jinak ukazatel spotřeby se určitě nezaseknul, protože je řízenej elektronicky, jedině že něco odešlo na motoru a proto ta zvýšená spotřeba. V tom případě je nutné auto připojit na diagnostiku, protože tak by to bylo jen hádání...

 

PS: teď mám auto předělané na LPG, ale když jsem jezdil na benzín, tak jsem měl dlouhodobou spotřebu kolem 8l (mám stejný motor jako ty) :)

Odkaz ke komentáři

No, zaznamenal jsem to, když se měnila převodovka, jelikož u motorů 74kw jsou poddimenzované nýty na diferáku, tak praskly a musela se vyměnit za repasovanou, která už to má vyřešené pevnostními šrouby, ale vůbec si s ničím nemůžu spojit jakoý vliv na to může mít převodovka a pak se měnila i spojka, ale to taky nevim v čem by byla chyba.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...