Přejít na obsah

1.6 74 kW + 75 kW Nejčastější problémy a závady


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Ahoj lidi tak jdu nahlásit stav :) Auto jsem odvezl do servisu a mechanik prošel všechny hadičky jestli není nikde nic prasklého, když zjistil že ne tak vyměnil 1 lambda sondu , která při normálním provozu hlásila chybu ale při záťežovém testu byla ok. Auto zatím šlape jak hodinky ,od patku jsem sním najel cca 150 km a zatím ok. Od koupě auta jsem už nechal dělat , geometrii , olej, a obě lambda sondy. Doufám že už mám vybráno aspoň na rok :)

Odkaz ke komentáři
Guest schneefall

Já jsem akorát vyměnil motor :lool: jinak jsem na to auto ani nešáhl.Ze starýho motoru mám k dispozici všechno kromě klikovky a bloku, takže když se mi něco pokaká, tak náhradní díl bych měl mít k dispozici ihned.Po koupi jsem byl na testech tlumičů, podle nich OK, ale v poslední době mi při brždění dosti rezunuje volant, takže se asi bude muset nějaká tisícovka investovat do přední nápravy, ikdyž žádné mlácení nepozoruji.Kámošce to teda bubnuje pěkně, ale zase se jí neklepe volant.

Ve vagu mi občas vyskočí dvě chyby.Jedna je cosi o chybném prutoku u odvětrání palivové nádrže a druhá chyba, při které se mi rozsvítí emise spočívá cosi o vedení sekundárního vzduchu.Ale prej obě závady nemají na výkon a provoz auta vliv, tak na to kašlu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zdravim.

Kamarad ma octavku 1.6 75kw a startuje mu jen na 3 valce za studena.

A od 1.ooo - 2.5oo otacek mu to auto cuka. ma tam nove svicky, kabely, lambda sondu, vahu vzduchu i novou zapalovaci civku.

tak se chci zeptat, zda-li to muze delat Halluv snimac.

a diagnostice to nepise zadnou zavadu. a jen za studena to jde na tri valce. nevite nekdo co s tim muze byt?

kamaradovi to zacalo zlobit po vymene tesneni pod hlavou, pak se to jeste vic zhorsilo po vymene komplet spojky.

dekuji za jakykoli napad a radu

Odkaz ke komentáři
Guest Jan Nouza

Zdravim.

Kamarad ma octavku 1.6 75kw a startuje mu jen na 3 valce za studena.

A od 1.ooo - 2.5oo otacek mu to auto cuka. ma tam nove svicky, kabely, lambda sondu, vahu vzduchu i novou zapalovaci civku.

tak se chci zeptat, zda-li to muze delat Halluv snimac.

a diagnostice to nepise zadnou zavadu. a jen za studena to jde na tri valce. nevite nekdo co s tim muze byt?

kamaradovi to zacalo zlobit po vymene tesneni pod hlavou, pak se to jeste vic zhorsilo po vymene komplet spojky.

dekuji za jakykoli napad a radu

 

Ahoj. A co vstřiky?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

 

budu nechávat měnit spojku na mojí Octávce 75kW r.v.01 a mám dotaz k tomu, jakej průměr tam vlastně je?

 

Hledal jsem to tu a nenašel...mám totiž vyhlídnutou tuto, kde je prumer 220mm

 

Ale pak sem taky narazil na tuhle kde je zase průměr 210mm

 

Takže kterou vlastně?

 

Jinak teda podle toho že na více stránkách nabízejí průměr 210mm tak předpokládám že to bude ta....ale ptám se pro jistotu, je tam přecejenom 500,- rozdíl :-) + za tu levnější je doprava zdarma...což jsou argumenty který mě prostě donutili se zeptat :D

Předem dík za informačky pánové (popřípadě dámy, abych někoho neurazil :rolleyes:)

Odkaz ke komentáři

Fajn diky za ujasnění...asi je jedno jestli tam dám spojku LUK nebo Sachs ne? Četl sem že se obě dávali už ve výrobě...

 

a ještě bych se rád zeptal, jak s vypínacím ložiskem..nemusí to být doufám od stejný značky jako spojková sada, ne? :huh:

 

Protože když bych vzal tu Sachs spojku z odkazu, tak bych zrovna objednal i to ložisko, ale maj tam jen značky LUK , Febi a origo. ...takže asi to origo ne? :-) abych to měl za jedno poštovný :rolleyes:

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Jo ten olej mně taky štve. Pořád přemýšlím čím by to mohlo být, protože pod autem skvrnu nemám a nikde mi to neteče, tak nevím jestli to může být propáleným těsněním pod hlavou motoru, nevím...

TAK SE PODÍVEJ POD KRYT MOTORU JAK JE HADICE K VZDUCHOVÉMU FILTRU JE TAM MALÝ VÝVOD OD MOTORU NAPOJEN NA VZDUCHOVÝ KOLENO K FILTRU

Odkaz ke komentáři

Já mám octávu 1 mám ji po prvním majiteli mám tam najeto 177000 mám ji už 4 roky a za poslední rok a půl jsem měnil startér pak motůrek na stěrače a na konec servo včetně baterky a tyček na řízení a čelního skla jinak olej mi to nebere moc krásně maže mám tam 10 W 40 A BEZ problémů akorát bych potřeboval sehnat interierové osvětlení ale jinak si nestěžuji motor 1.6 MPI 74KW Šlape jak hodinky létě jezdím za 6 litrů a v zimě za 8 litrů občas tam natankuji lepší a draží benzín na pročištění svodů a vstřiků akorát že se hůře schání některé díly.

Odkaz ke komentáři

Čau,řeším problém u Octavie II 2005 1,6 75kW.při vyřazení za jízdy mi stoupnou otáčky na cca 2000 a vrátí se na normálních 900.Někdy to udělá víckrát po sobě.Při zastavení na volnoběh to nedělá.Závada se projevuje jenom za jízdy po vyřarení se zahřátým motorem.Diagnostika nic neukazuje,klapka je vyčištěna...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Čau,řeším problém u Octavie II 2005 1,6 75kW.při vyřazení za jízdy mi stoupnou otáčky na cca 2000 a vrátí se na normálních 900.Někdy to udělá víckrát po sobě.Při zastavení na volnoběh to nedělá.Závada se projevuje jenom za jízdy po vyřarení se zahřátým motorem.Diagnostika nic neukazuje,klapka je vyčištěna...

 

ahoj,take tento problem resim ale u 74kw,take to zacalo po vycisteni klapky,VAG-0chyb:vetsina rad je

1.v tvem pripade zkontroluj spinac na pedalu spojky(ja jej nemam ty urcite ano)

2.vaha vzduchu (ja vymenil ale stale to dela)

3.nove svicky,kabely-stale zlobi

4.znovu vycisteni,vcetne potenciometru a nastaveni klapky-stale zlobi

5.nove cidlo teploty vody a vzduchu-stale zlobi

6.nova spojovaci trubka sani+klapka-stale zlobi

7.-zoufalost :wallbash:

pokud ma nekdo dalsi radu sem s ni

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Problém s chlazením.

 

Jednoho mrazivého dne jsem jel svojí octaviou 1.6 74kW GLX (AEH) klidnou cestu, z ničeho nic přestala topit, z expanzivky začala vytékat kapalina pod tlakem. Dolil jsem vodu a po chvilce zase se tlačila voda skrze expanzivku.

 

Přes zkoušku termostatu až po kontrolu tlaku ve válcích bez problémů, nastali teda možnosti, buď duplo těsnění pod hlavou, nebo nejčastější zavada - vodní pumpa.

 

Udělal jsem rozvody, sundal puvodní vodní pumpu s plastovými lopatkami - ty byly uplně rozflákané a oktáva fičí jak má :palec:

post-27496-0-96788700-1363937025_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

ahoj,take tento problem resim ale u 74kw,take to zacalo po vycisteni klapky,VAG-0chyb:vetsina rad je

1.v tvem pripade zkontroluj spinac na pedalu spojky(ja jej nemam ty urcite ano)

2.vaha vzduchu (ja vymenil ale stale to dela)

3.nove svicky,kabely-stale zlobi

4.znovu vycisteni,vcetne potenciometru a nastaveni klapky-stale zlobi

5.nove cidlo teploty vody a vzduchu-stale zlobi

6.nova spojovaci trubka sani+klapka-stale zlobi

7.-zoufalost :wallbash:

pokud ma nekdo dalsi radu sem s ni

 

Já měl obdobný problém na VW BORA 1.6 74kW SR (AKL) auto po vyřazení stoupalo dokonce až na 4000 otáček naprosto samovolně, tak sem to musel dusit na rychlosti. Přesně jak se zde kolega zmínil, vyměnili jsme čidlo teploty chladici kapaliny, dali se nové svíčky, nová lambdasonda, nové kabely ke svíčkám, vyměnila se škrtící klapa, nová spojovací trubice, byla děrává takže tahala falešny vzduch, nova klapa se nastavila na diagnostice. Váha vzduchu by to být neměla, ja měl to samé a vyřešil jsem to tak, jak sem napsal. Někdy fakt stačí jen vyčistit tu klapu, ale nejlépe ji nerozebírat ať pak nemusíš znovu nastavovat. Sice ti to tak 1-2 tis km bude držet vyšší volnoběh někde do 1300ot, ale pak se to hodí do původní hodnoty a bude to OK :pivo:

Odkaz ke komentáři

kdyz ja uz mam tu klapku jak zrcadlo,kolikrat uz byla lestena :(

tak mam dalsi pokrok

-ohledne te nove vahy vzduchu tam byla dana zn.TOPRAN coz neni original

 

zahraty motor a vyjmul jsem pojistku c.43 a prestalo to.sice to bylo line ale neskakaly otacky

poj.c.43 ma na starosti.1 vahu vzduchu

2 elek.mag.ventil odvetravani

3 vyhrivani lambda sondy

elek.mag ventil jsem zkusil pres vag a spina,sice bych rekl ze line cca 2-3sec mezi sepnutim ale spina.uz jsem slysel i jine a to byl sakra cvrkot

pomuzete vyresit?ktery raubir to ma svedomi?

Odkaz ke komentáři

Ale jestli to zacalo klapkou, tak to asi neprichazi v uvahu... ale napada me snimac otacek? Co 1. dil vyfuku, coz by sice byla shoda nahod, ale clovek nikdy nevi. Ja mel diru v tom vlnovci a litalo mi to na volnobeh na 4000 ot., sem tam to zdechlo, a jizda po meste byla radost. Az jsem to jednou na krizovatce proste nenastartoval, pac to salo falesnej vzduch na lambdu...

Odkaz ke komentáři

to bylo prvni po cem jsem sel - lambda a prvni dil potrubi.nekolikrat jsem jel jako spolujezdec a sledoval vagem lambdu.makala na vsech kanalech jak ma-stridani napeti,stridani chuda - bohata(0-1).atd.jinak spotreba ted zima ciste mesto 5km pojizdky 8.8 mimo mesto 20 km rovina 6.9 prumer.i jsem ji i odpojil a na chvilku projel.zadna zmena mimo obri spotreby 14/100km prumer

ale jak jsem psal,okamzite to prestalo jak jsem vyradil ty tri veci vyse

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
Guest tabo2704

Zdravím chlapy, řeším problém u octavie 75kw r.v. 2002. Rozsvitila se kontrolka motoru, tak jsem šel na diagnostiku. Zjistili chybu "sekundarni vzduch do valce". Muže to byl jak vaha vzduchu, škrtici klapka, nebo nejaka hadice ... Nema prosim z vas někdo s tím skušenost co to může byt? Auto se na rovine chova uplně normálně,rozdíl je minimálni oproti dřivějku spotřeba se stejná akorát do kopce to nemá tah a pokud seslapnu prudce plyn auto se obcas zahlti. Po mirnem pridavani plynu je to nornalni.

Muze me nekdo poradit ? Diky moc

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

ahoj,take tento problem resim ale u 74kw,take to zacalo po vycisteni klapky,VAG-0chyb:vetsina rad je

1.v tvem pripade zkontroluj spinac na pedalu spojky(ja jej nemam ty urcite ano)

2.vaha vzduchu (ja vymenil ale stale to dela)

3.nove svicky,kabely-stale zlobi

4.znovu vycisteni,vcetne potenciometru a nastaveni klapky-stale zlobi

5.nove cidlo teploty vody a vzduchu-stale zlobi

6.nova spojovaci trubka sani+klapka-stale zlobi

7.-zoufalost :wallbash:

pokud ma nekdo dalsi radu sem s ni

ozivuji znovu pro ty co resi stejny problem a nechteji byt platici masochiste jako ja :blink:

problem:vyskakovani otacek pri vyslapnuti spojky-motor dale 2sec. pridava

vuz 1.6 74kw 97rok prvni verze bez spinace spojky

8-dalsi nova original klapka

9-dalsi origo vaha vzduchu

10-znovu pretesnene vstriky,sani,tesneni skrtici klapka

11-novy snimac otacek klikovky

12-novy elektromagneticky ventil na aktivnim uhli-netesnil,tim vyreseny dlouhe starty v horku

13-rozbaleny vsechny motorove svazky kabelu,vsechny v poradku zadny skrat,preruseni

14-nove vsechny pojistky

15-novy spojkovy valec,vypinaci tyc,spojkove lozisko

16-nove rozvody+presne nacasovani dle vyrobce

17-nova civka+kabely original

18-nova lambda sonda

-vag stale zadna zavada,stale dle -bloku- vsechny veliciny v norme dle vyrobce

zavada pretrvava,pokud vozidlo zvednu na stojany a simuluji jizdu,neskace.dam na kola a zacne vyskakovat,zacina to po cca 15sec od nastartovani,ted v chladnu po cca 30sec.napada vas co jeste to muze byt?

Odkaz ke komentáři

jj bod 10-znovu pretesnene vstriky,sani,tesneni skrtici klapka-horni i dolni tesneni origo a rovnou i gumicky na obou stranach vstriku,vcetne prostrikani pri chodu motoru a sejmuti hadice sani z filtru-ucpani a motor zdechl,myslim ze tam je to tesne ok,tim pretesnenim mi to ale nesedi proc pri vyveseni auta na stojany a simulace jizdy probiha vse v poradku a nikam nehopsa,jen kdyz ho posadim na kola tak zacne delat paseku

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

ozivuji znovu pro ty co resi stejny problem a nechteji byt platici masochiste jako ja :blink:

problem:vyskakovani otacek pri vyslapnuti spojky-motor dale 2sec. pridava

vuz 1.6 74kw 97rok prvni verze bez spinace spojky

8-dalsi nova original klapka

9-dalsi origo vaha vzduchu

10-znovu pretesnene vstriky,sani,tesneni skrtici klapka

11-novy snimac otacek klikovky

12-novy elektromagneticky ventil na aktivnim uhli-netesnil,tim vyreseny dlouhe starty v horku

13-rozbaleny vsechny motorove svazky kabelu,vsechny v poradku zadny skrat,preruseni

14-nove vsechny pojistky

15-novy spojkovy valec,vypinaci tyc,spojkove lozisko

16-nove rozvody+presne nacasovani dle vyrobce

17-nova civka+kabely original

18-nova lambda sonda

-vag stale zadna zavada,stale dle -bloku- vsechny veliciny v norme dle vyrobce

zavada pretrvava,pokud vozidlo zvednu na stojany a simuluji jizdu,neskace.dam na kola a zacne vyskakovat,zacina to po cca 15sec od nastartovani,ted v chladnu po cca 30sec.napada vas co jeste to muze byt?

 

Do podobné situace jsem se dostal taky. Auto sice jede, ale blbě a teď ještě navíc dost žere, ale diagnostika nic nehlásí. No už jsem asi zjistil čím to je, ale čekám na díl, který bych měl tento týden vyměnit a pak si budu jist, že to tím je. Nicméně hledání probíhalo tak, že jsem musel podle dílenský příručky porovnávat hodnoty ve VAGu a i tak mi to celkem zamotalo hlavu. Když teda diagnostika nic nehlásí, je potřeba porovnat ty hodnoty podle dílenský příručky a pak vyvodit nějaký závěr.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
×
×
  • Vytvořit...