Přejít na obsah

1.6 74 kW + 75 kW Nejčastější problémy a závady


Doporučené příspěvky

Zdarec

 

Tak jsem

- vycistil (jak to slo) klapku

- vycistil (jak to slo) vahu

- prezkousel kabely na falesny vzduch (osahem. poslechem)

 

a .... NIC stale stejne cukani otacek

 

Nahral jsem to na mobil je to zde :

kdyz jsem v aute je to malo slyset, ale je to videt na otackomeru

kdyz jsem u motoru je to celkem slyset

 

Zatim jsem vyzkousel asi vsechny moznosti, ktere me nestaly nic Asi teda zacnu utracet a VAs prosim kdo vi radu tak cim zacit ????

 

DIky moc

Odkaz ke komentáři

a nemas treba dirku v hadici ktera se napojuje tesne pred klapkou a vede k odvetravani klikovky? ja jsem ji mel prasklou a vsiml jsem si toho az jsem to mel dole, jinak to nebylo videt.

 

a byl jsi u nkoho na diagnostice?

 

 

Byl Nemuzu ten papir najit

Neco o lambda sonde o hornim dorazu tot vse (myslim)

Odkaz ke komentáři

ja jsem mel taky v haji jeden vstrik. skubalo mi to jak za tepla, tak za studena. ale bylo poznat, ze auto nejede tak jak ma. ale nejvic mi to cukalo pri akcelaraci v ot 1750, 2000, 2250. bylo to cca ve 148t km. jeste jsem k tomu mel v haji civku...

 

nech si v servise vyjet casovy zaznam z lambdy a skoc s tim za nekym komu veris a kdo tomu rozumi. melo by tam jasne jit videt, jestli je v haji jenom jeden nebo vice vstriku. pokud je v haji vstrik, tak by to melo ukazovat chudou nebo bohatou smes, podle toho jestli nevstrikuje nebo vstrikuje moc. da se taky poznat chyba na zapalovani. pokud by vynechavalo zapalovani, tak by to melo hlasit chudou smes (velky prebytek nespaleneho kysliku)

post-187-0-73232900-1319139965_thumb.jpg

Upraveno uživatelem kubiik
Odkaz ke komentáři

Taj zatim co vim a mam ze servisu tak :

 

svicky to nebyly - jsou nove dela to porad

kabely vymena - dela to porad

civka vymena - dela to porad

ted delaji vstrik a nevi se jestli to je tim

 

Jinak vetu, co rekl je ze benzinpres vstrik chodi nepravidelne a proto to skube

jeste me pry muze cekat vymena ridici jednotky

Upraveno uživatelem luban75
Odkaz ke komentáři

Já jsem pře rokem koupil octu 1,6 75kW po cca 15000km mi začla blbnou elektrika v motoru,samy se spínaly sahary,neukazovala teplota,motor chodil sám do otáček a vypínalo se mi ASR - oprava 3500,-(termostat + čidla teploty),letos o dovolený mi to na cca 850km sežralo 1l oleje (leju tam 5W40)dělalo se GO motoru..cca 24000,- a po oprave odedešel EGR a aby toho nebylo málo dva dny na to mi prdla stahovačka na levém zadním okně.Užil jsem si s ní dost.Teď mě čeká technická a ještě musím vyřešit stabilizátory na přední nápravě.zvláštní je že je z roku 2001 a dle všeho má poctivých 106000km.

Odkaz ke komentáři

Zdarec

 

Tak ,

 

 

Auto uz mam ze servisu zpet

 

na tretim valci byl spatny vstrik

a bylo spatny snimac otacek na klikove hrideli

 

ted to auto jede jak ma bez problemu

spotreba je nizsi ted jsem jel od rodicu za 6.5l coz pri skakani byla za 8l

 

Cena i se zadni napravou - geometrie byla 9.500,-kc coz je raketa, ale je opravino :-)

Odkaz ke komentáři

Fiha, tak to jsem se teda hodne netrefil, vstrik jsem bral jako posledni moznost :) Tak hlavne, ze Ti to jezdi, i za tu cenu!

 

 

Raketa strasna, ale uz se za volantem usmivam a nenadavam :-)

Presedl jsem z 1.9TDI 81KW na toto a mzu rici ze me prekvapuje jak se to auto chova Akcelerace je prijatelna a necha se podkopnout i pri vyssich otackach coz u nafty neni myslitelne

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravím,mám problém viz. příloha.Před týdnem Octa přestala táhnout a motor běžel jak jo a ne po napíchnutí na vag jsem zjistil chybu s tlakovým spínačem,koupil jsem nový a po výměně vše ok.Poslední dva dny se při startování občas vynuluje stav tachometru a hodiny (startér,baterka zkontrolovaný jsou ok) dneska jsem auto znovu napích na vag a ukázalo tyto chyby.Porádí někdo ??? Mám podezření na řídící jednotku motoru ale nejsem si jistej.Octa je 16-74kw r.v.99

Sešit1 (1).xls

Odkaz ke komentáři

Ta chyba s tím tlakovým spínačem servořízení se mi ukazuje taky (zkrat na kostru - sporadicky), kde je problém netuším (konektor na servu jsem prostříkl kontoxem, chvíli byl klid a pak se mi zase tato chyba ukázala :( ) a co se týká té lambdy, tak asi bude špatná (podívej se na vagu, jestli při zahřátém motoru nepřekračuje napětí na lambdě 1V, pokud jo tak je pravděpodobně KO) :)

 

EDIT: co se týká těch budíků, tak to vypadá, že ti odchází baterka, napětí má třeba dobrý, ale kapacitu už má malou a při startu je tím pádem velký pokles napětí, při kterém se ti vypnou budíky

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Baterkou to také není zkoušel jsem novou a to samé,sundal a vyčistil jsem komplet saní a chyba lambdy se už neukazuje.Vyčistil jsem kostřící body a zmizela i chyba spínače,jel jsem to projet a v pohodě.Před chvilkou jsem se vrátil z Ústí a cestou po dálnici motor přestal táhnout a začal vynechávat,doma jsem to napích a zas to hlasí chybu tlakového čidla.Proměřili jsem pro jistotu čidlo a to je ok.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
Guest BLACK MOLLY

Zdar ve spolek .Najeto 80 tisíc :rolleyes: .Mám jí jen na mazlení už 8let.Olej od výměny do výměny a při poslední jízdě spotřeba 6,2l.Jsem starší pán :D takže si to šetřím na starobní důchod.Invalidní už mám .Prostě zatím u mě dobrý.

To můj druhý mazlík Smax žere 7,5l nafty .Ovšem s 6 lidma a věcma na chalupu to pro malej autobus-třeba karosa-není moc :D

Odkaz ke komentáři

Ahoj všem mám Octavku r.v. 2002 1.6 červené ičko. Najeto poctivých 310 tis, Kolem 270tis přestalo auto startovat a vždy chytlo až s přidáním nožního plynu. To dlouhou dobu fungovalo. Teď auto takhle startuje jen, když je studené a není zahřáté. Jak je zahřáté déle na 90°C tak nastartuje ale skočí do nouzového režimu :-(. Auto bylo na diagnostice u dvou lidí jednou to hazelo svíčky, klapku, střik a spoustu jiných chyb. Tohle bylo smazáno a u dalšího servisu to vyhodilo tuším chybu 1521 servisák říkal že je to špatný tlak v paliva. Nevíte náhodou co to může být?

Odkaz ke komentáři
Guest schneefall

Zdravím

V říjnu jsem musel řešit výměnu motoru >> prasklej kroužek >> drážka ve válci >> špatný tah a velmi vysoká spotřeba oleje.Sehnal jsem na vrakáči krásný čisťounký kompletní rok starý motor, zřejmě čorka(na hlavě vyraženo 10/2010.

Po dosazení motoru do auta jsme ihned vyměnili olej nějaký aral 10W-40.Co jsem tak nějak pročítal fóra, tak do tohoto motoru každý leje převážně 5W-40.V létě se chystám na výměnu oleje a zajímalo by mě, zda bych při příští výměně neměl raději do do motoru nalít 5W-40 a nebo když už jsem začl s 10W-40 tak pokračovat v něm...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdravím

měl bych takový dotaz. Můj otec minulý rok koupil octávii 1.6 MPi 75kw rok výroby 2005 (TOUR) a i když všichni mí známí na tento motor nadávali, tak já jsem byl mile překvapen jak pěkně jede za plynem a nechá se krásně vytáčet. Nějaký pátek po koupi kokty jsem si pořidil také nové auto a tak s koktou dlouho nejezdil. Asi po 7mi měsících jsem měl možnost opět s koktou jet a byl jsem zděšený tím, jak motor ztratil výkon. Sám sice jezdím v autě co má 160 koní a 400Nm krouťák, ale i tak mi te výkon přišel hrozně nízký. Vezl jsem tuto octávii do garáže kvůli opravě jednotky v řidičových dveří a jízda byla noční můrou. Motor takřka nereagoval na přidání plynu a jen pozvolna se rozjížděl. Axcelerace na dvojku se rovnala pomalému plížení v před. Stěží se mi podařilo jej vytočit na 5000 ot/min, ale víc ani rana. Vzpomínám si jak to auto krásně jelo a během chvilky bylo na tachecu na dvojku 90km/h a teď toto a tak jsem jej po příjezdu ihned píchnul na VAG, ale kromě chyby vyhřívání zrcátka řidiče,(ona jednotka) se žádná jiná chyba nenašla. Proto se na Vás obracím s prosbou zda by někdo nevěděl na co se soustředit. Vyčetl jsem tady různý problémy s váhou vzduchu, EGR ventilem, lambda sondou a podobně, ale v řj žádné chyby nebyly. Budu vděčný za každou radu.

Jo a motor má poctivích 53400 km auto je po první majitelce s kompletní historií a serviskou, zakoupen u nás ve škoda saloonu. Olej papá, ale nijak dramaticky. Akorát se od oleje špiní přední kapota ze spod a levé přední světlo a roh kapoty z venku. Takže někudy olej mizí a výřením vzduchu pod kapotou se dostává až tímto místem ven. :(

Pokud by někoho něco napadalo na co se zaměřit budu vděčný. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj lidi měl bych dotaz. v dubnu jsem si koupil octavii s tímto motorem a pořád nějak zlobí , začalo to tím že se mi rozsvítila kontrolka motoru. Zajel jsem tedy do servisu a na diagnostice to vyhodilo špatnou první lambda sondu , nechal sem jí tedy objednat. Mechanikovi se to furt nějak nezdálo , tak udělal zátěžový test (katalyzátor se zahřeje na 400 stupňů a pak se zkoušejí jednotlivé komponenty).Ve finále přišli na to, že je špatná druhá lambda tak jí tedy vyměnili. cca po týdnu ježdění zase kontrolka , zase chybná první lambda , ale zátěžový test proběhl dobře , vše bylo OK. tak smázl chybu naordinoval mi ať beru jen kvalitní benzín na Benzině. Tak jsem okamžitě nabral plnou cca týden bylo vše OK a pak zase kontrolka. Už si s tím nevím rady. Auto při jízdě cca na 2500 otáček mi přijde že jakoby pocukává jako by ho něco brzdilo, něco jako bych sundal lehce nohu z plynu ale přitom mám furt stejné otáčky, dále při zastavení se mi stává že se otáčky zaseknou na 1500 a lítaj nahoru a dolu.Dále při ubrání a při přidání plynu auto 2x cukne. Vyloučil jsem tedy že by to mohlo být benzínem , záťěžovej test vyloučil lambdy, tak už nevím co s tím. Napadá mě že to bude v sání, slyšel jsem pár věcí které by to mohly být , údajně prasklá hadice co jde od filter boxu, a nebo ERG ventil. Mockrát děkuji za radu .

Odkaz ke komentáři

napred bych zkusil vycistit tu skrtici klapku a EGR ventil tim by to pocukavani mohlo byt i ty zvysene otacky a kolisani otacek :) a jeste mrknout na tu hadici co vede z air boxu do skrtici klapky a napojuje se do ni hadice odvetrani klikovky a vika ventilu prave v te harmonice byva praskla a prisava falesny vzduch :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...