sholim Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 Uvažuji o přestavbě Superba na CNG nebo LPG. Snažím se na internetu nalézt nějaké zkušenosti, ale nic moc. Mám pouze info, že CNG pro motory 1,8 TSI není připraveno. Prosím máte někdo zkušenost nebo informaci jak se k tomuto postavit? Díky za informace. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 (upraveno) No nevím no, na tyhle starsi TSI bych rozhodne nedával alternativní paliva. Upraveno Listopad 21, 2014 uživatelem marekczek 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 Řekl bych, že na TSI motory ještě LPG a CNG není možné namontovat. Když jsem si totiž před 4 měsíci nechal namontovat LPG, tak jsem se s chlapama v servisu o tom LPG bavil a došlo i na TSI motory a bylo mi řečeno, že to zatím není možné, ale už se na tom pracuje, takže časem to určitě půjde ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 (upraveno) ale jde dát LPG, buď že se občas stříkne nějaký benzín, nebo nějaké kapalné LPG. osobně bych to tam nedával... do starejch MPI co byl třeba superb 2.8 proč ne, tady bych se bál... http://www.fedorauto.cz/prestavby-fsi-tfsi Upraveno Listopad 21, 2014 uživatelem marekczek 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 Tak určitě to jde, záleží jen na kódu motoru. U toho kapalného vstřikování je to myslím jedno, ale zase je o dost dražší. Celkově to není již tak úsporné jako u klasických MPi, ale před pár lety to bylo ještě horší, takže se to časem možná ještě zlevní. Můžeš mrknut i sem - http://www.autogas-bartak.cz/prestavby-fsi-a-tfsi/m383 je tam tabulka jaký motory jdou předělat a s jakým systémem. Hlavně dobře počítej kolik najedeš km a kdy by se ti to vrátilo. Já když jsem to odhadem počítal tak jsem se dostal s návratností někam na 50 - 60 tisíc km a to je dvakrát více než u klasiky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 Ano je to tak.Pro TSI je přestavba složitá vzhledem k přívstřiku benzínu a proto se tomu i firmy co dělají LPG tak trošku brání.Ví,že je to pro ně komplikovanější i z pohledu servisu.Jedinné drahé řešení je asi opravdu ta kapalná fáze LPG,protože je asi nejvíce účinná i když investice je dosti veliká(Octávia TSI 56tis.)Ovšem slibuje zase zajímavou spotřebu,která by se měla oproti benzínu lišit pouze o +0.3l/100km, Přesněji tedy do 6l LPG/100km.Jde o to pokud by to člověk investoval do nového auta,které si chce nechat alespoň 10 a něco málo více let,tak je to v pohodě,protože návratnost by byla cca do 2.5roku.Záleží kolik dotyčný najede. Když tak mrkněte jak vypadá taková přestavba u vstřiku kapalného LPG - Firma co to dělá a pořídila video: http://www.lpgfrystak.cz/direct-liquimax 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 Taky až se podělá něco na motoru, tak škodovka dá ruce od toho pryč popřípadě na kulanci..... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 Jo tak to je věc druhá.Ale tak zase si myslím,že Prins by do světa neposlal něco co by motoru škodilo.Bohužel každá nová věc má vždy mnoho nedůvěry a spekulací.Nejlepší je kolikrát nic nečíst a udělat to dle sebe.Spokojení většinou nic nenapíší a naopak. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 Kluk z RS klubu myslel taky jak ušetří, tak si na 1.4 TSI RS Fabii 2 dal taky nějaké kapalné LPG, závada s motorem s tím neměla nic společného, ale škodovka prostě oznámila že nepoužíval benzín a bylo tam doinstalováno LPG... ovšem kdo nechce kulance a ani záruku, tak pak to jde.... ale osobně bych do FSI/TFSI se tomuhle vyhnul 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Listopad 21, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2014 Tak kolega -sholim- nepíše jestli už jede na vlastní triko,nebo jede ještě na záruku o Škoda. Tento postoj Škodovky vůči LPG byl i před 10lety,kdy taky nic nedoporučovaly a vše bylo špatně.No a nakonec je poptávka donutila vyrábět LPG Octávie,které nakonec fungovaly prapodivně a to hlavně v zimě,kdy nepřepínaly do LPG ve větším mrazu.Vše kvůli ochraně sami sebe.Přitom sytém používaly Landi Renzo.Vše fungovalo podobně,jako klasická přestavba až na pár detailních vychytávek.Bohužel soft LPG jednotky byl nepřístupný k úpravě od jiných LPG firem.Takže třeba posunutí teploty směrem níže nebylo možne upravit. Toto je podobný směr vůči TSI.Přitom se můsíme posunout dál a ne jezdit jen LPG na MPI. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
baldik Odesláno Listopad 24, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 24, 2014 Zdravím vás, ono o záruku dneska již přijít nemusíte, existuje možnost že záruku přebere firma která LPG instaluje. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Listopad 25, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 25, 2014 No to ano,ale jen na věci ,které mají co dočinění s přestavou na LPG.Jinak známe reklamace škoda.Třeba nedodržení nějaké ptákoviny a už je třeba záruka na kastli v haj... háji. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
baldik Odesláno Listopad 26, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 26, 2014 Tak pokud je mi dobře známo tak při montáži LPG seberou záruku na motor a elektroinstalaci, to potom lze pokrýt pojistkou kterou má montážní firma, případnou reklamaci potom řeší škodovka jen si to nechá zaplatit pojišťovnou. Ostatní zůstává zachované dokonce údajně i prostor rezervy po montáži nádrže, samozřejmě to ale nesmí udělat nějakej kutil co rozvrtá celé auto. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
sholim Odesláno Prosinec 4, 2014 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2014 Pánové díky za informace. Možná by bylo fér, z mé strany, ujasnit o jakého Superba jde. Rok výroby 2008 se 115 tis.km. Koupil jsem ho nedávno. O zárukách se tady nedá mluvit. Pokud jde o projeté kilometry za rok, tak auto používám denně do práce a za rok ujedu cca15-20 tis. km. Jsem příznivcem alternativních paliv, proto jsem hledal nejprve CNG a poté LPG. Nemohu se rozhodnout, protože mi to připadá jako znásilnění ušlechtilého koně. Otec používá na Felicii plyn a je nadmíru spokojen. Jenže Felicie a Superb II není to samé. Zatím díky za info. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hydraulik Odesláno Prosinec 4, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2014 no můj názor je, že do takových motorů to nepatří... resp. já bych to tam nedal :), je to dost drahé, navíc to stejně musí přivstřikovat benzín, takže nevím nevím... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gregy Odesláno Prosinec 4, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2014 (upraveno) Podle mě je to obrovská výhoda, jezdit mnohem levněji, i když máš silný benzínový motor. Čím dřív si necháš LPG namontovat, tím dřív začneš být v plusu. Já bych neváhal ;). Kdybych neměl FSi, tak si plyn nechám namontovat hned. Ale u mě to jde jen s přivstřikem benzínu a to je celkem nerentabilní (než bych začal šetřit, tak už bych auto neměl). Upraveno Prosinec 5, 2014 uživatelem Gregy 0 Citovat Odkaz ke komentáři
baldik Odesláno Prosinec 8, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 8, 2014 Právě že výše zmíněný systém Prins viz. to video, už nepřivstřikuje benzín, dávkuje to pouze LPG v kapalné formě za pomocí benzínových vstřiků, taky se auto startuje už přímo na LPG. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gregy Odesláno Prosinec 9, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 9, 2014 No u TSi ano, ale pro FSi to nejde. Psal jsem přímo do LPG Fryšták a odpověď byla, že tento systém pro můj motor nejde. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
baldik Odesláno Prosinec 10, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 10, 2014 Aha tak to jo omlouvám se nevšiml jsem si. Jen čistě teoreticky víte někdo o někom kdo má přestavěnou 1.6FSI na LPG s tím přívstřikem? zajímalo by mě jaké jsou zkušenosti uživatelů jelikož údajně se u tohoto motoru i přes přívstřikování benzínu celkem výrazně sníží životnost vstřiků. Já znám jen člověka co to má už asi necelé 2 roky ale najeto zatím jen 20.000km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gregy Odesláno Prosinec 10, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 10, 2014 Trochu mu to tady spamujeme. Ale jinak nikoho neznám, jen tady na foru u motoru 2.0 FSi někdo psal, že to má namontováno a hodnoty spotřeby. Taky by mě to zajímalo. Chtěl bych jezdit levněji na dálnici, ale nechci přecházet na jiný motor. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vevca Odesláno Prosinec 30, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 30, 2014 Jde to tam samozřejmě, ale opravdu ideál je MPI na tohle, ale i u FSI je důležité co za systém tam je, ale už tady bylo napsáno skoro vše, bud 1 nebo 2há nebo 3tí varianta. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vaha Odesláno Prosinec 30, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 30, 2014 spíš bych začal šetřit na písty s ojnicema pokud je ještě neměnili...viz TPI 2027920/2 a potká to každý motor kterého se to týká 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Robeuk Odesláno Leden 2, 2016 Sdílet Odesláno Leden 2, 2016 Škoda octavia combi 1.8T 110 kw bez problémů, najeto přes 125tisk km. o cca 70tis výměna vstřikováčů, a výměna ventilu na reduktoru.Oprava cca 2500kč. Jinak jen revize a jednou za čas filtry. W Touran 2004 1,6 FSI , mamontováno před 2 lety a absolutně bez problémů. cca 6,5-7l LPG + cca 2l NA95 Škoda yeti 1.8 TSI 118KW také absolutně bez problémů. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Leden 3, 2016 Sdílet Odesláno Leden 3, 2016 Prosím napiš co tam máš za systémy LPG. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Robeuk Odesláno Leden 20, 2016 Sdílet Odesláno Leden 20, 2016 Touran ELPIGAS STella a Yeti LandiRenzo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
robittrex Odesláno Duben 4, 2019 Sdílet Odesláno Duben 4, 2019 Octavia 2, rv. 2008, 1.8TSI 118kw motor BZB, 270tkm. Na LPG mám najeto 200tkm a jsem absolutně spokojený. Mám systém Landirenzo, s přívstřikem benzínu 10%. Vstřikovače mi sice vydrží jen cca 100.000km proztože se méně chladí benzínem, ale jeden vtřik stojí 1600kč takže smích, a né jako u smradlavé nafty 15000. Motoru se zatím nestalo vůbec nic. Je mi jedno, jestli benzín stojí 31 nebo 36kč. Motor nešetřím, jezdím rychle, spotřebu nepočítám, jen vím že natankuju LPG za 700kč a ujedu 600km. Plná benzínová nádrž mi vydrží na 2500km. takže 1.80kč/kilometr. Nemám žádné vyšší servisní náklady jako je to u naftáků, auto mi nekouří a nezní jako starý traktor, nenávidím ty smradlavé naftáky - lidi by chtěli jezdit za 5L nafty ale když jim to kouří a měli by koupit nové vstřiky nebo DPF tak to né, to je moc drahý, raději budou vypoštět karcinogení splodiny na ostatní řidiče. Problém je, že od roku 2013 celý koncern vyrabí jen motory s dvojitým vstřikováním a to nejde předělat na LPG, takže novější auto na LPG nepředěláte. Moderní CNG auta jsou jen 1,4ky a jen 110k což je málo, navíc mají menší kufr díky cng nádržím a navíc ještě menší dojezd. Já na lpg ujedu 650km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.