HanyZ Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Ahoj, posední dobou se mi nemůže za jízdy auto ohřát na 90 stupnů, bude tedy potřeba zřejmě vyměnit termostat. Můžete mi poradit jak ho najdu a jestli ho vyměním svépomocí /případný návod by nebyl špatný / . Děkuji moc. 0 Quote Link to comment
reddy Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 tak v rychlosti, fotky nemám, ale zvládneš to sám. najdeš ho, je nahoře u rozdělovače, vede k němu hadice od chladiče, vypustíš fridex z chladiče,dále termostat drží to dva nebo tři šroubky, přístup v poho, práce tak na 30 min, pokud to budeš ted dělat venku, tak vydrž, ale vážně oprava banalitka 0 Quote Link to comment
iguka Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Nikdy jsem ho neměnil, tak zkušenost nemám, ale tady máš popis z dílenské příručky 0 Quote Link to comment
Tomas k81 Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Mám problém který tak nejak souvisi. mě naopak neukazuje teplotu, ale jinak topí. Bylo mi řečeno vyměnit ne termostat , ale čidlo- asi ....nemáte také někdo s tímto zkušenosti? Jo a hlavně je to stejné jako u felicie? nebot mám fildu 1,6 55kw. - asi ted budu za hlupáka :-( 0 Quote Link to comment
paulmack Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Mám problém který tak nejak souvisi. mě naopak neukazuje teplotu, ale jinak topí. Bylo mi řečeno vyměnit ne termostat , ale čidlo- asi ....nemáte také někdo s tímto zkušenosti? Jo a hlavně je to stejné jako u felicie? nebot mám fildu 1,6 55kw. - asi ted budu za hlupáka :-( Za hlupáka určitě nebudeš.A k tvimu problému:je to stoprocentně to čidlo.Jestli chceš jedno bych měl. 0 Quote Link to comment
sordo99 Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Potřeboval bych poradit, auto se mi nechce zahřát na 90 stupňů tak sem koupil novej termostat a přírubu ale těsnění jsem nesehnal tak se ptám jestli můžu použít staré těsnění, máte stím někdo zkušenosti? A ještě jeden dotaz jestli tento problém se (ne)zahříváním, nemůže dělat čidlo chladící kapaliny přestože auto na diagnostice nepíše žádnou chybu? díky za odpověd moc mi to pomůže. 0 Quote Link to comment
miklisek Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Těsnění není nutný dávat nový, pokud není to starý nějak extrémě splácnutý nebo spuchřelý. Myslím ale, že měnit ho není nezbytně nutný. Jen hlavně utahij šrouby s citem a hlavně rovnoměrně, ať nestrhneš závit v tom plastovým protikusu. Čidlo nemá vliv na zahřívání resp. nezahřívání, jen ukazuje teplotu a předává informace ŘJM. Špatné zahřívání jde na vrub termostatu-mohl bych vyprávět.... . 0 Quote Link to comment
sordo99 Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Díky moc za rady alespoň mam trochu víc jasno. ;) 0 Quote Link to comment
miklisek Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Jo a ještě než budeš demontovat hrdlo termostatu, odpoj obě hadice, ty co vedou od chladiče k termostatu. Bude se ti pak s termostatem a hrdlem líp manipulovat. 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Tak se taky chystám na výměnu termostatu, třeba na dálnici mi dost klesá teplota motoru, ve městě je to ok. Jen se chci trochu poradit ohledně doplnění chladicí kapaliny. Když to smontuju, bude to chtít určitě odvzdušnit. Stačí povolit víčko expanzky a nechat motor chvíli klapat na volnoběh? A co použít za chladicí kapalinu na dolití? Vůbec nevím, jestli jsou různé typy nebo jak:( Nebo stačí dolít Fridexem? Díky předem za odpovědi, určitě to pomůže víc lidem tady 0 Quote Link to comment
TomášT Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Fridexem určitě ne!!! Kup origoš červenou chladící kapalinu. Odvzdušňovat nemusíš, než budeš nalívat kapalinu, vycvakni a vyndej čidlo teploty. Až to doleješ po ně, tak je tam vrať a dolej zbytek-podle rysek na expanzce. 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Fridexem určitě ne!!!Kup origoš červenou chladící kapalinu. Odvzdušňovat nemusíš, než budeš nalívat kapalinu, vycvakni a vyndej čidlo teploty. Až to doleješ po ně, tak je tam vrať a dolej zbytek-podle rysek na expanzce. Ok, koupím si jí. A čidlo teploty u 1,6 MPI najdu někde poblíž termostatu? 0 Quote Link to comment
sordo99 Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Tady to je okopírovaný z dílenský příručky čidlo je -18-. A názorný příklad, akorát tady jsou dvě, druhý je pro klimu. 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 ...... Díky moc, už mi Octa zase chladí jak má:) 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 chalani ,technicka otazocka ohladom termostatu. Je pravda, ze ak v zime auto nevie udrzat 90 stupnov a na dialnici napriklad mi to klesne na 70 stupnov priklad a ked zijdem z dialnice zase to ukazuje 90, tak je chyba v termostate a stale by to malo drzat 90 ?? Nech sa deje co sa deje? Je teda potrebne termostat vymenit? Dik 0 Quote Link to comment
TomášT Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 To se nedá říct úplně přesně. Stane se, že ve velkých mrazech a při zapnutém topení prostě motor nevyprodukuje takové množství tepla, aby se udržela teplota okolo 85°C zkus dát nějaký karton před chladič a uvidíš. I když musím konstatovat, že rafička teploměru se u mé nehne ze středu. A to před týdnem bylo místy i -15°C 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 Ja si tiez myslim, ze ten motor to nestiha vytapat ked mam kurenie zapnute a je vonku tak -10 ..samozrejme ,ze pre motor v 130km/h je to este chladnejsie. A co sa tyka kartonu ,tak mam tu umelohmotnu zimnu clonu, ktoru montujem na masku. 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 otazka, da sa nejako zistit ,ze termostat nezatvara velky okruh, ked by mal? Ako napriklad, ze nastartujem a ked uz vidim teplotu tak na 40 stupnov a skusim dotykom hadicu k chladicu a ked bude tepla,tak je zly termostat? Da sa to nejako zistit aj takto? 0 Quote Link to comment
PROCHY603 Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 duke : Mas zly termostat. Vymen ho!!! Auto ti nekuri+mas vysoku spotrebu phm. Presne tak!!! Hadica nesmie bit tepla pri 40 stupnoch. Ak je tepla tak termostat je K.O. Novy termostat stoji 15eur. Dobry termostat sa otvara pri 87 stupnoch.B) 0 Quote Link to comment
_neo Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Tak se mi taky uz asi vic jak mesic auto neohreje vuc nez na 70 oC i kdyz jedu treba 100km a dneska se dokonce rozsvitila kontrolka motoru a v pameti zavad je chyba 17704 - chyba v chladicim systemu .. tak to budu muset taky asi vymenit :D 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 tak ja uz mam termostat vymeneny - po vymene to topi po 3km jazdy . Inak zvysenu spotrebu som si nevsimol, lebo som teraz zistil,ze mam aj zlu lambda sondu :lool: , ktora mi praveze davala signal, aby ubralo zmes :lool: , cize som mal este nizsiu spotrebu ako normalne , s pokazenym termostatom a zlou lambdou som mal spotrebu 6,3l na 100 ,s takou krasnou spotrebou mozem lambdu tak nechat :lool: , ale poskodim tym katalyzator, tak ju idem tento vikend vymenit 0 Quote Link to comment
RadimCep Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Asi mě to také čeká. Je možné, že by byl termostat tak levný? http://www.cc-autodily.cz/termostat-felicia-1-6-1-1 Nebo co mám vlastně koupit? A jaké je to prosím těsnění? Kapalinu co vypustím mám nalít zpět nebo raději koupit a nalít novou? Díky. 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 nekupuj made in china, tento stoji 2.4 eura ako pozeram a za kvalitnejsi, citaj Wahler, alebo Vernet ,tie stoja raz tolko, cize 4,8 eura 0 Quote Link to comment
RadimCep Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 duke_luke: Díky, můžeš mi dát prosím odkaz na to co koupit? 0 Quote Link to comment
pavel71 Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 to má stejnej termostat jak felda 1,6 jestli se nemýlím takže až bude měnit termostat zkuste toto http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=15700 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 tak co sa tyka odkazu,ten nemam, treba pohladat, ale ja som daval znacku Vernet a pohoda doteraz. Takisto ako je spomenute, vymenil som aj ten "domek" stoji to tiez len supku, skoro nic a mas istotu,ze to bude tesnit ako ma. Kvapalinu som odchytil do vedierka,ale dolial som potom novou nemrznucou zmesou a destilovanou vodou. Ale zalezi na tebe, staci aj,ked vlejes nazad to,co si vylial. Samozrejme bez necistot a bez normalnej vody,nakolko ta sposobuje vodny kamen. 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Asi mě to také čeká. Je možné, že by byl termostat tak levný? http://www.cc-autodily.cz/termostat-felicia-1-6-1-1 Nebo co mám vlastně koupit? A jaké je to prosím těsnění? Kapalinu co vypustím mám nalít zpět nebo raději koupit a nalít novou? Díky. Určitě neber čínu, riskuješ rozpadnutí termostatu a zacpání chladicího okruhu, mluvim z vlastní zkušenosti. Když jsem ho koupil, krabička se tvářila jako origo díl, ale pak se ukázalo že je to fake. Nevydržel ani tisíc km. Teď mam cca 2 roky termostat od Behr a funguje 100%, teplota drží i na dálnici v -13, odzkoušeno. http://www.autobyznys.cz/x19669/termostat-felicia/fabia/octavia-1.4/1.6-orig-behr-;-032121110b 0 Quote Link to comment
Guest zetozeto Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na názor, zda uvedené závady mohou být způsobené také termostatem (osobně si po přečtení diskuse myslím, že ano). Tak tedy - v zimě při rychlé jízdě ručička teploměru osciluje v levé polovině (podle rychlosti jízdy (a topení) - při pomalejší jízdě se voda ohřeje, ale při rychlejší ručička klesne klidně i jen do první třetiny ukazatele). To je jedna věc. Druhá je zcela opačná - v létě (ale stačí když je tak, jako dnes, tj. třeba 15 stupňů) i při kratším popojíždění (třeba jen na pár (4) semaforech, ale po předchozí delší jízdě cca 50 km) se auto začne přehřívat (do té doby se ručička teploměru drží v půlce), jenže termospínač ventilátoru ventilátor nespustí, přestože voda v podstatě vaří (občas spustí, ale jen výjimečně). Termospínač jsem vyměnil, je to pořád stejné. Ventilátor je funkční, zkoušeno několikrát. Předem díky za vaše názory. 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Když má na klesající teplotu vliv rychlost jízdy a nastavení topení, bude to určitě termostat. Vem něco pořádnýho - Wahler..Behr atp. a budeš mít zase na dlouhou dobu pokoj Spolu s termostatem vyměň i plastové víko http://www.skoda-dily.cz/data/items/4/49838bef548fd_t.jpg Může být prasklá plastová příčka uvnitř - termostat se pak nemůže dostatečně otevřít a to by mohl být důvod přehřívání. Horká voda se okruhem nedostane do chladiče v dostatečném množství a ventilátor se nesepne. Kdyby se motor přehříval i po výměně termostatu a ventilátor se nerozjel, hledej problém okolo spínače ventilátoru, vedení atd.. ;) 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.