Jump to content

Výměna termostatu


HanyZ

Recommended Posts

tak v rychlosti, fotky nemám, ale zvládneš to sám. najdeš ho, je nahoře u rozdělovače, vede k němu hadice od chladiče, vypustíš fridex z chladiče,dále termostat drží to dva nebo tři šroubky, přístup v poho, práce tak na 30 min, pokud to budeš ted dělat venku, tak vydrž, ale vážně oprava banalitka

Link to comment

Mám problém který tak nejak souvisi. mě naopak neukazuje teplotu, ale jinak topí. Bylo mi řečeno vyměnit ne termostat , ale čidlo- asi ....nemáte také někdo s tímto zkušenosti? Jo a hlavně je to stejné jako u felicie? nebot mám fildu 1,6 55kw. - asi ted budu za hlupáka :-(

Link to comment
Mám problém který tak nejak souvisi. mě naopak neukazuje teplotu, ale jinak topí. Bylo mi řečeno vyměnit ne termostat , ale čidlo- asi ....nemáte také někdo s tímto zkušenosti? Jo a hlavně je to stejné jako u felicie? nebot mám fildu 1,6 55kw. - asi ted budu za hlupáka :-(

Za hlupáka určitě nebudeš.A k tvimu problému:je to stoprocentně to čidlo.Jestli chceš jedno bych měl.

Link to comment
  • 1 year later...

Potřeboval bych poradit, auto se mi nechce zahřát na 90 stupňů tak sem koupil novej termostat a přírubu ale těsnění jsem nesehnal tak se ptám jestli můžu použít staré těsnění, máte stím někdo zkušenosti?

 

A ještě jeden dotaz jestli tento problém se (ne)zahříváním, nemůže dělat čidlo chladící kapaliny přestože auto na diagnostice nepíše žádnou chybu? díky za odpověd moc mi to pomůže.

Link to comment

Těsnění není nutný dávat nový, pokud není to starý nějak extrémě splácnutý nebo spuchřelý. Myslím ale, že měnit ho není nezbytně nutný. Jen hlavně utahij šrouby s citem a hlavně rovnoměrně, ať nestrhneš závit v tom plastovým protikusu.

Čidlo nemá vliv na zahřívání resp. nezahřívání, jen ukazuje teplotu a předává informace ŘJM.

Špatné zahřívání jde na vrub termostatu-mohl bych vyprávět.... .

Link to comment

Tak se taky chystám na výměnu termostatu, třeba na dálnici mi dost klesá teplota motoru, ve městě je to ok.

Jen se chci trochu poradit ohledně doplnění chladicí kapaliny. Když to smontuju, bude to chtít určitě odvzdušnit. Stačí povolit víčko expanzky a nechat motor chvíli klapat na volnoběh? A co použít za chladicí kapalinu na dolití? Vůbec nevím, jestli jsou různé typy nebo jak:( Nebo stačí dolít Fridexem?

 

Díky předem za odpovědi, určitě to pomůže víc lidem tady :rolleyes:

Link to comment
Fridexem určitě ne!!!

Kup origoš červenou chladící kapalinu.

Odvzdušňovat nemusíš, než budeš nalívat kapalinu, vycvakni a vyndej čidlo teploty. Až to doleješ po ně, tak je tam vrať a dolej zbytek-podle rysek na expanzce.

Ok, koupím si jí. A čidlo teploty u 1,6 MPI najdu někde poblíž termostatu?

Link to comment
  • 1 year later...

chalani ,technicka otazocka ohladom termostatu. Je pravda, ze ak v zime auto nevie udrzat 90 stupnov a na dialnici napriklad mi to klesne na 70 stupnov priklad a ked zijdem z dialnice zase to ukazuje 90, tak je chyba v termostate a stale by to malo drzat 90 ?? Nech sa deje co sa deje? Je teda potrebne termostat vymenit? Dik

Link to comment

To se nedá říct úplně přesně. Stane se, že ve velkých mrazech a při zapnutém topení prostě motor nevyprodukuje takové množství tepla, aby se udržela teplota okolo 85°C

zkus dát nějaký karton před chladič a uvidíš.

 

I když musím konstatovat, že rafička teploměru se u mé nehne ze středu. A to před týdnem bylo místy i -15°C

Link to comment
  • 2 months later...

Tak se mi taky uz asi vic jak mesic auto neohreje vuc nez na 70 oC i kdyz jedu treba 100km a dneska se dokonce rozsvitila kontrolka motoru a v pameti zavad je chyba 17704 - chyba v chladicim systemu .. tak to budu muset taky asi vymenit :D

Link to comment

tak ja uz mam termostat vymeneny - po vymene to topi po 3km jazdy :palec: . Inak zvysenu spotrebu som si nevsimol, lebo som teraz zistil,ze mam aj zlu lambda sondu :lool: , ktora mi praveze davala signal, aby ubralo zmes :lool: , cize som mal este nizsiu spotrebu ako normalne , s pokazenym termostatom a zlou lambdou som mal spotrebu 6,3l na 100 :palec: ,s takou krasnou spotrebou mozem lambdu tak nechat :lool: , ale poskodim tym katalyzator, tak ju idem tento vikend vymenit

Link to comment
  • 1 month later...

tak co sa tyka odkazu,ten nemam, treba pohladat, ale ja som daval znacku Vernet a pohoda doteraz. Takisto ako je spomenute, vymenil som aj ten "domek" stoji to tiez len supku, skoro nic a mas istotu,ze to bude tesnit ako ma. Kvapalinu som odchytil do vedierka,ale dolial som potom novou nemrznucou zmesou a destilovanou vodou. Ale zalezi na tebe, staci aj,ked vlejes nazad to,co si vylial. Samozrejme bez necistot a bez normalnej vody,nakolko ta sposobuje vodny kamen.

Link to comment

Asi mě to také čeká.

 

Je možné, že by byl termostat tak levný? http://www.cc-autodily.cz/termostat-felicia-1-6-1-1

 

Nebo co mám vlastně koupit?

 

A jaké je to prosím těsnění? Kapalinu co vypustím mám nalít zpět nebo raději koupit a nalít novou?

 

Díky.

 

Určitě neber čínu, riskuješ rozpadnutí termostatu a zacpání chladicího okruhu, mluvim z vlastní zkušenosti. Když jsem ho koupil, krabička se tvářila jako origo díl, ale pak se ukázalo že je to fake. Nevydržel ani tisíc km. Teď mam cca 2 roky termostat od Behr a funguje 100%, teplota drží i na dálnici v -13, odzkoušeno. http://www.autobyznys.cz/x19669/termostat-felicia/fabia/octavia-1.4/1.6-orig-behr-;-032121110b

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest zetozeto

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na názor, zda uvedené závady mohou být způsobené také termostatem (osobně si po přečtení diskuse myslím, že ano).

 

Tak tedy - v zimě při rychlé jízdě ručička teploměru osciluje v levé polovině (podle rychlosti jízdy (a topení) - při pomalejší jízdě se voda ohřeje, ale při rychlejší ručička klesne klidně i jen do první třetiny ukazatele). To je jedna věc. Druhá je zcela opačná - v létě (ale stačí když je tak, jako dnes, tj. třeba 15 stupňů) i při kratším popojíždění (třeba jen na pár (4) semaforech, ale po předchozí delší jízdě cca 50 km) se auto začne přehřívat (do té doby se ručička teploměru drží v půlce), jenže termospínač ventilátoru ventilátor nespustí, přestože voda v podstatě vaří (občas spustí, ale jen výjimečně). Termospínač jsem vyměnil, je to pořád stejné. Ventilátor je funkční, zkoušeno několikrát.

 

Předem díky za vaše názory.

Link to comment

Když má na klesající teplotu vliv rychlost jízdy a nastavení topení, bude to určitě termostat. Vem něco pořádnýho - Wahler..Behr atp. a budeš mít zase na dlouhou dobu pokoj :palec: Spolu s termostatem vyměň i plastové víko http://www.skoda-dily.cz/data/items/4/49838bef548fd_t.jpg Může být prasklá plastová příčka uvnitř - termostat se pak nemůže dostatečně otevřít a to by mohl být důvod přehřívání. Horká voda se okruhem nedostane do chladiče v dostatečném množství a ventilátor se nesepne.

Kdyby se motor přehříval i po výměně termostatu a ventilátor se nerozjel, hledej problém okolo spínače ventilátoru, vedení atd.. ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...