Jump to content

Jaké tlumiče a brzdy na Octavii 2?


Recommended Posts

 

Zdravím, je mi jasné, že tady tohle téma bylo už nespočetkrát řešeno, přesto by mě zajímaly vaše názory. Zkoušel jsem hledat nějaké relevantní recenze tlumičů, nicméně je celkem oříšek něco najít. Mám Škodu Octavii Combi 2007, 1.8 TSI 118kW předfacelift a potřebuji vyměnit tlumiče a brzdy. Tlumiče jsou ještě originály z výroby, brzdy dělal původní majitel, jsou tam Starline. Za týden najedu 300 km, jezdím klidně, žádná závodní jízda. Kamarád mi doporučil tlumiče Sachs, které se dávaly na jedničkovou Octavii, popřípadě Kayaby. Brzdy doporučil Ate. 
 

Předem děkuji za odpovědi

 

Link to comment

Brzdy jsou celkem jedno, jak jsi zažil, asi fungují i Starline, Ate je určitě dobrá volba, chybu neuděláš ani s TRW, Brembo nebo Zimmerman. Kotouče ideálně drážkované, případně hladké, vrtaným bych se spíš vyhnul. Tlumiče za mě jedině originál, ano, jsou o něco dražší, ale vydrží nesmysl a fungují, tak jak mají. Levná druhovýroba tlumí všelijak (vlastní zkušenost), výdrž žalostná. Když dáš originál, budeš mít "navždy" klid, u druhovýroby počítej s výměnou do několika málo pár let, pokud to teda nebudeš chtít hodit z okna už po pár kilometrech.

Link to comment

Hele a co brzdy od Bosche ? Prý to taky není špatný, možná lepší jak ATE ??

ATE nebrat no

Jinak já dával tlumiče Sachs a tvrdost úplně v pohodě, dokonce bych řekl, že stejné jako originál. Nepoznal jsem rozdíl.

Edited by Enemy5
Link to comment

nevím, bosch jsem neměl na autě už tak 6 let. Aktuálně mám ATE z ověřené distribuční sítě a už zvládli to co vydržel original z vyroby ( to je peknej sunt) a určitě dají tak dalších 50 % originálu možná i 100

Link to comment

Na rozdíl od Zimmermannu se mi ATE nikdy na žádném autě nezvlnily, Zimmermann několikrát. Nehorázně se nám zkroutily bubny Bosch na Octavia 1. Sachs používám na všech autech a v pohodě.

Teď zajímavá zkušenost, včera jsem měl Supa na prohlídce a na 60 tis. mi měnily  origo zadní desky, že prý KO. To neznám, desky jsem nikdy pod 100K neměnil, na Octavia 3 vydržely asi 250tis. Tentokrát to je asi častým využíváním adapt. tempomatu.

Link to comment

Tak jasně, že fungují všechny brzdy od jakéhokoliv výrobce. Pak už jen záleží jak dlouho a na nechtěných vedlejších účincích. Paní, co nerozumí autům, bude jezdit jenom kolem komína a bude mít brzdy ten nejlevnější šunt, taky asi nic nepozná. 

Souhlasím s Ol@fem, vše budu brát jen a pouze z ověřené distribuční sítě. Nejsem blázen, abych zkoušel nějaké pofidérní levné weby a ušetřil pár stovek.

Proč Ate nebrat? Náhodou jsem na ně slyšel vesměs samé dobré recenze. Jen se k tomu musíš umět chovat, dát tomu dostatek času a prostoru, aby si to sedlo a správně to zajet. Vše mám v základu, takže nevidím důvod, proč by se Ate měly zvlnit, když vyměním i destičky.

Není ten Superb náhodou 3 generace? U těch to je celkem známá věc 😁

 

 

Link to comment
před 3 hodinami, HONZAV1 napsal:

Na rozdíl od Zimmermannu se mi ATE nikdy na žádném autě nezvlnily, Zimmermann několikrát. Nehorázně se nám zkroutily bubny Bosch na Octavia 1. Sachs používám na všech autech a v pohodě.

Teď zajímavá zkušenost, včera jsem měl Supa na prohlídce a na 60 tis. mi měnily  origo zadní desky, že prý KO. To neznám, desky jsem nikdy pod 100K neměnil, na Octavia 3 vydržely asi 250tis. Tentokrát to je asi častým využíváním adapt. tempomatu.

Rozumím,

Mám s brzdovými třmeny ATE na FSIII vždy špatnou zkušenost. Nemluvím o lepších verzích s průměrem 288 mm a více, které mají jiný mechanismus a kde je ATE dobrou volbou.

Textar má kotouče o průměru 274/277/280 mm s FSIII unašečem, které mají tvrdší směs a často pískají, ale pokud není náprava v dobrém stavu, tak se tolik nevlní.

Když je problém s ložiskem nebo vůlí na nápravě, tak se mi u tohoto řešení ATE kotouče vždy pokroutily po 1 000 km a než abych hledal příčinu tak jsem osadil textary a zkousnul pískání.

Zimmermann dávám na zadní nápravu, kde na rozdíl od originálu nezreznou.

Edited by 15degren
Link to comment
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Zeptám se zkušenějších. Žena má O2 1,6MPI, přední brzdy jsou 280 a tlumiče 50. Včera jsem za cenu šrotu dostal O2 1,8TSI na díly. Tam jsou jednak brzdy 288, tak tlumiče 55. Protože ty tlumiče Sachs jsou skoro nové, uvažuji o přehození celku. Brzdiče nechám svoje, kotouče a desky stejně musí být brzo nové. Jde to takto jednoduše přehodit, nebo lze očekávat zádrhel? Klidně mi napište, že to je totální kravina ... .

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...